تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 13 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813872229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

35/3 درصد از شهروندان تهراني اختلالات رواني دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 35/3 درصد از شهروندان تهراني اختلالات رواني دارند
تهران - استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت : مطالعات انجام شده پيمايش غربالگري سلامت روان در شهر تهران در پاييز سال 90 نشان داد كه 3/35 درصد از شهروندان تهراني دچار بيماري ها و اختلالات رواني هستند .


دكتر"احمد نور بالا" امروز در نشست دومين همايش سالانه سلامت روان و رسانه در جمع خبرنگاران افزود : اختلال رفتار و روان در همه جوامع وجود دارد و دولت هاي كشورهاي در حال توسعه هزينه زيادي را در اين زمينه متحمل مي شوند.

وي با بيان اينكه بيماري ها و اختلالات رواني در تهران سير صعودي داشته است ادامه داد: بر اساس مطالعات و بررسي هاي انجام گرفته در سال 1378 كه مورد تاييد سازمان بهداشت جهاني قرار گرفته شيوع بيماري هاي رواني در كشور 21 درصد بود .

نور بالا خاطر نشان كرد : در همين مطالعه و بررسي شيوع بيماري و اختلالات رواني در شهر تهران - كه به عنوان ميانگين كشوري در نظر گرفته شده -5/21 درصد بر آورد شد.

اين روانپزشك اضافه كرد : طبق مصوبه هيات دولت قرار بود اين مطالعه هر پنج سال يك بار در كشور تكرار شود كه امكان پذير نشد و در سال 1387 يكبار ديگر در تهران با ابزاري علمي و مورد تاييد توانستيم غربالگري سلامت روان را مورد بررسي قرار دهيم .

وي گفت : دراين بررسي شهروندان تهراني 2/34 درصد اختلالات رواني و مشكلات رواني داشته اند كه رشد قابل توجهي را نشان مي داد و افزايش شيوع بيماري و اختلالات رواني در يك دوره 9 ساله نزديك به 60 درصد افزايش داشت .

وي درباره علل و زمينه بيماري هاي رواني افزود : در هر جامعه علل مختلفي مانند مسايل اجتماعي ، اقتصادي ،خانواده و نظاير آن مي تواند به اختلالات رواني در افراد منجر شود .

استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت : انگ و برچسب بيماري رواني يكي از عواملي است كه فرد براي درمان به روان پزشك مراجعه نمي كند و مشكلات و بيماري او روز به روز افزايش پيدا مي كند و علاوه بر اين عواملي چون ضعف اراده و ضعف ايمان موجب مي شود كه بيمار از درمان خود صرف نظر كند.

نوربالا با بيان اينكه بارورهاي نادرست استفاده دارو در بيماران رواني خاطر نشان كرد : اين بيماران تصور مي كنند مصرف داروهاي رواني و اختلالات روان اعتياد آور است و بايد تا آخر عمر آنان را مصرف كرد و همين مسئله باعث مي شود فرد از مراجعه و درمان خود صرف نظر كند .

وي اظهار داشت :بررسي ها در آمريكا خسارت ناشي از 11 نوع اختلال بيماري‌هاي رواني را 712 ميليارد دلار برآورد كرده است. اين در حالي است كه هزينه هاي ناشي از بيماري ها و اختلالات شخصيتي غير قابل محاسبه است.

استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود:تحقيقات نشان مي‌دهد در كشورهاي توسعه نيافته اگر سالي 20 سنت و براي كشورهاي توسعه يافته 3دلار هزينه پيشگيري شود اين اختلالات به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌آيد.

علمي **1354**1544

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30823682

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن