تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816539541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از كلارنس سيدورف تا زلاتان ابراهيموويچ؛ اگر آژاكس ستاره هايش را نمى فروخت...


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: از كلارنس سيدورف تا زلاتان ابراهيموويچ؛ اگر آژاكس ستاره هايش را نمى فروخت...
باشگاه هلندى آژاكس طى چند فصل گذشته نتوانسته در ليگ قهرمانان اروپا نتيجه هاى خوبى بگيرد كه به نظر مى رسد ناشى از طرز فكر سران باشگاه در فروش بازيكنان خوب در اين تيم دارد.آژاكس روز پنجشنبه در ديدار رفت مرحله نخست حذفى ليگ اروپا بايد در خانه خود ميزبان منچستريونايتد باشد. اين ديدار در كنار ديدارهاى لاتزيو با اتلتيكو مادريد و پورتو با منچستر سيتى مى تواند يكى از بازى هاى جذاب اين مرحله باشد.آژاكس در روز آخر مرحله گروهى ليگ قهرمانان اروپا نيز در زمين خودى با رئال مادريد اوج گرفته ديدار كرد. پيش از اين ديدار آژاكسى ها با ۸ امتياز در رتبه دوم گروه خود قرار داشتند و تفاضل گل آن ها نيز مثبت ۳ بود. در رده سوم اين گروه، ليون قرار گرفته بود كه جمع امتيازهايش ۵ و تفاضلش نيز منفى ۴ بود. آژاكس در ديدار مقابل رئال مادريد به يك تساوى يا باخت با تعداد گل پائين مى توانست به راحتى از گروه خود صعود كند اما شرايط به شكل ديگرى رقم خورد. آن ها ۳ گل از مادريدى ها خوردند و در بازى هم زمان، ليون توانست با نتيجه ۷ بر يك دينامو زاگرب را مغلوب كرده و در نهايت به همراه رئال از اين گروه به مرحله حذفى ليگ قهرمانان برسد. آژاكس نيز راهى بازى هاى ليگ اروپا شد تا از فصل ۶-۲۰۰۵ هرگز به مرحله حذفى ليگ قهرمانان نرسيده باشد.آژاكس در دهه ۹۰ ميلادى يكى از باشگاه هاى قدرتمند بود و در سال هاى ۱۹۹۵ و ،۱۹۹۶ دو بار پياپى به ديدار نهايى ليگ قهرمانان اروپا راه پيدا كرد. از آن زمان تاكنون تيم هاى باشگاهى هلند هرگز نتوانسته اند در اروپا خودى نشان دهند، موضوعى كه موجب شده تعداد زيادى از ستاره هاى حاضر در اين كشور راهى ليگ هاى معتبر ساير كشورها شوند.البته اين بدان معنا نيست كه بازيكن سازى اين باشگاه به شكل گذشته نبوده است و بسيارى از بازيكنان پيشين اين باشگاه پست هاى كليدى در باشگاه هايى مانند ميلان، ليورپول، منچسترسيتى و اينترميلان را در اختيار دارند اما هيچ كدام از آن ها در آژاكس نمانده و حضور در تيم هاى ديگر را به ماندن در آمستردام ترجيح داده اند.بازيكنان بسيار خوبى كه امروز در تركيب تيم هايى از سراسر اروپا مى درخشند، پيش از اين در آژاكس حضور داشته كه اگر اين بازيكنان در تيم خود باقى مانده بودند، بدون شك آژاكس در طول سال هاى گذشته بارها قهرمان هلند شده بود و در ليگ قهرمانان نيز از تيم هاى حاضر در مراحل پايانى به شمار مى رفت نه اين كه طى ۵ سال گذشته هرگز نتوانسته باشد از گروه خود در ليگ قهرمانان اروپا صعود كند.در ادامه به تعدادى از بازيكنان پيشين آژاكس اشاره مى كنيم كه اكنون در ساير تيم هاى اروپايى مى درخشند و ترك اين تيم را به ماندن در آن ترجيح داده اند.
دروازه بان
مارتن استكلنبرگ (رم)
قهرمان هلند در فصل نقل و انتقالات تابستان يكى از بهترين دروازه بان هاى اروپا را از دست داد. استكلنبرگ تصميم گرفت از آمستردام راهى پايتخت ايتاليا شود تا دوران فوتبالش را در اين شهر ادامه دهد. در فصل جارى دروازه بان تيم ملى فوتبال هلند به يكى از اركان جالوروسى تبديل شده است.
مدافعان
جان هيتينگا (اورتون) - كريستين چيوو (اينتر) - توماس فرمالن (آرسنال) - مكسول (بارسلونا)
آژاكس به سختى توانسته مدافعانى مانند اين ها را در تيم خود ببيند. آن ها در تيم هاى كنونى خود بازيكنان ثابت و خوبى هستند كه در خط دفاعى نقشى انكار نشدنى را ايفا مى كنند. هيتينگا پيش از آن كه در سال ۲۰۰۸ راهى اتلتيكو مادريد شد، بيش از ۱۵۰ بازى براى اورتون انجام داده بود و به نوعى عصاى دست ديويد مويس به حساب مى آمد.مكسول نيز با نمايشى كه بين سال هاى ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ ارائه كرد، مورد توجه سران اينترميلان قرار گرفت و به اين تيم رفت.فرمالن و چيوو نيز در زمان حضور در آمستردام بيش از ۱۰۰ بازى براى آژاكس به ميدان رفتند. اگرچه مرد رومانيايى طى فصل گذشته بارها آسيب ديد و از تركيب اينتر دور ماند اما هربار به ميدان رفته در حد بهترين مدافعان اروپا ظاهر شده است. توماس فرمالن نيز در آرسنال جا افتاده و در تركيب اين تيم بازى هاى درخشانى ارائه مى كند و به مدافع مورد اعتماد آرسن ونگر تبديل شده است. او به همراه بازيكنانى مانند زدنك گريگرا (يوونتوس) و پترى پاسانن (وردربرمن) آژاكس را ترك كرد.
هافبك هاى بازى ساز
نايجل دى يانگ ( منچسترسيتى) - كلارنس سيدورف (ميلان)
دى يانگ پيش از آن كه در سال ۲۰۰۶ آژاكس را به مقصد هامبورگ ترك كند، در پست هاى زيادى براى اين تيم بازى كرد ولى نتوانست پست ايده آل خود را بيابد. او در هامبورگ مدتى به عنوان هافبك تخريب كننده بازى كرد ولى درنهايت به عنوان هافبك دفاعى برگزيده شد. او اكنون در سيتى نيز در همين پست بازى مى كند و يكى از بهترين هاى جهان در اين منطقه است.اگرچه از زمانى كه كلارنس سيدورف آژاكس را ترك كرده بيش از ۱۵ سال مى گذرد ولى اين بازيكن در سال هايى كه در آمستردام حضور داشت موفقيت هاى زيادى به دست آورده بود. او اكنون در ۳۶ سالگى و در باشگاهى مانند ميلان بازوبند كاپيتانى را به بازو مى بندد و به عنوان هافبك تهاجمى انجام وظيفه مى كند. او در زمان جوانى خود جانشين بازيكنى چون فرانك ريكارد شد. در سال هاى اخير بازيكنان با استعدادى مانند دمى دزو و هدويگز مادورو نيز در تركيب آژاكس بازى هاى قابل توجهى انجام داده اند كه اكنون در تيم هاى اسپارتاك مسكو و والنسيا حضور دارند.
هافبك هاى هجومى
لوئيز سوارز (ليورپول) - وسلى اشنايدر (اينترميلان) - رافائل فن در فارت (تاتنهام)
آژاكس طى سال هاى اخير همواره در ساخت بازيكنان هجومى فعال بوده و بسيارى از بازيكنان بزرگ فوتبال در اين سال ها، همگى در زمين آكادمى فوتبال اين باشگاه رشد كرده اند. كمتر از يك سال پيش هنوز لوئيز سوارز اروگوئه اى در آژاكس حضور داشت. او در جام جهانى گذشته يكى از اركان رسيدن تيم ملى كشورش به نيمه نهايى اين جام بود و پس از آن كه به ليگ برتر انگليس رفت، براى هماهنگى با اين ليگ سخت و فيزيكى نيز مشكلى نداشت. ديگر بازيكنى كه در جام جهانى ۲۰۱۰ آفريقاى جنوبى درخشش ويژه اى داشت، وسلى اشنايدر بود. او طى تابستان گذشته يكى از بازيكنانى بود كه همواره نامش روى زبان ها بود و بسيارى از رسانه ها، تيتر نخست خود را به حضور يا عدم حضور وى در تيم هاى مختلف اختصاص مى دادند. وسلى در ۱۲۶ بازى كه براى آژاكس به ميدان رفت و توانست ۴۳ گل بزند كه آمار جالب توجهى براى يك هافبك است. در نهايت رافائل فن در فارت خط هافبك تهاجمى در باشگاه را تكميل مى كند. او جايزه بهترين بازيكن نوجوان در سال ۲۰۰۳ را نيز به دست آورده بود. او در باشگاه هايى مانند رئال مادريد و هامبورگ نيز درخشش بسيارى داشته است ولى اكنون در تركيب تاتنهام و زير نظر هرى ردنپ كار مى كند.بازيكنانى مانند رايان بابل، اوربى امانوئلسن و استون پينار نيز نامزد حضور در اين پست بوده اند اما نتوانستند در تركيب ثابت تيم منتخب جاى بگيرند.
مهاجم
زلاتان ابراهيموويچ (ميلان)
بدون شك زلاتان يكى از بهترين مهاجمان فوتبال در سال هاى جارى بوده است زيرا پس از ترك آژاكس در تركيب ثابت تيم هاى بزرگى مانند يوونتوس، اينترميلان، بارسلونا و ميلان بازى كرده است. زمانى كه در آژاكس حضور داشت به تيم ملى فوتبال سوئد دعوت شد و شروع به اوج گرفتن كرد. او در زمان بازى در ليگ هلند ۳۵ گل در ۷۴ بازى وارد دروازه حريفان كرد و در تابستان ۲۰۰۴ راهى تورين شد تا زير نظر فابيو كاپلو كار كند.ديگر مهاجمى كه مى توانست در اين پست حضور داشته باشد، كلاوس يان هونتلار است كه پيشينه بازى در باشگاه هايى مانند رئال مادريد و ميلان را نيز در كارنامه دارد و الان در شالكه مى درخشد.آژاكس همواره به عنوان باشگاهى شناخته مى شود كه در ساخت و پرورش بازيكن زبانزد است اما سران اين باشگاه و مديران بخش استعداديابى آن بايد به قهرمانى و فتح جام هاى مختلف نيز توجه داشته باشند. هواداران اين باشگاه دوست دارند به جاى آن كه قهرمانى بازيكنان پيشين تيمشان را در ساير باشگاه هاى اروپايى ببينند، اين بازيكنان در آمستردام باقى بمانند و با آژاكس جام هاى مختلف را بالاى سر ببرند. به نظر مى رسد حوصله هواداران سر رفته و از سوى ديگر سران باشگاه قصدى براى تغيير طرز فكر خود ندارند. در اين ميان سر هواداران و ويترين باشگاه بى كلاه مانده است.

جمعه|ا|28|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن