تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817152287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عزم راسخ يمني ها


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: عزم راسخ يمني ها
علي بيات

ملت يمن از اصلي ترين خواسته خود مبني بر محاكمه علي عبدالله صالح دست بر نمي دارد .اين در حالي است كه ايالات متحده آمريكا به صالح پناه داده و
در صدد است تا به هر نحو ممكن وي را از محاكمه عادلانه توسط ملت يمن نجات دهد . برخي گزارش‌هاي رسانه‌اي حاكي از آن است كه قرار است صالح
18 فوريه، نيويورك را به مكان نامعلومي ترك كند و برخي اعلام كرده‌اند كه وي براي برگزاري انتخابات صوري رياست‌جمهوري در
21 فوريه، به يمن بازگردد.انقلابيون يمني در 40 ميدان در صنعا و ساير استان‌هاي يمن خواستار تداوم مبارزه مسالمت‌آميز تا سرنگوني كامل رژيم صالح شدند.اين تظاهرات به دعوت كميته «سازماندهي انقلاب مسالمت آميز جوانان يمني» و در راستاي تجديد پيمان با آرمانهاي انقلاب و شهداي آن برگزار شد.

اخيرا هزاران يمني در مناطق مختلف اين كشور تحت شعار واحد «با هم انقلاب را كامل مي كنيم» تظاهرات گسترده‌اي برپا كردند. تظاهرات‌كنندگان خواستار محاكمه «علي عبدالله صالح» رئيس جمهور فرمايشي كشور و تمام دست‌نشانده‌هاي او شدند.

ديكتاتور يمن در ايالات متحده نيز با مخالفان خشمگين خود روبه روست .كساني كه خواستار محاكمه جلاد صنعا هستند .اخيرا علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن در ايالات متحده مورد حمله قرار گرفت .يمني‌هاي مقيم آمريكا همراه جمعي از مردم اين كشور با حضور در محل اقامت علي عبدالله صالح رئيس جمهوري يمن نسبت به حضور وي در آمريكا اعتراض كردند.معترضان با تجمع مقابل هتل `ريتز كارلتن` نيويورك محل اقامت علي عبدالله صالح، خشم و اعتراض خود را نسبت به تصميم مقام هاي آمريكايي در ميزباني از وي اعلام كرده و شعارهاي هموطنان خود در يمن مبني بر ` صالح جاني فراري` را تكرارمي‌كردند.معترضان با تجمع چندساعته مقابل هتل، پس از مشاهده رئيس جمهوري يمن با سردادن شعارهايي به عنوان يادآوري قتل مردم، وي را هدف پرتاب لنگه كفش قرار دادند و پليس نيز براي فراري دادن وي اقدام كرد.با افزايش پرتاب لنگه كفش ها، ماموران با تشكيل حلقه امنيتي چند لايه، صالح را به درون هتل بردند.

از سوي ديگر نيروهاي سياسي طرفدار رژيم حاكم خواستار حفظ آرامش نسبي كشور و افزايش تلاش‌ها براي حمايت از نامزدي توافقي «عبدربه منصور هادي» معاون صالح براي انتخابات صوري كه قرار است 21 فوريه برگزار شود، شدند.هزاران نفر از عناصر نيروي هوايي يمن براي چندمين هفته متوالي خواستار بركناري «محمد صالح الاحمر» برادر ناتني ديكتاتور از فرماندهي نيروهاي هوايي كشور شدند.اين در حالي است كه «گيرالد فايرستاين» سفير آمريكا در صنعا گفته است كه معترضان نظامي حق ندارند خواستار بركناري فرماندهان خود شوند و اين درخواست از اختيارات فرماندهان عالي ارتش است!اين اظهار نظر وقيحانه سفير ايالات متحده آمريكا در يمن نشان دهنده چهره واقعي كاخ سفيد در خصوص نقض حقوق ملتها محسوب مي شود .

ملت يمن پس از دهه ها كشور خود را بدون علي عبدالله صالح مي بيند. ملت يمن از همان ابتدا دريافت كه طرحهاي پيشنهادي شوراي همكاري خليج فارس و عربستان سعودي در راستاي كمك به منافع ايالات متحده در يمن است و مخالفان يمني وزني براي اين طرحهاي پيشنهادي قائل نيستند.

شوراي همكاري خليج فارس درصدد دور زدن انقلاب مردم يمن و ناكام گذاشتن آن و خارج كردن انقلاب از مسير خود براي جلوگيري از به نتيجه رسيدن آن است. در حال حاضر عربستان سعودي و كشورهاي حاشيه خليج فارس با هدايت مستقيم ايالات متحده آمريكا در صدد عملياتي كردن طرح هاي شيطاني خود در صنعا هستند . سعودي ها همواره عميقا در مسائل سياسي يمن درگير بوده اند، با اينكه اين دخالت ها اغلب با شكست افتضاح آميزي روبه رو بوده اند، آنها در دهه 1960 ميلادي يعني هنگامي كه يمني ها سلطنت اين كشور را سرنگون كردند طرف بازنده را گرفتند و باز هم در سال 1994 كه تجزيه طلبان در جنوب سلاح برداشتند مداخله كردند.اين بار نيز سعوديها خود را عملا در جبهه علي عبدالله صالح تعريف كرده اند و همين مسئله سبب شده است تا شكستي سنگين گريبانگير رياض شود .

يك مقام بلندپايه صنعا در اين باره گفت: آنچه كه اكنون رياض و واشنگتن را به شدت نگران كرده است، قدرت زياد اسلامگرايان در يمن و نفوذ و حضور آنها در صفوف انقلابيون است. زيرا افزايش نفوذ اسلامگرايان در يمن تهديدي براي توافقنامه هاي امضا شده ميان رژيم صالح و آمريكا بويژه توافق هاي صورت گرفته در بخش هاي امنيتي است.

اين امري است كه رياض و واشنگتن را به شدت به هراس انداخته است زيرا اين دو كشور بيشترين دخالت و نقش را در سياست داخلي و خارجي يمن داشته اند به همين دليل تلاش دارند تا مانع تحقق اهداف انقلابيون و ترسيم آينده اي به غير از آنچه كه انقلابيون به دنبال آن هستند، شوند.

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن