تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816344388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سابق كالج اسلامي لندن: ايران الگويي براي كشورهاي منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سابق كالج اسلامي لندن: ايران الگويي براي كشورهاي منطقه است
لندن - رييس سابق كالج اسلامي لندن معتقد است كه جمهوري اسلامي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي به يك قدرت منطقه اي تبديل شده است و اكنون الگويي براي كشورهاي منطقه بويژه كشورهاي اسلامي به شمار مي رود.


حجت الاسلام والمسلمين دكتر "محمد سعيد بهمن پور" در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا، دستاوردهاي كشورمان را در سه دهه گذشته در سطوح داخلي، منطقه اي و جهاني بسيار چشمگير توصيف كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران بحمدالله در 33 سال گذشته در عرصه هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و علمي به ميزان بسيار چشمگيري توسعه پيدا كرده است.

اين پژوهشگر و استاد دانشگاه افزود: واقعا پيشرفت هايي كه امروز در داخل ايران شاهد هستيم در گذشته برايمان رسيدن به چنين جايگاهي قابل تصور و باور نبود ولي اكنون مي بينيم كه خوشبختانه با حمايت الهي ملت ايران با موفقيت و با سرعت در عرصه هاي مختلف به پيش مي رود.

وي اظهارداشت: سطح زندگي مردم نيز طي سه دهه گذشته ارتقاء زيادي يافته است و من فكر مي كنم پس از گذر از منازعات منطقه اي و سياسي جاري، بزودي شاهد خواهيم بود كه سطح زندگي مردم با برنامه هايي كه در دست اجرا است، بسيار بهتر از قبل بشود.

آقاي بهمن پور گفت: از نظر منطقه اي ايران به يك قدرت بلامنازع تبديل شده است و اكنون الگويي براي كشورهاي منطقه و بخصوص كشورهاي اسلامي به شمار مي رود.

"پس از انقلاب هاي اخير در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا شاهد هستيم كه روشنفكران و سياستمداران اين كشورها نگاه شان به ايران است تا ببينند چگونه مي توانند مسير پيش رو را با موفقيت طي كنند."

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه اظهارداشت: از لحاظ بين المللي نيز ما مي بينيم كه ايران معادلات جهاني را بر هم زده است. اين دشمني هايي كه اكنون با ايران صورت مي گيرد و يادآور جنگ احزاب در صدر اسلام مي باشد- نشانگر اين است كه ايران موقعيت ممتاز خود را در جهان تثبيت كرده است.

اين پژوهشگر و استاد دانشگاه، تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران كاملا بر خلاف خواست قدرت هاي استثمارگر و استكباري حركت مي كند و به اميد خدا من مطمئنم كه پيروز اين ميدان هم انشاءالله ايران خواهد بود.

وي در پاسخ به سوالي درباره تشديد تحريم ها و تهديدها عليه كشورمان در ماه هاي اخير، گفت: تحريم ها ديگر شكل مسخره اي به خود گرفته است. نكته بي سابقه اين است كه كشورهاي غربي همه تلاش شان را به كار گرفته اند تا با زير پا گذاشتن همه قوانين و هنجارهاي بين المللي، حركت ايران را متوقف كنند. اين كار را حتي با علم به اينكه تحريم ها در نهايت به ضرر خودشان تمام خواهد شد، دنبال مي كنند.

"من فكر مي كنم همه اين كارها به خاطر اين است كه گمان مي كنند اگر ايران از اين مرحله عبور كند ديگر قابل كنترل نخواهد بود و به عنوان قدرتي ظهور خواهد كرد كه تمام نقشه هاي كشورهاي غربي را در منطقه بر هم خواهد زد."

رييس سابق كالج اسلامي لندن افزود: ما انشاءالله بزودي اين مشكلات را پشت سر خواهيم گذاشت و دنيا نيز ديگر در شرايطي قرار ندارد كه بتوان با تحريم و تهديد ملتي را از پاي درآورد. حتي سابقه تاريخي نشان مي دهد اين تحريم ها آثار و نتايجي را كه اين كشورها به دنبال آن بوده اند، ندارد.

وي تاكيد كرد: بخش قابل توجهي از اين تحريم ها از روي بغض و كينه است نه از روي محاسبه، چون اگر واقعا بدرستي محاسبه مي كردند، اين گونه عمل نمي كردند.

آقاي بهمن پور گفت: تحريم هاي غرب همچنين باعث شده است جمهوري اسلامي ايران در بسياري از امور خودكفا شود. يك زماني وقتي ما مي خواستيم ماهواره به فضا بفرستيم، كسي ماهواره ما را پرتاب نمي كرد و به همين دليل ما مجبور شديم خودمان "ماهواره بر" بسازيم و وقتي به فناوري ماهواره برها دست يافتيم وارد يك مرحله جديدي از حيات علمي و فناوري خود شديم.

وي در پايان اظهارداشت: بنابراين قطعا اين تحريم ها از برخي جهات، فرصت هاي زيادي را براي ايران ايجاد كرده و خواهد كرد.

اروپام**345

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30817450

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن