تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816750160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موسوي مباركه اعلام كرد: جلوگيري از حمل مدارك اضافي از مزاياي كارت ملي هوشمند است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: موسوي مباركه اعلام كرد: جلوگيري از حمل مدارك اضافي از مزاياي كارت ملي هوشمند است
عضو كميسيون اجتماعي مجلس هشتم، صدور كارت ملي هوشمند را به منظور تجميع اطلاعات افراد در يك كارت واحد اقدامي مؤثر براي تسريع روند كارهاي اداري اعلام كرد كه از حمل مدارك اضافي جلوگيري مي‌كند.


سيد علي موسوي مباركه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري خانه ملت ضمن پسنديده قلمداد كردن كارت ملي هوشمند،‌ گفت‌: وعده هوشمند شدن كارت ملي تا قبل از پايان برنامه پنجم از سوي دولت امري امكان‌پذير بوده اما نيازمند زيرساخت‌هاي مناسب است.

نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي افزود: مهمترين زيرساخت براي تهيه اين كارت‌ها، تخصيص قسمتي از بودجه ۹۱ كشور به اين طرح است كه با فراهم كردن آن مي‌توان نسبت به محقق شدن اين كار اميدوار بود و در صورتي كه در بودجه سال ۹۱ براي آن تمهيداتي انديشيده نشود، مي‌توان گفت كه اين طرح دولت هم مانند بسياري ديگر از طرح‌ها در حد صحبت باقي مي‌ماند.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه تا پايان برنامه پنجم تنها ۴ سال باقي مانده در صورتي كه هر سال ۲۵ درصد از طرح را اجرايي كنند، هوشمند شدن كارت ملي هم حتمي خواهد بود.

ايجاد ثبات و امنيت با صدور كارت ملي هوشمند

به گفته اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس صدور كارت ملي هوشمند را تا قبل از پايان برنامه پنجم، امري امكان‌پذير بيان كرد كه در نهايت منجر به ايجاد ثبات و امنيت در جامعه خواهد شد.

موسوي مباركه تأكيد كرد:‌ همچنين يكي ديگر از زيرساخت‌ها، جمع آوري اطلاعات و ايجاد سيستم و شبكه‌اي براي گنجاندن اين اطلاعات است و بايد با طراحي برنامه‌اي جامع بتوان تمام اين اطلاعات را در آن ذخيره كرد.

عضو فراكسيون روحانيون مجلس يادآور شد:‌ افزون‌بر برنامه‌نويسي، نيروي انساني هم يكي ديگر از عواملي است كه براي عملي شدن اين امر، حياتي و ضروري است.

به گفته وي، تجميع اطلاعات افراد در يك كارت واحد به روند كارهاي اداري سرعت مي‌بخشد، زيرا تمام اطلاعات هويتي افراد و سابقه فعاليت‌ها و بيماري‌هاي او در اين كارت وجود دارد و ديگر نياز به تكميل مداركي مضاف بر اين مدارك نخواهد بود.

اطلاعات كامل جسمي افراد در كارت هوشمند سلامت تعريف مي‌شود

موسوي مباركه درباره كارت هوشمند سلامت گفت: گاهي اوقات از دفترچه‌هاي بيمه براي ساير افراد استفاده مي‌شود و يا حتي منجر به سوء استفاده در امور ديگر مي‌شود كه هوشمند شدن دفترچه‌هاي بيمه از اين استفاده‌هاي غيرمجاز جلوگيري مي‌كند.

نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي هوشمند شدن كارت سلامت را راهي براي در اختيار قرار دادن اطلاعات سلامت افراد براي بيمه‌شوندگان، بيمه‌گذاران و وزارت بهداشت و درمان اعلام كرد.

وي با بيان فوايد هوشمند شدن كارت ملي گفت: جلوگيري از كلاهبرداري‌ها و جعل اسناد و ساماندهي به نظام مالياتي كشور از مهمترين مزاياي هوشمند شدن كارت ملي است.

عضو فراكسيون روحانيون مجلس به محروميت روستا‌هاي دورافتاده و عدم دسترسي آنها به اين امكانات اشاره كرد و افزود: در برخي از روستا‌ها به جاي بيمارستان و درمانگاه مجهز، خانه بهداشت قرار داده شده كه دولت مي‌تواند با كمك تمام ارگان‌ها و وزارت‌خانه‌ها، تمام روستاها را همپوشاني كند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس ماهيت كار را به طور كلي مثبت ارزيابي كرد و گفت: اميدواريم مسئولان با عمل به وعده‌هاي خود، اين اقدام مثبت را هرچه سريع‌تر و در زمان تعيين شده عملي كنند./

پايان پيام

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن