تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814684414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرهنگ سازي مصرف آب اصلي ترين راه كار براي صرفه جويي آب است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: فرهنگ سازي مصرف آب اصلي ترين راه كار براي صرفه جويي آب است
مديرعامل شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي گفت: فرهنگ سازي و آگاه سازي عمومي و بهره برداران بخش آب، اصلي ترين راه كار براي صرفه جويي آب است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛نقي كريمي در كارگاه آموزشي اصلاح الگوي مصرف آب كه در محل سالن آمفي تئاتر شركت آب منطقه اي استان برگزار شد، افزود: در سال گذشته افزون بر يك ميليارد و 300 ميليون متر مكعب آب در بخش هاي مختلف مصرف در استان هدر شده است كه بيش از 90 درصد آن ميزان مربوط به بخش كشاورزي بوده است.
وي ادامه داد: در سال گذشته راندمان آبياري در كشور و آذربايجان غربي در حدود 35 درصد است و اين درحالي است كه استاندارد مصرف آب در جهان برابر 75 درصد مي باشد.
وي يادآور شد: عدم توجه و بازنگري در روش هاي مختلف آبياري و مصرف آب بخصوص در زمينه هاي كشاورزي بطور قطع باعث بروز مشكل در آينده نزديك خواهد شد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي افزود : در سال گذشته چهار ميليارد و 100 ميليون متر مكعب آب در زمينه هاي مختلف استان مصرف شده است كه از اين ميزان افزون بر يك ميليارد و 700 ميليون متر مكعب مربوط به مديريت آب در پشت سد ها، يك ميليارد و 800 ميليون متر مكعب آبهاي زير زميني و چاه ها و بيش از 600 ميليون متر مكعب ديگر نيز مربوط به روان آبها و رودخانه ها بوده است.
كريمي با تاكيد بر لزوم همكاري بخش هاي قضايي در حمايت از مقابله با متخلفان در زمينه مصرف آب گفت: در حال حاضر افزون بر 36 هزار حلقه چاه در سطح استان به منظور برداشت از آبهاي زير زمين وجود دارد كه از اين تعداد بيش از هشت هزار حلقه چاه غير مجاز هستند و لزوم برخورد قانوني با اين بهره برداران غير مجاز ضروري است.
وي بكارگيري متخصصين و پژوهشگران بخش هاي كشاورزي، آب، دانشگاهيان و بخش هاي خصوصي به همراه فرهنگ سازي مصرف بهينه آب در زمينه هاي گوناگون و بخصوص كشاورزي يادآور شدوافزود: بايد با استفاده از انواع هنرها، برنامه هاي تلوزيوني و تبليغي، رسانه ها و مطبوعات و بخشهاي خصوصي در اين زمينه تلاش نمود.
وي همچنين خواستار برگزاري كارگاه هاي آموزشي مشابه بصورت دوره اي و با حضور متخصصين بخش هاي مختلف شد./س

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن