تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816523038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون استاندار خوزستان: تاكنون 129 ميليون دلار سرمايه‌گذاري خارجي در استان جذب شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون استاندار خوزستان: تاكنون 129 ميليون دلار سرمايه‌گذاري خارجي در استان جذب شده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: استان‌ها

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان گفت: در سال جاري در خوزستان حدود يك ميليون تن شكر توليد شد كه در خاورميانه يك استثناء است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه خوزستان، "اسماعيل عامري گلستان" در نشست خبري معاون وزير اقتصاد كه با حضور خبرنگاران و سرمايه‌گذاران منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر در روز سه شنبه، 18 بهمن‌ به ميزباني مجتمع پتروشيمي رازي ماهشهر برگزار شد، افزود: 40 ميليون تن ظرفيت بندري، 6.8 ميليون تن توليد فولاد و 5.5 تن توليد سيمان داشتيم كه امكان افزايش آن تا حدود 12 ميليون تن وجود دارد.

وي ادامه داد: همچنين 11 هزار مگابايت برق در استان توليد مي‌شود كه حدود 7000 مگابايت آن حرارتي و 4000 مگابايت آن برق‌آبي است و 90 درصد توليد برق‌آبي كشور را شامل مي‌شود.

عامري گلستان عنوان كرد: تاكنون 129 ميليون دلار سرمايه‌گذاري خارجي براي 173 طرح در استان جذب شده است. سال گذشته 43 درصد سرمايه‌گذاري خارجي كل كشور به خوزستان اختصاص داشت.

وي ادامه داد: همچنين در حال حاضر 599 طرح براي سرمايه‌گذاري آماده است كه 524 طرح آن در مرحله اجرايي شدن هستند؛ 124 هزار ميليارد ريال از اعتبارات ريالي و حدود 2 ميليارد و 243 ميليون دلار اعتبارات ارزي به اين طرح‌ها اختصاص مي‌يابد.

وي با اشاره به ايجاد مركز خدماتي سرمايه‌گذاري در استان و آغاز به‌كار آن در هفته آينده، افزود: در اين مركز تمام بخش‌هاي مورد نياز سرمايه‌گذاري وجود دارد و تمام مجوزاتي را كه يك سرمايه‌گذار براي كار خود نياز دارد در اين مركز ارائه مي‌شود.

در ادامه اين نشست، دشتي، مديرعامل شركت پتروشيمي رازي ماهشهر، گفت: پتروشيمي رازي از جمله مجتمع‌هايي است كه سهام آن در اسفندماه سال 86 با قيمتي معادل يك ميليارد دلار به صورت 100 درصد به بخش‌خصوصي واگذار شد. خوشبختانه روند توليد و ميزان صادرات اين مجتمع از زمان واگذاري تاكنون رو به افزايش بوده است.

وي بيان كرد: ‌ميزان فروش محصولات پتروشيمي امسال اين مجتمع براي اولين‌بار و به‌عنوان دومين مجتمع قديمي ساخته شده در ايران، از مرز 600 ميليارد تومان گذشت. همچنين براي اولين بار 730 هزار تن آمونياك به‌صورت يك‌جا از اين مجتمع صادر شد.

دشتي با بيان اين‌كه چهار درصد آمونياك دنيا به تنهايي از اين اسكله در ماهشهر صادر مي‌شود، اظهار كرد: در سال جاري به مرز توليد 2 ميليون تن رسيديم و بيشترين توليد اوره را اين مجتمع پتروشيمي ثبت كرديم؛ همچنين در سال 2011 بيشترين توليد آمونياك را داشتيم و اميدواريم در سال 2012 با 10 درصد افزايش، ركورد سال 2011 را افزايش دهيم.

مديرعامل شركت پتروشيمي رازي ماهشهر ادامه داد: اين مجتمع با وجود مشكلاتي كه داشت و سخت‌گيري‌هايي كه در دنيا نسبت به شركت‌هاي ايراني مي‌شود، خوشبختانه در امر صادرات موفق بوديم و بيش از يك ميليون و 200 هزار تن از محصولات اين شركت صادر شد.

دشتي تصريح كرد: اين كارخانه با اين‌كه بيش از 40 سال عمر دارد ولي نزديك به 400 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري جديد در كارخانه انجام شده است. ميزان توليد روزانه واحد جديد آمونياك اين مجتمع 2000 تن است و اميدوارم تا دو سال آينده با راه‌اندازي مجدد دو واحد از اين كارخانه بالغ بر 250 هزار تن به ظرفيت اين مجتمع افزوده شود.

در پايان اين نشست سه نفر از سرمايه‌گذاران به نمايندگي از سايرين مشكلات خود را بيان كردند.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن