تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819778772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرما آلودگي هوا را تشديد كرد/ منتظر سرماي بيشتر باشيد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سرما آلودگي هوا را تشديد كرد/ منتظر سرماي بيشتر باشيد
دماي هوا در كشورهاي شرق اروپا همچون بلاروس، اوكراين، لهستان و ليتواني به منهاي 40 درجه سانتيگراد رسيده ‌است. تنها در يك هفته گذشته 130 اوكرايني قرباني سرماي زمستان شده‌اند كه نيمي از آنان از خيابان‌خواب‌هاي اين كشور بوده‌اند.
خبرآنلاين: زمستان امسال آن روي خود را نشان داده و نه تنها در ايران بلكه در كشورهاي اروپايي هم وضعيت به مرز هشدار رسيده است.

سرما و برف حوادث بيشماري را در كشور رقم زده است. نجات سه هزار و 400 گرفتار برف و كولاك در گلستان، در حالي است كه آمار گرفتاران در برف و كولاك لحظه به لحظه بالا مي‌رود. در همدان، بهمن اسكي‌بازان را مفقود كرده و در سمنان 971 مسافر در راه مانده نجات يافته‌اند.

همچنين دو دختر كوهنورد در ميان برف و كولاك گرفتار شده بودند. دست و پاي يكي از آنها دچار يخ زدگي شده بود و توان راه‌رفتن نداشت. آنها ساعت‌ها در ارتفاعات پيازچال در سرماي وحشتناك با مرگ دست‌وپنجه نرم مي‌كردند تا اينكه بعد از 14ساعت، سرانجام تيم‌هاي امدادي را در يك قدمي خود ديدند و از مرگ حتمي نجات يافتند.

همچنين بررسي‌ نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي نشان مي‌دهد جز استان‌هاي بوشهر، خوزستان، گيلان، لرستان، مازندران و هرمزگان ساير استان‌هاي كشور در روز دوشنبه حداقل دماي زير صفر خواهند داشت؛ به شكلي كه سردترين استان كشور در اين روز استان زنجان با حداقل و حداكثر دماي 17- و 5- پيش‌بيني شده است. از سوي ديگر گرمترين استان كشور نيز در اين مدت استان هرمزگان با حداقل و حداكثر دماي 11 و 22 پيش‌بيني مي‌شود.

وي تاكيد كرد: بدين‌ترتيب همچنان 26 استان كشور در روز دوشنبه حداقل دماي زير صفر داشته و استان‌هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي و زنجان از زير صفر خارج نمي‌شوند.

اما در ساير كشورها هم وضعيت بدتر از اين است به طوري كه سرماي كشنده در اروپاي شرقي سبب اعلام وضعيت فوق العاده در چند كشور و كشته شدن بيش از 89 نفرشد. تنها دراكراين 43 نفر در بر اثر سرما گذشته كشته شدند و در بلغارستان دستگاه هاي خودپرداز بانكها بر اثر سرماي شديد يخ زد چرا كه دماي هوا در صوفيه به 30- درجه رسيده است .

به گزارش ايسنا، دماي هوا در كشورهاي شرق اروپا همچون بلاروس، اوكراين، لهستان و ليتواني به منهاي 40 درجه سانتيگراد رسيده ‌است. تنها در يك هفته گذشته 130 اوكرايني قرباني سرماي زمستان شده‌اند كه نيمي از آنان از خيابان‌خواب‌هاي اين كشور بوده‌اند.

هم‌اكنون در گرمترين ساعات روز دماي «كي‌يف» پايتخت اوكراين به سختي به منهاي 21 درجه سانتيگراد مي‌رسد و زندگي مردم با دشوراي‌هاي زيادي روبه‌رو شده است. روند فزاينده شمار كشته‌شدگان سرما در اروپا، باعث‌شده كه صليب سرخ جهاني به كمك مردم بيايد تا با ساخت سرپناه‌هاي موقتي از آمار قربانيان بي‌خانمان در اوكراين و بلاروس بكاهد. اداره هواشناسي اوكراين همچنين اعلام كرده كه روند كاهش دما و بارش برف همچنان ادامه خواهد داشت.

سرما ادامه دارد

نقشه هاي هواشناسي در كشور نشان مي دهد كه اين وضعيت همچنان ادامه دارد و يك سامانه بارشي كه اكنون روي اروپا قرار دارد، از اواسط سه‌شنبه هفته جاري از نوار غربي وارد كشور مي‌شود. اين سامانه بارشي ابتدا در نيمه‌غربي و سپس در روز چهارشنبه در نيمه شرقي كشور سبب افزايش دماي هوا مي‌شود.

سرما آلودگي هوا را افزايش داد

سرماي هوا و جابه جا نشدن هوا باعث شده تا در اين چند روز بر شدت آلودگي هوا هم افزوده شود.

به گزارش فارس، از 306 روز ده ماهه نخست سال جاري تنها دو روز هواي تهران پاك بوده در حالي كه 111 روز هوا در شرايط سالم قرار داشته است.

تعداد روزهاي سالم و پاك هواي تهران از 269 روز در سال 88 به 224 روز در سال 89 و 113 روز در سال 90 كاهش پيدا كرده است.در مقابل، تعداد روزهاي ناسالم و بسيار ناسالم هواي تهران از 36 روز در سال 88 به 82 روز در سال 89 و 193 روز در سال 90 افزايش پيدا كرده است.

در دي ماه سال جاري نيز هواي تهران 24 روز ناسالم و تنها 6 روز سالم بوده كه در مقايسه با مدت مشابه در سال‌هاي 88 و 89 در وضعيت نامطلوب‌تري قرار داشته است.

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن