تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803637251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي اولين بار در ايران صورت گرفت حضور 5 ‌خارجي در ليگ دوچرخه‌ سواري


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: براي اولين بار در ايران صورت گرفت حضور 5 ‌خارجي در ليگ دوچرخه‌ سواري
جام جم آنلاين: مرحله اول ليگ برتر دوچرخه سواري باشگاه هاي كشور (بزرگسالان) در حالي از روز 23 اسفندماه آغاز مي شود كه براي نخستين بار در طول برگزاري اين رقابتها شاهد حضور پنج ركابزن خارجي در تركيب تيم هاي مختلف خواهيم بود.


به گزارش مهر، مرحله جديد ليگ برتر دوچرخه سواري باشگاه هاي كشور از 23 اسفندماه سال جاري با حضور بيش از 15 باشگاه مطرح در تهران برگزار مي شود. اين رقابتها به دليل برگزاري همزمان در بخش پيست وجاده اهميت بسياري براي تيم هاي حاضر در اين مسابقات دارد.

به همين دليل تيم هاي مطرح ليگ برتر براي نخستين بار با دراختيار گرفتن ركابزنان خارجي نه تنها به دنبال ارتقاء رده بندي خود در رقابتهاي ليگ هستند بلكه با استخدام اين دوچرخه سواران مي توانند به اعتبار ليگ ايران در UCI و محاسبه امتيازات ركابزنان در رنكينگ جهاني كمك بسزايي كنند.

واعظي آشتياني رئيس فدراسيون دوچرخه سواري ضمن تائيد حضور ركابزنان خارجي در ايران گفت:«حضور اين لژيونرهاي خارجي در ليگ ايران نشان از روند رو به رشد مسابقات باشگاهي در كشورمان دارد اما وارد شدن آنها نمي تواند باعث افزايش رنكينگ ملي ايران در UCI شود و تنها در ارتقاء رنكينگ انفرادي خودشان و تيم هاي باشگاهي ايراني كه در اتحاديه جهاني ثبت شده كمك كند».

بدنبال برگزاري اولين دوره ليگ برتر در بخش پيست تيم دانشگاه آزاد اسلامي براي اولين بار با استخدام يك ركابزن اروپايي عملكرد خوبي از خود به نمايش گذاشت و انگيزه اي شد تا ديگر تيم هاي حاضر در اين بخش نيز به فكر استخدام بازيكن خارجي بيفتند.

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري روند حضور ركابزنان خارجي در ايران را مثبت دانست و توصيه اي را به باشگاه ها ارائه داده است.

وي در اين خصوص گفت:«ما هيچ نظارت يا دخالتي بر استخدام اين نفرات نداريم و تنها حضور آنها را باعث افزايش انگيزه در بين ركابزنان و نشان از اهميت دادن باشگاه ها به اين رشته مي دانيم. اما اميدوارم تيم ها ركابزناني را به ايران دعوت كنند كه بتوانند از لحاظ فني ظرفيت و پتانسيل خوبي داشته باشند و گرنه حضور اين دوچرخه سواران در كشور بيهوده خواهد بود».

هم اكنون تيم پتروشيمي تبريز به طور رسمي با «آندري ايزوتوف» از قزاقستان براي رشته جاده قرارداد امضا كرده و با ثبت نام اين ركابزن قزاق در UCI يكي از شروط حضور در تيم هاي حرفه اي دوچرخه سواري جهان را احراز كرده است. اين ركابزن 23 اسفندماه تيم پتروشيمي را در رقابتهاي ليگ همراهي كرده و فروردين ماه نيز همراه با اين تيم در تور بين المللي «جيلاجاه» مالزي حضور مي يابد.

كاظم خاتون آبادي سرمربي تيم دوچرخه سواري پتروشيمي تبريز استخدام اولين ركابزن خارجي در تيم خود را يكي از اهداف تيم تبريز براي دريافت امتياز از UCI قلمداد كرد و گفت:«اين اولين بار است كه در تركيب تيم از يك ركابزن خارجي استفاده مي كنيم. ما به عنوان تيم برتر قاره آسيا در سال 2008 بدنبال كسب امتياز نام «حرفه اي» در تورهاي جهاني هستيم و يكي از شروط احراز اين امتياز جذب ركابزن خارجي است كه با استخدام اين ركابزن قزاق به يكي از اين دستورالعمل ها دست يافته ايم».

تيم دانشگاه آزاد كه پيش از اين با يك ركابزن اروپايي همكاري كرده بود امسال ضمن تمديد قرارداد «ايگورا راكر» در بخش پيست ، «مانان آنوآ» يكي از ركابزنان برتر آسيا را در بخش جاده به استخدام خود در آورده است.

حضور ركابزنان خارجي در ليگ برتر سال جاري منحصر به تيم هاي اول و دوم نبوده است بلكه تيم شهرداري مهريز يزد دارنده مقام چهارم دوره قبل ليگ براي حضور در ليگ برتر سال 88 دو ركابزن ايتاليايي و آلماني را جذب كرده است.

سيد مصطفي سيد رضايي كمك مربي تيم دوچرخه سواري مهريز يزد با تائيد اين مطلب گفت:«ما دراولين حضور خود در ليگ سال 86 در سه بخش جوانان، اميد و بزرگسالان به مقام چهارم رسيديم و هر چند سرمايه ما به نسبت تيم هاي رده بالاي جدول ليگ بسيار كم است اما بدنبال ارتقاء خود در كشور هستيم».

وي افزود:«قطعا حضور ركابزنان خارجي مي تواند انگيزه خوبي به دوچرخه سواران داخلي تيم ما بدهد و در كنار آن بسياري از نقاط ضعف ما در بخش جاده و پيست را بهبود بخشد».

«مايك شيوني» يكي از ركابزنان درجه دو ايتاليا و «اندرياس كورتن» از آلمان تيم شهرداري مهريز يزد را همراهي مي كنند. مسئولين اين تيم شهرستاني در نظر دارند براي حضور در جمع دو تيم برتر ليگ باشگاه هاي كشور دو ركابزن سرعت از كشور مالزي را هم جذب كنند تا در اين صورت تعداد ركابزنان خارجي در دوچرخه سواري ايران به عدد 7 برسد.

روند رو به سرعت استخدام ركابزنان خارجي در ليگ هاي برتر دوچرخه سواري كشور نه تنها باعث ايجاد انگيزه و حس رقابت بين ورزشكاران مي شود بلكه حضور اين نفرات در ليگ هاي داخلي ايران منجر به محاسبه امتيازات تيم هاي ايراني و ركابزنان خارجي حاضر در ليگ هاي ايران در سطح جهاني خواهد شد.

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن