تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815406788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمى رفسنجانى :منتظريم دولت آمريكا موضع عاقلانه‌ اتخاذ كند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: هاشمى رفسنجانى :منتظريم دولت آمريكا موضع عاقلانه‌ اتخاذ كند
رئيس مجلس خبرگان گفت: مسئله قبله به خاطر اهميت بسيار خود همواره در بين امت اسلامى مورد توجه بوده است و در طول تاريخ اسلام مباحث و مسائل فراوانى در اين‌باره بيان شده است، اين مسئله به خاطر جهتى كه امت اسلام در زندگى عبادى آن به خود مى‌پردازد، بسيار مهم است و اين تمركز به دليل احساس وحدت، هماهنگى و همدلى است.

به گزارش ايسنا آيت‌الله هاشمى رفسنجانى در خطبه‌هاى اول نماز جمعه تهران افزود: متاسفانه ما اين فلسفه وحدت را حتى وقتى به خانه‌ خدا مى‌رويم نمى‌بينيم، در آن‌جا هم اختلاف،‌ خصومت و دعوا وجود دارد، به خاطر عده‌اى غالى و عده‌اى متحجر كه افكار انحرافى دارند و فرق ديگر را به كفر محكوم مى‌كنند. اين واقعا ظلم به دنياى اسلام و انحراف از فلسفه‌ قبله است.

وى افزود: اگر ما وحدت جهان اسلام را داشتيم غزه اين همه مظلوم نمى‌شد، مگر مى‌شود تعداد كمى يهودى صهيونيسم اين طور مسلمانان را در جايى محاصره كنند و اين قساوت‌ها نشان داده شود اما ‌5 / ‌1 ميليارد مسلمان نتواند كارى كند. نتيجه سياسى اجتماعى‌، ‌دينى از بحث قبله اين است كه امت اسلامى فلسفه‌ِ قبله را مراعات كند و اين كانون وحدت نقطه‌ پرگار دايره‌هاى امت را به عنوان وسيله‌ وحدت در نظر بگيرند و مجموع امكانات ملت اسلام را در يك جهت قرار دهيم. در اين صورت قطعا اسلام و مسلمين در دنيا عزت پيدا مى‌كنند.

آيت‌الله هاشمى رفسنجانى همچنين گفت: ما هنوز منتظر هستيم دولت جديد آمريكا موضع عاقلانه و منصفانه‌اى در مسئله هسته‌اى ايران اتخاذ كند؛ مساله‌اى كه چند سال است وقت ما و ديگران را گرفته است.

رئيس مجلس خبرگان رهبرى در خطبه‌هاى دوم نماز جمعه اين هفته تهران خطاب به رئيس‌جمهور جديد آمريكا اظهار كرد: تكرار حرف‌هاى بوش هيچ مساله‌اى را حل نمى‌كند، اينكه بگوييد همه راهكارها حتى راهكار نظامى روى ميز است، يا بگوييد ايران براى خروج از انزوا بايد برنامه هسته‌اى‌اش را تعريف كند، يا ما را تهديد كنيد و وعده‌هاى غيرشفاف و غيرعملى بدهيد، نمى‌شود.

وى افزود: به خاطر انتظاراتى كه در تبليغات ايجاد كرده‌ايد هنوز اين انتظار را داريم كه گام منصفانه و عاقلانه‌اى كه حق ايران هم ضايع نشود و دنيا هم از اضطراب بيرون بيايد، برداريد، تا بتوانيد به مردم منطقه با همكارى و همراهى ايران كمك و مشكلات را حل كنيد، در غير اين صورت تاريخ در مورد شما هم مثل بوش قضاوت خواهد كرد.

هاشمى رفسنجانى هم‌چنين با تشكر از طيب اردوغان نخست‌وزير تركيه به خاطر اظهاراتش در اجلاس داووس در سوئيس خاطرنشان كرد: آقاى اردوغان حركت خوبى كرد و در اين جلسه كه با حضور جمع زيادى از سران دنيا برگزار شده بود در مقابل دفاع نادرست روساى اسرائيلى از تجاوزشان به غزه و كف‌زدن غربى‌ها براى آنها گفته‌هاى خود در اين اجلاس را در چند جمله خلاصه كرد، جلسه را ترك و به سرعت به تركيه بازگشت كه اظهاراتش جاى تشكر دارد. هم‌چنين مردم تركيه هم به خاطر همين مواضع استقبال خوبى از وى در فرودگاه استانبول كردند.

وى در بخش ديگرى از سخنانش در خطبه‌هاى نماز جمعه اين هفته تهران به بحران اقتصادى در دنيا اشاره كرد و گفت: سونامى امروز به همه سواحل دنيا رسيده است. آخرين خبرى كه ديروز مشاهده كرديم تظاهرات بى‌سابقه در فرانسه بود كه كشور به كلى تعطيل بود و مى‌گفتند 5/2 ميليون نفر در اين تحصن حضور داشتند تا جايى كه رئيس‌جمهور فرانسه اعتراف كرد كه مردم تحت فشار هستند و بايد به نحوى خواسته‌هايشان را بگويند.

وى اضافه كرد: در آمريكا هم مشكلات روزافزون است و هر روز صدها هزار نفر بيكار مى‌شوند. رونق اقتصادى شكل نمى‌گيرد، سرمايه‌گذارى نمى‌شود و اين موج به هيچ وجه برايشان قابل مهار نيست؛ البته تلاش‌هايى در اين رابطه صورت مى‌گيرد. آن‌ها خود اعتراف مى‌كنند كارى از پيش نبرده‌اند. ديروز پارلمان آمريكا 800 ميليارد دلار براى اوباما تصويب كرد. آنها انتظار داشتند بورس تكانى بخورد، اما حداقل سه درصد سقوط كرد. امام جمعه موقت تهران در پايان گفت: جهان سوم به شدت دچار مشكل شده است. ما در ايران بايد با همان روحيه انقلابي، اسلامي، همكارى و همدلى و تدبيرهاى درست سعى كنيم اين موج را مهار كنيم ، ايران كمتر متكى به مسائل خارجى است، اما به هر حال وابستگى اقتصادى هم طبيعى است و در همه جا وجود دارد؛ از اين رو بجاست در بودجه سال آينده و در برنامه پنج ساله همدلى كنيم، نوبت مجلس و دولت است كه بتوانند در اين برنامه‌ها تدبيرهايى اتخاذ كنند تا به دنيا نشان دهيم اسلام مسلمين و ايران مى‌توانند در امواج خروشان سونامى اقتصادى ملت خود را از بسيارى از مشكلات محفوظ بدارند.

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن