تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819302923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيش‌فروش چهارماهه متوقف شد؛ سكه در سراشيبي افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: پيش‌فروش چهارماهه متوقف شد؛ سكه در سراشيبي افتاد
پيش‌فروش چهارماهه سكه بهار آزادي كه از چندي پيش، با دو قيمت 599 هزار تومان و 623 هزار تومان به صورت شش‌ماهه و چهارماهه در بانك ملي پيش‌فروش مي‌شد متوقف شد. اين در حالي است كه بازار سكه، از روز گذشته با كاهش قيمت‌ها روز آرامي را سپري كرده‌است به گونه‌اي كه نرخ سكه طرح جديد، به 770 هزار تومان رسيد.
مديركل ريالي و نشر بانك مركزي، از پيش‌فروش سكه فقط براي تحويل شش‌ماهه با قيمت 5 ميليون و 989 هزار ريال، در سومين هفته اجراي طرح خبر داد.عباس كمره‌اي با بيان اين‌كه در هفته جاري يعني سومين هفته از اجراي طرح پيش‌فروش سكه در شعب بانكي توسط بانك مركزي، عرضه سكه با زمان تحويل چهارماهه نداريم افزود: در هفته سوم، پيش‌فروش سكه با زمان تحويل شش‌ماهه با قيمت 5 ميليون و 989 هزار ريال انجام خواهد شد.مديركل ريالي و نشر بانك مركزي در پاسخ به اين سوال كه دليل توقف پيش‌فروش چهارماهه سكه چه بوده‌است؟ گفت: پيش از اين نيز بانك مركزي اعلام كرده بود كه پيش‌فروش سكه‌ها را با توجه به شرايط، تغيير خواهد داد؛ بنابراين ممكن است اين شرايط؛ قيمت، سررسيد تحويل و مواردي از اين قبيل باشد.وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه نگراني‌هايي نسبت به اين مسئله كه بانك مركزي به وعده خود براي تحويل سكه در موعد مقرر عمل نكند، وجود دارد؟ گفت: پيش از اين نيز رئيس كل بانك مركزي نسبت به اين موضوع اطمينان داده بود، اين در حالي است كه بخش توليد بانك مركزي همچنان مشغول است.
اين مقام مسئول در بانك مركزي، با اشاره به اجرايي شدن ضوابط مختلف بسته سياستي ـ نظارتي جديد بانك مركزي، عنوان كرد: فروش اوراق مشاركت با نرخ 20 درصد در بانك‌هاي تجارت و ملت آغاز شده‌است؛ به عبارت ديگر شرايط براي سرمايه‌گذاري در ساير بخش‌ها فراهم است.كمره‌اي خاطرنشان كرد:‌ مردم مي‌توانند از طريق سپرده‌گذاري در بانك‌ها و اوراق مشاركت و ساير زوايايي كه بانك مركزي در بسته پيشنهاد كرده‌است، وارد عمل شوند و تنها محل سرمايه گذاري، خريد سكه نيست.به گفته مديركل ريالي و نشر بانك مركزي، پيش از اين نرخ سكه داراي حباب بود و اين حباب در همان نرخ بالاي يك ميليون تومان كاملاً مشهود بود در حالي كه هم اكنون اين حباب تخليه شده و روند نرخ سكه كاهشي است. در عين حال، اگر حجم انبوهي از سكه عرضه شود به طور قطع نرخ سكه كاهش مي‌يابد.وي با اشاره به اين‌كه در روزهاي ابتدايي عرضه سكه به صورت پيش‌فروش، استقبال بسيار شديد بوده‌است، گفت: اما طي روزهاي اخير به دليل اعلام زواياي بسته سياستي ـ نظارتي بانك مركزي، از جمله اوراق مشاركت با نرخ‌هاي جديد، نرخ سود تسهيلات و سپرده‌ها، استقبال از خريد سكه كاهش يافته‌است.
كمره‌اي به برگزاري جلسه بانك‌هاي دولتي و خصوصي براي تعيين نرخ سود سپرده‌هاي بانكي عنوان كرد: بانك مركزي نرخ‌هاي پيش‌فروش سكه را براساس محاسبات دقيق خود تعيين مي‌كند، در عين حال بازارهاي ديگري براي سرمايه‌گذاري مهيا شده‌است.
به گزارش ايسنا، روز گذشته سكه طرح قديم 780 هزار تومان، سكه طرح جديد 770 هزار تومان و نيم سكه 380 هزار تومان معامله شد.اين در حالي است كه قيمت طلا در پايان معاملات جمعه شب بازارهاي جهاني، بيش از 32 دلار كاهش يافت.در آخرين روز از معاملات هفته كاري بازارهاي جهاني، قيمت هر اونس طلا به يكهزار و 726 دلار تنزل كرد.بدين ترتيب قيمت طلا به پايين‌ترين حد خود در يك هفته گذشته رسيد.
در چنين شرايطي پيش‌بيني مي‌شود، در جريان معاملات بازار داخلي، قيمت هر گرم طلاي 18 عيار تا 73 هزارتومان تنزل كند. همچنين تمام سكه طرح جديد، با ادامه سير نزولي هفته گذشته به حدود 750 هزارتومان خواهد رسيد. گفتني است؛ وزير اقتصاد دولت نهم در رابطه با ريشه‌هاي آشفتگي بازار طلا و ارز مي‌گويد: «سياست‌هاي اقتصادي دو جور است؛ در برخي از موارد شما همين الان اقدامي را انجام مي‌دهيد و فورا‌ً پاسخ آن را خواهيد گرفت؛ فرض كنيد قراراست كه دولت تصميم بگيرد قيمت بنزين را افزايش دهد، نتيجه فوراً ظاهر مي‌شود. اما بعضي وقت‌ها اثر يك سياست با يك وقفه حاضر مي‌شود. به طور مثال؛ سياست‌هاي پولي از جنس مواردي است كه اثر آن با يك وقفه زماني مشخص مي‌شود. ممكن است دولتي بيايد و حجم نقدينگي را زياد كند و بگويد: « الان اتفاقي نيفتاده‌است. » اما بايد توجه داشت با يك وقفه 12 تا 15 ماهه، اثر تورمي ناشي از اين اقدام بيرون خواهد زد. »به گفته وي: « نخستين بحثي كه وجود دارد اين است كه يك نوع عدم ثبات اقتصاد كلان، طي 5 سال گذشته در اقتصاد ايران مشاهده مي‌شود. عدم ثبات اقتصاد كلان يعني؛ نوسانات شديد متغيرهايي كه حالت كلان دارند و تاثير‌هاي ريشه‌اي در بقيه اقتصاد دارند. در اين رابطه مي‌توان به تورم اشاره كرد؛ تورم وقتي كه اضافه شود بر همه چيز در چرخه اقتصاد تاثير خواهد گذاشت. از ديگر مثال‌هاي متغيرهاي كلان، مي‌توان به نرخ ارز و نرخ سود بانكي اشاره كرد. اگر اقتصاد كشوري بخواهد خوب اداره شود بايد تلاش كند نوسان‌هاي نامساعد در اين متغيرها را به حداقل برساند. »

ارسال نظر

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن