تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814218086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير اقتصاد: دلار آزاد 10 هزار توماني هم تاثيري بر اقتصاد ايران ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: وزير اقتصاد: دلار آزاد 10 هزار توماني هم تاثيري بر اقتصاد ايران ندارد
با سيستمي كه ما راه اندازي كرده‌ايم، نه! تاثيري ندارد. امروز ارز يك وسيله مبادله است و اگر كسي بخواهد مبادله قانوني و مشروع انجام بدهد، ما دلار هزار و 226 توماني به او مي‌دهيم، ولي شايد كسي بخواهد خودش روي دلار قيمت بگذارد.
- وزير اقتصاد گفت؛ دلال‌ها كار غير قانوني انجام مي‌دهند و با قانون مواجهه مي‌كنند. وقتي كشور قانون دارد، همه بايد از آن اطاعت كنند. كجاي دنيا و در كدام اقتصاد سالم، افراد در كنار خيابان ارز خريد و فروش مي‌كنند؟ در حال حاضر ما بازار را به اين سمت مي‌بريم كه اگر كسي ارز را غير قانوني خريد و فروش كند، حتي نتواند از ارزي كه در دستش دارد استفاده كند.
شمس‌الدين حسيني افزود: ممكن است بساط دلالي هيچ وقت برچيده نشود، ولي هم اثر كارشان كمتر مي‌شود و هم هزينه كارشان افزايش مي‌يابد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا با صرافاني كه ارز نمي‌فروشند برخورد نمي‌شود، گفت: صراف‌ها خريد ارز دارند، فروش ندارند. الان شما اگر دلار را به صرافي تحويل بدهيد، با قيمت هزار و 226 تومان آن را از شما مي‌خرند. از طرف ديگر اگر صرافي ارزي را از بانك مركزي گرفته باشد و آن را احتكار كند، حتما با آن برخورد مي‌شود.
وزير اقتصاد افزود: صرافي مي‌تواند براي نقل و انتقال ارز فعال باشد. نمي‌توانيم بگوييم چون خريد و فروش ندارند، بايد تعطيل شوند. شما اگر به يك رستوران برويد و ببينيد با وجود ارائه غذاهاي مختلف، يك غذا وجود ندارد، مطمئنا نمي‌گوييد كه رستوران بايد تعطيل شود.

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن