تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816305727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امير شاه‌صفي تاكيد كرد:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امير شاه‌صفي تاكيد كرد:
خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي هوايي ارتش گفت: مي بايست با احراز آمادگي و حفظ لحظه به لحظه آن، نگاه دزدانه دشمن را در منطقه رصد نموده، هر لحظه آمادگي اقدام هاى غيرمترقبه و ناگهاني دشمن را داشته باشيم.


به گزارش گروه امنيتي و دفاعي خبرگزاري فارس، امير خلبان حسن شاه‌صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش در گفتگويي تفصيلي با مجله "صف" كه به مناسبت روز نيروي هوايي ارتش منتشر شده است، با بررسي تطبيقي تاريخ معاصر با تاريخ اسلام، گفت: حادثه بزرگ و درس آموز عاشورا را بايد از چند دهه پيش از آن ارزيابي كرد. مردمي كه در روز عاشورا براي قتل عام خاندان اهل بيت عليهم السلام هلهله و شادي كردند از جنس همان مردمي بودند كه در واقعه غدير خم براي معرفي امام علي عليه السلام هلهله و شادي كرده بودند.

وي افزود: دنيازدگي و انحراف خواص و غبار آلودگي فضا از يكسو و سكوت برخي ديگر از خواص و نشناختن لحظه‌ها و فرصت سوزي باعث شد كه مردم غافل كوفه حق را از باطل تشخيص ندهند. كار به جايي رسيده بود كه اهل بيت(ع) را خارجي معرفي كردند. حادثه بزرگ عاشورا نتيجه خروج خواص از مهندسي ولايت و رهبري بود. از سوي ديگر هنگاميكه به اتفاقات پس از عاشورا در مسير حركت كاروان اسرا مي‌نگريم، ملاحظه مي‌كنيم كه روشنگري، باج ندادن به دشمن و موضع گيري شفاف حضرت زينب سلام الله عليها و امام سجاد عليه السلام موجب بيداري و شكل گيري نهضت جديدي شد كه خون اباعبدالله(ع) را بيمه كرد.

شاه‌صفي تاكيد كرد: انقلاب مردم ايران به رهبري امام راحل رحمه الله هم ثمره همان بيداري است، بررسي تطبيقي تاريخ اسلام نشان مي دهد كه در صورت كوچكترين غفلت، خسارات جبران ناپذيري متحمل خواهيم شد. اگرچه در زمان امام راحل نيز فتنه هايي وجود داشت، اما پس از ايشان اگر نگاه تيزبين و تدبير رهبر فرزانه انقلاب نبود خدا مي داند در قبال فتنه هاي پيچيده و برنامه ريزي شده سالهاي اخير چه بر سر انقلاب و ارزشهاي والاي آن آمده بود.

فرمانده نيروي هوايي ارتش با بيان اينكه فرمان آماده باش در برابر جنگ نرم، اوائل دهه 70 توسط رهبر فرزانه انقلاب صادر شد، گفت: اگر به خاطر داشته باشيد بر حذر ماندن خواص جامعه از دنيازدگي و غفلت و آمادگي براي مقابله با شبيخون فرهنگي نكات قابل تاملي بود كه معظم له بر آنها تأكيد داشتند.

وي افزود: متأسفانه عدم توجه بخشي از خواص جامعه به فرامين حضرت آقا باعث شد گروه‌هاي مطرود و منفور و معاند كه پس از دهه 60 در كُماي سياسي به سر مي بردند، مجدداً زير پرچم مبارزه با امام و انقلاب صف آرايي كنند. در اين ميان همراهي برخي از دوستان ديروز انقلاب با اين صف‌بندي جديد، آنها را تا مرز توهّم براندازي نظام قدرتمند ايران اسلامي پيش برد، تا جاييكه به ارزشهاي بلامنازع اين ملت بزرگ هتاكي كردند.

شاه صفي ادامه داد: آنها شعارهاي اصيل و حياتي انقلاب را تغيير دادند. به ساحت امام راحل(ره) توهين كردند، در عزاداري امام حسين(ع) هلهله كردند و به اصل تغييرناپذير ولايت فقيه حمله شد. آيا همه اين اتفاقات برآيند عدم توجه به توصيه‌هاي مكرر رهبر معظم انقلاب و دنيازدگي و زاويه گرفتن برخي از خواص بي بصيرت نيست؟

وي افزود: البته مردم غيرتمند مملكت حضرت وليعصر(عج) در حركت ماندگار و عظيم 9ديماه 88 با دشمنان خارجي و همراهان داخلي آنها، به ويژه عاملان فتنه اتمام حجتي ماندگار و تاريخ ساز كردند و نشان دادند به هيچكس باج نخواهند داد. اين انقلاب به بهاي سنگيني به دست آمده است. الآن هم در آستانه انتخابات در معرض آزمون بزرگ ديگري قرار داريم.

فرمانده نيروي هوايي ارتش در با اشاره به روز 12 بهمن و ورود امام(ره) به ميهن گفت: حفاظت از جان حضرت امام(ره) در 12 بهم نماه 57 توسط يگان تشريفات نيروي هوايي و انتقال ايشان توسط بالگرد نيروي هوايي به بهشت زهرا جهت ايراد سخنراني از سويي و حضور كاركنان متعهد و آزادانديش نيروي هوايي در مدرسه علوي و بيعت با مقتدا و ولي خويش در 19 بهم نماه 57 از سويي ديگر كمر رژيم مستبد شاهنشاهي را شكست و با سرعت بخشيدن به روند پيروزي انقلاب، سندي از عزت و افتخار را در تاريخ براي هميشه به ثبت رساند.

شاه ‌صفي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به پيشرفت‌هاي نيروي هوايي ارتش تاكيد كرد: نيروي هوايي را نه تنها در قياس با پيش از انقلاب، بلكه بايد از ساير نيروهاي مسلح پس از انقلاب متمايز دانست. آنچه نيروي هوايي ما را متمايز كرده، حضور مردانه در دفاع از كيان و ناموس ايران اسلامي در ماه‌هاي آغازين جنگ تحميلي و در شرايطي است كه ديگر نيروهاي مسلح انسجام لازم را نداشتند.

وي افزود: هنوز بسيج مردمي به طور كامل شكل نگرفته بود و نيروي هوايي نيز پس از خروج مستشاران نظامي، آمادگي حضور بلندمدت در جنگ را نداشت، اما عكس العمل سريع و قاطع نيروي هوايي تنها دو ساعت پس از آغاز تجاوز عراق و عمليات گروه‌هاي پروازي عليه پايگاههاي هوايي Red Alpha البرز و شعيبيه و كوت و متعاقب آن عمليات كم نظير 140 فروندي، روند نفوذ دشمن متجاوز را متوقف كرد. اين عمليات بزرگ هوايي كه با غرّش انواع هواپيماهاي شكاري بمب افكن از پايگا‌ه‌هاي عملياتي مستقر در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غربي و مركزي كشور آغاز شد، منجر به انهدام و از رده خارج شدن بخشي از توان رزمي نيروي هوايي دشمن براي مدت زمانى طولاني شد.

فرمانده نيروي هوايي ادامه داد: در اين تهاجم وسيع، پايگاه‌هاي هوايي و نظامي موصل، الرشيد (بغداد)، سليمانيه، كوت، شعيبيه، ناصريه و اُمُّ القصر، هر دو باند پروازي پايگاه كركوك، پالايشگاه‌هاي نفت كركوك و بصره، فرودگاه حبّانيه شمالي و المثني، چاه‌هاي نفت باباگرگر و مخازن نفت موصل و تأسيسات گازي كركوك، پل‌هاي ارتباطي تنومه و بصره آماج كوبنده خلبانان هواپيماهاي شكاري قرار گرفت. اين عمليات منحصر به فرد باعث شد تا ارتش عراق در به كارگيري نيروهايش دچار ضعف‌هاي آشكار گردد و با از دست دادن آزادي عمل، نيروي زميني خود را بدون پشتيباني و پوشش هوايي در صحنه نبرد در مناطق اشغالي ايران رها سازد.

شاه صفي خاطرنشان كرد: جنگ تحميلي با همه زيانهاي جبران ناپذير، براي ملتي كه مصمم به ترك وابستگي است، نعمتي محسوب مي شود كه حركت به سمت خودكفايي را براساس ضروريات و نيازمنديها با شتاب بيشتري آغاز كرده و ادامه دهد.

فرمانده نيروي هوايي ارتش در بخش ديگري از سخنان خود گفت: تحريم هاي گسترده، ما را علاوه بر همانندسازي در حوزه قطعات براي باز آماد (اورهال) تجهيزات، به تحقيق و اجراي طر حهاي ابتكاري وا داشت كه بسياري از اين طرحها، حتي در كشورهاي سازنده تجهيزات نيز تا پيش از اين تجربه نشده بود.

وي خاطرنشان كرد: آنچه در طول جنگ تحميلي و پس از آن در كنار توانمندي نظامي، موجب افزايش اقتدار، بروز پايمردي و ايستادگى صفوف به هم پيوسته نيروهاي مسلح ما شد، تجهيز به سلاح ايمان قلبي و اميد به تحقق وعده نصرت الهي است.

شاه صفي تصريح كرد: از همين رو، طي سا لهاي گذشته خيزش قابل ملاحظه‌اي با پيوند بيش از پيش با صنايع وابسته و مرتبط، به ويژه صنايع زيرمجموعه وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ايجاد شده كه ثمره آن كام ملت شريف ايران را در آينده‌اي نه چندان دور شيرين خواهد كرد.

وي اظهار داشت: ماهيت نيروي هوايي، داشتن قدرت واكنش سريع است و هيچ ارتباطي با تنوع و شكل جديد جنگهاي عصر حاضر ندارد. در دوران جنگ تحميلي از اين بعد و ويژگي نيروي هوايي بارها استفاده شد و به همين شكل در جنگهاي امروزي هم، قدرت و مزيتهاي نيروي هوايي موجب توجه بيشتري قرار گرفته است.

شاه صفي ادامه داد: نيروي هوايي به دليل حساس بودن منطقه خاورميانه و وجود منافع بسيار زياد كشور در اين منطقه، به ويژه خليج فارس و همچنين نياز كشورهاي جهان به انرژي موجود در خاورميانه، بايد حضوري مقتدر داشته باشد، ضمن اينكه در اين منطقه حساس، سياستي مستقل در پيش گرفته و الگوي جهاني از يك كشور مستقل را ارائه كرده و سعي دارد با تكيه بر خودكفايي و خوداتكايي، تا حد امكان خود را به بهترين سامانه هاي آفندي و پدافندي روز دنيا مجهز كند.

فرمانده نهاجا افزود: از اين رو، نيروي هوايي قهرمان، در بخشهاي پدافندي، آفندي و ساير زمينه‌ها، جديدترين و پيشرفته ترين تسليحات و زمينه‌هاي تحقيقاتي را مدنظر قرار داده و با توجه به نگاه راهبردي‌ فرماندهي معظم كل قوا، همواره درصدد آن بوده تا با ايجاد ارتباط مؤثر و مستمر با مراكز تحقيقات دانشگاهي، در جهت قطع وابستگي، به سمت بومي كردن سامانه هاي هوايي گام برداشته و ضمن بهينه سازي سامانه هاي قبلي، اقدام به ساخت سامانه هاي روز دنيا، مطابق با استانداردهاي جديد كند.

وي تصريح كرد: علاوه بر آن، نيروي هوايي به موفقيت هاي چشمگيري در زمينه گسترش سامانه هاي الكترونيكي، تبديل تجهيزات ارتباطي آنالوگ به ديجيتال و ايجاد شبكه هاي مايكروويو و فيبر نوري اختصاصي دست يافته است.

فرمانده نيروي هوايي ارتش گفت: ساخت انواع شبيه سازهاي هواپيماهاي موجود، سوخت رساني و سوخت گيري هوايي انواع هواپيماهاي شكاري، طراحي و ساخت موشك هاي زمين پايه و هواپايه و ساخت انواع رادارهاي زميني و هوايي و سامانه هاي ناوبري گوشه اي از دستاوردهاي پژوهشي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين راستا است.

وي ادامه داد: نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، پيشرفتهاي خود را مرهون تدابير داهيانه و حكيمانه، فرماندهي مقتدرانه و رهنمودهاي راهبردي فرماندهي معظم كل قوا مي داند. ما امروز پس از گذشت 33 سال از پيروزي انقلاب اسلامي، با همدلي و تلاش فرماندهان و متخصصان نيروهاي مسلح، در اوج وحدت عمل براي خلق توليدات جديد در عرصه دفاعي قرار داريم.

شاه صفي افزود: فرماندهي معظم كل قوا تأكيد بر اين دارند كه نيروي هوايي با توجه به دوردست ها، بايد به تواني در شأن جمهوري اسلامي برسد و همين جمله براي ما راهگشا گرديد و امروز نيروي هوايي با نصب العين قرار دادن اين فرموده، به پيشرفت هاي درخشاني نائل آمده است كه توليد هواپيماي جنگنده صاعقه از مصاديق تحقق وعده الهي، رهنمودهاي امام راحل عظيم الشأن و مقام معظم رهبري است.

فرمانده نيروي هوايي ارتش گفت: به واقع تمامي پيشرفت هاي حاصله در كشور، همچون ساخت و پرتاب موفقيت آميز ماهواره اميد و دستيابي به فناوري غني سازي اورانيوم، از دل انواع و اقسام تحريم هايي به دست آمد كه سالهاي متمادي با هدف تضعيف سازي و به انزوا كشاندن ايران بر اين ملت تحميل شد.

وي ادامه داد: ما در شرايط حساس كنوني نيز مسئوليت هاي بسيار سنگيني را بر دوش داريم و آن حفاظت از آسمان كشور و ولايت است؛ مخصوصاً در اين شرايط كه تهديدات زيادي داريم. در حالي كه دشمن پس از شكست در عراق و افغانستان و عدم حل معضل فلسطين و عدم تحقق نقشه انزواي ايران در بعد هسته اي كه همه و همه را از ايران مي بيند، مي بايست با احراز آمادگي و حفظ لحظه به لحظه آن، نگاه دزدانه دشمن را در منطقه رصد نموده، هر لحظه آمادگي اقدام هاى غيرمترقبه و ناگهاني دشمن را داشته باشيم.

شاه صفي افزود: نيروي هوايي، در نوك پيكان دفاع از آرمان هاي مقدس نظام است و اين آمادگي يعني اينكه هر كس در جاي خود مسئوليت اش را به نحو احسن انجام دهد.

وي گفت: نيروي هوايي بدون توجه به شعارها و تهديدها، با برخورداري از آمادگي كامل و رصد كليه تهديدها، قادر است با تواناي يهاي تجهيزاتي و راهكنشى (تاكتيكي) خود در برابر هرگونه تهديدي كه امنيت كشور را به خطر مي اندازد، مقابله نموده و نابود سازد و سقوط، سرنوشت اجتناب ناپذير زورگوياني است كه خواسته هاي خود را بر ملتها تحميل مي كنند.

فرمانده نيروي هوايي ارتش دكترين نظامي كشور را دفاعي توصيف كرد و گفت: ما قصد تعرض به هيچ كشوري را نداشته و نخواهيم داشت و از كشورهاي منطقه دعوت مي كنيم بدون اتكا به نيروهاي فرامنطقه اي، امنيت منطقه خاورميانه را با مشاركت يكديگر تأمين و تضمين كنيم.

انتهاي پيام/

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن