تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815608735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدل جديدي از مديريت تالاب ها با همكاري ژاپن ارائه مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مدل جديدي از مديريت تالاب ها با همكاري ژاپن ارائه مي شود
رشت - معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در همكاري مطالعاتي با آژانس بين المللي ژاپن ، مدل جديدي از مديريت قابل تعميم به همه تالاب هاي كشور در تالاب بين المللي انزلي ارائه مي شود.


"اصغر محمدي فاضل" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس مطالعات آژانس همكاري هاي بين المللي ژاپن (جايكا) با تشكيل كميته هماهنگي در تالاب بين المللي انزلي مديريت جديدي كه قابل تعميم به همه تالاب هاي كشور باشد، ارائه خواهد شد.

وي ادامه داد: بر اساس اين مدل؛ علاوه بر اينكه در سطح استاني بر تالاب ها مديريت مي شود در سطح منطقه نيز كميته هاي متشكل از كارگروه هايي از نهادهاي محلي و فرهنگي تشكيل خواهد شد تا بتوانند در مديريت تالاب ها نقش داشته باشند.

معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست اظهار داشت: مطالعات آژانس همكاري هاي بين المللي ژاپن (جايكا) در يك طرح زماني محدود در تالاب انزلي با همكاري جمهوري اسلامي ايران و سازمان حفاظت محيط زيست در حال انجام است كه تابستان 91 به پايان مي رسد.

وي خاطرنشان ساخت: كارشناسان ژاپني تركيبي از مطالعات و ارائه برنامه مديريتي را در تالاب انزلي انجام داده اند كه يكي از خروجي هاي آن؛ توسعه مشاركت و توسعه مديريت با همكاري مردم محلي است.

فاضل افزود: با توجه به اينكه سال 2012 سال تالاب ها و طبيعت گردي نامگذاري شده، توسعه اكوتوريسم در تالاب انزلي به دليل اينكه يكي از مهم ترين بهره برداري هاي تالاب محسوب مي شود.

وي ايجاد مكانيسم پايش را يكي از اهداف مطالعات گروه ژاپني در تالاب انزلي ذكر و تصريح كرد: شايد اين موضوع يكي از موفق ترين طرح هاي جايكا بوده است.

معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: 24 نقطه ايستگاه برداشت اطلاعات در تالاب انزلي ايجاد شده كه تمام اين داده ها در يك مركز پايش محيط زيست تالاب انزلي مورد سنجش قرار مي گيرند.

وي يكي از فوايد طرح مطالعه جايكا در تالاب انزلي را تكرار پذيري آن دانست و گفت: قبول اهداف تكرارپذيري اين طرح به گونه اي است كه بايد در جاي ديگر هم مفيد فايده باشد و اين پايش در جاي ديگر هم بتواند مورد استفاده قرار گيرد.

فاضل آموزش و پهنه بندي را از ديگر برنامه هاي مطالعات تالاب بين المللي انزلي توسط جايكا عنوان و اضافه كرد: اين مطالعات يك مدل ژاپني - ايراني و يك روش كلي در جهان ارائه مي دهد.

به گزارش ايرنا، اصغر محمدي فاضل معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست روز گذشته (پنجشنبه) همراه با محمدجواد محمدي زاده معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست به منظور شركت در مراسم گرامي داشت روز جهاني تالاب ها به استان گيلان سفر كرده بود.ك/3

619/695 /330

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30795628

جمعه|ا|14|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن