تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815564077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با مصوبه شوراي پول و اعتبار بانك ها مجاز به تعيين نرخ سود سپرده ها بيش از 20درصد شدند


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: با مصوبه شوراي پول و اعتبار بانك ها مجاز به تعيين نرخ سود سپرده ها بيش از 20درصد شدند
در حالي كه طبق تصميم شوراي هماهنگي بانكهاي دولتي و كانون بانكهاي خصوصي حداكثر نرخ سود براي سپرده گذاري 20درصد تعيين شده بود، شوراي پول و اعتبار اين تصميم بانكداران را غيرقانوني اعلام كرد و به بانكها اجازه داد نرخ سود را بالاتر يا پايين تر از 20درصد تعيين كنند.
هادي قوامي در گفت وگو با فارس با تشريح جزئيات جلسه سه شنبه شب شوراي پول و اعتبار كه به منظور بررسي نحوه اجراي بسته سياستي-نظارتي تشكيل شده بود، اظهار داشت: در اين جلسه اعضاي شورا در مصوبه قبلي خود و اجراي بند بسته سياستي - نظارتي به خصوص نرخ هاي سود جديد تاكيد كردند.
وي افزود: مصوبه شوراي پول و اعتبار در حقيقت به معناي ايجاد فضاي رقابتي در بانكها براي پرداخت سود سپرده به سپرده گذاران بود.
اين عضو شوراي پول و اعتبار با تاكيد بر اينكه اجراي دقيق بسته سياستي - نظارتي موجب كاناليزه شدن نقدينگي به سمت توليد خواهد شد، افزود: اقدامي كه شوراي هماهنگي بانكهاي دولتي و كانون بانكهاي خصوصي در روزهاي اخير انجام داده اند اصلا قانوني نبود.
قوامي ادامه داد در حالي كه مصوبه شورا به ايجاد فضاي رقابتي بين بانكها تاكيد داشت تصميم شوراي هماهنگي بانكها كه به صورت غيرقانوني اتخاذ شده بود ماجراي ديگري را روايت مي كرد.
وي تاكيد كرد: بر همين اساس بانكها بايد با توجه به ميزان هزينه ها، درآمدها و شاخص شان در بورس نرخ سود سپرده را براي مشتريان خود تعيين كنند.
مخالفت وزير اقتصاد
سيدشمس الدين حسيني وزير اقتصاد ديروز از تعيين نرخ علي الحساب سود سپرده هاي بانكي در سطح 20درصد خبر داده و تاكيد كرده است كه دولت با بانك ها و موسساتي كه نرخ سود سپرده هاي خود را بالاتر از 20درصد قرار دهند برخورد خواهد كرد.
وزير امور اقتصادي و دارايي ديروز و پس از انتشار جزئيات جلسه سه شنبه شب شوراي پول و اعتبار در جمع اهالي رسانه به بيان سخناني در اين خصوص پرداخته است.
وي گفته است در بسته سياستي نظارتي بانك مركزي سود تسهيلات مشخص و سود سپرده ها رقابتي است اما به دليل اينكه سقف سود تسهيلات 21درصد در نظر گرفته شده است در بدو امر بانك ها نمي تواننند نرخ سود سپرده ها را 25درصد تعيين كنند.
وي با تاكيد بر اينكه نبايد قيد كلمه رقابتي در بسته سياستي پولي باعث دور زدن بسته شود، تصريح كرد: اگر كسي امروز قراردادي با بانكها براي گرفتن تسهيلات منعقد مي كند بانك حق ندارد نرخ سود تسهيلات را بيش از 21درصد تعيين كند.
سخنگوي اقتصادي دولت با اشاره به اينكه مصوبه شوراي پول و اعتبار براي سود سپرده ها سقفي در نظر نگرفته است، افزود: شوراي هماهنگي بانك هاي دولتي و كانون بانك هاي خصوصي در جلسه اي اين شبهه را برطرف و اعلام كردند كه نرخ سود سپرده ها بين 7 تا 20درصد، نرخ سود سپرده هاي يكساله 17 درصد و 5 ساله 20درصد باشد.

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن