تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814676030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جمهوري اسلامي بر همگرايي و همدلي بين ملت هاي مسلمان تاكيد دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جمهوري اسلامي بر همگرايي و همدلي بين ملت هاي مسلمان تاكيد دارد
تهران - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه ملت ايران در مقابله با دشمنان اسلام در يك اردوگاه و جبهه مشترك قرار دارند، بر همگرايي، وحدت و همدلي جمهوري اسلامي با آحاد مردم جهان بويژه مسلمانان تاكيد كرد.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، ‌سيد "محمد حسيني"‌ شامگاه چهارشنبه در ديدار با هيات رسانه اي مدعو در اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي، ضمن گراميداشت ايام دهه مبارك فجر خطاب به اين هيات اظهار داشت: شما در ايام بسيار فرخنده و خوبي به ايران سفر كرده ايد چرا كه اين روزها انقلاب اسلامي ايران نقطه آغازي براي تحولات منطقه و در ميان مسلمانان است.

وي با بيان اينكه امام خميني (ره) اين حركت و تحول را به وجود آورد، تصريح كرد: ما مي‌خواهيم استقلال 33 ساله و مقاومت خود در برابر فشارها را با دستاوردهاي مختلفي كه در زمينه هاي گوناگون طي اين سال‌ها به دست آورده ايم، به جهان اسلام معرفي و تبيين كنيم.

حسيني به ولادت پيامبر (ص) كه در ايران با نام هفته وحدت شناخته مي‌شود، اشاره كرد و گفت:‌ پيامبر (ص) محور وحدت در جهان اسلام است و خدا را شاكريم كه تحولات در منطقه بويژه در مصر به نتيجه نهايي رسيده‌ و با كنار گذاشته شدن "مبارك"، ديواري كه به مدت 30 سال ميان ما و مصر ايجاد شده بود، از بين برود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: ‌روابط ميان دانشمندان و انديشمندان دو كشور از ديرباز برقرار بوده و مردم ايران با مصر الفتي ديرينه داشتند كه اميدواريم كم‌كاري‌هاي چندين ساله، هم برطرف و هم كاهش يابد.

حسيني همچنين با بيان اينكه بايد ارتباطات موثري ميان ايران و مصر شكل بگيرد، از آمادگي چند برابري تعاملات فرهنگي و هنري با اين كشور خبر داد و گفت: در گذشته هم تلاش كرديم در نمايشگاه‌هاي كتاب مصر حضوري فعال داشته باشيم كه متاسفانه اين اجازه به ناشران ما داده نشد.

در ادامه اين ديدار برخي از نمايندگان هيات رسانه اي، خبرنگاران و روزنامه نگاران مصر سووالاتي در خصوص مسائل فرهنگي و هنري با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ميان گذاشتند كه حسيني به تمامي آنها پاسخ داد.

حسيني در پاسخ به خبرنگاري در خصوص نحوه ارتباط و تعامل فرهنگي با كشور مصر اظهار داشت: جمهوري اسلامي در راستاي افزايش تبادلات فرهنگي ميان دو كشور، اين آمادگي را دارد تا با ساخت فيلم در باره مقاومت مردم مصر، با هنرمندان اين كشور همكاري داشته باشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در پاسخ به سووال "عمر عبدالعلي" از روزنامه الاخبار مصر در خصوص چگونگي تبادل فرهنگي ميان دو كشور نيز گفت: قصد داشتيم با حضور در جشنواره‌هاي مصر، هرچه سريع‌تر اين ارتباط فراهم شود اما با گذشت يك سال از بركنار شدن "مبارك" هنوز اين امكان ايجاد نشده است.

"ياسر سليم" از روزنامه نهضت مصر هم از چگونگي حمايت زبان عربي در ايران پرسيد كه وزير ارشاد پاسخ داد: زبان رسمي كشور ايران فارسي است و مشتركات اين دو زبان كم نيستند.

حسيني اضافه كرد: ‌خدمات فراواني از طريق زبان فارسي شكل گرفته و ما زبان فارسي را زبان دوم مردم جهان اسلام مي‌دانيم.

وي ادامه داد: زبان عربي هم زبان قرآن و اهل جنت است و در قانون اساسي ايران بر لزوم آموزش اين زبان در مقاطع تحصيلي اشاره شده است ضمن آنكه حوزه‌هاي علميه ايران هم زبان عربي را زبان اصلي خود مي‌دانند.

عضو كابينه دولت دهم در ادامه در پاسخ به برخي سووالات مطرح شده اين چنين توضيح داد: جمهوري اسلامي همواره بر اعتقادات و ارزشهاي ديني و مذهبي پايبند است و انتظار داريم ديگر كشورهاي اسلامي هم به آموزه هاي قرآني و ديني پايبند باشند.

حسيني گفت: همواره تاكيد جمهوري اسلامي ايران در روابط و تعاملات با ديگر كشور بر وحدت، همبستگي ، همراهي و همدلي است و خشونت، جنگ طلبي و بي مهري در بين ملت ايران جايي ندارد.

به گفته وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دشمنان ما هميشه از اينكه بين مسلمان اتحاد، وحدت و همدلي بوجود آيد خوف داشته و همواره درصدد ايجاد تفرقه و اختلاف ميان آنان بوده و هستند.

در پايان اين ديدار هيات رسانه اي مصر هدايايي به رسم يادبود از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت كردند.

هيات رسانه اي مصري مدعو در اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي مركب از مديران مسئول برخي رسانه ها، مطبوعات، خبرنگاران و روزنامه نگاران عصر چهارشنبه با حضور در دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي چند ساعتي بطور صميمانه با "سيد محمد حسيني" گفت و گو كردند.

فراهنگ **1355**1597

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30793396

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن