تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815546546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اظهارات سرپرست و روساي سابق فدراسيون كشتي در نشست هم انديشي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اظهارات سرپرست و روساي سابق فدراسيون كشتي در نشست هم انديشي
تهران - سرپرست و روساي سابق فدراسيون كشتي، امروز (چهارشنبه) در نشست هم انديشي در خصوص مسايل مختلف، اظهار نظر و گفت و گو كردند.


به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي فدراسيون كشتي، سرپرست فدراسيون كشتي در ابتداي اين نشست گفت: موفقيت در بازي هاي المپيك، به جز منابع مالي قابل توجه و بدون افراد توانمند و كارآمد داراي دانش در حد و اندازه هاي المپيك كه با سنگيني فضاي المپيك و فشار رواني موجود در اين رويداد مهم ورزشي آگاه باشند، امكان پذير نيست.

"حجت‌ الله خطيب" با اشاره به اينكه كشتي فرنگي ايران در برهه كنوني، شرايط بسيار خوبي دارد و به سطح جهاني نزديك شده است، تاكيد كرد: براي بالا بردن درصد موفقيت راهي به جز دراز كردن دست همكاري به سوي مردان صاحب افتخار و تفكر المپيكي وجود ندارد.

خطيب گفت: در كشتي آزاد همواره در جهان مطرح بوده ايم اما در برهه كنوني خلاء هايي وجود داشته و بايد فاصله موجود بين نفرات را با پشتوانه سازي كم كنيم.

سرپرست فدراسيون كشتي اضافه كرد: به همين منظور از همان شروع به كار، با مشورت اهالي فن كشتي، مقدمات دعوت از "رسول خادم" تئوريسين برجسته كشتي ايران و جهان كه مدال هاي رنگارنگ جهان و المپيك را در ويترين افتخارات خود دارد را فراهم كرديم تا بلكه با ورود وي فضاي حاكم بر كشتي را تغيير داده و وارد شرايط واقعي المپيك شويم.

وي ادامه داد: خوشبختانه تاثير اوليه اين اتفاق به طور مشهود در اردوهاي آماده سازي تيم هاي ملي نشان داده مي شود.

سرپرست فدراسيون كشتي با بيان اينكه بايد خانواده ها را با كشتي كه ورزش پر زحمتي است آشتي بدهيم، تصريح كرد: امروز وظيفه داريم با استفاده از تمامي پتانسيل موجود در كشور زمينه را براي درخشش قهرمانان ايران در بازي هاي المپيك فراهم كنيم.

خطيب در پايان با اشاره به اينكه بايد در بعد بين المللي جايگاه كشتي ايران را ارتقا دهيم، خاطرنشان كرد: كشتي، امروز در آستانه بازي هاي المپيك نياز به آرامش دارد تا بتواند هرچه زودتر وارد فضاي المپيك شود.

** رفوگر: بايد تفكر و رويكرد المپيكي داشته باشيم

رييس انستيتو بين ‌المللي كشتي كه سابقه رياست فدراسيون كشتي را در سال هاي پيش نيز دارد، در اين نشست گفت: در فاصله كوتاه باقي مانده تا بازي هاي المپيك 2012 لندن بايد تفكر و رويكرد ما المپيكي بوده و از كارهاي پراكنده پرهيز كنيم.

"سيدجواد رفوگر" افزود: با توجه به برگزاري ليگ برتر كشتي آزاد برنامه ‌هاي تيم ملي اين رشته نسبت به كشتي فرنگي 131 روز عقب‌ تر است و اين نشان مي ‌دهد بايد ليگ را هدفمند برگزار كنيم.

وي ادامه داد: تغييرات صورت گرفته و حضور "رسول خادم" در برهه كنوني در تيم ملي كشتي آزاد خوب است و اميدوارم وي بتواند با توجه به فرصت محدود با برطرف كردن مشكلات فني و ايجاد نظم و انضباط تيمي، عقب ‌ماندگي موجود را برطرف كند.

وي تصريح كرد: ما در انستيتو كشتي برنامه ‌هاي علمي خوبي براي كشتي كشور داريم و فدراسيون بايد نظارت بر باشگاه‌ ها و كادر مربيان، توجه بيشتر به كشتي استان ها و داشتن يك تقويم منسجم و واحد با نظر تمامي صاحب‌ نظران را در دستور كار قرار دهد.

رفوگر خاطرنشان كرد: در فاصله كمتر از 6 ماه تا بازي هاي المپيك 2012 لندن قرار داريم و در اين زمان كوتاه بايد از كارهاي پراكنده كاسته شده و تمامي امور حول اين موضوع مهم متمركز شود.

** شيرگير: تجارب و نظرات پيشكسوتان بايد در راس امور قرار گيرد

در ادامه اين نشست، "مهدي شيرگير" رييس اسبق فدراسيون كشتي گفت: استفاده از تجارب و نظرات پيشكسوتان و بزرگان كشتي بايد در راس امور قرار گيرد.

وي افزود: خطيب از مديران شناخته شده ورزش كشور است كه به نظر من با قبول مسووليت در زمان كنوني و در فاصله چند ماه تا المپيك شجاعت به خرج داد.

وي ادامه داد: باشگاه ‌ها، مربيان و كشتي ‌گيران سه ضلع كشتي كشور هستند، در زمان مديريت خطيب در ورزش تهران صدها تشك كشتي در پايتخت پهن بود اما اين روزها و با خصوصي شدن باشگاه ‌ها اين تعداد كاهش چشمگيري داشته است.

شيرگير، مهمترين دليل ضعف كشتي را بي توجهي به باشگاه ‌ها و در كنار آن مربيان دانست و گفت: در برهه كنوني در فدراسيون قدم‌ هاي خوبي براي حل مشكلات مالي اين قشر سازنده برداشته شده است.

وي تاكيد كرد: توجه به باشگاه‌ ها و مربيان سازنده مي‌ تواند در نهايت باعث اين پشتوانه‌ سازي و داشتن چند تيم ملي در كشتي كشور شود.

شيرگير اظهار داشت: كشتي در سال المپيك قرار دارد و در اين فاصله كوتاه همه بايد دست در دست هم كمك كنيم تا ورزش اول كشور پس از 12 سال در بازي هاي المپيك صاحب مدال طلا شود.

** ترخاق: حضور رسول خادم يك اتفاق خوب براي كشتي است

"سلطانعلي ترخاق" نيز در اين نشست گفت: حضور "رسول خادم" بر مسند مديريت تيم‌ هاي ملي يك اتفاق خوب براي كشتي كشور است.

رييس اسبق فدراسيون كشتي افزود: كشتي در كشور ما حالت گلخانه‌اي دارد و اين در حالي است كه بايد به مساله پشتوانه ‌سازي و توجه به باشگاه ‌هاي سازنده نگاه ويژه‌ اي داشته باشيم.

وي ادامه داد: بايد از ظرفيت ‌هاي كشتي در آموزش و پرورش، نيروهاي مسلح، كارگران و ديگر بخش ‌هاي مرتبط استفاده شود، به رقابت ‌هاي قهرماني كشور بها بدهيم و در بعد بين‌ المللي رابطه نزديك ‌تري بين رييس فدراسيون كشتي ايران با رييس فدراسيون بين المللي كشتي و ديگر كشورهاي صاحب نام دنيا باشد.

ترخاق تصريح كرد: از خطيب به واسطه حضورش به عنوان مدير كل تربيت بدني استان هاي تهران و مازندران شناخت خوبي دارم و وي در دوران مديريت خود توانمندي‌ هايش را نشان داده است.

وي با اشاره به اينكه حضور "رسول خادم" در سال المپيك يك اتفاق بسيار خوب براي ورزش اول كشور است، اظهار داشت: عملكرد كشتي‌ گيران آزادكار شاخص ما در ليگ و به خصوص فينال اين مسابقات مطلوب نبود و اميدوارم با حضور وي كه توان مديريتي و فني دارد، تيم‌ هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران در بازي هاي المپيك به نتايج خوبي دست يابند.

ترخاق در پايان گفت: فرصت كمي تا بازي هاي المپيك باقي مانده است و در اين زمان كوتاه جامعه كشتي بايد با هم همدل و متحد باشد و از طرفي به مسايل انگيزشي و روحي رواني نيز توجه جدي شده و از نظر مالي نيز كشتي‌ گيران و مربيان مورد حمايت كامل قرار گيرند.

** سيروس پور: رسول خادم شجاعت به خرج داد

"پرويز سيروس پور" نيز گفت: "رسول خادم" با قبول مسووليت در اين فاصله كوتاه تا المپيك شجاعت به خرج داد و مسلما كار سختي را پيش رو دارد.

رييس اسبق فدراسيون كشتي افزود: برگزاري اين نشست‌ ها و ارايه راهكارهاي مختلف مي‌ تواند در مجموع به نفع كشتي كشور باشد.

وي ادامه داد: البته اكنون فرصت بسيار كمي تا بازي هاي المپيك لندن باقي مانده است و هدفگذاري ما بايد المپيك تا المپيك باشد.

سيروس‌پور تصريح كرد: در اين فرصت كوتاه تا المپيك 2012 لندن بهترين راهكار اين است كه از نظر مسايل روحي و رواني روي كشتي‌ گيران كار كنيم و مشكلات تكنيكي و تاكتيكي آن‌ها تا حد امكان برطرف شود.

وي تاكيد كرد: پشتوانه ‌سازي در كشتي، برگزاري جلسه‌ هاي آسيب ‌شناسي با حضور پيشكسوتان، استفاده از روساي هيات‌ هاي كشتي آشنا به كشتي، توسعه كشتي در سراسر كشور، رسيدگي به وضع مربيان، توجه به رده ‌هاي سني نونهالان و نوجوانان، توجه به مسايل علمي در كشتي و آشتي دادن مردم و خانواده ها بايد براي برنامه المپيك تا المپيك مورد توجه قرار گيرد.

مربي سابق تيم ملي كشتي آزاد ايران در پايان خاطرنشان كرد: بايد در كشتي برنامه‌ ريزي داشته باشيم و به كشتي استان ‌هاي كشتي‌ خيز همچون مازندران، تهران، خراسان و كرمانشاه نگاه ويژه‌اي داشته باشيم.

** صنعتكاران: تزريق منابع مالي مناسب موفقيت را بيشتر مي كند

"محمدعلي صنعتكاران" رييس اسبق فدراسيون كشتي نيز گفت: تزريق منابع مالي مناسب مي‌تواند زمينه موفقيت هرچه بيشتر ورزش اول كشور را فراهم سازد.

وي افزود: بايد به كشتي، ورزش اول كشور بيش از امروز بها داده شود تا موفقيت اين رشته بيش از پيش نمايان شود.

دارنده مدال برنز بازي هاي المپيك 1964 توكيو ادامه داد: به نظر من در سال المپيك بايد انگيزه كشتي‌ گيران را بالا ببريم و روي مسايل روحي و رواني آن ‌ها كار كنيم.

دارنده مدال طلاي جهان در پايان با اشاره به اينكه جامعه كشتي بايد با هم همدل باشند، خاطرنشان كرد: اميدوارم با حمايت هرچه بيشتر وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك از كشتي‌گيران و كشتي، شاهد موفقيت اين رشته در المپيك 2012لندن باشيم.

** سليماني: جامعه كشتي بايد همدل و همزبان باشند

رييس شوراي سياستگذاري فدراسيون كشتي نيز در اين نشست گفت: از جامعه بزرگ كشتي مي‌ خواهم در فرصت كوتاه باقي مانده تا المپيك همدل و هم‌ زبان باشند.

"عليرضا سليماني" افزود: امروز كشتي با 10 تا 12 سال پيش كاملا متفاوت است و مي دانم بايد خيلي سخت و فشرده تمرين كرد تا بتوان به مدال بسيار با ارزش المپيك رسيد.

وي ادامه داد: درخواست من به عنوان يك عضو كوچك جامعه كشتي از اين خانواده بزرگ اين است كه در اين فاصله كوتاه تا المپيك با هم همدل و هم‌ زبان باشند.

سليماني با اشاره به اينكه كشتي‌ گيران و ورزشكاران در برهه كنوني بايد الگو داشته باشند، اظهار داشت: به طور مثال در زماني كه من مدال طلاي جهان گرفتم سيل خانواده‌ هايي كه فرزندان خود را به باشگاه‌ هاي كشتي آوردند، افزايش يافت.

وي در پايان خاطرنشان كرد: انتخاب رسول خادم به عنوان مدير تيم‌ هاي ملي و امور فني اتفاق خوبي بود و وي مي‌ تواند با مديريت خود شرايط تيم ملي كشتي آزاد را به مرز آمادگي موردنظر در بازي هاي المپيك 2012 برساند.

7537 / 1589

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30793192

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن