تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813048566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش 12 درجه‌اي دما و بارش برف و باران در نيمي از كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: كاهش 12 درجه‌اي دما و بارش برف و باران در نيمي از كشور
گروه « ايران زمين» سازمان هواشناسي كشور در اخطاريه‌اي نسبت به آبگرفتگي معابر، وزش باد شديد، احتمال تخريب بناها و شبكه‌هاي انتقال نيرو، بارش برف و باران و كاهش 12 درجه‌اي دماي هوا در 15 استان كشور هشدار داد.
اداره كل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد، يك سامانه بارشي كه از ديروز سه‌شنبه از نوار غربي وارد كشور ‌شده، امروز و فردا در كشور فعال است.
بر اين اساس امروز چهارشنبه بارش متناوب برف و باران نيمه غربي كشور و استان‌هاي تهران و البرز را در بر مي‌گيرد همچنين بيشترين بارش در اين روز در استان‌هاي كردستان، كرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بوير احمد، غرب اصفهان، شمال فارس، شرق خوزستان، جنوب همدان و جنوب ايلام پيش‌بيني مي‌شود.
از سوي ديگر در روز پنجشنبه در استان‌هاي واقع در مركز، شمال، شمال شرق، جنوب، شرق و در استان هاي قزوين، البرز، تهران، قم و سمنان بارش متناوب باران و برف رخ خواهد داد.
نقشه‌هاي پيش‌يابي اين سازمان همچنين نشان مي‌دهد روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه به سبب وزش باد شديد، خليج‌فارس مواج و توفاني است و توصيه مي‌شود كه شناورها بويژه در مناطق شمالي خليج‌فارس از تردد، بارگيري و تخليه بار خودداري كنند.
اين گزارش مي‌افزايد، به سبب وزش باد شديد در استان‌هاي خوزستان و بوشهر روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه احتمال تخريب بناها و شبكه انتقال نيرو پيش‌بيني مي‌شود.
از سوي ديگر امروز چهارشنبه بارش در استان هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، شمال و شرق خوزستان و نيمه شمالي فارس تشديد مي‌شود؛ از اين رو آبگرفتگي معابر عمومي و به سبب بارش برف اختلال در تردد جاده‌اي مناطق سردسير انتظار مي‌رود كه اين شرايط روز پنجشنبه به استان‌هاي فارس، كهگيلويه و بويراحمد محدود ‌شود.
روز پنجشنبه هم در استان‌هاي واقع در نيمه غربي و جمعه در استان‌هاي واقع در نيمه شرقي كشور دماي هوا بين 6 تا 12 درجه كاهش مي‌يابد كه پيش‌بيني مي‌شود اين هواي سرد تا اواسط هفته آينده در كشور ماندگار باشد. همچنين امروز چهارشنبه به سبب وزش باد جنوبي، دماي هوا در سواحل درياي خزر افزايش مي‌يابد، روز پنجشنبه به سبب بارش باران و برف در استان‌هاي گيلان و مازندران آبگرفتگي معابر عمومي و اختلال در گذرگاه‌هاي كوهستاني اين استان‌ها دور از انتظار نيست. روز جمعه اين وضعيت به استان‌هاي مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي محدود مي‌شود.
بارش كم‌سابقه برف در خراسان شمالي
بارش برف در دو روز گذشته در ارتفاعات خراسان شمالي بويژه گردنه‌هاي اسدلي و امين‌اللـه به 50 سانتيمتر رسيد كه بر اساس گزارش‌هاي دريافتي اين ميزان بارش برف درچند سال اخير در اين استان كم سابقه بوده است.
اداره كل راه و ترابري خراسان شمالي اعلام كرد: افزايش ميزان برف در ارتفاعات مشرف بر گردنه اسدلي در جاده بجنورد - اسفراين و گردنه امين‌اللـه در مسير بجنورد - جنگل گلستان موجب بروزكولاك در اين جاده‌ها شده است. همچنين ارتفاع برف در برخي از مناطق در حاشيه راه‌هاي اين استان به بيشتر از 50‌سانتيمتر رسيده است.طبق آخرين بررسي سامانه هواشناسي، ناپايداري هوا به صورت بارش برف از روز پنجشنبه دوباره استان را فرامي‌گيرد.

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن