تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816421963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رونمايي از لوح «سي جز، سي قاري» در معاونت صدا


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رونمايي از لوح «سي جز، سي قاري» در معاونت صدا
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

لوح فشرده «سي جزء، سي قاري» ـ اثر شبكه راديويي قرآن ـ رونمايي شد.

به گزارش سرويس راديو ايسنا، صوفي در مراسم رونمايي از لوح فشرده «سي جزء، سي قاري» گفت: شبكه راديويي قرآن علاوه بر ترويج فعاليت قرآني در جامعه به كشف، جذب و شكوفايي استعدادهاي قرآني مي پردازد.

معاون صداي رسانه ملي در جمع قاريان، تاليان و حافظان ممتاز و بين‌المللي قرآن كريم كه به مناسبت رونمايي از آخرين محصول فرهنگي و هنري تهيه شده توسط شبكه راديويي قرآن به نام لوح «با ستارگان آسمان تلاوت ايران اسلامي» « سي جزء، سي قاري» در ساختمان شهداي راديو برگزار شد، ضمن تبريك به مناسبت ايام مبارك دهه فجر و ماه ربيع الاول كه شامل تولد نبي مكرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنين ايام الله دهه فجر مي شود، ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت امام حسن عسگري (ع) اظهار كرد: در ماه ربيع الاول مناسبت تولد نبي مكرم اسلام (ص) قرار دارد، مولودي كه حامل و انتقال دهنده قرآن بود، بنابراين ماه ربيع الاول را مي‌شود ماه قرآن هم ناميد و بركت ديگري كه در اين ماه واقع است ايام‌الله دهه فجر و پيروزي انقلاب اسلامي است و به نحوي مي توان گفت دهه فجر احياء كننده قرآن و راديو قرآن نيز مولود دهه فجر است يعني قرآن اساس تشكيل دهنده راديو قرآن است؛ بنابراين با توجه به اينكه 28 سالگي تأسيس راديو قرآن نيز در اين ماه قرار دارد بايد تمامي اين اتفاقات را به فال نيك گرفت.

صوفي تصريح كرد: از يمن قرآن و دهه فجر انقلاب اسلامي نهضت هاي بيداري اسلامي در جهان شكل گرفته است كه از جمله آنها مي توان به پيروزي انقلاب اسلامي مصر در روز 22 بهمن كه مصادف با پيروزي انقلاب اسلامي در ايران است اشاره كرد و اميدواريم اين جنبش هاي اسلامي در ديگر كشورها نيز صورت پذيرد و ما شاهد گسترش بيداري اسلامي باشيم.

معاون صدا عنوان كرد: خداوند متعال را شاكريم كه راديو قرآن پس از پيروزي انقلاب اسلامي منشاء تحولات بزرگي در حوزه قرآن، قرائت، ترتيل، تفسير، حفظ، ابتهال و ترويج فعاليت‌هاي قرآني بوده است و بايد كماكان اين شبكه در اوج عزت فعاليت هاي قرآني قرار داشته باشد.

وي گفت: در شبكه قرآن برنامه‌هاي متنوع و متعددي پخش مي شود، هم به خاطر ترويج فعاليت‌هاي قرآني و هم براي كشف، جذب و شكوفايي استعدادهاي اين زمينه.

صوفي تصريح كرد: يكي از برنامه هاي راديو قرآن اين است كه بتواند بر اساس توصيه مقام معظم رهبري مبني بر پرورش و تربيت تعداد كثيري از قاريان در سطح كشور و معرفي آنها به جامعه داخلي و خارجي براي بهره مندي، گام بردارد.

معاون صدا عنوان كرد: بايد سپاسگذار خداوند منان باشيم كه در كنار فعاليت‌هاي رسانه‌يي، شما قاريان ممتاز و بين المللي محصول قرآني انقلاب اسلامي هستيد و بايد بدانيم كه در سال 1357 تعداد بسيار محدودي قاري وجود داشت و افتخار ما در آن زمان اين بود كه اگر صوت قرآني پخش مي شد و اگر قرآني را مي شنيديم و يا مي خوانديم از سبك، شيوه و روش قراء غيرايراني استفاده مي شد اما بعد از گذشت قريب به 33 سال از انقلاب اسلامي ايران افتخار مي كنيم كه سبك، شيوه و و روشي كه هم اكنون از قرآن مي شنويم به سبك و روش قراء ايراني است و حضور افتخار آميز قراء ايراني در مسابقات بين المللي و قرار گرفتن در مقام هاي برگزيده و ممتاز اين مسابقات دليلي بر اين افتخار است.

در ابتداي اين نشست محمدزاده ـ مدير شبكه راديويي قرآن ـ هدف از تهيه لوح فشرده «سي جزء، سي قاري» توسط اين شبكه را حركتي براي رونق بخشيدن به فرهنگ ترتيل خواني قرآن كريم در جامعه و هم افزايي قراء برشمرد و افزود: راديو قرآن در رويكرد جديد و براساس نياز سنجي، تمايل و مصلحت مخاطبان به اهميت نوع تلاوت ترتيل در جامعه پي برده است و بر اساس اقبالي كه در 10 سال گذشته خصوصاً در قشر دانشجو نسبت به اين نوع قرائت شده است، بحث تلاوت ترتيل به عنوان بحث راهبردي در شبكه راديويي قرآن مطرح است.

وي در ادامه با اشاره به نشست اساتيد تلاوت قرآن كريم در سال 89 عنوان كرد: در آن زمان ضرورت افتتاح يك استوديو براي ضبط تلاوت قرآن مطرح شد كه با پيگيرهاي صورت گرفته و اهتمام معاون محترم صدا اين استوديو با ظرفيت بالايي براي ضبط محصولات فاخر آماده است.

محمدزاده تصريح كرد: آلبوم «با ستارگان آسمان تلاوت ايران اسلامي» با محتواي تلاوت ترتيل سي نفر از قاريان ممتاز و برجسته كشور تحت عنوان «سي جزء، سي قاري» تهيه شده است كه محتواي آن به گونه‌اي در پي احياء و در عين حال ارتقاي سطح ترتيل در كشور و تقدير و تشكر از قاريان ممتاز و برجسته ميهنمان است.

در ادامه اين نشست قاريان حاضر به تلاوت آياتي از قرآن كريم به نحو ترتيل پرداختند و در پايان نيز با حضور محمد حسين صوفي معاون صدا، محمدزاده مدير شبكه راديويي قرآن، سهرابي مدير كل روابط عمومي سازمان و حاضران در جلسه از لوح يادبود اثر فرهنگي «سي جزء ، سي قاري» رونمايي و استوديوي 29 ساختمان شهداي راديو هم به عنوان استوديوي مجهز و پيشرفته ضبط قرائتهاي قرآني افتتاح شد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن