تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815687034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران:
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران با ابراز نگراني نسبت به وضعيت نسخ خطي ايران در ديگر كشورهاي جهان گفت: بايد آنها را به زبان روز دنيا يعني تكنولوژي درآوريم و كتابخانه ملي وظيفه خود مي‌داند يك نرم افزار ملي براي صيانت از اسناد و نسخ خطي قديمي توليد كند.


به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، اسحاق صلاحي ظهر امروز در نشست مشترك رئيس و معاون سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران با مسئولان دانشگاه يزد و گروه كتابداري اين دانشگاه با اشاره به موضوع تفاهم‌نامه همكاري ميان سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران با دانشگاه يزد اظهار داشت: دانشگاه يزد بر اساس اين تفاهم‌نامه بايد طرح تدوين فرآيند طراحي و پياده‌سازي سامانه خودكار ماشين‌خواني، سازماندهي و مديريت اسناد مكتوب كاغذي را به سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران ارائه كند و در صورت موافقت اين سازمان، طرفين براي تامين هزينه‌هاي اجراي طرح از مراجع ذي‌صلاح به شكل سازمان اسناد به عنوان بهره‌بردار و دانشگاه يزد به عنوان مجري طرح فعاليت كنند.

رئيس كتابخانه ملي ايران تمايل خود را براي ارائه طرح به معاونت تحقيقات علمي رياست جمهوري به منظور اجراي طرح در سطح ملي اعلام كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به غناي فرهنگي و علمي ايران در گذشته بيان كرد: اگر قرار باشد، متولي متون قديمي خودمان مثل نوشته‌هاي ابن سينا، شيخ اشراق و فارابي باشيم، بايد آنها را به زبان روز دنيا يعني تكنولوژي درآوريم و كتابخانه ملي وظيفه خود مي‌داند يك نرم افزار ملي براي صيانت از اسناد و نسخ خطي قديمي توليد كند.

صلاحي با ابراز نگراني نسبت به وضعيت نسخ خطي ايران در ديگر كشورهاي جهان عنوان كرد: در برخي كشورها نسخ خطي ما را در گوني مي‌كنند و آن را زير پايشان مي‌گذارند تا دستشان به طبقه بالاي كتابخانه برسد كه نمونه بارز اين اتفاق در هندوستان مي‌افتد و اين جاي نگراني زيادي دارد.

معاون كتابخانه ملي ايران نيز در اين نشست از تلاش مشترك مسئولان كشور ايران با مقامات كشورهاي تركيه، پاكستان و آذربايجان براي راه‌اندازي كنسرسيوم محتواي اكو در آيند‌ه‌اي نزديك خبر داد.

حبيب‌الله عظيمي عنوان كرد: به جز ايران، تركيه، پاكستان و تا حدودي آذربايجان، ديگر كشورهاي عضو اكو چندان فعاليت ويژه‌اي در اين زمينه نداشته‌اند با اين حال در حال ارتباط با مسئولان مربوطه در اين كشورها براي راه‌اندازي اين كنسرسيوم منطقه‌اي هستيم.

معاون كتابخانه ملي ايران همچنين با اشاره به بحث‌هاي مربوط به كپي رايت خاطرنشان كرد: براي قرار دادن محتواي كتاب‌هاي قديمي كه زمان زيادي از انتشار آنها گذشته است روي اينترنت مشكل خاصي وجود ندارد و سئوال جدي در زمينه كتاب‌هايي است كه در دوره معاصر منتشر مي‌شوند.

رئيس دانشگاه يزد نيز در اين نشست با اشاره به فعاليت‌هاي حوزه كتاب و صنعت در دانشگاه يزد اظهار داشت: در سال 1385 حدود 80 هزار جلد كتاب در دانشگاه يزد وجود داشت كه 120 هزار جلد ديگر تا اواسط سال 89 به اين تعداد اضافه شد و در حال حاضر دانشگاه يزد بيش از 200 هزار جلد كتاب دارد.

علي‌محمد ميرمحمدي خاطرنشان كرد: سالانه 200 تا 250 ميليون تومان براي خريد اسناد و مدارك در دانشگاه يزد هزينه مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به ساخت بيش از 60 درصد ساختمان‌هاي مختلف دانشگاه يزد توسط خيران از افتتاح ساختمان جديد كتابخانه مركزي اين دانشگاه در هفته آينده خبر داد.

رئيس دانشگاه يزد ابراز اميدواري كرد: در آينده نزديك رشته‌هاي علم‌سنجي و كتابداري در مقطع كارشناسي ارشد توسط گروه‌هاي مربوطه در دانشگاه يزد راه‌اندازي شوند.

انتهاي پيام/ش10

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن