تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815643058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين پيامد تحريم نفتي ايران در فرانسه/اذعان ساركوزي


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نخستين پيامد تحريم نفتي ايران در فرانسه/اذعان ساركوزي
همزمان با افزايش ميانگين قيمت بنزين در فرانسه به بيش از يك و نيم يورو ؛ نتيجه نظرسنجي ها در اين كشور از تشديد نارضايتي مردم فرانسه از سياست هاي اقتصادي دولت ساركوزي حكايت دارد .
ميانگين قيمت بنزين معمولي در فرانسه در ركوردي جديد ، به يك يورو و 59 سنت رسيده ، اين در حالي است كه بيشتر فرانسوي ها براي پر كردن باك خودروهاي خود ، با مشكلات جدي رو به رو شده اند .

در حالي كه فقط دو روز از توافق كشورهاي اتحاديه اروپا با تحريم نفتي ايران مي گذرد ، اثرات معكوس اين تهديد بر شانه مردم فرانسه سنگيني كرده و افزون بر افزايش بي سابقه قيمت سوخت در جايگاه ها ، تعليق فعاليت چند پالايشگاه را نيز در فرانسه در پي داشته است .

در حالي كه پيامدهاي اجراي طرح رياضت اقتصادي دولت فرانسه ، قدرت خريد مردم اين كشور را كاهش داده ، گمانه زني ها در زمينه اقدام اتحاديه اروپا به تحريم نفتي كشورمان ، زمينه ساز افرايش بي سابقه قيمت سوخت در فرانسه شده و با تعليق فعاليت دو پالايشگاه مهم فرانسه در استان هاي " سنت مارتين " و " بوش دو رون " در غرب فرانسه ، به علت ذخيره نداشتن نفت خام مورد نياز آنها ، صدها نفر بي كار شدند .

اين درحالي است كه طرح هاي نجات بحران اروپا ، نه فقط تا كنون قادر به كند كردن روند رو به وخامت بحران نبوده ، بلكه زمينه ساز كاهش اعتبار مالي برخي نهادها و موسسه هاي مالي در سطح 15 كشور اروپا شده است .

در حالي كشورهاي اروپا به ابتكار برخي كشورها از جمله فرانسه ، ماجراجويي هايي را در زمينه تحريم نفت ايران شروع كرده اند كه بالا رفتن قيمت بنزين از هم اكنون زمينه نگراني به ويژه اتومييل داران و كاركنان بخش هاي پالايشگاهي شده است.

كارشناسان با اشاره به اينكه در بازارهاي جهاني ، نفت با دلار داد و ستد مي شود ، بر اين عقيده اند كه اثرات منفي اين تهديد ، بيش از هر زمان ديگري فشار را بر مردم فرانسه تشديد خواهد كرد ، چرا كه از يك سو ، بحران اقتصادي در اروپا سبب كاهش چشمگير ارزش يورو در مقابل دلار شده ؛ و از سوي ديگر نيز با افزايش قيمت نفت خام در بازارهاي جهاني ، هزينه خانوارهاي فرانسوي كه دست كم دو خودرو در اختيار دارند ، دو برابر شده است .

نااميدي ساركوزي از پيروزي در انتخابات

نيكولا ساركوزي ، رئيس جمهور فرانسه ، نخستين بار و در آستانه انتخابات رياست جمهوري اين كشور اذعان كرد ، احتمال شكست وي در انتخابات ، دور از انتظار نيست .

رئيس جمهور فرانسه با اشاره به انتخابات ماه مي اين كشور ، نخستين بار گفت " اينكه در اين انتخابات شكست بخورم ، امري غير محتمل نيست ".

ساركوزي همچنين گفت ، اينكه فرانسوا اولاند ، رقيب سوسياليست وي ، طبق جديدترين نظرسنجي‌ ها از وي پيش تر است ، نشان مي‌ دهد روزشمار پايان قدرت براي ساركوزي شروع شده است .

ساركوزي كه اظهارات خود را در ديدار با همكارانش در كاخ اليزه و برخي روزنامه‌ نگاران ايراد كرد ، گفت : نخستين بار در زندگي‌ ام ، پايان پيشرفت سياسي‌ ام را مي‌ بينم .

اين در حالي است كه نتايج نظرسنجي‌ هايي كه در ماه‌ هاي گذشته انجام شده نيز حاكي از آن است كه ساركوزي در مقايسه با رقيب خود ، فرانسوا اولاند ، عقب‌ تر است .

در حالي كه مشاور ساركوزي ، اظهارات نيكلا را بسيار صادقانه دانسته است ، اما وزير محيط زيست دولت ساركوزي سعي كرد سمت و سوي اشتباهي به اين اظهارات بدهد .

مشاور ساركوزي در اين باره گفت : ساركوزي اميدوار به پيروزي است ، اما مي‌ داند كه احتمال شكست خوردن وي هم وجود دارد .

در همين حال ، اقدام موسسه رتبه سنجي استاندارد اند پورز به كاستن از رتبه اعتباري فرانسه ، ضربه سختي براي تلاش‌ هاي ساركوزي جهت پيروزي دوباره در انتخابات اين كشور بود .

نتيجه نظرسنجي هاي انجام شده در خصوص نامزدهاي انتخاباتي در فرانسه نشان مي دهد مردم از سياست هاي 5 سال گذشته ساركوزي در مقام رئيس جمهوري فرانسه ، ناراضي اند و او همچنان در برابر نامزد سوسياليست ها ، يك شكست خورده به حساب مي آيد .

در همين زمينه ، نتيجه نظرسنجي " موسسه ويا ويس " نشان مي دهد مردم فرانسه به ادامه اداره كشورشان توسط نيكلا ساركوزي تمايلي ندارند ، چرا كه 67 درصد از شركت كنندگان در اين نظرسنجي ، با تصدي پست رياست جمهوري توسط نيكلا ساركوزي مخالف بودند .

بر اساس اين نظرسنجي كه چند روز پيش منتشر شد ، فرانسوا اولاند ، نامزد حزب سوسياليست ، با 41 درصد ؛ و نيكلا ساركوزي با 31 درصد ، در رتبه هاي نخست و دوم قرار گرفتند .

كارنامه ضعيف نيكلا ساركوزي در 5 سال حكومت بر فرانسه ، علت اصلي كاهش محبوبيت وي عنوان مي شود .

افزايش بي سابقه آمار بي كاران ، كاهش قدرت خريد مردم ، افزايش ياس و نااميدي عموم فرانسوي در خصوص آينده و همچنين افزايش ناامني در كشور ، نتيجه حكومت 5 ساله نيكلا ساركوزي بر فرانسه بوده است .

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن