تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816612915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امضا دو سند همكاري در حوزه مسايل امنيتي و مبارزه با قاچاق مواد مخدر ميان اسران و روسيهخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: امضا دو سند همكاري در حوزه مسايل امنيتي و مبارزه با قاچاق مواد مخدر ميان اسران و روسيهخبرگزاري موج -


۵ بهمن ۱۳۹۰ (۱۰:۳۲ق.ظ)

امضا دو سند همكاري در حوزه مسايل امنيتي و مبارزه با قاچاق مواد مخدر ميان اسران و روسيه
خبرگزاري موج - دو سند راهبردي در حوزه مسايل امنيتي و مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مسكو به امضاي "مصطفي محمد نجار" وزير كشور و دبيركل ستاد مبارهز با مواد مخدر "ويكتور ايوانوف" رييس سازمان فدرال مبارزه با گردش غير قانوني مواد مخدر فدراسيون روسيه رسيد.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد نجار پس از امضاي اين اسناد با اشاره به تعميق همكاري‌هاي تهران و مسكو در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: ايران و روسيه در مسير اصلي قاچاق مواد مخدر افغانستان به اروپا از طريق بالكان و آسياي ميانه واقع شده‌اند و به همين دليل هر سال هزينه‌هاي سنگين جاني و مالي بسياري را متحمل مي‌شوند.
وي افزود: قرار گرفتن در مسير قاچاق مواد مخدر افغانستان به اروپا براي ايران و روسيه و همچنين كل منطقه پيامدهاي ناگواري دارد كه افزايش تروريسم، جرايم سازمان يافته و ناامني‌هاي اجتماعي، اقتصادي و امنيتي از جمله آنها است.
دبيركل ستاد با اشاره به تامين بخش عمده منابع مالي تروريست‌ها از قاچاق مواد مخدر افغانستان اظهار داشت: مبارزه با كشت ترياك در افغانستان عزم جامعه بين‌المللي را مي‌طلبد و بايد با ارايه كشت جايگزين به كشاورزان افغاني با اين پديده شوم به‌طور جدي مبارزه شود.
محمدنجار از بي توجهي نيروهاي ناتو و آمريكا نسبت به افزايش قاچاق مواد مخدر انتقاد كرد و افزود: امروزه جهانيان شاهد هستند كه در يك دهه حضور تجاوزگرانه آمريكاييان در افغانستان به اسم مبارزه با تروريسم و دفاع از حقوق بشر نه تنها چنين اتفاقي نيفتاد بلكه ميزان كشت و قاچاق مواد مخدر 40 برابر افزايش يافته است.
وي در خصوص امضاي اسناد همكاري گفت: امروز دو سند با طرف روس امضا شد كه بر مبناي آنها همكاري‌هاي اطلاعاتي و عملياتي ميان ايران و روسيه در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر افزايش خواهد يافت.
محمدنجار با بيان اينكه امروزه اعتياد جوانان منطقه و سرمايه انساني آن را تهديد مي‌كند، افزود: با امضاي اين دو سند از اين پس همكاري‌هاي ايران و روسيه در زمينه امنيت مرزي افزايش مي‌يابد و اين نه تنها براي دو كشور بلكه براي تمامي كشورهاي منطقه مفيد است.
همچنين رييس سازمان فدرال مبارزه با گردش غير قانوني مواد مخدر روسيه گفت: امضاي يكي از اين اسناد كمك بزرگي در توسعه همكاري‌هاي ايران و روسيه در ارتباط با مسايل امنيتي به‌ويژه در پهنه آبي درياي خزر محسوب مي‌شود.
ايوانف ادامه داد: با امضاي اين سند از اين پس ايران و روسيه قادر خواهند بود تردد سالانه يك هزار و 500 فروند كشتي را در درياي خزر كنترل و بر عبور و مرور آنها نظارت كنند.
وي يادآور شد: البته بايد به اين نكته توجه داشت كه هر چند با امضاي اين اسناد مناسبات اقتصادي ايران و روسيه تقويت مي‌شود و تجار دو كشور همسايه از مزاياي آن بهره‌مند مي‌شوند، ولي فرصت‌هاي جديدي براي سوء استفاده قاچاقچيان مواد مخدر ايجاد مي شود كه مقابله با آن نيازمند تشديد همكاري‌هاي امنيتي ميان تهران و مسكو و ديگر كشورهاي ساحلي خزر است.
اين مقام روس در ادامه، روند همكاري‌هاي ايران و روسيه در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر را رو به رشد توصيف كرد و افزود: سال گذشته تنها در يك فقره عمليات مشترك در درياي خزر با دوستان ايراني توانستيم 19 متخلف را دستگير كنيم.
ايوانف تصريح كرد: سند دوم امضا شده ميان وزرات كشور جمهوري اسلامي ايران و سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه در نشست امروز در برگيرنده بازه زماني 2012 تا 2014 ميلادي است و بر اساس آن ماموران مبارزه با قاچاق مواد مخدر دو كشور ضمن تبادل اطلاعات لازم در زمينه انجام عمليات مشترك نيز با همديگري همكاري تنگاتنگي خواهند داشت.
وي در پايان گفت: بدون شك اين همكاري‌ها به واسطه نقش برجسته ايران و روسيه در آن هم جنبه دوجانبه خواهد داشت و هم با توجه به ضرورت مشاركت كشورهاي ساحلي خزر در اجراي آنها مي‌تواند بعد بين‌المللي نيز داشته باشد.

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن