تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816342117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقامات و خبرگزاريهاي غربي اعتراف كردند : تشديد بحران اقتصادي اروپا با تحريم نفت ايران


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: مقامات و خبرگزاريهاي غربي اعتراف كردند : تشديد بحران اقتصادي اروپا با تحريم نفت ايران
بخش سياسي خارجي:اتحاديه اروپا در نشست اخير خود در بروكسل تحريم نفتي تدريجي جمهوري اسلامي ايران را تصويب كرد.اگرچه برخي رسانه هاي غربي در صددند اين تحريم و حمايت اوباما و نتانياهو از آن را پررنگ جلوه دهند اما واقعيات جاري در نظام بين الملل چيز ديگري را نشان مي دهد .

واقعيت امر اين است كه اتحاديه اروپا تنها خريدار 18 درصد نفت ايران است و 82 درصد ديگر را كشورهايي تشكيل مي دهند كه اشتهاي آنها نسبت به خريد نفت ايران روز به روز افزايش
مي يابد.به عنوان مثال روزنامه وال استريت ژورنال از افزايش 30 درصدي واردات نفت چين از ايران در سال 2011 ميلادي در مقايسه با سال 2010 خبر داد.اين خبر را اداره كل مصرف كنندگان چين مخابره و اعلام كرده كه در سال گذشته 27 ميليون و 760 تن يعني به‌طور ميانگين روزانه 557 هزار بشكه نفت از ايران وارد چين شده است. همچنين جايپال ردي وزير نفت هند اعلام كرده است كه كشورش قصد دارد كه تا آن جايي كه مي تواند از ايران نفت وارد كند زيرا شرايط براي چنين كاري مطلوب است.جايپال ردي تاكيد كرده است كه در آينده تلاش خواهيم كرد تا به طور كامل از منابع ايران بهره برداري كنيم زيرا شرايط نسبتا مطلوب است .

همچنين اخيرا مقامات اقتصادي دو كشور ژاپن و كره جنوبي نيز مخالفت خود را با تحريم يكجانبه نفتي ايالات متحده آمريكا اعلام كرده اند.نكته مهم تر در اين خصوص ضرر و زيان كشورهاي اروپايي از تحريم نفتي ايران است.بر اين اساس خود كشورهاي اروپايي نيز از رويكرد واحدي در تحريم نفتي ايران پيروي نمي كنند.شبكه ان بي‌سي در اين خصوص گزارش داده است كه چندين كشور اروپايي به شدت نيازمند وارد كردن نفت از ايران هستند و در بين اين كشورها يونان به دليل اوضاع بسيار آشفته اقتصادي خود، اوضاع به مراتب نامساعد تري دارد. چرا كه 30 درصد از نفت مورد نياز خود را از ايران تامين مي كند. در صورتي كه تحريم ها بر ضد نفت ايران اعمال شود، اين مسئله منجر به سقوط كامل اقتصاد يونان خواهد شد. از سوي ديگر در پي سقوط كامل اقتصاد يونان، اقتصاد كشورهاي همسايه آن تحت تاثير قرار خواهد گرفت.در شرايط كنوني كه كشورهاي اتحاديه اروپا در بحران سخت حل نشده اقتصادي گرفتارند، اتخاذ اين تصميم سبب شده تا چند كشور از جمله اسپانيا و يونان از پيامدهاي پيش رو به شدت ابراز نگراني كنند.گارسيا مارگالو وزير امور خارجه اسپانيا اعلام كرده است كه كشورش يكي از قربانيان اصلي اين تصميم است و بايد آثار منفي زيان آن را بر اقتصاد ملي خود تحمل كند.

همچنين روزنامه ايتاليايي` ايل سوله ` با تاكيد بر اينكه شركت ها و صنايع ايتاليايي با نگراني خاصي موضوع تحريم جمهوري اسلامي ايران را دنبال مي كنند، نوشت كه با اين تحريم ها، اروپا بازار
70 ميليوني ايران كه يك موهبت واقعي است را از دست
مي دهد.ديپلمات ها در مقر اروپايي سازمان ملل متحد در وين معتقدند تحريم ها عليه ايران كارايي ندارد و به اتحاديه اروپا و گروه 5+1 توصيه مي شود كه به ميز مذاكره با ايران بازگردند.اين ديپلمات ها در گفتگو با خبرنگار ايرنا در وين تاكيد كردند كه تجربه نشان داده است سياست قديمي `چماق و هويج` غربي ها در قبال ايران جوابگو نيست و بهتر است كه آنها به گفتگوي بدون پيش شرط با ايران روي آورند.

ديپلمات ها در وين با اشاره به سفر آتي هيئت عالي‌رتبه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به تهران، اين امر را نشان دهنده شفافيت فعاليت‌هاي هسته اي ايران دانستند و تاكيد كردند كه اتحاديه اروپا نبايد با اتخاذ تحريم هاي جديد به اين همكاري صدمه بزند.

آنها همچنين با اشاره به جايگاه جمهوري اسلامي ايران در منطقه خاورميانه ، تصريح كردند: تحولات اين منطقه مهم جهان همچون صفحه شطرنجي است كه ايران برنده آن است و غرب راهي جز اين ندارد كه به مذاكره با ايران روي آورد.

از سوي ديگر،روزنامه سوئيسي «له تمپس» در مقاله اي با طرح اين سئوال كه «آيا مي توانيم تهران را متوقف كنيم» نوشته است كه تجربه سالهاي اخير ثابت كرده است كه با تهديد و تشديد تحريم هاي غرب نمي توان مانع پيشرفت هاي هسته اي ايران شد،به همين سبب در چنين شرايطي پذيرش ايران هسته اي بهترين گزينه براي غرب است.

در اين ميان ايالات متحده سعي دارد به كشورهاي اروپايي و ديگر كشورها تضمين دهد كه نفت عربستان جايگزين خوبي براي نفت ايران خواهد بود!اما بر همگان مسجل است كه اين جايگزيني تنها در خيال خام مقامات آمريكايي قابل تحقق است .

كارشناسان اروپايي بر اين باورند كه عربستان نمي‌تواند جايگزيني براي نفت ايران در بازارهاي جهاني باشد. براساس آمارها و اطلاعات رسمي، هرچند اگر عربستان تمام نفت مازاد خود را به‌يكباره وارد بازار جهاني نفت كند بيش از 80 درصد كمبود حجمي نفت ايران در بازار جبران مي‌شود، ولي از يك‌سو نفت مازاد عربستان از جنس سنگين بي‌كيفيت است كه هيچ فايده‌اي براي پالايشگاه‌هاي اروپايي ندارد و از سوي ديگر، موج رواني خروج نفت ايران از بازارهاي نفتي غرب به‌تنهايي براي رشد قابل توجه قيمت طلاي سياه و ايجاد بحران جديد اقتصادي در غرب كافي است. كمپاني هاي نفتي نيز اعلام كرده اند كه نفت ايران جايگزين ندارد و تحريم آن جهان را با مشكل مواجه مي سازد .

سه|ا|شنبه|ا|4|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن