تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820979369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهايي از جشنواره‌ي هنري ايران ‌١٤٠٤ / آغاز نمايش فيلم‌هاي داستاني و مستند از ‌٨ بهمن در حوزه هنري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهايي از جشنواره‌ي هنري ايران ‌١٤٠٤ / آغاز نمايش فيلم‌هاي داستاني و مستند از ‌٨ بهمن در حوزه هنري
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

نمايش فيلم‌هاي داستاني و مستند بخش سينمايي جشنواره هنري ايران 1404 از شنبه ـ 8 بهمن ماه ـ در حوزه هنري آغاز مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، علاقه مندان مي‌توانند روز شنبه از ساعت 14 به تماشاي اين فيلم‌ها در سالن اوستا بنشينند.

يكشنبه نهم و دوشنبه دهم بهمن ماه هم نمايش اين آثار از ساعت 14 آغازمي شود و تا ساعت 20 ادامه دارد.

در بخش داستاني فيلم‌هاي «روياهاي برفي» ساخته سالم صلواتي، محصول مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، «سايه خاموش من» به كارگرداني علي حياتي، محصول حوزه هنري خوزستان، «و دوباره رويش» به كارگرداني ابوالفضل گلفام، محصول حوزه هنري زنجان، «زيارت» ساخته محمود غفاري محصول حوزه هنري زنجان، «براي او» به كارگرداني سيدمرتضي سبزقبا محصول حوزه هنري خوزستان، «حنا» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي سيامك كاشف آذر روي پرده مي‌روند.

در بخش مستند، فيلم‌هاي «نخل يا درخت زندگي» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي عليرضا دهقان، «مادرم بلوط» ساخته محمود رحماني محصول حوزه هنري خوزستان، «حباب سرد» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي امير جغتايي، «از ميان خاطرات پرغبار» به كارگرداني و تهيه كنندگي عبدالرحمن مجرد ،«رسم عاشقي همينه» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي الله كرم رضايي، «چه شور بود درياچه من» به كارگرداني حسن قهرماني محصول مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، «جواني من در خيابان انقلاب جا مانده» به كارگرداني منوچهر مشيري به تهيه‌كنندگي محمد داوري، «جغرافياي عشق» به كارگرداني منوچهر مشيري و تهيه‌كنندگي طاهره يراق‌چي و عصمت شاكري، «مرثيه‌اي براي جنگل تنها» به كارگرداني همايون امامي و تهيه‌كنندگي سعيد نبي، «يار دوازدهم» به كارگرداني فريدون نجفي محصول مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، «من پشت به اين دريچه چشم براه بهارم» به كارگرداني جواد توانا به تهيه‌كنندگي سعيد رشتيان و «روايت نحل» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي سيدمحمدرضا خردمندان نمايش داده مي‌شوند.

****************

سيد محمد حسيني از برگزاري همايش علمي جشنواره هنري ايران 1404 در روزهاي 8 و9 بهمن ماه در حوزه هنري خبر داد.

دبير همايش علمي جشنواره هنري ايران 1404- با اشاره به اين كه اين همايش در روزهاي شنبه 8 و يكشنبه 9 بهمن ماه از ساعت 10 تا 12 در تماشاخانه مهر حوزه هنري برگزار مي شود، گفت: اين نشست در راستاي آينده پ‍ژوهي در ساحت هنر و چشم انداز توسعه هنري ايران 1404 در خلال برنامه هاي جشنواره هنري ايران 1404 برگزار مي شود.

وي ادامه داد: روز شنبه 8 بهمن ماه در اولين نشست از اين همايش علمي دكتر مجيد شاه حسيني، دكتر قبادي ـ رييس سابق جهاد دانشگاهي ـ، محمدرضا سرشار و دكتر محمدرضا تركي حضور دارند و به بحث و تبادل نظر مي پردازند.

دبير همايش علمي جشنواره هنري ايران 1404 درباره موضوع و محتوي سخنراني هاي همايش گفت: اين همايش با دو رويكرد برگزار مي‌شود، در رويكرد اول هنرمندان به عنوان ديده‌بان‌هاي تيزهوش جامعه، چشم انداز دورتري از وضعيت موجود را در آثارشان به نظاره مي نشينند و جهان مطلوبي را در آثار هنري ترسيم مي كنند.

محمد حسيني افزود: در رويكرد دوم گفت‌وگو ها درباره اين موضوع است كه اساسا وضعيت هنر در سال 1404 چگونه خواهد بود و چگونه بايد باشد كه اين مساله به نحوي آينده اي است كه ريشه در نوعي گذشته پ‍ژوهي دارد.

او تصريح كرد: نظريه پردازان هنر با نگاه به گذشته و وضعيت حال، پرداختي از وضعيت آينده هنر را به مخاطب هنرمند گوشزد مي‌كنند و نقاط ضعف و قوت را پيش از وقوع به ديگران نشان مي دهند.

جشنواره هنري ايران 1404 از 8 تا 10 بهمن ماه و در بخش هاي مختلف ادبي، هنري و فرهنگي با موضوع سند چشم انداز توسعه ايران 1404 در حوزه هنري واقع در خيابان سميه، نرسيده به پل حافظ برگزار مي شود.

*************

محمد هادي ايازي معتقد است: براي رسيدن به سند چشم انداز توسعه ايران 1404، فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري بايد در همه سياست‌ ها، رويكردها و برنامه‌ها، يك اصل باشد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، با توجه به اينكه بخشي از وظايف مهم معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري، رشد و ارتقاي فرهنگ شهروندي و آموزش‌هاي آن است، اظهار كرد: طبعا سند چشم‌انداز، جايگاه خاص و ويژه‌اي مي‌تواند در مجموعه برنامه‌هاي آموزشي ما داشته باشد، چرا كه سياست‌ها و رويكردهاي مديريت شهري نيز حسب قوانين و مقررات موضوعه كشوري و اساسي و مصوبات شوراي اسلامي شهر بايد تابع سياست‌هاي كلان نظام و چشم‌انداز 1404 باشد.

وي ادامه داد: بدين لحاظ سياست‌ها و رويكردهاي همه بخش‌ها از جمله مديريت فرهنگي شهر همواره با عنايت به سياست‌هاي استراتژيك و بنيادين تعيين شده از سوي رهبر معظم انقلاب در سند چشم‌انداز براي افق دورانديشانه 1404، سمت ‌و سو يافته و برنامه‌ريزي و عملياتي مي‌شود و ناگزير براي پيشبرد بهتر و مطلوب‌تر و سريع‌تر اجرايي كردن سند چشم انداز و به تبع آن اسناد ميان‌دستي و پايين‌دستي در سطوح خرد و كلان اداره شهر، بايد مفاهيم، مباني، كليات، اصول و چهارچوب‌هاي سند چشم‌انداز در قالب برنامه‌هاي آموزشي شهروندي معانت امور اجتماعي و فرهنگي قرار گرفته و براي مردم در همه ابعاد و زواياي امور مديريت شهري اعم از عمراني، خدماتي، رفاهي، زيست‌محيطي و سلامت، فرهنگي و اجتماعي تبيين، تشريح و تعريف شود.

ايازي درباره ويژگي‌هايي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري در سال 1404 گفت: همه اقدامات، عملكردها وفعاليت‌هاي اجتماعي بخصوص فرهنگي و هنري برنامه‌ريزان و سياستگذاران، بايد در افق 1404 ترسيم، تصوير و هدف‌گذاري شود و تابعي از همه متغيرها و مولفه‌هاي تبيين شده و تعريف شده در سند چشم‌انداز باشد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با بيان اين كه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري همچون‌ ديگر بخش‌هاي تاكيد شده در سند چشم‌انداز 1404 بايد داراي ويژگي‌ها و اهدافي چون دستيابي به رشد و تعالي اخلاق و معنويت، عقلانيت و مدنيت، ارتقاي فرهنگ و دانش و آخرين فن‌آوري‌هاي نوين در حوزه‌هاي مختلف باشد ،گفت: فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري بايد از قابليت‌ها و شاخص‌هاي الگوپذيري براي ديگر كشورهاي اسلامي برخوردار شود، ضمن اينكه بايد در راستا و حسب نظر و منويات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقليد، كشور در مدار و مسير پيشرفت و عدالت و ترقي، توان همراهي و هماوردي با ديگر كشورهاي منطقه را داشته باشد.

او افزود: فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري بايد در همه سياست‌ ها، رويكردها و برنامه‌ها، دغدغه توزيع عادلانه سرمايه، امكانات و منابع ملي يك اصل باشد و جامعه و كشور در افق 1404 به بالاترين سطح از تراز علمي، صنعتي و فن‌آوري در ميان جوامع و كشورهاي منطقه برسد و در عين حال برخوردار از بالاترين مولفه‌ها و آموزه‌هاي اخلاقي- معنوي مطابق با آموزه‌هاي دين مبين اسلام و شعارهاي انقلاب بزرگش در سال 1357 و در راستاي همان آرمان‌ها، اهداف و شعارها گام‌هاي اساسي، درون‌زا و تحول آفرين برداشته شود.

محمد هادي ايازي با بيان اين كه به نظر نمي‌آيد در حال حاضر از نظر فرهنگي در وضعيت قابل قبولي باشيم، تصريح كرد: متاسفانه همواره بخش فرهنگ به دليل نداشتن سياست‌هاي با ثبات و در عين حال داشتن سياست‌هاي ادواري نامتاثر يا كم‌توجه از سياست‌هاي كلان و اصول ثابت كه از پيامدهاي ناگزير آمد و شدهاي دولت‌ها نيز است (كه خوانش‌ها و رويكردهاي به شدت متفاوت و بعضا متضاد و متعارض نسبت به هم دارند) ما را گاه از سند چشم‌انداز انحراف داده و آن مطلوبيت ترسيمي سند را نسبتا و تقريبا دور از دسترس قرار مي‌دهد.

ايازي افزود: از دلايل مهم داشتن دغدغه از روندها و فرآيندهاي در پيش روي فرهنگ، همواره كم‌توجهي به اين بخش به علت ناهماهنگي، عدم يكپارچگي و انسجام‌ها و وجود دستگاه‌هاي متعدد سياستگذار فرهنگي و نبود متولي معين همراه با حقوق و مسئوليت و تكاليف تعريف شده است. معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در پايان تاكيد كرد: ما بايد طي سال‌هاي آينده بستر آرامي براي فرهنگ تعريف كنيم تا از تندبادها، تهاجمات و آسيب‌هاي سياسي مصون مانده و راه‌هاي نيل و وصول به اهداف چشم انداز را براي ما سهل ‌الوصل‌تر كند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|4|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 379]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن