تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816340536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده پليس‌راه كشور خبرداد: برخورد با 2 ميليون خودرو به دليل نبستن كمربند ايمني عقب جريمه200هزار خودرو به دليل تخلفات حادثه‌ساز از زمان افزايش نرخ جرايم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فرمانده پليس‌راه كشور خبرداد: برخورد با 2 ميليون خودرو به دليل نبستن كمربند ايمني عقب جريمه200هزار خودرو به دليل تخلفات حادثه‌ساز از زمان افزايش نرخ جرايم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

فرمانده پليس‌راه كشور از برخورد با حدود دو ميليون دستگاه خودرو به دليل عدم استفاده سرنشينان رديف عقب آنها از كمربند ايمني از زمان اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي خبر داد و گفت: از زمان افزايش نرخ جرايم رانندگي با حدود 200 هزار خودرو به دليل تخلفات حادثه‌ساز برخورد شد كه متخلفان بين 40 تا 200 هزار تومان جريمه شدند.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ سرهنگ محمدرضا مهماندار روز چهارشنبه با اشاره به اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي خاطرنشان كرد: از ابتداي قانون جديد از ارديبهشت‌ماه امسال 626 جلد گواهينامه افراد داراي بالاي 30 نمره منفي و 86 هزار و 347 خودرو متخلف را نيز به دليل انجام دو تخلف حادثه‌ساز همزمان توقيف كرديم.

اعمال قانون نزديك به دو ميليون خودرو به دليل نبستن كمربند رديف عقب

وي همچنين با اشاره به قانون بستن كمربند ايمني براي سرنشينان عقب خودرو تصريح كرد: از دهم ارديبهشت‌ماه سال جاري تا دهم آبان در راستاي آموزش و اطلاع‌رساني به سه ميليون و 458 هزار و 934 خودرو به دليل نبستن كمربند سرنشين عقب تذكر داده شد.

فرمانده پليس‌راه كشور ادامه داد: از زمان اجراي رسمي اين قانون از 10 آبان‌ماه تا روز گذشته تعداد يك ميليون و 897 هزار و 768 خودرو نيز به علت نبستن كمربند رديف عقب اعمال قانون شدند.

عدم اجازه تردد به اتوبوس‌هايي كه سرنشينان آنان از كمربند استفاده نمي‌كنند

به گفته مهماندار ضريب بستن كمربند ايمني در اتوبوس در بسياري از مسيرهاي داراي تردد زياد درصد بالايي دارد.

حدود 200 هزار خودرو به دليل تخلفات حادثه‌ساز بين 40 تا 200 هزار تومان جريمه شدند

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اجراي مرحله دوم قوانين جديد راهنمايي و رانندگي از ابتداي دي ماه خاطرنشان كرد: از زمان اجراي اين قانون 344 خودرو به دليل حركات نمايشي، چهار هزار و 660 خودرو به دليل سرعت غيرمجاز بالاي 50 كيلومتر، 11هزار و 25 خودرو به دليل تجاوز بين 30 تا 50 كيلومتر از سرعت مجاز و126 هزار و 625 خودرو نيز به علت تجاوز از سرعت مجاز تا 30 كيلومتر اعمال قانون شده‌اند.

فرمانده پليس‌راه كشور ادامه داد: همچنين در مدت يكماهه اخير 31 هزار و 562 خودرو به دليل سبقت غيرمجاز، 551 خودرو به دليل انجام حركات مارپيچ، 455 خودرو به دليل دنده‌ عقب رفتن در بزرگراه، 16 هزار و 463 خودرو به دليل تجاوز به چپ از خط وسط و چهار مورد نيز به دليل رانندگي در حالت مستي و مصرف مواد مخدر اعمال قانون شده‌اند كه جريمه آنها با كد جديد بوده و متخلفان بين 40 تا 200 هزار تومان جريمه شده‌اند.

وي افزود: با بررسي‌هايي كه در يك ماهه اخير انجام داده‌ايم روند خوبي در امر كاهش تلفات و تصادفات داشته‌ايم كه اميدواريم اين روند در دوماه پاياني سال نيز ادامه داشته باشد.

بكارگيري 10 تيم تست سلامت رانندگان در استان‌هاي پرتردد

دستگيري راننده مستي كه 180 كيلومتر بر ساعت سرعت مي‌رفت

به گزارش ايسنا، فرمانده پليس‌راه كشور با بيان اينكه در چندسال گذشته در زمينه تست سلامت رانندگان از بيش از 168هزار مرد تحقيقات به عمل آمد خاطرنشان كرد: از اين ميان صلاحيت 13هزار و700 نفر رد شد.

وي افزود: از ميان اين افراد 89 درصد رانندگان بخش عمومي داراي اختلال بينايي، 18 درصد اختلال در شنوايي، 91 درصد استعمال دخانيات، 48 درصد اضافه‌وزن، 10 درصد فشار خون و چهاردرصد مبتلا به ديابت بوده‌اند.

به گفته فرمانده پليس‌راه كشور ابتلا به ديابت نقش مستقيمي در خواب‌آلودگي راننده دارد.

وي با اشاره به راه‌اندازي كنترل تيم‌هاي سلامت در سطح جاده‌هاي كشور اظهار كرد: در حال حاضر 10 دستگاه در سطح جاده‌هاي استان‌هايي كه تردد بالايي در آنها صورت مي‌گيرد راه‌اندازي شده كه هم‌اكنون نيز مشغول فعاليت‌ هستند.

فرمانده پليس‌راه كشور گفت: در هفته گذشته يك مورد رانندگي در حالت مستي در جاده آمل به بابل داشتيم كه در آن راننده يك دستگاه سمند LX با 180 كيلومتر بر ساعت سرعت و انجام حركات خطرناك مشغول رانندگي بود كه ماموران ما و تيم‌هاي كنترل سلامت در محل حاضر و علاوه بر صدور جريمه 200 هزار توماني، توقيف خودرو متخلف و ضبط شش ماهه گواهينامه وي به اتهام شرب خمر متهم پرونده به مراجع قضايي تحويل شد.

صدور دفترچه‌هاي رنگي براي رانندگان اتوبوس‌هاي حمل و نقل عمومي

به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه دفترچه‌هاي كنترل ساعت كار رانندگان را متحول كرديم از انتشار دفترچه در دو رنگ آبي و قرمز براي رانندگان خبر داد و گفت: دفترچه‌هاي آبي براي آن دسته از رانندگاني است كه مقررات را رعايت و در صورتي كه اين افراد مرتكب تخلف شوند دفترچه آنها قرمز رنگ خواهد شد.

فرمانده پليس‌راه كشور افزود: البته بخشي كه برابر قانون گواهينامه ضبط مي‌شود اين دفترچه نيز ضبط خواهد شد.

به گفته وي با توجه به عواقبي كه رنگ اين دفترچه‌ها خواهد داشت اين اقدام سبب مي‌شود راننده خودش بر عملكردش كنترل داشته باشد.

كاهش 25 درصدي تخلف سرعت غيرمجاز با اعمال نرخ‌هاي جديد جرايم رانندگي

فرمانده پليس‌راه كشور در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه از زمان اجراي مرحله دوم قانون رسيدگي به تخلفات، تخلف سرعت غيرمجاز بين 10 تا 25 درصد كاهش داشته است گفت: وقوع تصادفات حول سه محور عدم رعايت فاصله طولي، تصادف موتورسيكلت و عابران پياده و تصادفات در ناوگان حمل و نقل عمومي است.

وي ادامه داد: با اجراي مرحله دوم قانون عدم رعايت فاصله طولي نيز 10 درصد كاهش داشته است.

نصب دستگاه‌هاي ثبت تخلف عدم رعايت فاصله طولي در جاده‌هاي كشور

فرمانده پليس‌راه كشور با اعلام خبر نصب سيستم‌هاي ثبت تخلف عدم رعايت فاصله طولي در جاده‌هاي كشور تا پايان امسال اظهاراميدواري كرد كه اين سيستم نقش چشمگيري در كاهش تصادفات جاده‌اي كشور داشته باشد.

به گفته وي نصب اين دوربين‌ها در جاده‌هاي كشور علاوه بر دوربين‌هاي ثبت تخلف سرعت است هرچند اين دوربين‌ها نيز قابليت استفاده از اين ويژگي‌ را دارند.

فرمانده پليس‌راه كشور همچنين درباره نصب دوربين‌هاي ثبت تخلف آنلاين در جاده‌هاي كشور خاطرنشان كرد: دوربين‌هاي ثبت تخلف آنلاين در جاده تهران ـ مشهد و اصفهان ـ شيراز فعال است و در بقيه جاده‌ها از دوربين‌هاي سيار و دوربين‌هاي آفلاين راهداري استفاده مي‌كنيم.

كاهش بي‌سابقه كشته‌هاي تصادفات رانندگي در آذر ماه

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه برابر آمار سازمان پزشكي قانوني تعداد تلفات در حوادث جاده‌اي دوهزار نفر كاهش يافته است، گفت: كاهش خوبي در آذرماه داشتيم كه فكر مي‌كنم اين آمار بي‌سابقه است.

فرمانده پليس‌راه كشور افزود: اما عليرغم اينكه تعداد تصادفات كاهش داشته است اما شدت آن همچنان بالا است كه اين امر موجب مي‌شود تعداد بيشتري جانشان را در تصادفات رانندگي از دست بدهند.

وي با بيان اينكه رنگ پوشش بسياري از ايرانيان رنگ‌هاي تيره و نزديك به مشكي است از افرادي كه قصد عبور از جاده‌ها به ويژه در هنگام تاريكي هوا را دارند، خواست از لباس‌هاي با رنگ روشن استفاده و يا وسيله‌اي با رنگ روشن را به همراه داشته باشند.

دو برابر شدن آمار كشته‌ها و مجروحان واژگوني اتوبوس در كشور

به نظر مي‌رسد آموزشرانندگان اتوبوس كافي نيست

به گزارش ايسنا، فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به تصادفات اتوبوس‌هاي ناوگان حمل و نقل عمومي در جاده‌هاي كشور اظهار كرد: از تاريخ يك مهرماه امسال تا 25 ديماه 212 فقره تصادف منجر به جرح و فوت كه يكسوي آن اتوبوس بوده به ثبت رسيده كه اين آمار در مدت مشابه سال قبل 210 فقره بوده است.

وي همچنين تعداد موارد فوت شده ناشي از تصادف اتوبوس را 109 مورد در امسال و 134 مورد در سال گذشته عنوان كرد و گفت: اين در حاليست كه تصادفات منجر به جرح در سال گذشته با كاهش بيش از 100 نفري به 478 مورد رسيده است.

به گفته فرمانده پليس‌راه كشور در سرجمع مجروح و متوفي كه از ابتداي مهرماه تا 25 ديماه سال جاري به ثبت رسيده است شاهد افزايش تعداد مجروح و متوفي هستيم كه اين امر بيانگر بالا بودن شدت تصادفات است.

به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه بخشي از تصادفات مربوط به واژگوني اتوبوس ناشي از عدم احساس مسئوليت راننده آن است، گفت: بر اساس آمار در تاريخ ذكر شده 32 مورد واژگوني اتوبوس داشته‌ايم كه منجر به مرگ 39 نفر در صحنه شده است كه اين آمار در مقايسه با 16 كشته 31 حوادث در مدت مشابه سال گذشته افزايش تصادفات را نشان مي‌دهد.

فرمانده پليس‌راه كشور افزود: در همين مدت 175 مورد مجروحيت ناشي از واژگوني اتوبوس گزارش شده كه اين مقدار در مدت مشابه سال قبل 80 نفر بوده است.

وي با بيان اينكه دو برابر شدن تعداد كشته‌ها و مجروحين اين حوادث ناشي از افزايش ضريب استفاده از حمل و نقل عمومي نسبت به سال گذشته است خاطرنشان كرد: با توجه به استقبال مردم از حمل و نقل عمومي لازم است كه سازمان‌هاي مرتبط با اين موضوع اقدامات موثرتري در بحث ايمني وسايل نقليه ناوگان حمل و نقل عمومي انجام دهند.

به گفته فرمانده پليس‌راه كشور عليرغم تمام زحماتي كه عوامل راهداري در اين زمينه كشيده‌اند لازم است كه اين سازمان در بكارگيري رانندگان حرفه‌اي و داراي سلامت لازم دقت بيشتري به خرج دهد.

وي با اشاره به مراحل سختگيرانه استخدام خلبان خاطرنشان كرد: حداقل يك سوم اين قوانين سختگيرانه بايد در مورد رانندگان اتوبوس نيز به كار گرفته شود. چرا كه افرادي كه از حمل و نقل عمومي استفاده مي‌كنند به آن اعتماد كرده‌اند.

فرمانده پليس‌راه كشور با بيان اينكه آموزش‌ها بايد موثر باشد و رانندگي حرفه‌اي به رانندگان اتوبوس آموزش داده شود به تصادف اخير يك اتوبوس در استان زنجان اشاره كرد و گفت: به نظر مي‌رسد آموزش به رانندگان كافي نيست و بايد رانندگي حرفه‌اي و روش مقابله با خطر به رانندگان آموزش داده شود.

وي با بيان اينكه يكي از معضلات واژگوني اتوبوس خستگي و خواب‌آلودگي راننده است گفت: بايد در بحث آموزش بهداشت خواب نيز به رانندگان آموزش‌هايي داده شود.

با كمين پليس كاملا مخالفيم

فرمانده پليس‌راه كشور با تاكيد بر اينكه با كمين پليس كاملا مخالفيم، ‌گفت: اگر ماموري با اين نيت در محلي مستقر شود كه ديده نشود و پس از ثبت تخلف فرد خاطي را جريمه كند قطعا با وي برخورد خواهيم كرد.

وي با بيان اين كه كمين پليس براي جريمه مورد تاييد ما نيست، گفت: در نظر داريم با استفاده از ظرفيت‌هاي افراد مورد اعتماد نظير پرسنل اورژانس، خبرنگاران، عوامل پايگاه‌هاي جاده‌اي و ... فعاليت مي‌كنند به عنوان پل ارتباطي ميان شهروندان و پليس استفاده كنيم و آنان تخلفات ماموران ما را به ما منتقل كنند.

فرمانده پليس‌راه كشور تاكيد كرد: رانندگان متخلف بايد بدانند كه در تمام ساعات شبانه‌روز ماموران و ابزارهاي فني ما در خدمتند تا رفتار آنان را كنترل كنند.

به گفته وي رانندگان بايد بدانند كه پليس چه باشد و چه نباشد وظيفه راننده اين است كه تخلف نكند.

به گزارش ايسنا، فرمانده پليس‌راه كشور افزود: ما نبايد به متخلفان اجازه دهيم كه تنها در صورت رويت پليس تخلف نكنند.

پليس آخرين خاكريز براي پيشگيري از تخلفات است

به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه پليس آخرين خاكريز براي پيشگري از تخلفات است تصريح كرد: اگر آموزش و گزينش رانندگان به درستي انجام شود پليس به جاي برخورد با حداكثرها با حداقل جرايم برخورد خواهد كرد.

فرمانده پليس‌راه كشور با بيان اينكه بر اساس آمار ايستگاه‌هاي ترافيكي در تعطيلات اربعين حسيني بيشترين حجم ترافيك در كشور را داشتيم تصريح كرد: استان‌هاي ايلام، خراسان جنوبي، رضوي و شمالي، قم ، اصفهان و ... داراي بيشترين تردد بوده‌اند و كمترين تردد نيز مربوط به استان‌هاي اردبيل، البرز، تهران و زنجان بوده است.

وي بيشترين حجم ترافيك را در ساعات ميان 16 تا 17 روز 27 ديماه اعلام كرد و گفت: در اين ساعت 337 هزار وسيله نقليه در يك ساعت تردد كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، فرمانده پليس‌راه كشور با بيان اينكه كاهش حجم ترافيك، افزايش سرعت و احتمال وقوع تصادف را به دنبال دارد، تصريح كرد: در ديماه امسال استان‌هاي كردستان و يزد با كاهش بيش از 25 درصدي تردد در جاده‌ها روبرو بودند.

وي استان‌هاي البرز، قم، سيستان و بلوچستان و ... را از استان‌هايي دانست كه بيش از 10 درصد از ميانگين تردد در جاده‌هاي كشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته فرمانده پليس‌راه كشور بيشترين ميزان ترافيك در آذرماه امسال مربوط به استان زنجان بوده است كه اين امر با توجه به ايام عاشورا و تاسوعا، طبيعي است.

به گزارش ايسنا، وي همچنين به شهرونداني كه قصد سفر به شهرهاي ديگر را دارند توصيه كرد حتما از كمربند ايمني استفاده كنند و از سرعت و سبقت غيرمجاز خودداري كنند.

فرمانده پليس‌راه كشور از رانندگان خواست براي اطلاع از آخرين وضعيت جوي و ترافيك جاده‌هاي كشور با تلفن 88255555 تماس بگيرند.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن