تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816748075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قصر؛، زنداني‌كه باغ موزه شد


واضح آرشیو وب فارسی:معماری نیوز: قصر؛، زنداني‌كه باغ موزه شد
باغ موزه قصر به‌عنوان يكي از مراكز تفريحي و فرهنگي ديدني شهر تهران تا پايان امسال تكميل شده و اوايل سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.
معاون هماهنگي امور مناطق شهرداري تهران ديروز به همراه شهرداران مناطق3، 7، 1، مديركل حراست و رئيس سازمان بازرسي شهرداري تهران از 6 طرح فرهنگي ورزشي تهران اعم از مجموعه فرهنگي ورزشي امام رضا(ع)، موزه پانوراماي بيت‌المقدس، برج پرچم، باغ كتاب تهران، باغ موزه قصر و مركز تئاتر حرفه‌اي تهران بازديد كردند.در اين بازديد علي‌اصغر مونسان مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران گفت: باغ‌موزه قصر به‌عنوان يكي از ديدني‌ترين نقاط پايتخت مراحل تكميلي خود را مي‌گذراند و اوايل سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي توضيح داد: مساحت كل زمين مجموعه باغ موزه قصر 69‌هزار متر مربع است كه حدود 20‌هزار متر مربع زيربنا دارد و يكي از بخش‌هاي اصلي موزه تاريخ انقلاب اسلامي ايران موزه تصويري قصر خواهد بود كه مبارزات مردم در دوران ستم‌شاهي را به تصوير مي‌كشد.مونسان در توضيح ديگر بخش‌هاي موزه قصر به بازسازي عيني فضاي زندان، مسجد، زورخانه قصر، باغ‌هاي ايراني، كتابخانه مركز تحقيقات، گالري‌هاي مختلف، فضاهاي نمايشگاهي و فرهنگي، چايخانه و سفره خانه سنتي، ورزشگاه، مراكز عرضه محصولات فرهنگي، بازارچه محصولات هنري و صنايع‌دستي اشاره كرد و گفت: مركز تئاتر حرفه‌اي شهرنيز با مساحت حدود 25‌هزار متر مربع و زيربناي 18‌هزار متر مربع برخوردار از يك سالن اصلي با گنجايش 1000نفر و 4سالن نمايش تجربي با گنجايش 150نفر است؛ ضمن اينكه سالن «نمايش عروسكي» آن نيز در هر اجرا ميزبان 120نفر از علاقه‌مندان خواهد بود. وي افزود: امكانات گسترده اين مركز مي‌تواند نظر هر هنرمند و هر علاقه‌مند تئاتر كشور را جلب كند. در اين مجموعه يك سالن اصلي با گنجايش 1000نفر پيش‌بيني شده است كه بزرگ‌ترين سرسراي نمايش كشور هم به‌شمار مي‌آيد.

مونسان تأكيد كرد: وجود 4سالن ديگر نيز كه هر يك گنجايش 150نفر را داراست، از ديگر امكانات اين مركز به‌شمار مي‌آيد كه امكان گسترش تئاتر تجربي را فراهم مي‌كند.شهرداري تهران در كنار توجه به سينما و ساخت مراكز سينمايي به هنر تئاتر و گسترش فضاهاي اين هنر نيز توجه دارد. كارگردانان حرفه‌اي تئاتر، استادان و به‌ويژه هنرجويان اين رشته مي‌توانند در اين فضا به خوبي فعاليت كنند. وي ادامه داد: مجموعه ورزشي امام‌رضا(ع) در زميني به مساحت 6‌هزار متر مربع و زيربناي 58‌هزار متر مربع در حال اجراست و يكي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي فرهنگي ورزشي در سطح تهران محسوب مي‌شود.

مونسان درباره موزه پانوراماي بيت‌المقدس نيز گفت: نقاشي مورد نظر پس از ارائه اوليه با ابزار رايانه‌اي روي فضاي جغرافيايي موزه انتقال يافته و در قطعات مناسب با همپوشاني از قبل تعيين شده باز توليد مي‌شود. پس از اين مرحله موضوع انتقال اين توليدات و ديوار پانوراماست كه با نظارت نقاش انجام مي‌پذيرد و نهايتاً فضاسازي با ساخت دكورهاي ويژه تكميل مي‌شود.معماري موزه مشتمل بر 3 بخش تالار اصلي پانوراما، گالري بيت‌المقدس و فضاي جانبي تعريف و تهيه شده است كه به گفته مونسان اين ساختمان در 2‌طبقه و ورودي‌هاي آن براساس طرح‌هاي مورد استفاده در عمليات «بيت‌المقدس» طراحي شده است و در مرحله پاياني، پرينت نقاشي روي ديواره پانوراما انتقال مي‌يابد و با كمك تجهيزات ويژه صوتي و تصويري، تأثير آن در بخش‌هاي مورد نظر بيشتر مي‌شود. وي ادامه داد: باغ كتاب تهران نيز يك پروژه بي‌همتا در دنياست كه به‌عنوان يكي از نقاط برجسته فعاليت‌هاي فرهنگي محسوب مي‌شود.

مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي گفت: در اين مكان كتاب‌ها به‌صورت تخصصي عرضه خواهد شد و در هر غرفه، يك متخصص مشاور حضور خواهد داشت تا مراجعان را براي دسترسي آسان به منابع تخصصي راهنمايي كند.همچنين قرار است برنامه‌اي طراحي شود كه علاقه‌مندان از طريق فضاي مجازي كتاب‌هاي مورد علاقه خود را انتخاب و سفارش دهند، باغ كتاب تهران در زميني به مساحت 100‌هزار متر مربع و با زيربناي 54‌هزار متر مربع در دست احداث است.

پايان عمليات عمراني پروژه باغ موزه و زندان قصر تا آخر سال 90

قائم مقام شهردار و معاون هماهنگي و امور مناطق شهرداري تهران در بازديد از پروژه باغ موزه و زندان قصر نسبت به تسريع در اجراي عمليات عمراني اين پروژه تاكيد كرد. ميرزايي فلاح شهردار منطقه 7 نيز با بيان اينكه پيشرفت قابل توجهي در اجراي اين پروژه نسبت به ماه‌هاي گذشته صورت گرفته، از اتمام عمليات عمراني پروژه فوق تا پايان سال 90 خبر داد. وي با ذكر اين نكته كه اين پروژه با سرعت بالايي درحال اجراست، اذعان كرد: تاثير فرهنگي اين پروژه روي منطقه 7 زياد است و بخش‌هاي مختلف اجتماعي -فرهنگي منطقه را مي‌تواند پوشش دهد؛ به‌گونه‌اي كه با اجراي اين پروژه و مركز همايش‌هاي آييني، فرهنگسراي انديشه و تكميل زيرساخت‌هاي فرهنگي، منطقه تبديل به قطب فرهنگي شهر تهران مي‌شود.

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: معماری نیوز]
[مشاهده در: www.memarinews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن