تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814779349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صرامي:بودجه سالانه پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر 13 ميليارد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صرامي:بودجه سالانه پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر 13 ميليارد است
بودجه سالانه پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر 13 ميليارد است
اصفهان - خبرگزاري مهر: مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري گفت: بودجه سالانه پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر 13 ميليارد است كه اين بودجه بايد 10 برابر شود تا بتوان اقدامات پيشگيرانه را به نحو تأثيرگذارتر انجام داد.

به گزارش خبرنگارمهر، حميد صرامي صبح سه شنبه در حاشيه برگزاري نخستين همايش سلامت محيط كار و جامعه در برابر آسيب‌هاي اجتماعي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه مقوله سوء مصرف مواد در عرصه جهاني به مخدرها و محرك‌ها ختم نمي‌شود، اظهار داشت: آنچه ما مشاهده‌مي‌كنيم، نكات سويي است كه از سايتهاي متفاوت و ماهواره مبني بر داروهايي كه اعتيادآور نيست، تبليغ مي‌شود.

وي با اشاره به نقش 14 دستگاه‌هاي فرهنگي و نيز آگاه‌سازي در امر شناخت عوارض داروهايي هم‌چون ترامادور افزود: هنوز حجم اطلاعات در اين زمينه بسيار ضعيف است.

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري همچنين از شروع اقدامات و فعاليت وزارت بهداشت و جلوگيري از تجويز اين داروها بدون نسخه پزشك خبر داد و تصريح كرد: در اين راستا تا كنون چندين بخش نامه جدي ارائه شده اما نشت چنين داروهايي هنوز وجود دارد.

وي با بيان اينكه اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي جوانان از عوارض اين مواد نقش تعيين كننده دارد، ادامه داد: بايد به اين نكته هم توجه كرد كه حتي بسياري از پزشكان به آگاهي و آموزش در اين راستا نيازمند هستند.

صرامي به نقش پررنگ بهزيستي در پيشگيري اشاره كرد و گفت: از اين بودجه سازمان بهزيستي سهم بيشتري در اين سند جامع كاربردي دارد و بايد در محيط‌هاي كاري، كارخانجات، ادارات، سازما‌ها و نهادهاي نظامي اقدامات پيشگيرانه انجام دهد.

وي گفت: رديف اعتباري در راستاي مبارزه با مواد مخدر در سالم‌سازي محيط ‌ها تخصيص يافته كه سازمان بهزيستي موظف است، اقدامات پيشگيري را در سطح استانها تعميم دهد.

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري با تاكيد به نقش سازمان بهزيستي در اقدامات پيشگيرانه به رديف بودجه سازمانهاي مرتبط با پيشگيري در كميته فرهنگي استان اصفهان اشاره كرد و بيان داشت: اداره‌كل آموزش و پرورش مبلغ 100 ميليون تومان، اداره‌كل بهزيستي استان 85 ميليون تومان و براي دانشگاه‌ها 34 ميليون و 500 هزار تومان اعتبار اختصاص يافته است.

وي ‌هم‌چنين از اختصاص رديف بودجه‌اي از شاخص فرهنگي استان به مبلغ هشت ميليارد و 800 ميليون تومان در عرصه پيشگيري از اعتياد استان خبر داد و افزود: اين اعتبار در راستاي مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر است كه انتظار مي‌رود مسئولان استان براي پيشگيري اعتياد اين اعتبار را در راستاي ارتقاء به ساير شهرستانهاي استان با اختصاص بودجه ياري كنند.

صرامي همچنين بر ميزان حمايتهاي مالي ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اصفهان بيان داشت: يكي از مهم‌ترين رويكردهاي ستاد مبارزه با مواد مخدر بحث پيشگيري اوليه از اعتياد است به اين معنا كه ميزان استفاده از مواد مخدر را كاهش دهد.

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري افزود: براساس سند جامع پيشگيري از اعتياد اوليه مقرر شده از سال 90 تا آخر برنامه پنجم توسعه در سال 94، 40 درصد جمعيت را تحت پوشش طرح استاندارد پيشگيري قرار دهيم.

صرامي تصريح كرد: از استانها خواسته شده كه برنامه استاني و سند راهبردي خود را در اين راستا ارائه و براساس آن پيش روند.

وي اضافه كرد: براساس اين سند ما بايد به طور سالانه 133 ميليارد تومان در عرصه پيشگيري هزينه كنيم و اين در حالي است كه بودجه مصوب كمتر از اين اعتبار است.

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري با بيان اينكه بودجه پيشگيري اكنون 13 ميليارد است، ادامه داد: اين بودجه بايد 10 برابر شود تا بتوان اقدامات پيشگيرانه را به نحو تأثيرگذارتر انجام داد.

وي با بيان اينكه بودجه پيشگيري اكنون 13 ميليارد است، ادامه داد: اين بودجه بايد 10 برابر شود تا بتوان اقدامات پيشگيرانه را به نحو تأثيرگذارتر انجام داد.

صرامي با تاكيد به اينكه با اعتبار سالانه اقدامات پيشگيرانه سرعت بيشتري مي‌گيرد، بيان داشت: سرمايه‌گذاري بيشتر اين ستاد در مدارس و دانشگاه‌ها است و بايد در دبيرستانهاي استان به ويژه در آگاه‌سازي خانواده‌ها هم از سوي آموزش و پرورش و هم از استانداري اقدامات پيشگيرانه تقويت شود.

وي بر تسريع استان در برش‌هاي استاني تاكيد كرد و افزود: تاكنون در استان اقدامات خوبي انجام شده و انتظار داريم در استان اين طرح تصويب و بودجه آن مشخص شود.

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري با اشاره به اينكه براي عملياتي شدن نقشه راه اقدامات مضاعفي مي‌طلبد، ادامه داد: فقط 15 درصد دانش‌آموزان تحت آموزش مواد مخدر هستند و اين در حالي است كه سن استفاده مواد مخدر در حال كاهش است.

وي استان اصفهان را از استا‌هاي برتر در امر پيشگيري دانست و اظهار داشت: سطح اقدامات پيشگيرانه در مدارس افزايش و نيز آموزش خانواده بيشتر صورت گيرد.

صرامي همچنين در مورد اولويت استانهاي كشور در امر اقدامات پيشگيرانه از اعتياد گفت: هيچيك از استانها بر استان ديگري اولويت ندارد و اعتياد همانند يك سونامي همه استانها را تهديد مي‌كند.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن