تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813329700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آب سالم به روستاهاي پلدختر رسيد/ خداحافظي نفت با آب 7 هزار روستايي!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آب سالم به روستاهاي پلدختر رسيد/ خداحافظي نفت با آب 7 هزار روستايي!
بالاخره بعد از دو سال پيگيري به همت مسئولان امر در شركت آبفار لرستان و با تامين سهم اعتباري شركت نفت، مشكل آب شرب 11 روستاي پلدختر با جمعيتي بالغ بر هفت هزار نفر حل شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛تيرماه سال 1388 بود كه اولين گزارش از آلودگي نفتي در روستاهاي حاشيه خطوط نفت در شهرستان پلدختر با روي خروجي خبرگزاري ها قرار گرفت؛ گزارشي از سرگذشت حاشيه نشينان رودخانه نفتي كشكان.

پس از انتشار گزارشهاي متعدد بخش عمده اي از خسارات روستائيان كه دام و اراضي كشاورزي آنها آسيب ديده بودند پراخت شد تا رفع مشكل آلودگي آب شرب اهالي 11 روستاي پلدختر نيز منوط به بهره برداي از مجتمع آبرساني كوثر شود.

با اين تفاسير طراحي مجتمع آبرساني كوثر كه تا پيش از اين قرار بود تا روستاي افرينه را آبرساني كند بعد از طرح موضوع آلودگي نفتي 11 روستاي حاشيه خطوط نفت تغيير كرد و همين امر موجب افزايش هزينه اجراي اين پروژه مهم شد.

شركت نفت پاي كار آمد تا هزينه تحميل شده بر پروژه آبرساني كوثر را تامين كند. با اين تفاسير و با توجه به جلسات متعدد گرفته شده در فرمانداري پلدختر قرار شد بخشي از اعتبار اجراي پروژه آبرساني را شركت نفت متقبل شود.

با اين اوصاف پروژه آبرساني كوثر به دليل مشكلات اعتباري تعطيل شده بود با پيگيري هاي سيد حسين صابري استاندار وقت لرستان فعال شد تا عمليات اجرايي اين پروژه از محل اعتبارات خشكسالي، حوادث غيرمترقبه، منابع عمراني استاني و كمك هاي وزارت نفت دوباره از سر گرفته شود.

آغاز عمليات اجرايي اين پروژه آبرساني خبر خوشي بود اما بعد از چند ماه پروژه آبرساني كوثر به دليل خلف وعده شركت نفتي ها در تامين اعتبار وعده داده شده رو به تعطيلي رفت تا پروژه اي كه قرار بود در عيد غدير سال 89 به بهره برداري برسد با سرعت لاك پشتي به پيش برود.

در اين ايام شركت آب و فاضلاب روستايي لرستان با تمام توان خود و با تقبل بدهيهاي فراوان پيمانكار پروژه را مجاب كرد كه نسبت به تعطيلي عمليات اجرايي مجتمع آبرساني كوثر اقدام نكند تا شركت نفت به وعده هاي خود عمل كند.

شركت نفت در اين مدت با خلف وعده و بيان اين موضوع كه اعتباري براي پرداخت به شركت آبفار لرستان ندارد از زير بار مسئوليت خود شانه خالي كرد به طوريكه در سفر مسعود ميركاظمي وزير وقت نفت علي رغم سوالات مكرر خبرنگاران، وزير از وعده هاي داده شده از سوي شركت نفت ابراز بي اطلاعي كرد.

پيگيري مشكل آلودگي نفتي در روستاهاي حاشيه خطوط نفت پلدختر در حاليكه عمليات اجرايي مجتمع آبرساني كوثر در حال توقف بود استمرار يافت تا اينكه مسئولان شركت نفت بالاخره به اين گزارشها واكنش نشان دادند و بخشي از اعتبار متعهد شده خود را پرداخت كردند تا در زمان وزارت رستم قاسمي مشكل آبرساني به روستاهاي محروم حاشيه خطوط نفت پلدختر حل شود.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان لرستان در اين رابطه به خبرنگار باشگاه جوان گفت: خوشبتانه بعد از دو سال پيگيري مشكل آب شرب 11 روستاي حاشيه خطوط نفت پلدختر حل شد.

عليرضا كاكاوند با اشاره به تامين بخش عمده اي از اعتبار متعهد شده از سوي شركت نفت گفت: در اين راستا شركت نفت يك ميليارد و 200 ميليون تومان از اعتباري كه متعهد شده بود را پرداخت كرد.

وي همچنين با بيان اينكه پرداخت 800 ميليون تومان ديگر از اعتبار نيز در دست اقدام است، افزود: با پرداخت اين اعتبارات بدهي هاي پيمانكار پروژه آبرساني كوثر پرداخت خواهد شد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان لرستان با بيان اينكه آب روستاهاي ياد شده به طور كامل وصل شده است، افزود: در حال حاضر با بهره برداري از مجتمع آبرساني كوثر بيش از هفت هزار روستايي ساكن در 11 روستاي حاشيه خطوط نفت از آب سالم و بهداشتي بهره مند شده اند.

وي با تاكيد بر اينكه هم اكنون اين روستاها هيچ گونه مشكلي در زمينه آب شرب ندارند، افزود: همچنين در حال حاضر با بهره برداري از پروژه آبرساني كوثر آب مازاد نيز داريم تا به روستاهاي پايين دست نيز آبرساني صورت گيرد.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان لرستان با بيان اينكه با افتتاح مجتمع آبرساني كوثر تاكنون 18 روستاي پلدختر داراي آب شرب سالم و بهداشتي شده اند، گفت: مابقي روستاهاي مسير نيز تا پايان سالجاري تحت پوشش شبكه آبرساني قرار خواهند گرفت./س

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن