تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803239493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخاب و بركناري در ورزش ايران با تمام دنيا متفاوت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: انتخاب و بركناري در ورزش ايران با تمام دنيا متفاوت است
خبرگزاري فارس: سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري گفت: تفاوت رضازاده با ساير روساي فدراسيون‌ها به اين معني نيست كه حاشيه امنيت دارم و امثال من هم فكر نمي‌كنيم تيم ملي ارثيه پدري ماست.


به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، با گذشت دو هفته از استارت پولادمردان وزنه‌برداري ايران براي حضور در المپيك 2012 لندن و در آستانه اولين ركوردگيري كه در روزهاي انتهايي هفته جاري در پايان اردوي تهران برگزار مي‌شود در مورد مسائل مختلف روز وزنه‌برداري و البته كناره‌گيري يكي ديگر از مربيان موفق تيم‌هاي ملي يعني غلامرضا محمدي، سرمربي تيم ملي كشتي‌ آزاد به سراغ كوروش باقري، سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري رفته و گفت و گويي را با وي ترتيب داديم كه متن آن در زير مي‌آيد:

فارس: پس از دو هفته از آغاز اردوهاي تيم ملي به منظور آماده سازي ملي‌پوشان براي حضور در المپيك، روند اردو را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
ملي‌پوشان مصدوم مانند بهداد سليمي كه از ناحيه كمر مصدوم بود خيلي بهتر شده‌اند. سعيد محمدپور و كيانوش رستمي نيز با گذشت زمان از شرايط بهتري نسبت به گذشته برخوردار هستند، ضمن اينكه سهراب مرادي در اين مدت نسبت به روزهاي اول پيشرفت بسيار خوبي داشته است. سجاد انوشيرواني و نواب نصيرشلال به دليل حضور در امتحانات دانشگاهي در اردوي تيم ملي غايب هستند و قرار است به همراه جواد خوشدل كه وي نيز به همين دليل در ادوها حضور ندارد در اردوي آبادان به ملي‌پوشان اضافه شوند.

*شرايط همين‌طور باشد دو ملي‌پوش را خط مي‌زنم

فارس: گفته بوديد پس از دو هفته اردو، ملي‌پوشان از لحاظ بدني به يك آمادگي يكسان مي‌رسند تا بتوان از اين پس برنامه كامل و سنگين‌تري را براي تمام آنها در نظر گرفت. تا چه اندازه به اهدافتان در اين دو هفته رسيديد؟
طي اين مدت 100 در صد به اهداف مدنظرم نرسيدم چون سطح آمادگي‌هاي اردونشينان از لحاظ ميانگين سني، تجربه و تكنيك در اين مدت متفاوت بود. برخي از ملي‌پوشان جوان و نوجوان طبق انتظار ظاهر شدند اما برخي ديگر نتوانستند انتظارات را برآورده كنند. در صورتي كه شرايط همين طور پيش برود مجبور مي‌شويم از يك يا دو نفر براي اردوهاي آينده چشم‌پوشي كرده و نفرات جديدتر را جايگزين كنيم. پس از برگزاري رقابت‌هاي قهرماني كشور جام نامجو در اين مورد تصميم گيري خواهد شد.

فارس: در صورت درخشش وزنه‌برداران در مسابقات قهرماني كشور جام نامجو فرد جديد به تيم ملي دعوت خواهد شد؟
حتماً همين طور است و اگر كسي بتواند فراتر از انتظار در اين رقابت‌ها ظاهر شود به اردوي تيم ملي دعوت خواهد شد. تا قهرماني كشوري اين فرصت براي مدعيان پوشيدن پيراهن تيم ملي وجود دارد اما پس از آن ديگر نمي‌توانيم در خدمت فرد جديدي باشيم چون شرايط دعوت افراد جديد وجود ندارد. در پايان اردوي تهران احتمال زياد دو نفر از تيم ملي خط خواهند خورد و در صورت درخشش وزنه‌برداري جديد در رقابت‌هاي قهرماني كشور، اين تعداد در اردو جايگزين خواهند شد.

فارس: حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا به كجا رسيد؟
ما بايد قبل از المپيك در يك مسابقه حضور پيدا كنيم و تيم المپيكي‌مان بايد قبل از حضور در اين رقابت‌ها در يك تورنمت مسابقه بدهد. البته هنوز نام و زمان اين تورنمنت مشخص نيست.

فارس: با تغيير برنامه جوانان جهان در اين مسابقات حاضر مي‌شويد؟
براي اعزام تيم ملي بزرگسالان و جوانان به اين دو رقابت هنوز هيچ چيز مشخص نيست و قرار است پس از اردوي تيم ملي وزنه‌برداري ايران در آبادان با بنده و حسين رضازاده و زرين‌گل، رئيس و نايب رئيس فدراسيون وزنه‌برداري جلسه‌اي برگزار و در اين مورد تصميم نهايي اتخاذ شود. در خصوص حضور در رقابت‌هاي قهرماني جهان بحث ما اين است تا ضمن دفاع از عنوان قهرماني، قدرت وزنه برداري خود را در جهان دوباره به نمايش بگذاريم. در اين بين بحث حضور بزرگسالان در كره‌جنوبي جداست. از ميان وزنه‌برداران نيز فقط سعيد محمدپور در هر دو تيم حضور دارد و بايد در مورد وي تصميم‌گيري لازم انجام شود.

فارس: عليرضا كاظمي‌نژاد شانس بازگشت به تيم ملي را دارد؟
كاظمي‌نژاد فعلا كنار گذاشته شده است. وي اگر در مسابقه قهرماني كشور خودش را نشان دهد و نتيجه خوبي بگيرد مي‌تواند به تيم ملي بازگردد.

*مرادي تغيير كرده و از وي ممنونم

فارس: سهراب مرادي هم به تيم ملي بازگشت. از شرايط وي رضايت داريد؟
مرادي تغيير زيادي كرده است و از وي ممنون هستم. خداراشكر از لحاظ رفتار بزرگترهاي تيم ملي، مشكل خاصي وجود ندارد.

فارس: يعني سخت‌گيري‌هاي شما باعث شد تا وي سر به راه شود؟ چه بسا با بازگشت مرادي، ركورد المپيك در دسته 85 كيلو در لندن توسط يك ايراني بشكند.
من نبايد اين موضوع را تأييد كنم. من از شما سؤال مي‌كنم مگر سهراب مرادي همان وزنه‌بردار 2 سال پيش از لحاظ بدني و انرژي نيست؟ چرا به يكباره امروز به ركورد جهان حمله مي‌كند، در حالي كه در گذشته نمي‌توانست اين كار را انجام دهد؟ معتقدم عوض كردن طرز فكر يك ورزشكار مهم‌ترين كار است. بدن در اختيار فكر است و اين فكر است كه بدن را محدود مي‌كند. در وزنه‌برداري هم هرجا كه دچار نقصان شديم از همين تغيير فكر و ايجاد تفكر مثبت در وزنه‌برداران غافل بوده‌ايم. البته وزنه‌برداران ما خداراشكر امروز به سطحي عالي از تفكر رسيده‌اند كه فقط كسب مدال‌هاي المپيك و جهان آنها را راضي مي‌كند و اين موضوع بسيار مهم است. مرادي اگر تا ديروز اين وزنه‌ها را نمي‌زد چون به قهرماني آسيا راضي بود و تفكرش، بدنش را محدود به همان قهرماني كرده بود اما زماني كه ديد وزنه برداري مانند كيانوش رستمي كه كنار خودش تمرين كرده، قهرمان جهان مي‌شود، وي هم به خودش آمده و مي‌بيند كه او هم چنين توانايي را دارد.

فارس: پس علاوه بر كارهاي فني و تاكتيكي از لحاظ تغيير تفكر هم با ملي پوشان كار مي‌كنيد؟
در اردوي تيم ملي بايد با چند نفر از افراد جديد كه بيشتر جوان و نوجوان هستند دراين زمينه كار زيادي انجام شود.

*رفتارم تابع شرايط است اما سخت‌گيري گذشته را دارم

فارس: از لحاظ اخلاقي از اردونشينان راضي هستيد؟

بزرگسالان ما كاملا توجيح هستند و ديگر نياز نيست بخواهم راجع به نظم و انضباط با آنها حرفي بزنم و از همه آنها متشكرم اما برخي از ملي پوشان جوان و نوجوان نه از سر بي‌انضباطي بلكه از سر ناآگاهي و جواني توجيه نيستند و نياز به تذكراتي دارند. با اين حال مشكل خاصي در اين مورد هم وجود ندارد.

فارس: به نظر مي‌رسد كوروش باقري نسبت به گذشته انعطاف پذيرتر شده و البته سخت گيري‌‌اش نيز كم تر شده است.
خود بچه‌هاي اردو هم به من مي‌گويند كه سخت گيري‌ام نسبت به قبل كمتر شده است. به نظرم در گذشته نياز به سخت‌گيري بود چراكه وارد يك فضاي جديد مي‌شديم.

فارس: يعني اخلاق شما و كم و زياد شدن سخت‌گيري‌تان تابع شرايط تغيير مي‌كند؟
فكر مي‌كنم اين موضوع تابع شرايط است. البته يكسري از روحيات و اخلاقيات ذاتي است كه تغييري نمي‌كند. در اين زمينه با توجه به شكل رفتاري ملي‌پوشان تصميم مي‌گيرم. يك هفته قبل از اعزام يكي از مدال‌آوران پاريس 2011 در آستانه اخراج بود و شل شدن وي باعث اين رفتار شد. تا حدود زيادي قبول دارم كه رفتارم تابع شرايط است اما سخت‌گيري گذشته را دارم.

فارس: از جورج زالاي راضي هستيد؟
كاري كه از وي مي‌خواهم را درست انجام مي‌دهد.

*خادم بزرگ كشتي است اما محمدي‌ مي‌ماند بهتر بود

فارس: غلامرضا محمدي يكي ديگر از مربيان موفق تيم‌هاي ملي هم مانند مهماندوست رفت، در اين مورد خطري شما را تهديد نمي‌كند؟
به نطرم اگر غلامرضا محمدي در فاصله باقي مانده تا المپيك در تيم ملي كشتي آزاد مي‌ماند بهتر بود. البته خادم يكي از بزرگان كشتي است و افتخارات زيادي را براي اين رشته ورزشي كسب كرده است اما واقعيت اين است كه آشنايي غلام محمدي با شرايط روز كشتي ايران و جهان مي‌توانست به تيم ملي كمك كند. خادم نيز وزنه بزرگي است كه حضورش مي‌تواند به كشتي ايران كمك كند.

فارس: براي غلامرضا محمدي چه صحبتي داريد؟
باز هم تأكيد مي‌كنم كه اگر محمدي تا المپيك در كشتي مي‌ماند بهتر بود اما محمدي بايد بداند كه اين موارد طبيعي است؛ كوروش باقري هم اگر امروز هست، ديروز نبوده و فردا هم امكان دارد نباشد و اين ماهيت ورزش است اما در ايران شكلي كه در ورزش ايران افراد را كنار مي‌گذارند يا به روي كار مي‌آورند متفاوت‌ از ساير دنياست و اگر 2-3 بار اين اتفاق بيافتد ديگر پذيرش آن سخت نيست. خود من در گذشته به عنوان ورزشكار كنار گذاشته شدم و برگشتم يا به عنوان مربي نيز 3 سال پيش بي‌هيچ دليلي كنار گذاشته شدم و دوباره بازگشتم.

فارس: مهماندوست گفته است "با اتفاقاتي كه براي مربيان موفق رخ مي‌دهد بايد به كوروش بگوييم تو هم آماده رفتن باش."
ما هم آماده‌ايم. افرادي مانند رسول خادم يا فريبرز عسگري از سرمايه‌هاي ورزش هستند اما اي كاش به دوستاني مانند محمدي يا مهماندوست فرصت داده مي‌شد چراكه روي اين افراد سرمايه‌گذاري شده است.

*وجود رضازاده براي من حاشيه امنيت نيست

فارس: در فدارسيون وزنه‌برداري به نظر مي‌رسد حسين رضازاده خيلي محكم پشت شما ايستاده است؟
رضازاده يك تفاوت عمده با ساير روساي فدراسيون‌ها دارد اما اين هم به اين معني نيست كه كوروش باقري حاشيه امنيت دارد و امثال باقري هم فكر نمي‌كنند تيم ملي ارثيه پدري آنها است. در اين مورد به هر فردي يك پروسه زماني داده شده است.

فارس: اما فرد موفق را هم بايد حفظ كرد.
صلاح مملكت خويش، خسروان دادند و شايد روساي فدراسيون‌ها هستند كه در اين زمينه با ارزيابي شرايط دست به تغييرات مي‌زنند. در مجموع اميدوارم اين تغييرات به سود ورزش باشد.

فارس: با اين تفاسير شرايط امروز محمدي را درك مي‌كنيد؟
قطعا همين طور است اما اگر او مي‌ماند براي ورزش كشور بهتر بود. اين شرايط در تيم ملي طبيعي است چراكه تيم ملي ملك پدري من نيست و قبل از اينكه بيايم اين آمادگي را داشتم كه يك روز كنار بروم. اين يك روز امكان دارد فردا باشد يا 2 سال ديگر، اما هميشه حرف و حديث‌هايي را به همراه دارد. شايد محمدي الان بگويد براي تيم ملي زحمت كشيده بود و به نظرم حرف درستي مي‌زند اما جاي نگراني نيست. امروز هم اگر كوروش باقري را كنار بگذارند و تيم ملي نتيجه بگيرد هم نكات مثبت كوروش به جا مي‌ماند و هم نكات منفي او و در اين مورد خيلي جاي نگراني نيست. امثال محمدي كساني هستند كه در كشتي شناخته شده‌ هستند و قطعا دوباره فرصت پيدا خواهند كرد.

*گردنم بالاي دار برود حرفم را پس نمي‌گيرم

فارس: در مورد سوتفاهماتي كه با رسانه‌ها ايجاد شد چه صحبتي داريد؟
در اين مورد ترجيح مي‌دهم حرف خاصي نزنم و دوست ندارم خيلي به اين موضوع پرداخته شود. برايم تا به حال پيش نيامده است اما قسم مي‌خورم اگر حرفي را بزنم كه قرار باشد فردا به خاطر آن حرف گردنم بالاي دار برود، شايد بگويم ببخشيد اما هيچگاه حرفي كه زده‌ام را نقض نمي‌كنم.
انتهاي پيام/م

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن