تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815127387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل آموزش وپرورش استان قم خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل آموزش وپرورش استان قم خبر داد
خبرگزاري فارس: مديركل آموزش و پرورش استان قم، شوراي آموزش و پرورش استان را موفق‌ترين شورا در سطح كشور دانست و از تصويب و اجراي 222 مصوبه در اين شورا خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، محمد حسين امين جعفري در نهمين جلسه شوراي آموزش و پرورش استان قم در سال 1390 كه همزمان با هفته شوراي آموزش و پرورش بعد دوشنبه شب در تالار امام رضا(ع) استانداري قم برگزار شد به تشريح دستاوردهاي قانون تشكيل شوراهاي آموزش و پرورش و ارائه گزارش عملكرد يكساله شورا پرداخت و اظهار داشت: مصوبات شوراي آموزش و پرورش استان، شهرستان و مناطق استان قم در سال 1389 بالغ بر 222 مصوبه بوده است.
وي در ادامه به تشريح تعدادي از مصوبات برتر و اجرا شده شوراي آموزش و پرورش استان قم پرداخت و گفت: يكي از مصوبات شورا، اعزام يك هزار نفر از دانش‌آموزان ايتام و بي‌بضاعت استان به مشهد مقدس بود كه اين تعداد تاكنون به زيارت حرم امام رضا(ع) مشرف نشده بودند و اين كار با همكاري كميته امداد امام خميني(ره)، شوراي شهر و شهرداري، اداره كل اوقاف و امور خيريه و استانداري قم انجام شد.
مديركل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: از ديگر مصوبات شورا اعزام و تامين هزينه پزشك مورد نياز پايگاه‌هاي طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان توسط شبكه بهداشت بود كه هزينه تامين پزشك توسط معاونت برنامه ريزي استانداري قم تامين شد.
امين جعفري اقدام ديگر شوراي آموزش و پرورش استان را بيمه دانش‌آموزان بي‌بضاعت و دانش‌آموزان مدارس استثنائي معرفي كرد و بيان داشت: مشكل جدي در ريزش دانش‌آموزان پايه اول دبيرستان را شاهد بوديم كه در اين زمينه براي پيشرفت دانش آموزان اقدامات خوبي انجام شد و بيشترين رشد را در آموزش و پرورش ناحيه دو داشتيم كه قابل تقدير است.
وي افزود: توسعه آموزش فني و حرفه‌اي در استان قم از مصوبات برتر شورا بوده كه در اين راستا چهار هنرستان راه‌اندازي شده و سوق دادن دانش‌آموزان به سمت رشته‌هاي فني از سياست‌هاي آموزش و پرورش است.
مديركل آموزش و پرورش استان قم گفت: در بحث اوليا و مربيان قدم‌هاي خوبي برداشتيم و در همايش انجمن‌هاي اوليا و مربيان از انجمن اوليا و مربيان برتر تقدير شد.
امين جعفري از اختصاص 40 ميليون ريال براي فرهنگ سازي و پيشگيري از اعتياد در مدارس استان خبر داد و گفت: در ارزيابي سال 89 شوراي آموزش و پرورش استان قم از سوي وزارتخانه آموزش و پرورش به عنوان شوراي برتر شناخته شده و از عملكرد آن تقدير شده است.
وي در بخش ديگري از گزارش خود با اشاره به تاكيدات مكرر استاندار قم مبني بر احداث مدرسه در منطقه پرديسان گفت: در حال حاضر پنج هزار و 97 دانش‌آموز در 24 مدرسه در اين منطقه مشغول به تحصيل هستند و با كمك استاندار و معاونين وي اقدامات خوبي در زمينه احداث مدارس در اين منطقه انجام شده است.
مديركل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: با توجه به گسترش شهر و شهرك پرديسان و افزايش رشد دانش‌آموزي در اين منطقه و فاصله قابل توجه آن با مركز شهر و پيش بيني جمعيت دانش‌آموزي حداقل 50 هزار نفري در اين محدوده، ضرورت دارد براي ارائه خدمات آموزشي و پرورشي بهتر و جلوگيري از مشكلات احتمالي براي دانش‌آموزان و مردم، اداره‌اي مستقل در اين منطقه ايجاد شود.
امين جعفري در ادامه به بيان اهداف ايجاد اداره آموزش و پرورش در شهر پرديسان پرداخت و ابراز داشت: پيش بيني نيازهاي آموزشي و پرورشي منطقه پرديسان، كاهش تردد تيم‌هاي مختلف علمي، پژوهشي، تربيت بدني و دانش آموزي براي شركت در مسابقات و برنامه‌هاي مختلف ناحيه‌اي، كيفيت بخشي به امور آموزشي و پرورشي در منطقه پرديسان و كاهش ترددهاي اوليا دانش آموزان براي انجام امور اداري به مركز شهر از اهداف ايجاد اين اداره در منطقه پرديسان است.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر سه مدرسه خير ساز در اين منطقه در حال احداث بوده كه يكي از آنها در حال ايجاد كانون فرهنگي هنري است و اميدواريم با كمك خيرين بتوانيم به موقع پاسخگوي مردم و شهروندان قمي ساكن اين منطقه باشيم.
انتهاي پيام/و۱۰

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن