تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820877692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عاشوري: هدف فدراسيون الگوبرداري از ساير كشورها نيست/ براي هدايت تيم ملي از خِرد جمعي استفاده خواهيم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايپنا: عاشوري: هدف فدراسيون الگوبرداري از ساير كشورها نيست/ براي هدايت تيم ملي از خِرد جمعي استفاده خواهيم كرد
دبير فدراسيون كاراته ايران، طرح جديد فدراسيون را بسيار موثر و پتانسيل كاراته ايران را بسيار بالا مي داند و عقيده دارد حضور هر مربي در هر وزن به كاراته ايران كمك خواهد كرد.


وي معتقد است هميشه براي اجراي يك كار متفاوت نفرات منتقد زيادي هستند اما فدراسيون با بررسي تمام جوانب، بهترين تصميم ممكن را براي كاراته ايران خواهد گرفت.

گقتگوي محسن عاشوري با خبرنگار خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا) را در ادامه خواهيد خواند:

* چه شد كه فدراسيون تصميم گرفت در هر وزن از يك سرمربي استفاده كند؟

- ببينيد من سابقه طولاني در فدراسيون دارم و سالها در تيم ملي حضور داشتم، شناختي كه نسبت به ظرفيتهاي كاراته دارم سبب شد تا به اين نتيجه برسيم كه در اين 2 دوره اخير، كاراته ايران تنها به خاطر استعداد فردي و بالقوه برخي نفرات نتيجه گرفته است. به طور كل كاراته ايران در عرصه جهاني حرفي براي گفتن نداشت و از حيثيت فني كاراته ايران آن طور كه بايد و شايد دفاع نشد. به هر حال با توجه به استعدادهاي كاراته، ما را به اين فكر برد تا كاراته ايران از خرد جمعي استفاده كند و در بخش كادرفني شاهد حضور نفرات مختلف باشيم. انتظار جامعه كاراته از فدراسيون جديد بسيار بالاست. مربيان كنوني همگي در يك سطح هستند و فدراسيون به اين نتيجه رسيد كه شانس هدايت تيم ملي را به 5 نفر بدهد تا بتوانيم در مسابقات جهاني فرانسه با قدرت حاضر شويم.

* تا به حال كشوري چنين طرحي را اجرا كرده است؟

- قطعا اجرا شده است اما هدف فدراسيون الگوبرداري از ساير كشورها نيست. اين تصميم بر اساس شرايط كنوني كاراته گرفته شد. ضمن اينكه بهتر است از ياد نبريم ايران اولين كشوري بود كه ليگ برتر را برگزار كرده و حالا پس از 10سال فدراسيون جهاني به اين فكر افتاده است، بهتر بگويم شايد اين ايران باشد كه الگوي بسياري از كشورها شود.

* به نقاط ضعف كاراته ايران اشاره كرديد، در خصوص اين موضوع صحبت مي كنيد؟

- بيان كردن نقاط ضعف درست نيست، به هرحال مشكلات مالي بايد در درون بماند و صحبت در اين خصوص و بيان كردنش درست نيست.

* به نظرتان حضور 5 مربي سبب هرج و مرج نخواهد شد؟

- آنچه كه به ذهن شما رسيده به طور قطع به ذهن ما نيز رسيده است. به هرحال اگر فدراسيون احساس مي كرد كه اين طرح سبب هرج و مرج خواهد شد به هيچ عنوان به دنبال اجراي اين طرح نمي رفت، برعكس به شخصه عقيده دارم اگر اين طرح با اجراي يك مديريت قوي انجام شود، سبب ايجاد همدلي ميان مربيان نيز خواهد شد. در گذشته مربيان براي به دست آوردن جايگاه سرمربيگري تيم ملي، مبارزه اي مخفي داشتند اما اكنون فدراسيون شرايطي را فراهم كرده تا همگي در كنار هم براي موفقيت كاراته تلاش كنند، اين طرح در دراز مدت پاسخگوست و سبب همدلي ميان تمام مربيان و حتي بازيكنان خواهد شد.

* اجراي اين طرح جدي است؟

- هنوز صددرصد نيست! ما اين طرح را پردازش مي كنيم و با كارشناسان صحبت خواهيم كرد تا ضريب خطا در اين طرح به حداقل برسد.

* در خصوص چگونگي اين طرح صحبت مي كنيد؟

- در گذشته چرخش نخبگان نداشتيم. شخصي كه در تيم ملي حضور پيدا مي كرد تنها به واسطه توانايي فردي وي بود، حتي اگر مسابقات انتخابي تيم ملي برگزار مي شد باز هم نفراتي خاص جواز حضور را پيدا مي كردند. اجراي اين طرح سبب خواهد شد تا نفرات كم تجربه و با تجربه در يك مكان تمرين مي كنند تا كم تجربه ها نيز به شرايط آرماني برسند و اما چگونگي اين طرح، تا رسيدن زمان مسابقات جهاني 9ماه فاصله است و ما اين مدت زماني را به 2 فاز 4 و 5 ماه تقسيم خواهيم كرد. در فاز اول مسابقات انتخابي برگزار خواهد شد و پس از آن بهترينهاي ليگ و قهرمانان در قالب 10نفر جمع شده و هركدام از اين وزنها زير نظر يك مربي در شهرهاي مختلف به تمرين مي پردازند. پس از آن در فاز 2 بين اين نفرات مسابقه انتخابي برگزار مي شود و 4 نفر مي مانند و در نهايت 2نفر براي اين مسابقات جهاني اعزام خواهند شد البته ناگفته نماند ما بين اين اردوها و تمرينات، اردوهاي مشترك نيز برگزار خواهد شد.

* مربيان هر وزن مشخص نشده اند؟

- خير، تاكنون هنوز تصميمي قطعي گرفته نشده است و هيچ چيز مشخص نيست.

* برنامه مسابقات كاراته وان و جام جهاني اعلام شد، كاراته نمي خواهد بالاخره در اين بازيها شركت كند؟

- چرا، فدراسيون به دنبال شركت در اين مسابقات است و از اين پس شاهد حضور تيم ملي كاراته خواهيم بود.

* كاراته ايران مدتهاست پويايي خود را از دست داده است و ميانگين مجموع امتيازات در مسابقات سوپرليگ براي هر نفر 5/3 امتياز است، براي اين اتفاقات چه تدبيري انديشيديد؟

- درست است، بازيكنان ما مدتهاست تنها به فكر برد هستند و اكنون حضور در مسابقات كاراته وان و جام جهاني تا حدودي به اين روند كمك خواهد كرد و اميد است بازيكنان با انگيزه بيشتري در تاتامي حاضر شوند و كاراته ايران روند رو به رشدي را داشته باشد.

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايپنا]
[مشاهده در: www.ipna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن