تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813067365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار تئاتر فجر/جدول اوليه سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار تئاتر فجر/جدول اوليه سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر منتشر شد
جدول اوليه سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر منتشر شد
جدول جلسات نمايشنامه خواني، راديو تئاتر، كارگاه هاي آموزشي، نشست هاي تخصصي و اجراي نمايش هاي خياباني سي امين جشنواره تئاتر فجر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، جدول اوليه جشنواره سي‌ام تئاتر فجر منتشر شد و مجموعه تئاترشهر، تالار وحدت، تماشاخانه سنگلج، خانه هنرمندان ايران و كاخ گلستان ميزبانان اين دوره ازجشنواره تئاتر فجرهستند. بر اين اساس از 5 تا 11 بهمن ماه؛ محوطه تئاتر شهر و محوطه كاخ گلستان ميزبان اجراي 24 نمايش خياباني جشنواره سي‌ام تئاتر فجر مي‌شود.

همچنين سالن كنفرانس مجموعه تئاتر شهر ميزبان بخش نمايشنامه خواني سي‌امين جشنواره تئاتر فجر و 9 نمايشنامه در اين بخش خوانش مي‌شوند. تالار انتظامي خانه هنرمندان ايران نيز ميزبان 14 گروه نمايشي بخش راديو تئاتر است. تماشاخانه سنگلج، كارگاه نمايش، سالن كنفرانس و پلاتو شماره يك مجموعه تئاترشهر به همراه پلاتو تمرين تالار وحدت نيز ميزبان بخش كارگاه‌هاي آموزشي سي‌امين جشنواره تئاتر فجرهستند.

كارگاه آموزشي برايان دالي در تهران و كرمانشاه برگزار مي شود

كارگاه "ماسك و پرسونا" دالي هنرمند كانادايي در سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجربرگزارمي‌شود. برايان دالي در اين كارگاه كه براي بازيگران و كارگردانان در نظر گرفته شده است، با نيم ماسك هاي مختلف و از طريق بازي هاي خود انگيخته به كشف شخصيت‌هاي نهفته در ماسك‌ها مي‌پردازند تا تخيلات و تصورات آنها را رها سازند.

اين نيم ماسك ها به عنوان كاتاليزوري براي آزادسازي انگاره فرد عمل مي‌كنند و برايان دالي، هدف از اين كارگاه را در اين مي داند كه "نيم ماسك‌ها" بازيگران را براي خلق شخصيت هاي كاملاً فرم يافته‌اي هدايت مي كنند. اين نيم ماسك ها كه به بازيگران اجازه صحبت نيز مي‌دهد سبب اكتشافات كلامي و فيزيكي خلاقانه در بازيگر مي شود.

برايان دالي (Brian Dooley) هنرمند كانادايي كه آموزش ديده مكتب ژان لكوك كارگردان و نويسنده معروف كانادايي است؛ بيش از سي سال است كه در تئاتر، راديو و تلويزيون به عنوان نويسنده، كارگردان و مدرس به صورت حرفه اي فعاليت دارد. دالي تاكنون كارگاههاي بسياري را با ماسك هاي خنثي و شخصيت دار برگزار كرده و چندين سال است كه اين واحد درسي را در مدرسه تئاتر ملي كانادا تدريس مي كند.

برايان دالي، هدف از اين كارگاه را در اين مي‌داند كه "نيم‌ماسك‌ها" بازيگران را براي خلق شخصيت‌هاي كاملاً فرم‌يافته ‌آپولوني و ديونوزوسي، كمدي و تراژدي و در نهايت جسارت و زيركي هدايت مي‌كند. اين نيم‌ماسك‌ها باعث اكتشافات كلامي و فيزيكي خلاقانه در بازيگر مي‌شود.

كارگاه "ماسك و پرسونا" برايان دالي در روزهاي 6 و 7 بهمن ماه از ساعت 9 تا 13 در پلاتو طبقه 7 تالار وحدت برگزار مي‌شود. همچنين اين كارگاه در روزهاي 8 و 9 بهمن در شهر كرمانشاه برگزارمي‌شود.

علاقمندان به حضور در اين سمينار مي توانند، با مراجعه به سايت سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر www.fitf.ir نسبت به تكميل فرم ثبت نام اقدام و حداكثر تا تاريخ 25 دي ماه به همراه مدارك لازم به دبيرخانه دائمي جشنواره هاي مركز هنرهاي نمايشي واقع در تهران، خيابان حافظ ، خيابان استاد شهريار، جنب تالار وحدت، مركز هنرهاي نمايشي تلفن: 66710702 مراجعه كنند.

سي امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر با حضور نسل انقلاب برگزار مي‌شود

محمد دشت گلي مركزهنرهاي نمايشي در آستانه برگزاري جشنواره تئاتر فجر، با اشاره به اين موضوع كه اين جشنواره در آستانه چهارمين دهه از عمر خود قرار دارد، تاكيد كرد، سي امين دوره جشنواره بين المللي تئاتر فجر با حضور هنرمنداني كه نسل پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران هستند، برگزارمي‌شود.

محمد دشت گلي با بيان اين مطلب، گفت: سي امين جشنواره تئاتر فجر با استقبال گسترده اهالي تئاتر روبرو بود و 1374 اثر متقاضي حضور در اين جشنواره بودند؛ با ارزيابي آثار رسيده به اين جشنواره، 130 نمايش ايراني در بخش‌هاي چشم انداز تئاتر ايران، تجربه هاي نو، نگاه ويژه، ميهمان، مرور، تئاتر خياباني و راديو تئاتر انتخاب و در جشنواره سي ام تئاتر فجر به اجرا درمي‌آيند.

وي ادامه داد: از نكات قابل توجه سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر اين است كه از ميان آثار حاضر در جشنواره 30 اثر با موضوع انقلاب اسلامي ايران و دفاع مقدس هستند. اين در حالي است كه در دهه چهارم انقلاب اسلامي ايران عموم كارگردانان حاضر در جشنواره از هنرمنداني هستند كه از نسل بچه‌هاي انقلاب اسلامي ايران محسوب مي‌شوند.هنرمندان حاضر در جشنواره سي ام فجر نشان دادند در چهارمين دهه انقلاب اسلامي ايران، همچنان دغدغه انقلاب دارند و از ميان آثار جشنواره 30 نمايش با موضوع انقلاب و دفاع مقدس توليد و در جشنواره حضور دارند.

دشت گلي همچنين با اشاره به اين موضوع كه جشنواره تئاتر فجر به دوران ثبات و شكوفايي خود رسيده است، گفت:جشنواره تئاتر فجر طي سي سال گذشته دوران جواني خود را طي كرده و امروز در سطح بين المللي به عنوان يكي از فستيوال‌هاي قابل توجه شناخته مي شود. متقاضي بودن 230 نمايش براي حضور در بخش بين الملل سي امين جشنواره تئاتر فجر، مويد اين موضوع است كه جشنواره تئاتر فجر داراي اعتبار بسياري در سطح جهان است.

وي توجه به جامعه تئاتر دانشگاهي را نيز يكي از نقاط قابل توجه سي امين تئاتر فجر دانست و گفت: دكتر رحمت اميني دبير جشنواره سي ام يكي از اساتيد شناخته شده تئاتر دانشگاهي است كه با حضور وي در جشنواره تئاتر فجر توجه به رويكردهاي آكادميك قابل توجه بوده است. اين در حالي است كه مركز هنرهاي نمايشي نيز چنين دغدغه اي را دارد و در حال حاضر نيز توجه به جامعه دانشگاهي تئاتر كشور را در سر لوحه برنامه هاي خود قرار داده است.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن