تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817097094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان:
خبرگزاري فارس: مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان گفت: مردم نبايد از آموزش‌هاي مهارتي غافل شوند و فني و حرفه‌اي اصفهان با شناسايي نياز‌هاي جامعه به دنبال متخصص شدن افراد در زمينه‌هاي مختلف است.


محمد علي زارع امروز در گفت‌و‌‌‌‌‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: استفاده از آموزش‌هاي مهارتي در راستاي متخصص شدن افراد در زمينه‌هاي مختلف بسياري از مشكلات موجود در زمينه اشتغال را برطرف مي‌كند.
وي به يكي از مهم‌ترين مشكلات موجود در راستاي اشتغال اشاره كرد و افزود: نبود نيروي مهارت ديده كافي در سطح كشور از مهم‌ترين مشكلات موجود در زمينه اشتغال است.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان با اشاره به اينكه آموزش‌هاي مهارتي در كشور‌هاي ديگر از اهميت بسياري برخوردار است، تصريح كرد: در حال حاضر كشور از وجود نيروي متخصص آموزش ديده و كافي در زمينه‌هاي لازم برخوردار نيست و اين موضوع مشكلات موجود در زمينه اشتغال را تشديد مي‌كند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر شغل‌هاي موجود از يكديگر تفكيك نشده‌اند، اضافه كرد: تمامي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي به صورت استاندارد شغلي به كارآموزان ارائه مي‌شود و در حال حاضر بالغ بر سه هزار شغل به عنوان استاندارد‌هاي آموزش‌هاي مهارتي در فني و حرفه‌اي تعريف شده است.
زارع با اشاره به اينكه رسانه‌ها در راستاي اطلاع‌رساني به مردم در زمينه آموزش‌هاي مهارتي نقش موثري دارند، تاكيد كرد: ارائه اطلاعات لازم در زمينه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و كاربرد‌هاي اين آموزش‌ها به مردم به ميزان بسياري در جامعه امروز ضروري است.
وي به رايگان بودن تمامي آموزش‌هاي مهارتي اشاره كرد و ادامه داد: هر ساله تجهيزات كارگاه‌هاي فني و حرفه‌اي به روز مي‌شود و ارائه آموزش‌هاي مهارتي به افراد بايد متناسب با نياز‌هاي جامعه باشد.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان بيان داشت: اين اداره به دنبال فعاليت و كمك‌هاي خيران در راستاي آموزش‌هاي مهارتي است و خيران اصفهاني در سطح كشور از جايگاه ويژه‌اي برخوردار هستند.
وي با اشاره به اينكه آموزش‌هاي مهارتي از هزينه‌هاي بسياري برخوردار است، گفت: خيران بايد با كمك‌هاي خود از ارائه آموزش‌هاي مهارتي به افراد حمايت كنند و با توانمند شدن افراد در زمينه‌هاي مختلف مشكلات موجود در كشور در زمينه اشتغال افراد كاهش مي‌يابد.
به گزارش فارس، فني و حرفه‌اي اصفهان همواره با هدف راه‌اندازي رشته‌هاي جديد و ارائه آموزش‌هاي مهارتي مورد نياز جامعه به افراد در سطح استان گام برمي‌دارد و توانمند شدن افراد در زمينه‌هاي مختلف يكي از مهم‌ترين اهداف و رسالت‌هاي اين مجموعه به شمار مي‌رود و 53 مركز ثابت در سراسر استان آموزش‌هاي مهارتي لازم را به افراد ارائه مي‌كنند و در حال حاضر تمامي مراكز فني و حرفه‌اي موجود در سطح استان تمامي آموزش‌هاي مهارتي خود را بر سه اصل آموزش، تعيين صلاحيت و شغل به متقاضيان رشته‌هاي مهارتي ارائه مي‌دهند.
زارع با اشاره به اينكه فني و حرفه‌اي اصفهان هر ساله به دنبال ايجاد رشته‌هاي مهارتي جديد است، اظهار داشت: كارگاه آموزشي پنجره‌هاي دو جداره يكي از رشته‌هاي جديد راه‌اندازي شده توسط اين اداره است و مواد مصرفي اين رشته هزينه‌هاي بسياري را در بر دارد.
وي با اشاره به اينكه رشته‌هاي مهارتي جديد نيز بر اساس نياز‌هاي موجود در جامعه راه‌اندازي مي‌شوند، اضافه كرد: آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي بايد به صورت مداوم به روز شود و با پيشرفت‌ها و تكنولوژي‌هاي روز جامعه حركت كند.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان با اشاره به اينكه در حال حاضر بسياري از مردم از فعاليت‌هاي اين مجموعه در سطح استان اطلاعي ندارند، تصريح كرد: مردم بايد آموزش‌هاي مهارتي مورد نياز در جامعه را بشناسند و استفاده از اين آموزش‌ها در راستاي اشتغال‌زايي و درآمد‌زايي آنها نقش موثري دارد.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر مدرك‌گرايي به ميزان بسياري در ميان مردم رسوخ پيدا كرده است، افزود: نقش و اهميت فعاليت‌هاي مهارتي بايد در ميان مردم فرهنگ‌سازي شود و مردم بدانند كه فعاليت‌هاي فرهنگي همانند تحصيلات دانشگاهي از جايگاه خاصي در سطح جامعه برخوردار هستند.
زارع به ضرورت نهادينه شدن اين موضوع در سطح جامعه اشاره كرد و بيان داشت: جامعه بايد با توجه به اين موضوع و تغيير نگرش مردم نسبت به آموزش‌هاي مهارتي از اثرات نا‌مناسب عدم اطلاع‌رساني مردم نسبت به اين مسائل جلوگيري كند.
وي تاكيد كرد: مردم نبايد از آموزش‌هاي مهارتي غافل شوند و فني و حرفه‌اي اصفهان با شناسايي نياز‌هاي جامعه به دنبال متخصص شدن افراد در زمينه‌هاي مختلف است.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان با اشاره به اينكه فرهنگ‌سازي در اين زمينه از اهميت بسياري برخوردار است، ادامه داد: خبرگزاري‌ها، مطبوعات و به صورت كلي رسانه‌ها از اركان فرهنگ‌سازي محسوب مي‌شوند و فني و حرفه‌اي اصفهان به دنبال افزايش تعامل خود با مجموعه‌هاي خبري فعال در استان است.
وي با اشاره به اينكه اقشار مختلفي از مردم براي دريافت آموزش‌هاي مهارتي به فني و حرفه‌اي مراجعه مي‌كنند، گفت: در حال حاضر حدود 500 رشته مهارتي در مراكز فني و حرفه‌اي اصفهان به كار‌آموزان ارائه مي‌شود.حدود 400 كارگاه آموزشي در اصفهان وجود دارد و فضاي فعاليت‌هاي فني و حرفه‌اي براي ارائه آموزش‌هاي مهارتي به افراد بسيار گسترده است و شناخت مردم بايد از اين فضا‌ها افزايش يابد.
وي با بيان اينكه استفاده از آموزش‌هاي مهارتي در راستاي ارتقاي زندگي مردم نقش بهينه‌اي دارد، اضافه كرد: آموزش اخلاق حرفه‌اي به افراد يكي از مهم‌ترين اهداف فني و حرفه‌اي اصفهان است و تمامي فعالان موجود در زمينه‌هاي مختلف بايد در زمينه فعاليت‌هاي خود اخلاق حرفه‌اي را رعايت كنند.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان تصريح كرد: آموزش اخلاق حرفه‌اي در كنار آموزش‌هاي مهارتي به افراد در راستاي ارتقاي كيفيت فعاليت‌هاي آنها در سطح جامعه از اهميت بسياري برخوردار است.
وي به ارائه مشاوره به متقاضيان رشته‌هاي مهارتي در فني و حرفه‌اي اصفهان اشاره كرد و افزود: در مراكز فني و حرفه‌اي اصفهان مشاوران با ارائه اطلاعات لازم به اين افراد آگاهي‌هاي آنها را در زمينه رشته‌هاي مهارتي افزايش مي‌دهند.
زارع تاكيد كرد: راه‌اندازي سه مركز علمي - كاربردي در استان در راستاي عملياتي شدن ارائه آموزش‌هاي مهارتي به دانشجويان يكي از مهم‌ترين اقدامات فني و حرفه‌اي اصفهان محسوب مي‌شود.
وي با بيان اينكه تمامي گواهينامه‌هاي فني و حرفه‌اي داراي كد بين‌المللي است، ادامه داد: اين گواهينامه‌ها در كشور‌هاي ديگر از قابليت ترجمه شدن برخوردار هستند و تمامي افراد پس از كسب نمره لازم در آزمون‌هاي كتبي و عملي اين گواهينامه‌ها را دريافت مي‌كنند.در سال گذشته 14 هزار نفر در آزمون‌هاي فني و حرفه‌اي استان ثبت‌نام كرده بودند.
وي به تعداد ثبت‌نام كنندگان در اين آزمون‌ها در سال جاري اشاره كرد و گفت: طي 9 ماهه سال جاري 230 هزار نفر از سراسر استان در آزمون‌هاي فني و حرفه‌اي ثبت‌نام كرده‌اند و فني و حرفه‌اي اصفهان در اين زمينه با رشد 80 درصدي مواجه شده است.
زارع با اشاره به اينكه مربيان فني و حرفه‌اي به هيچ عنوان در راستاي برگزاري آزمون‌ها نقشي ندارند، اظهار داشت: فني و حرفه‌اي در راستاي طراحي سؤالات و برگزاري آزمون‌ها از افرادي به غير از مربيان اين مراكز استفاده مي‌كند.
وي اضافه كرد: در سال جاري هر سه ماه يك بار براي ثبت‌نام دوره‌هاي آموزشي فني و حرفه‌اي در مراكز دولتي و مراكز آموزشگاه‌هاي آزاد دفترچه‌هاي راهنما تهيه شده است.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان با اشاره به اينكه تمامي اطلاعات در زمينه رشته‌هاي مهارتي موجود در مراكز فني و حرفه‌اي در اين دفترچه‌ها وجود دارد، تصريح كرد: اين موضوع تنها به اصفهان اختصاص ندارد و اين دفترچه‌ها براي تمامي استان‌ها تهيه شده است.
وي ادامه داد: تمامي گواهينامه‌هاي فني و حرفه‌اي الكترونيكي است و اين گواهينامه‌ها هر پنج سال يك بار تمديد مي‌شوند.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان اصفهان تاكيد كرد: افراد در صورت دارا بودن گواهينامه‌هاي فني و حرفه‌اي در رشته‌هاي مورد نظر از وام مشاغل خانگي برخوردار مي‌شوند.
انتهاي پيام/خ۱۰

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن