تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805336303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سمينار تاثير جهاني انقلاب اسلامي ايران درلندن برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: سمينار تاثير جهاني انقلاب اسلامي ايران درلندن برگزارشد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران سميناري با عنوان «تاثير جهاني انقلاب اسلامي ايران پس از سي سال» به مناسبت بزرگداشت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي 25 بهمن ماه در لندن برگزارنمود.
به گزارش موج به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،در اين همايش كه به مناسبت ايام الله دهه مباركه فجر به زبان انگليسي برگزار شد، پنج تن از اساتيد و انديشمندان خارجي در حضور ده‌ها تن از علاقه مندان مسايل ايران و انقلاب اسلامي به بيان ديدگاه‌ها و تحقيقات خود در زمينه انقلاب اسلامي، ايران و حضرت امام خميني(ره) پرداختند.
در ابتداي اين همايش،پس از تلاوت آياتي از كلام الله مجيد ، دكتر علي محمد حلمي رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران ضمن قدرداني از حضور صاحب نظران، محققان و علاقه مندان به انقلاب اسلامي ايران گفت: پيروزي انقلاب اسلامي در ايران تاثيرات عميق سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در نقاط مختلف جهان داشت و حتي نظام بين المللي را دچار تغييرات اساسي كرد.
وي افزود: احياي اسلام به عنوان يك مكتب جهاني در جهان تحت سلطه مدرنيسم از جمله دستاوردها و تاثيرات انقلاب اسلامي ايران بود كه دريچه جديدي را به روي ملت ها بويژه ملت هاي مسلمان گشود.
دكتر حلمي سپس با مروري بر تاثيرات انقلاب اسلامي در سطوح مختلف ملت ها، دولت ها و گروهها و نهادهاي اجتماعي و فرهنگي اظهارداشت: تاثيرات انقلاب اسلامي هم قدرت هاي شرقي و هم قدرت هاي غربي را نگران كرد و به همين دليل از ابتداي پيروزي انقلاب ما شاهد دشمني هاي متعدد با نظام مقدس جمهوري اسلامي از سوي شرق و غرب بوديم.
رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لندن افزود: از جمله تاثيرات انقلاب اسلامي بيداري و به حركت درآوردن ملت هاي مسلمان در كشورهاي مختلف بود كه باعث نگراني آمريكا و ديگر قدرت هاي استكباري و همچنين رژيم هاي غيرمردمي وابسته به غرب شد و به همين دليل ما از نخستين روزهاي پيروزي انقلاب شاهد دشمني ها و توطئه هاي گسترده اي بوديم كه يكي از بزرگترين آنها تحميل جنگي هشت ساله عليه نظام نوپاي جمهوري اسلامي بود.
وي با اشاره به برخي فراز و نشيب ها و مشكلاتي كه نظام جمهوري اسلامي پس از پيروزي انقلاب با آنها مواجه بوده، گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران با پشت سرگذاشتن مشكلات و سختي ها، بسيار قدرتمندتر از گذشته است و سياستمداران و روشنفكران غربي بايد اين واقعيت را بپذيرند و با پايان دادن به توطئه ها و تبليغات منفي خود به دنبال روابطي منصفانه و توام با احترام متقابل با دولت و ملت ايران باشند.
سپس رسول موحديان سفير جمهوري اسلامي ايران در لندن به ايراد سخن پرداخت واظهار داشت: براي شناخت بهتر انقلاب اسلامي و تاثيرات آن در جهان بايد با استفاده از رهيافت هاي واقع گرايانه همه ابعاد اين رويداد بزرگ و آثار و نتايج آن را در سطوح مختلف بررسي كنيم.
وي افزود: اكثر كارشناسان تلاش كرده اند با استفاده از رهيافت هاي ماركسيستي و يا ليبرالي غربي به تحليل انقلاب اسلامي بپردازند و به همين دليل به نتايج متفاوت و حتي متنافض رسيده اند و نتوانسته اند بسياري از جنبه هاي انقلاب را به درستي تحليل كنند. سفير ايران اظهارداشت: اين كه چه رهيافتي را براي مطالعه آثار و نتايج انقلاب انتخاب مي كنيم بسيار مهم است و ما را به نتيجه گيري هاي متفاوت رهنمون مي سازد. به همين دليل بايد با رهيافتي واقع بينانه، بدون پيش داوري و با در نظر گرفتن گذشته و آينده انقلاب اسلامي و اسلام سياسي در جهان و منطقه، به تحليل اين حادثه بزرگ بپردازيم.
موحديان در ادامه به تشريح نقش رهبري، مردم و مذهب در مبارزات پيش از انقلاب و به عنوان سه عامل اصلي پيروزي انقلاب پرداخت و گفت: تاسيس نظام جمهوري اسلامي در ايران تنها يكي از نتايج انقلاب در سطح ملي بود. وي در ادامه به تاثيرات انقلاب اسلامي ايران در سه سطح ملي، منطقه اي(جهان اسلام) و بين المللي اشاره كرد و افزود: به دليل اين تاثيرات گسترده و عميق، دشمنان انقلاب اسلامي از ابتداي پيروزي انقلاب تبليغات منفي و توطئه هاي خود را در عليه نظام جمهوري اسلامي در ايران آغاز كردند و تلاش نمودند با اقدامات فيزيكي و با استفاده از زور مانع از گسترش تاثيرات انقلاب شوند. سفير ايران گفت: بعد از گذشت 30 سال وقتي به گذشته و حال نگاه مي كنيم متوجه مي شويم كه در نتيجه پيروزي انقلاب اسلامي، توجه به آموزه هاي ديني اعم از آموزه هاي اسلامي و مسيحي در جهان مدرن بشدت تقويت شده و مردم خواستار نقش آفريني بيشتر مذهب در زندگي سياسي - اجتماعي خود هستند.
پس از آن فيلم مستند" اميد" در مورد دست آوردهاي انقلاب اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف به نمايش درآمد كه با استقبال حضار روبرو شد.
نخستين سخنران اين نشست تخصصي،دكتر اقبال آساريا نويسنده ، اقتصاددان و استاد دانشگاه سيتي لندن بود كه سخنراني خود را با عنوان" تاثيرات سياسي و ايدئولوژيك انقلاب اسلامي" ارائه كرد.
وي اظهار داشت: متاسفانه به دليل تبليغات منفي بسيار گسترده رسانه هاي غربي در مورد ايران، بسياري از مردم بويژه در كشورهاي غربي از واقعيت انقلاب ايران و دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي آگاه نيستند.
دكترآساريا افزود: تاثيرات انقلاب بر مردم ايران بويژه جوانان بسيار عميق و گسترده بود و باعث شد نسل جديدي از جوانان فداكار ، سخت كوش و علاقه مند به دستاوردهاي علمي و پيشرفت كشورشان پرورش يابند كه نمونه هايي از فداكاري آنان را در جريان جنگ ايران و عراق و نمونه هايي از پيشرفت هاي علمي آنان را در سال هاي اخير شاهد بوده ايم.
اين كارشناس ارشد اقتصادي سپس با اشاره به ارتقا سطح سواد، اميد به زندگي، امكانات آموزشي و افزايش دانشجويان دختر و زنان تحصيل كرده در جمهوري اسلامي ايران گفت: اين دستاوردهاي ملموس و دهها دستاورد ديگر كه ايران را در بسياري جنبه ها هم سطح كشورهاي توسعه يافته قرار داده، نشان مي دهد كه انقلاب اسلامي ايران و نظام جمهوري اسلامي حاصل از آن طي سه دهه گذشته كاملا موفق بوده است.
اقبال آساريا اظهارداشت: ترور مقامات سياسي جمهوري اسلامي ايران در سال هاي ابتداي پيروزي انقلاب، تحميل جنگ هشت ساله، تحريم و محاصره اقتصادي و توطئه هاي مختلف ديگر حتي باعث نشد كه مقامات جمهوري اسلامي حالت فوق العاده اعلام كنند و روندهاي قانوني خود نظير انتخابات را به دليل اين مشكلات متوقف نمايند.
وي تاكيد كرد: اين ويژگي براي كشوري كه هزاران سال تحت حاكميت نظام مستبد پادشاهي بوده، دستاورد بسيار بزرگي است و نشان مي دهد كه نمي توان چنين نظامي را شكست داد.
دومين سخنران اين نشست پدر فرانك جلي (Father Frank Gelli) نويسنده و رييس سابق كليساي كنزينگتون بود كه تحت عنوان « بازتابهاي مهم مذهبي- سياسي انقلاب » سخنراني كرد.
فرانك جلي در ابتداي سخنان خود به داستاني از نيچه اشاره كرد كه در آن مردي در روز با چراغ دنبال خدا مي گشت و به مردم مي گفت آيا صداي كندن گور خدا را نمي شنويد؟ وي اظهار داشت برخي در غرب از آن موقع تا به حال در حال كندن گور خدا بوده اند.
وي سپس به ماكياولي و سخن معروف او كه هدف وسيله را توجيه مي كند.اشاره كرد و بيان داشت ريشه مخالفت غرب با پديده هاي الهي نظير انقلاب اسلامي ايران همين خصوصيات دين ستيزي و بي ايماني به پروردگار است .
فرانك جلي با اشاره به جنگ ايران و عراق و اينكه ايراني ها در اين جنگ قرباني سلاح شيميايي بودند و با اين وجود نه تنها به شكايت آنها در سازمان ملل رسيدگي نشد بلكه حتي شوراي امنيت حاضر نشد مقصر جنگ را اعلام كند افزود اين نمونه برجسته اي ازتوجيه وسيله توسط هدف است .
وي در ادامه با اشاره به نقش مذهب در شكل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي ايران گفت: اين ويژگي باعث شد كه سياست و حكومت در ايران بيشتر اخلاقي و ديني شود و از روش هاي غيراخلاقي و ماكياوليستي حاكم بر نظام هاي سياسي جهان فاصله بگيرد.
فرانك جلي افزود: انقلاب اسلامي ايران همچنين مذهب را از انزوا خارج كرد و باعث شد كه شخصيت ها و نهادهاي مذهبي بيشتر در عرصه عمومي نظير سياست، اجتماع، اقتصاد و فرهنگ نقش آفريني كنند.
وي اظهارداشت: اين در حالي بود كه در اواخر قرن بيستم مذهب در غرب كاملا به امري فردي و مربوط به عرصه خصوصي زندگي مردم تبديل شده بود و سياستمداران مخالف حضور مذهب در فضاي عمومي جامعه بودند.
فرانك جلي در بخش ديگري از سخنان خود به جلسه اي در چتم هاوس اشاره كرد كه در آن انقلاب اسلامي ايران به عنوان عامل بيداري همه مسلمانان معرفي شده بود.
نفيس مصدق احمد نويسنده و متفكر جوان در سخنراني با عنوان" ايران و آمريكا سه دهه روابط بحراني"در مورد نظام مورد نظر آمريكا و بريتانيا به عنوان سردمداران جهان اظهار داشت: هدف اين دو امپراطوري ، جلوگيري از ظهور هرگونه رقيب است. از اين رو مي توانيم در يابيم كه يكي از عوامل حصول برتري آمريكا و انگليس درمنطقه وجود كشورهاي شيخ نشين مي باشد. در اسناد افشا شده انگليس روشن است كه كشورهاي شيخ نشين به همين نيت توسط اين كشورتاسيس شده اند. آنها مي توانند جريان نفت را تضمين كنند و ازسوي ديگر به دليل عدم وجود پايگاه مردمي كاملا به آمريكا و انگليس وابسته هستند.
نفيس احمد ادامه داد: ايران اولين كشوري بود كه در منطقه مستقل از سياستهاي آمريكا و انگليس عمل كرد و از اين نظر تاثير مخربي بر سلطه آمريكا داشته است. غرب ازسال 1984 تا امروز همواره پيشبيني كرده است كه ايران تا دوسال ديگر به سلاح اتمي دست پيدا مي كند اما هميشه اين پيش بيني با اشتباه همراه بوده است.
وي در پايان سخنان خود اظهار داشت: برخورد و نبرد تمدنها بيان صحيحي براي تحليل درست واقعيت جهان امروز نيست . بلكه اين مشكلات و بحرانهاي داخلي يك تمدن سلطه گر است كه غرب را از درون دچاربحران كرده است. بحرانهايي مانند بحران محيط زيست و انرژي كه از درون نظام سلطه را تهديد مي كند.
دكتر جيمز سرينگ محقق و فعال ضد جنگ با موضوع "استانداردهاي دو گانه غرب در مورد مساله انرژي اتمي"،ابتدا با معرفي كتاب خبرنگارمعروف آمريكايي سيمور هرش با عنوان the Samson’s Choice اظهار داشت: آمريكا خواستار برتري و سلطه در تمام زمينه ها اعم از زمين، هوا، فضا، علم، صنعت واقتصاد مي باشد.
وي گفت: انقلاب اسلامي تاثيرات انكار ناپذيري در جهان و بويژه منطقه داشت و به همين دليل از نخستين روزهاي پيروزي انقلاب تبليغات منفي رسانه هاي غربي و از جمله انگليسي عليه جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.
اين فعال سياسي با اشاره به تاثيرات انقلاب اسلامي بر مردم فلسطين، لبنان، عراق و افغانستان اظهارداشت: به خطر افتادن منافع غرب و گسترش نفوذ انديشه هاي اسلامي و انقلابي در اين كشورها باعث شد كه غرب با ادعاهايي نظير دخالت ايران در كشورهاي ديگر و تلاش براي به دست آوردن سلاح هاي كشتار جمعي به مقابله با انقلاب اسلامي بپردازد.
وي ناديده گرفتن جنايات رژيم اسراييل در سرزمين هاي اشغالي و خطر تسليحات كشتار جمعي و هسته اي آن رژيم توسط غرب و سازمان هاي بين المللي را از جمله نمونه هاي رفتار دوگانه غرب توصيف كرد.
دكتر سرينگ افزود: اسرائيل در جريان مذاكرات صلح با مصر اين كشور را علنا به حمله اتمي تهديد كرده است و در واقع اين اسرائيل است كه ديگران را به استفاده از سلاح اتمي تهديد مي كند حال آنكه تبليعات غرب پيشرفت هاي صلح آميز هسته اي ايران را زير سوال مي برد.
وي تصريح كرد: استقلال سياسي و تفكر انقلابي جمهوري اسلامي ايران باعث شده است كه اين كشور به خط مقدم ايستادگي در مقابل تهديدات استكباري تبديل شود.
دكتر سرينگ در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: نه تنها مردم غزه را نبايد خلع سلاح كرد، بلكه آنها كساني هستند كه بيش از هر كسي براي دفاع مشروع از خود نياز به سلاح دارند.
دكتر مرتضي پويا فعال سياسي وسردبيرسابق نشريه Muslim چاپ پاكستان طي سخناني آزادسازي ستمديدگان از بند ستمگران و دفاع از حقوق مظلومان را از جمله دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامي خواند و گفت: حضرت امام خميني(ره) با روشن بيني و انديشه هاي بلند خود باعث بيداري مسلمانان و ملت هاي تحت ستم در سراسر جهان شد.
وي افزود: فرهنگ ايثار و شهادت و عدم ترس از قدرت ظاهري دشمنان از جمله تاثيرات انقلاب اسلامي بود كه ما امروز در ميان مردم فلسطين، لبنان، عراق، افغانستان و كشمير هستيم.
مرتضي پويا با اشاره به تاكيدات حضرت امام خميني رهبر فقيد انقلاب اسلامي بر وحدت شيعه و سني و همچنين ضرورت نزديكي همه اديان ابراهيمي به يكديگر گفت: چراغي را كه حضرت امام با پيروزي انقلاب اسلامي در جهان روشن كرد، هرگز خاموش نخواهد شد و آثار و نتايج عميق تر آن در سال ها و دهه هاي آينده آشكار خواهد شد.
در حاشيه اين سمينار نمايشگاهي از عكسهاي خاطره انگيز دوران پيروزي انفلاب اسلامي و همچنين نمايشگاه كتاب شامل آثار نگاشته شده در خصوص انقلاب اسلامي ايران و حضرت امام خميني (ره) و نيز كتابهايي مصوردر مورد ايران اسلامي در معرض ديد علاقمندان قرار گرفت.

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن