تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816297215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد در گفتگوي مستقيم با مردم:جشن خودكفايي توليد سيمان به زودي برگزار مي‌شوددولت درصدد حذف يارانه‌ها نيستلايحه بودجه كسري ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: احمدي‌نژاد در گفتگوي مستقيم با مردم:جشن خودكفايي توليد سيمان به زودي برگزار مي‌شوددولت درصدد حذف يارانه‌ها نيستلايحه بودجه كسري ندارد


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس‌جمهور راهپيمايي 22 بهمن را نشانه و سرآغاز تحول در مناسبات منطقه‌اي و بين‌المللي دانست و گفت: به جز ابتداي انقلاب در مابقي عمر انقلاب، محور اصلي دشمني دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران و معادلات سياسي آنها بر اساس ضديت با ملت ايران شكل گرفت.

به گزارش خبرنگار ايلنا,محمود احمدي‌نژاد در گفتگوي مستقيم راديو و تلويزيوني با مردم در پاسخ به سوالي درباره پيام حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22بهمن با قدرداني از حضور پرشور و تاريخ‌ساز ملت ايران در اين راهپيمايي گفت: از ملت ايران به جهت حضور تاريخ سازشان در راهپيمايي 22 بهمن امسال كه دوران جديدي براي ملت ما و ملت‌هاي دنيا رقم زده شد، تشكر مي‌كنم.
رئيس‌جمهور درباره اهميت حضور مردم خاطر نشان كرد: اهميت اين حضور زماني بيشتر معلوم مي‌شود كه بدانيم شايد نخستين بار بعد از پيروزي انقلاب اسلامي است كه بدون تبليغات انجام شد؛ امسال تبليغات گروه‌ها و دسته‌ها براي حضور مردم در راهپيمايي‌ها نسبت به گذشته خيلي كمرنگ بود. امسال پس از گذشت سي سال از عمر انقلاب اسلامي، اين انقلاب جوهر خودش را نشان داد؛ اگر بنا بود اين انقلاب در مسير سرازيري باشد در اين سي سال خودش را نشان مي‌داد.
احمدي‌نژاد اضافه كرد: در اين راهپيمايي، از زبان كودك تا پيرمرد و پيرزن يك حرف و آن هم وحدت بي‌نظير ملت فرياد زده شد.
رئيس‌جمهور گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي و آغاز دورة جديد در ايران، تحولات جهاني تحت تاثير رفتار ملت ايران قرار گرفت و پايه گذار آن نيز خود ملت بود كه در گذشته نظيرش را نداريم و اين روش موفق‌ترين روش پيشبرد آرمان‌ها براي يك ملت است.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه انقلاب از دوران بلوغش عبور كرده است، خاطر نشان كرد: روش انقلاب اسلامي ايران در مراحل و زمان‌هاي مختلف از جمله در سال‌هاي اخير به عنوان الگو براي ساير كشورها معرفي شده است.
محمود احمدي‌نژاد در گفتگوي مستقيم راديو و تلويزيوني با مردم، با بيان اينكه دشمنان و بدخواهان تصور مي‌كردند كه انقلاب به نسل‌هاي دوم وسوم نخواهد رسيد و ملت ايران از پيگيري آرمان‌ها خسته مي‌شود، تصريح كرد: ملت ايران به روش خودش تا امروز با جبهه استكبار مقابله كرده و مرحله به مرحله آن را عقب زده است.
رئيس‌جمهور اظهار داشت: وقتي كه معادلات سياسي جهان بر پايه تهديد يك ملت سازماندهي مي‌شود، طبيعي است زماني كه تهديد مي‌شكند ،حركت در جهت مخالف ادامه پيدا مي‌كند.
وي در پاسخ به سوالي درباره مستندات فروپاشي قدرت‌هاي استكباري گفت: فروپاشي اين قدرت‌ها واقعيتي است كه پايه‌هاي نظري و مشاهدات عيني دارد. براي مسلمانان كه معتقد به خداوند هستند اين امر قطعي است كه امپراتوري‌ها عمر و مهلت معيني دارند و تولد تا فروپاشي آنها را مي‌توان رصد كرد.خداي متعال وعده داده است كه قدرت‌هاي بزرگ مضمحل خواهند شد.
احمدي‌نژاد اضافه كرد: نظام‌هايي كه ظالمانه هستند ماندگار نيستند و اگر چه ممكن است در زمان‌هايي كاركردهاي مختلفي داشته باشند اما از زماني كه وجه ظالمانه آنها غالب شود، آغاز فروپاشي آنها آغاز مي‌شود.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه جبهه استكبار به لحاظ نظري نيز در بن‌بست كامل در زمينه‌هاي جهان‌شناسي ، جامعه‌شناسي و انسان‌شناسي قرار دارد، گفت: مدت‌ها بود كه اين نظام‌ها با تحولات اقتصادي لباس حقانيت بر نظريه‌هاي خود پوشانده بودند اما امروز شعارهاي استكبار در بين ملت‌ها با بي رغبتي و واكنش تند مواجه مي‌شود. بيست سال است كه هيچ زايش نظري در اين حوزه اتفاق نيفتاده است و نظريه‌هاي آنها پاسخگوي نيازهاي روز بشر نيست.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: هر تمدن و امپراتوري زماني كه بخواهد ديدگاه‌هاي خود را با زور تحميل كند به زمان فروپاشي خود نزديك شده است.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه جبهه استكبار از نظر سياسي نيز به بن‌بست رسيده است،ادامه داد:مسائل عراق ، لبنان ، فلسطين ،‌افغانستان ، آفريقا و آمريكاي جنوبي به عنوان نمونه‌هايي از اين بن‌بست مي‌باشند و اين نظام‌ها قادر به حل هيچ يك از مسائل سياسي موجود نيستند و به لحاظ اقتصادي نيز كارهايي كه مي‌كنند پاسخگوي بحران موجود نيست.
رئيس‌جمهور با اشاره به نشانه‌هاي پايان تك‌صدايي در دنيا و فرياد رساي ملت‌ها گفت: امپراتوري آنها از هر لحاظ، قدرت ادامه راه خود را ندارد كه نشانه هاي آن، شكست صهيونيست‌ها در غزه، مناسبات و نظم حاكم بر جهان است و از اين پس تحولات جديدي در راه مي‌باشد.
وي ملت ايران را باني ايجاد نظم جديدي در جهان دانست و تصريح كرد: نظم آينده جهان بر پايه اعتقاداتي است كه مناسبات ظالمانه را بر هم خواهد ريخت.
رئيس‌جمهور با اشاره به اهداف برنامه چهارم توسعه و برخي اعداد و ارقام گفت: در حالي‌كه بطور متوسط 64 تا 65 درصد برنامه‌هاي گذشته توسعه اجرايي شده بود اما با اطمينان مي گويم كه بيش از 80 تا 85 درصد برنامه چهارم محقق شده است.
احمدي‌نژاد در ادامه گفتگوي راديو تلويزيوني با مردم با بيان اينكه رشد اقتصادي 2 و 7 دهم درصدي در سال آخر يك رشد بالايي است، گفت: در مجموع فعاليت‌ها ، گام‌هاي عمراني و اصلاحات در صادرات غيرنفتي كه از جمله اهداف برنامه چهارم بوده ،محقق شده است.
رئيس‌جمهور اهداف برنامه چهارم را دو برابر برنامه سوم خواند و تصريح كرد:‌ در حالي كه فاصله اين دو برنامه بسيار كم است،كل هدف در يك سال و 9 ماه محقق شده است و گرچه در برخي بخش‌ها عقب هستيم اما در بسياري مراحل از برآوردهاي اوليه عبور كرده‌ايم و درمجموع بالاي 85 درصد برنامه چهارم محقق شده است.
احمدي‌نژاد اظهار اميدواري كرد: برخي عقب افتادگي‌ها با برطرف شدن موانع و آماده شدن زيرساخت‌ها به زودي رفع شود.
وي با اشاره به برخي حرف و حديث‌ها درباره اعداد و ارقام اعلام شده درباره اقدامات دولت گفت: اين ارقام و اعداد از همان دستگاه‌ها و همان افرادي است كه پيشتر نيز اين آمارها را ارائه مي‌كردند در حاليكه بدون مبنا اين ارقام را زير سوال بردن ،كار درستي نيست. اگر قرار باشد بپذيريم اعداد و ارقام اشتباه است‏, پس اعداد و ارقامي كه در دولت‌هاي گذشته همين نهادها اعلام مي‌كردند نيز زير سوال مي‌رود.
احمدي‌نژاد سازمان برنامه و بودجه و بانك مركزي را از جمله منابع اعلام اين آمار خواند و تصريح كرد:‌ يك نظام جامع آماري را طراحي كرده‌ايم تا پراكندگي‌ها حذف شده و يك مركز رسمي در كشور آمارها را اعلام كند و پاسخگو نيز باشد.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه زير سوال بردن اعداد و ارقام آماري از جانب برخي رسانه‌ها كه از آزادي مطلق برخوردارند, بي‌انصافي است، گفت: لايحه بودجه تقديمي به مجلس شوراي اسلامي نه تنها كسري آشكار، بلكه كسري پنهان نيز ندارد.
احمدي‌نژاد در ادامه گفتگوي مستقيم راديو و تلويزيوني با مردم افزود: شايد برخي درآمدهاي پيش بيني شده در اين بودجه محقق نشود كه اين موضوع طبيعي است. اما همه ساز و كارها در اين لايحه پيش‌بيني شده است.
وي درباره بودجه امسال نيز گفت: علت دادن اصلاحيه نيز تكاليفي بود كه مجلس بر دوش دولت گذاشت، چرا كه برخي هزينه‌ها افزايش يافت. البته بودجه امسال را به گونه‌اي مديريت كرده‌ايم كه نياز به متمم و دريافت منابع جديد نباشد و در اصلاحيه بودجه، برخي هزينه‌ها جا به جا شد.
احمدي‌نژاد در ادامه با گلايه از برخي رسانه‌ها به سبب ارائه آمارهاي ضد و نقيض در خصوص بودجه امسال و سال آينده گفت: رسانه‌ها عين بودجه را منتشر كنند تا مردم مطلع شوند. رسانه‌ها بايد براي ارقامي كه اعلام مي‌كنند استدلال داشته باشند و اگر مركز پژوهش‌هاي مجلس نيز ارقامي در خصوص كسري بودجه اعلام مي‌كند بايد راهكارهايي نيز ارائه كند تا در بررسي لايحه بودجه لحاظ شود.
رئيس‌جمهور دربارة تأثير كاهش قيمت نفت در محقق نشدن اهداف بودجه سال آينده گفت: ذخاير ارزي كشور به اندازه‌اي هست كه اگر تا چهار سال آينده نيز همين وضع در موضوع نفت ادامه يابد، همة برنامه‌هاي اقتصادي و سازندگي با شيب تند پيش برود و اگر شيب حركتمان را كمتر كنيم حتي تا شش سال نيز مي‌توانيم ادامه دهيم.
احمدي‌نژاد گفت: در لايحه بودجه سال آينده، بسياري از هزينه‌ها كه با رشد بنيادين كشور ارتباط ندارد حذف و اولويت‌ها به بخش سرمايه گذاري، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اختصاص داده شد.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه بودجه بر اساس آباداني كشور تنظيم شده است، افزود: نظام برنامه‌ريزي اين گونه است كه اگر بخشي از درآمدها محقق نشد از فرجه‌هايي كه در نظر گرفته‌ايم، استفاده كنيم. با اين حال در مذاكرات با مجلس شوراي اسلامي اعلام كرده‌ايم كه هر بخش از درآمدها مشكل دارد حذف كنيم.
رئيس‌جمهور از اجراي قانون مديريت خدمات كشوري براي كارمندان دولت از فروردين 1388 خبر داد و با بيان اينكه قانون مديريت خدمات كشوري گام بزرگي در نحوه دريافتي كارمندان است، گفت: اين قانون امسال براي بازنشستگان دولت اجرا شده است. البته بودجه جاري كشور ظرفيت اين جهش را نداشت اما دولت با در نظر گرفتن تدابير لازم و نيز با كمك و همكاري مجلس شوراي اسلامي اين قانون را اجرا كرد.
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه در سه سال گذشته بودجه دولت در جهت كاهش وابستگي به نفت بوده است، اظهار داشت: با كاهش قيمت جهاني نفت در سال جاري دولت از اين فضاي تهديد به عنوان فرصت استفاده كرد و وابستگي خود را به نفت كاهش داد.
وي افزايش و توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي و عمراني را با توجه به كاهش قيمت نفت از ويژگي‌هاي بودجه سال 88 دانست و گفت: شفاف‌‌سازي نيز از ديگر ويژگي‌هاي اين بودجه است و معتقديم هر قدر بودجه كشور روشن‌تر باشد به نفع مجريان و قانونگذاران است.
احمدي‌نژاد گفت: دولت سقف يارانه كالاهاي اساسي را نيز كاهش نداده و حتي بيش از هزار ميليارد تومان افزايش در اين بخش داشته است كه اين امر يكي ديگر از ويژگي‌هاي بودجه سال آينده خواهد بود.
رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش درباره افزايش درآمدهاي نفتي گفت: دولت از بانك مركزي سه هزار ميليارد تومان و از بابت ماليات نفت نيز دو هزار و پانصد ميليارد تومان طلب دارد، گفت: اين طلب دريافت خواهد شد و دولت همچون سال‌هاي گذشته مبالغي را نيز به خزانه برگشت خواهد داد.
رئيس‌جمهور تصريح كرد: در سه سال گذشته پيش‌بيني‌هاي دولت درباره درآمدهاي نفتي محقق شده است.
احمدي‌نژاد با اشاره به اختلاف محاسبه طلب دولت، ميان بانك مركزي و وزارت امور اقتصادي و دارايي افزود: فعاليت‌هاي اقتصادي روز به روز در حال تغيير است و تحليل و تفسيرهاي متفاوتي وجود دارد. مجلس از بانك مركزي و وزارت امور اقتصادي و دارايي براي حل اختلاف دعوت كرد و خوشبختانه اين دو به تفاهم رسيده‌اند و ميزان طلب دولت مشخص شده است.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه دولت و مجلس شوراي اسلامي براي اجراي لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها تفاهم كرده‌اند، اظهار داشت: دولت آثار اجراي اين لايحه را در بودجه سال 88 كل كشور ديده است و به همين خاطر اگر اين لايحه كنار برود, آثار آن نيز بايد به كنار گذاشته شود.
احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به اينكه نظر مجلس براين بود كه چون لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها كار بسيار بزرگي است، دولت بايد لايحه آن را به مجلس تقديم كند، گفت: دولت نزديك به سه سال روي اين لايحه كار و ابعاد مختلف اجراي آن را بررسي كرده است.هدفمند كردن يارانه‌ها كاربسيار مهمي است و مجلس شوراي اسلامي هم به آن توجه ويژه دارد زيرا ريل اقتصادي آينده كشور را مشخص مي‌كند و با اصلاحات ساختاري، اقتصاد نوين كشور بنا مي‌شود.
رئيس‌جمهور گفت: لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها تكليفي است كه در برنامه‌هاي سوم و چهارم توسعه برعهده دولت گذاشته شده است و بايد اجرا شود.
وي با تأكيد بر اينكه لايحه، براي هدفمند كردن يارانه‌هاست و نه حذف يارانه‌ها، تصريح كرد: ديدگاهي قبلا درپي حذف يارانه‌ها بود اما دولت به هيچ وجه درپي اين كار نيست زيرا قانون نيز اين اجازه را نمي‌دهد.
احمدي‌نژاد هدفمند كردن يارانه‌ها را داراي چند بخش كاملا روشن دانست و گفت: اصلاح قيمت‌ها و تخصيص منابع اصلاح آنها از جمله بخش‌هاي اين لايحه است. با محاسباتي كه دولت به طور دقيق انجام داده است، هفت دهك درآمدي جامعه حتما بايد پشتيباني شوند و 60 درصد منابع حاصل از اصلاح قيمت‌ها براي اين كار درنظر گرفته شده است.
وي افزود: 25درصد از اين منابع نيز براي جبران هزينه‌هاي دولت و توسعه فعاليت‌هاي عمراني در نظر گرفته شده است. در اين چارچوب هزينه‌هاي نفتي را در بودجه كاهش داده‌ايم و به سمت اصلاح پايه‌هاي تورمي رفته‌ايم، براي اينكه يكي از عوامل اصلي ساختاري تورم را حذف كنيم.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه در لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها 15 درصد نيز براي توليد در نظر گرفته شده است ، گفت: با توجه به تصويب كليات اين لايحه در مجلس، به نظر مي‌رسد مجلس هم اكنون بايد وارد بررسي جزئيات اين لايحه شود.
احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه به سرانجام رساندن اين كار بزرگ به همراهي و همدلي مجلس و دولت نياز دارد، ابراز اميدواري كرد با تصويب اين لايحه در مجلس آثار آن در لايحه بودجه سال 88 كل كشور مشاهده شود.
وي مباحث مطرح شده درباره آثار قيمتي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها را مباحثي مهم دانست و گفت: هرنوع هدفمند كردن يارانه‌ها بدون اصلاح قيمت‌ها بي‌معني است و هرنوع واقعي كردن قيمت‌ها بدون در نظر گرفتن منابع لازم براي جبران آنها براي مردم معنا نخواهد داشت. هدفمند كردن يارانه‌ها و اصلاح قيمت‌ها هرزمان كه اجرا شود بايد حداقل يك ماه قبل از آن ،رقم جبراني اش در حساب مردم واريز شده باشد.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه پيش‌بيني‌هاي لازم در لايحه براي جلوگيري از آثار منفي آن صورت گرفته است، گفت: ما نمي‌خواهيم شوكي به مردم وارد شده و به مردم فشار بيايد و يا نظام بازار دچار اختلال شود.
رئيس‌جمهور خطاب به كساني كه اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها را موجب ايجاد تورم بيشتر در كشور مي‌دانند, تصريح كرد: اين مسأله تورم زا نيست بلكه جهشي است كه همزمان با اجراي آن استهلاك آن هم آغاز مي‌شود. همه اين مسائل با علم روز محاسبه شده است و در مدت 12 تا 18ماه اين جهش به صفر مي‌رسد.
وي ايراد ديگري كه به اجراي اين لايحه گرفته شده است، پرداخت‌هاي نقدي به مردم دانست و گفت: بايد به مردم اجازه دهيم تا خود انتخاب كنند. پرداخت غير نقدي علاوه بر اينكه نياز به ايجاد ساختار عريض و طويل و اتلاف منابع دارد برخي مشكلات ديگر را نيز ايجاد مي‌كند. ازا ين‌رو بايد اجازه دهيم مردم منابع خودشان را مديريت كنند زيرا اين اقدام به‌طور طبيعي در سبد مصرف خانوار و مصرف انرژي تاثيرگذار خواهد بود.
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه برخي‌ها در اين باره تعابير بدي به كار مي‌برند، گفت: اين تعابير غيرمنصفانه است و جالب اينجاست كساني اين تعابير را به كار مي‌برند كه خودشان قبلاً از رقم پرداختي به مردم سخن گفته بودند.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه توزيع كنوني يارانه‌ها عادلانه نيست ،گفت: پرداخت نقدي يارانه‌ها نهايت احترام به مردم است.
وي در پاسخ به سوال چگونگي ارتباط آزادسازي قيمت ها با پرداخت مبلغي به مردم در لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها، تصريح كرد: اگر يارانه دولت به انرژي به طور يكنواخت توزيع مي‌شد ديگر نيازي به اين كار نبود. بيش از 70 درصد يارانه انرژي به سه دهك جامعه تعلق مي‌گيرد و فقط بخش كمي از آن به هفت دهك باقي مانده مي‌رسد.
رئيس‌جمهور افزود: هم اكنون خانواده‌هايي هستند كه 50 هزار متر مكعب گاز مصرف مي‌كنند و در مقابل خانواده‌هايي هستند كه فقط 2 تا 3 هزار متر مكعب گاز مصرف مي‌كنند؛ در اين روش هر كس بيشتر مصرف كند از يارانه بيشتري بهره‌مند مي‌شود. در مصرف كنوني انرژي كساني كه از درآمدهاي بيشتري برخوردارند، انرژي بيشتري مصرف مي‌كنند و اين صحيح نيست.
احمدي‌نژاد افزود: وقتي يارانه انرژي باز توزيع مي‌شود،حداقل چهار دهك قدرت خريدشان بالا مي‌رود، سه دهك جبران كامل مي‌شوند و سه دهك نيز از ميزان پس انداز و توسعه شان كم مي‌شود كه البته افراد گروه سوم نيز از يارانه بهره‌مند خواهد شد. بايد يارانه‌ها را در اختيار خود مردم قرار دهيم تا خودشان مصرف آن را مديريت كنند.
رئيس‌جمهور خطاب به كساني كه از واژه‌هايي چون گداپروري در پرداخت نقدي يارانه‌ها به مردم استفاده مي‌كنند ،گفت: اين افراد چه راه حلي پيشنهاد مي‌كنند؟ پرداخت نقدي يارانه به مردم نهايت احترام به آنهاست و در اصل به كار بردن اين واژه‌ها توهين به مردم است.
وي با بيان اينكه اين حرف‌ها شعار انتخاباتي برخي‌ها مي باشد، گفت: اتفاقا كساني اين حرف‌ها را مي‌زنند كه در قانون برنامه، اينها را نوشته و ما را مكلف كرده‌اند كه آن را اجرا كنيم.
رئيس‌جمهور در پاسخ به پرسشي درباره برخي گزارش‌ها درخصوص كسري يك ميليارد دلاري در واريز پول نفت به خزانه، گفت: برخي منتظر اين‌گونه حرف‌ها هستند تا با تيترها و سخنراني‌ها چهره كشور را مشوش كنند.
احمدي‌نژاد در ادامه گفتگوي تلويزيوني با مردم ، با تشريح روند حاكم بر دريافت درآمدهاي نفتي ازجانب دولت گفت: وزارتخانه نفت از فروش نفت خام مطلقا دلاري دريافت نمي‌كند بلكه اين خريداران هستند كه پس از گشايش اعتبار، هزينه خريد نفت را به حساب‌هاي خارج از كشور بانك مركزي مي‌ريزند و نه حساب دولت.
رئيس‌جمهور در توضيح اين موضوع تأكيد كرد:‌ متاسفانه حتي برخي نخبگان خبر ندارند كه دولت نمي‌تواند مستقيما از درآمدهاي نفتي استفاده كند.
وي افزود: جايي به نام خزانه داري دولت وجود دارد كه درآمدهاي نفتي طبق قانون بودجه هر سال به مقدار معيني از آن صرف مي‌شود و اجازه استفاده از آن تحت عناوين گوناگون و طبق احكام بودجه حاصل خواهد شد. از آنجا كه درآمد نفت به روز نيست و نفت اول به فروش مي‌رسد و بعد به حساب خزانه دولت واريز مي‌شود در مقطعي حسابرسي در يك خلاء‌زماني صورت مي‌گيرد كه حساب و كتاب‌ها تكميل نيست و درآمد نفتي به حساب خزانه ريخته نشده است.
احمدي‌نژاد اختلاف حسابداري و كم دقتي و اشتباه گزارش ديوان محاسبات را دليل اصلي اين شبهه خواند و ضمن گلايه از ديوان محاسبات و آنهايي كه اين گزارش را در مجلس قرائت كردند ، گفت:‌ من مدعي هستم كه اين دولت پاك است و با اين همه فشار و مراقبت و اين سيستم دقيق فروش نفت كه ابتدا به حساب بانك مركزي و سپس خزانه وزارت دارايي ريخته مي‌شود، آن قدر مستحكم است كه در عين نظارت مستمر سه قوه، امكان چنين اتفاقي نباشد.
وي با انتقاد از كساني كه آمارهاي اشتباه در خصوص درآمدهاي نفتي ارائه مي‌كنند ، گفت: نمي‌دانم اين از بي‌سوادي است يا بداخلاقي كه از هر ابزاري براي ضربه زدن يا تحريك مردم استفاده مي‌كنند اما در اين ميان ما مدعي هستيم كه اين اشتباه محض از سوي كساني منتشر شده كه تعريف خزانه و بانك مركزي را نمي‌دانند.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: در اين روند همه چيز قانون‌مدار است و همه چيز ريال به ريال كنترل مي‌شود و دقيق تر از همه حسابرسي از بانك‌هاست.
رئيس‌جمهور با يادآوري برخي بي توجهي‌ها در بودجه‌هاي قبلي به اختلاف تفريغ بودجه 6 ميلياردي در سال‌هاي گذشته اشاره كرد و افزود: بعدها مشخص شد چنين نبوده و برخي تنها به دنبال فرصتي براي ضربه زدن به چهره كشور بودند.
محمود احمدي‌نژاد در ادامه گفتگوي تلويزيوني با مردم، با اشاره به برخي اظهار نظرها درباره واردات بدون مجوز بنزين گفت: وزارت نفت موظف است نيازهاي داخلي سوخت را تأمين كند و همواره بايد يك حد استراتژيكي از ذخيره داشته باشد. وزارت نفت لحظه‌اي و به طور مستمر خريد مي‌كند و طبق قانون بودجه 87 نيز اين خريد بايد از محل 3 هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده براي اين منظور باشد.
وي افزود: احساس مي‌كنم بعضي جوسازي‌ها البته نه در مجلس به خاطر اين است كه بيان كنند دولت قانون را اجرا نمي‌كند كه اين بي‌انصافي است و بايد بگذارند تا دولت مديريت كند.
وي تصريح كرد: برخي مي‌خواهند فضايي درست كنند كه دولت پاك نيست و اين بي انصافي است، اين دولت قانون‌گراترين دولت است.
احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به برخي اظهارنظرها مبني بر تناسب نداشتن صادرات و واردات گفت: در قوانين برنامه هيچ وظيفه‌اي براي كنترل واردات وجود ندارد و در قانون درباره صادرات غيرنفتي تاكيد شده است.
وي با اشاره به اينكه دولت درصدد بالاتر بردن تراز بازرگاني غيرنفتي است گفت: تحقق اين موضوع جزو آرزوهاي 40 سال اخير است.
احمدي‌نژاد به جهش صورت گرفته در صادرات غير نفتي اشاره كرد و گفت: صادرات غير نفتي در سال 83 ، ‌هفت ميليارد دلار و در سال 86, بيست ميليارد دلار بوده است.
رئيس‌جمهور درباره نسبت صادرات غير نفتي به كل واردات افزود: اين نسبت در سال 83، بيست و دو درصد و در سال 86 ، سي و دو درصد بوده است.
وي با گلايه از جنجال برخي رسانه‌ها مبني بر واردات بي رويه در دولت نهم گفت: اين دولت فقط كالاهاي اساسي را كه تكليف بودجه بوده وارد كرده است. واردات كالاها را فقط مي‌توانيم با افزايش ميزان تعرفه كنترل كنيم و اين ميزان در دولت نهم بيشترين بوده است.
احمدي‌نژاد كالاها را به سه دسته سرمايه‌اي، واسطه‌اي و مصرفي تقسيم كرد و گفت: از كالاهاي سرمايه‌اي و واسطه‌اي سود بازرگاني گرفته نمي‌شود و همه عوارض به كالاهاي مصرفي منتقل مي‌شود.
وي درباره واردات ميوه نيز گفت: به جاي اينكه ميوه‌هاي برداشت شده در مهر ماه براي شب عيد ذخيره شود و مقادير زيادي از بين برود ، در همان زمان ميوه‌ها را صادر و معادل آن را وارد مي‌كنيم و ديگر پول انبارداري نمي‌دهيم و اين اقدامي منطقي است. البته اين اقدامات را دولت انجام نمي‌دهد بلكه دولت فقط نقش هدايت كننده دارد.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه در همه جاي دنيا ، ايران را در تراز بزرگ‌ترين قدرت‌هاي جهان مي‌سنجند و نقش، ادبيات و جهت گيري‌هاي كشورمان در مناسبات جهاني تعيين‌كننده است، گفت: حضور فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در جهان بسيار آشكار است و به ادبيات روز مردم دنيا تبديل شده است.
رئيس‌جمهور در ادامه گفتگوي تلويزيوني با مردم، با بيان اينكه به لطف خدا و ايستادگي ملت، اكنون تهديد نظامي از كشورمان برطرف شده ،تصريح كرد::اگر فضاي انقلابي و آرماني وجود داشته باشد و ملت يكپارچه باشد مي‌تواند همه موانع را از پيش روي خود بردارد و در صورت بي‌تفاوتي و سستي، دشمنان حتي در منازل ما نيز رخنه مي‌كنند زيرا اخلاقشان اين گونه است.
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه ملت ايران سياست‌هاي گوناگون را تجربه كرده است، اظهار داشت: اقتدار يك ملت اگر از درون آن بجوشد، موجب عقب نشيني دشمنان مي‌شود.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش درباره نامه‌هايي كه به وزير كشور در خصوص حقوق شهروندي نوشته است، گفت: اين طرح قبلا تهيه و براي صيانت از حريم اجتماعي تدوين شده است. ‌متاسفانه وزارتي كه بايد اين كار را مديريت مي‌كرد، آن را انجام نداد و فقط به فعاليت انتظامي پرداخت. در صورتي كه اساس اين طرح، فرهنگي بود. از وزير اسبق كشور (پورمحمدي) خواسته بودم كه اين كار فرهنگي را انجام دهد و وزير بعد از آن نيز عمر وزارتش كفاف نداد.
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه بايد با افرادي كه به طور سازماندهي شده در صدد تخريب محيط اجتماعي هستند, طبق قانون برخورد شود، گفت: اكثر مردم ايران به ويژه جوانان، از بهترين و پاك ترين مردم جهان هستند و بر اعتقادات اسلامي و فرهنگي خود ايستاده‌اند و حتي براي آن حاضر به فداكاري و هزينه هستند.
رئيس‌جمهور درباره زمان ابلاغ اين طرح به وزير كشور گفت: اين كار از گذشته در دستور كار دولت بوده است و هر وقت اين فعاليت انجام شود برخي از آن انتقاد مي‌كنند.
وي با تشكر از زحمات نيروي انتظامي براي اجراي طرح امنيت اجتماعي گفت: اين طرح انتظامي نيست بلكه فرهنگي است و عناصر فرهنگي بايد با كمك گرفتن از مردم آن را اجرا كنند. ‌در 20 جلسه تخصصي به مديران مربوطه براي اجراي اين طرح تذكر دادم اما متاسفانه در اجراي آن، تأخيري صورت گرفت.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه حفظ موجوديت آمريكا به تغييرات بنيادي بستگي دارد، گفت: رفتارها بايد عوض شود و اين مستلزم آن است كه مباني عوض شود؛ اگر قرار باشد همان كالاي قبلي را در بسته‌بندي جديد ارائه كنند به سرعت لو خواهد رفت، دنيا خواهد فهميد و عكس العمل‌ها خيلي تند خواهد بود.
احمدي‌نژاد در ادامة گفتگوي مستقيم راديو و تلويزيوني با مردم درباره شعار تغيير اوباما و گفتگو با ايران تصريح كرد: تغيير يك ضرورت است يعني دنيا و مردم آمريكا به نقطه اي رسيده‌اند كه بايد رفتار سردمداران آمريكا عوض شود و اگر عوض نشود، ادامة زندگي محال مي‌شود.
وي افزود: بدترين عكس‌العمل‌ها را در اين زمينه مردمي نشان خواهند داد كه به اين شعار رأي داده‌اند.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه منتظر نشانه‌هاي تغيير واقعي در آمريكا هستيم، تصريح كرد: طرح تغيير حرفي است كه بايد ديد در صحنة عمل واقعاً چه تغيير بنيادي اتفاق مي‌افتد. در كرمانشاه اين شعار را تشويق هم كردم؛ آقاي بوش بنايش بر اين بود كه همة ملت‌ها را تحقير كند و با حملة نظامي، حقوق ملت‌ها را به جيب يك سري سرمايه دار بريزد؛ آيا حالا هم قرار است همان اتفاق با يك ادبيات نرم، لبخند و قدرت هوشمند بيفتد يا نه واقعاً توبه كرده‌اند؟
رئيس‌جمهور اضافه كرد: به عنوان مثال ملت فلسطين، ملتي است كه از سرزمينش رانده و حقوقش ضايع شده است، آيا تغييري كه رئيس‌جمهور آمريكا گفته است شامل بازگرداندن حقوق ملت فلسطين هم مي‌شود؟ آيا قرار است حقوق ملت افغانستان نيز به رسميت شناخته شود؟ آيا بناست اين شبكه اقتصادي چپاولگر كه منابع ملت‌ها را غارت مي‌كند و نقاط ضعف خود را به ساير ملل منتقل مي‌كند اصلاح شود؟
احمدي‌نژاد ادامه داد: آيا با شعار تغييري كه مطرح كرده‌اند قرار است شوراي امنيت اصلاح شود؟ آيا قرار است زورگويي از بين برود؟ آيا مانع شدن در مقابل ملت‌ها و جلوگيري از پيشرفت آنها از بين خواهد رفت؟ آيا با اين تغييرات از پيشرفت ملت‌ها خوشحال مي‌شوند؟
رئيس‌جمهور با بيان اينكه ملت‌ها منتظر تغييرات واقعي در آمريكا هستند، گفت: خيلي‌ها با چشمان تيزبين منتظر هستند كه آيا تغيير واقعي اتفاق مي‌افتد يا نه. اگر تغيير واقعي اتفاق بيفتد، خود به خود بقية معادلات هم عوض مي‌شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين تغيير معادلات شامل روابط ايران و آمريكا نيز خواهد شد, تصريح كرد: كلاً همة روابط به شكل ديگري خواهد شد، بايد در آن شرايط حرف زده شود.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: اما اگر تغيير واقعي در آمريكا اتفاق نيفتد، روابط همان روابط است؛ حال در اين شرايط چه بايد كرد؟ ما كه به اقتضاي شرايط و بر اساس منافع ملي خودمان و البته براي صلح و عدالت جهاني بهترين تصميم را مي‌گيريم، منطقي هم هستيم، نه زور خواهيم گفت و نه چيزي را تحميل خواهيم كرد؛ اما مهم آن است كه بايد آن تغيير اتفاق بيفتد.
رئيس‌جمهور افزود: زماني تغيير حاصل مي‌شود كه آنها به خودشان بگويند ما چه كاره هستيم كه در امور ديگران دخالت كنيم و هروقت جواب قانع كننده‌اي براي خود و ديگران داشتند اين را مي‌توان تغيير عنوان كرد.
احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه ايران از مرحله هسته‌اي عبور كرده است, اظهار داشت: هركس بخواهد در اين زمينه حرف بزند، خودش را خراب كرده است.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، حركت ملت ايران در تمام عرصه‌ها شتاب مستمري به خود گرفته است، خاطر نشان كرد:روحيه آرماني در سه سال و نيم خيلي اوج گرفته است.
احمدي‌نژاد در ادامه گفتگوي مستقيم راديو و تلويزيوني با مردم ، با بيان اينكه وقتي فضا آرماني مي‌شود، سرعت و شتاب مردم نيز بيشتر مي‌شود ،تصريح كرد: كساني كه اين سرعت و شتاب را تكذيب مي‌كنند در حقيقت اين سرعت را با معادلات خودشان حساب مي‌كنند و نمي‌توانند آن را باور كنند.
وي به برخي عملكرد‌هاي نظام اسلامي و دولت نهم اشاره كرد و گفت: توليد آلومينيوم از 25 هزار تن در سي سال پيش به 218 هزارتن در سال 84 و 457 هزارتن در سال جاري افزايش يافته است، به عبارت ديگر در سه سال و نيم اخير بيش از همه تاريخ ايران به توليد آلومينيوم اضافه شده است.
احمدي‌نژاد با اشاره به نبود هيچ گونه توليد مس در كشور در زمان پيروزي انقلاب اسلامي گفت: توليد مس در كشور در سال 84 به 178 هزار تن و هم اكنون به 260 هزار تن افزايش يافته است. همچنين ظرفيت توليد سالانه سيمان از 6 ميليون و 200 هزار تن در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، هم اكنون به 36 ميليون تن رسيده است.
رئيس‌جمهور افزود: ظرفيت توليد سيمان تا 110 هزار تن دركشور در حال تكميل است و به زودي جشن خودكفايي توليد سيمان در كشور برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه ظرفيت توليد زغال سنگ در زمان پيروزي انقلاب اسلامي يك ميليون تن بود كه اين ظرفيت تا پيش از روي كار آمدن دولت نهم باقي مانده بود ،گفت: در سه سال و نيم اخير توليد زغال سنگ به بيش از دو ميليون تن افزايش يافته است.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه دريافتي خانوارهاي زيرپوشش كميته امداد امام و سازمان بهزيستي در سال‌هاي 81 تا 83، هشت تا شانزده هزار تومان در ماه بود، گفت: اين رقم در دولت نهم به 35 تا 60 هزار تومان رسيده است.
رئيس‌جمهور فضاي ورزشي ايران تا قبل از آغاز به كار دولت نهم را سه هزار و 850 فضا اعلام كرد و گفت: در سه سال و نيم اخير دو هزار و 500 فضاي ورزشي به اين تعداد اضافه شده است. در فاصله سال‌هاي 80 تا 84، يك ميليون و 200 هزار مترمربع فضاي ورزشي در كشور ساخته شد، در حالي كه در سه سال و نيم دولت نهم 8 ميليون متر مربع به فضاي ورزشي كشور اضافه شده است.
احمدي‌نژاد به كسب مدال‌هاي جهاني و آسيايي به دست ورزشكاران ايراني اشاره كرد و گفت: تا سال1384، سيصد و هشتاد و پنج مدال براي كشور به دست آمد، اما در سه سال و نيم اخير، 127 مدال براي كشور به دست آمده است، به عبارت ديگر يك سوم مدالها در تاريخ كشور در اين مدت كسب شده است.
وي با بيان اينكه وقتي روحيه آرماني در كشور به وجود آيد، ورزشكار هم مي‌درخشد, گفت:روحيه آرماني در سه سال و نيم خيلي اوج گرفته است.
رئيس‌جمهور افزود: وقتي كه جنگ آغاز شد كساني تا سال شصت، فضا را تخريب مي‌كردند، بنابراين تا آن زمان پيشرفت نداشتيم، اما وقتي عوامل تخريب از صحنه سياسي كشور كنار گذاشته شد، فضا براي پيروزي‌ها مهيا شد.
احمدي‌نژاد رشد ورود گردشگر به كشور را نيز از شاخص‌هاي پيشرفت ايران اسلامي دانست و گفت: در حالي كه در سال 83، هشتصد هزار گردشگر به ايران سفركرده بودند، در سال هشتاد وشش، دو ميليون و دويست هزار گردشگر به كشورمان آمدند و اين برخلاف حرف‌هايي است كه برخي‌ها مي‌گويند.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه حدود 25 سال است كه كارمند دولت هستم،‌گفت: ‌اگر مجموعه مديريت كشور و مردم مانند وزرا و استانداران كنوني كار كنند طبيعي است كه سرعت رشد كشور چند برابر شود.
وي در پايان با تشكر ويژه از همه خادمان انقلاب به ويژه همكاران خود در دولت نهم اظهار داشت: ‌‌همكاران من، ‌فداكارانه در حال فعاليتند و از جان و سلامت خود مايه گذاشته اند تا فاصله‌ها را جبران كنند.
پايان‌پيام

كد خبر: 475178

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن