تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814687296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كار واموراجتماعي: صنعت مقتدر از دانشگاه مقتدر نشات مي‌گيرد بي ‌علاقگي به رشته‌هاي انتخابي از علل افت تحصيلي دانشجويان در دانشگاه‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير كار واموراجتماعي: صنعت مقتدر از دانشگاه مقتدر نشات مي‌گيرد بي ‌علاقگي به رشته‌هاي انتخابي از علل افت تحصيلي دانشجويان در دانشگاه‌هاست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنفي

وزير كار و امور اجتماعي با بيان اينكه كشورها براي توسعه خود راهي به جز اهميت دادن به نوآوري، خلاقيت و كارآفريني ندارند، اظهاركرد: در اين ميان يك دولت مقتدر حتما داراي صنعت مقتدر است و صنعت مقتدر نيز از دانشگاه مقتدر نشات مي‌گيرد پس به عبارتي اگر دانشگاه مقتدر، توانا و كارآفرين داشته باشيم صنعت كارآمد و كارآفرين نيز خواهيم داشت و مي‌توان گفت از طريق دولت كارآفرين به كارآفريني دست مي‌يابيم.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر سيد محمد جهرمي در كنفرانس «تحولات دانشگاه‌هاي ايران و چشم‌اندازي به سوي كارآفريني»، با اشاره به تعاريف گوناگون مطرح در زمينه كارآفريني، گفت: در اين ميان يكي از تعاريف كارآفريني، مهارت فرصت شناسي و فرصت سازي و استفاده بهينه از اين فرصت‌ها در جهت آرمان‌ها و اهداف فردي و اجتماعي جامعه است.

صنعت مقتدر از دانشگاه مقتدر نشات مي‌گيرد

وي با بيان اينكه در چشم انداز 20 ساله قرار است كه به كشور اول منطقه در زمينه توليد علم و فناوري دست يابيم، تصريح كرد: راهكار دستيابي به چنين هدف بلندي از طريق سازمان‌هاي سنتي و مديريت سنتي عملي نيست و به عبارتي براي رسيدن به اين قله رفيع در اين فاصله زماني ميان مدت بايد به دنبال راه‌هاي ميان بر بود كه اين راه‌هاي ميان بر نيز چيزي جر نوآوري، خلاقيت و كارآفريني نيست و در اين راستا دانشگاه‌ها ناگزير به امر كارآفريني هستند.

جهرمي افزود: اگر باور داريد كه دانشگاه يك موسسه اجتماعي نيز است اين موسسه اجتماعي بدون تعامل دو طرفه با اجتماع هويت خود را ازدست مي‌دهد و به عبارت ديگر دانشگاهي مي‌تواند با محيط خود سازگار و منطبق باشد كه خود نيز در اين مسير پيشرفت سهيم باشد.

ادامه حيات دانشگاه مستلزم حركت به سمت كارآفريني است

وي با اشاره به ضرورت وجود سازمان‌هاي كارآفرين و دولت كارآفرين، گفت: تا زماني كه اين سازمان‌ها در فرهنگ سازي در امر كارآفريني گام برندارند كار آفريني در كشور رشد و حمايت نخواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: به عبارتي تا زماني كه حمايت دولت، ‌دانشگاه و صنعت از رويكرد كارآفريني بوجود نيايد كارآفريني رشد نمي‌كند.

علل افت تحصيلي دانشجويان در دانشگاه‌ها

جهرمي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به علل افت تحصيلي دانشجويان در دانشگاه‌ها، گفت: يكي از علل افت تحصيلي دانشجويان در دانشگاه‌ها عدم علاقه دانشجويان به رشته خود است كه به نحوه انتخاب رشته دانشجويان برمي‌گردد چراكه از ابتدا گزينش غلط است.

كارآفريني بايد از مدارس آغاز شده و در دانشگاهها تخصصي شود

وي تصريح كرد: كارآفريني را بايد از مدارس شروع كرد و در دانشگا‌ه‌ها آن را تخصصي كرد و بايد توجه داشت كه تا زماني كه مهارت كارآفريني را آموزش ندهيم دانش كارآفريني كفايت نمي‌كند.

انتقاد نسبت به عدم حضور مسئولان وزارت علوم در اين كنفرانس

جهرمي با انتقاد نسبت به عدم حضور مسئولان وزارت علوم در كنفرانس با اشاره به جمع حاضر در اين كنفرانس تصريح كرد: اين كنفرانس بايد از سوي مسئولان دانشگاهي استقبال شود ولي جمعيت سالن نشان مي‌دهد كه خيلي به اين موضوع اهميت داده نشده است و بايد اين موضوع را در نظر بگيريم كه اگر بخواهيم به جامعه خود اهميت دهيم بايد به موضوع كارآفريني بيشتر اهميت داد.

وزير كار و امور اجتماعي در پايان اظهار اميدواري كرد كه اين كنفرانس به توسعه فرهنگ كارآفريني كمك كند و اين كنفرانس تنها به عنوان اولين و آخرين كنفرانس مطرح نباشد و براي پيگيري اين مسئله دبيرخانه‌اي در دانشكده كارآفريني تاسيس شود.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن