تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815567694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: خبر
در صورت عدم ارايه بودجه، ناچار به تصويب تنخواه هستيم

رئيس كميسيون ويژه اصل 44 در اخطاري مستند به اصل 52 قانون اساسي با انتقاد از عدم ارائه لايحه بودجه در زمان مقرر از سوي دولت، گفت كه در صورت عدم ارايه بودجه ناچار به تصويب تن خواه براي دولت هستيم. به گزارش ايسنا، حميدرضا فولادگر در اخطاري مستند به اصل 52 قانون اساسي گفت: بودجه سالانه كل كشور، بايد به ترتيبي كه قانون مشخص مي كند از طرف دولت تهيه و براي رسيدگي به مجلس ارائه شود، قانون نيز 15 آذر را به عنوان زمان ارائه لايحه بودجه تعيين كرده است. وي با اشاره به اينكه نمايندگان مي توانند هر ماه يك هفته به حوزه هاي انتخابيه خود سركشي كنند افزود: در زمان انتخابات هم 80 تا 90 درصد نمايندگان بايد در حوزه هاي انتخابيه خود حضور داشته باشند و اين در حالي است كه لا يحه بودجه هنوز تقديم مجلس نشده كه اگر اين طور پيش برود اتفاق پارسال تكرار مي شود و ما ناچار به تصويب تن خواه براي دولت هستيم. علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به اين اخطار خاطر نشان كرد: فرمايش شما درست است و دولت تخلف كرده كه بودجه را 15 آذر تقديم مجلس نكرده است. لاريجاني اضافه كرد: منطقي بود كه دولت در زمان مقرر بودجه را به مجلس مي داد تا ما فرصت بررسي لايحه بودجه را داشتيم. وي اين گونه رويه ها را نادرست توصيف كرد و گفت: تاخير در ارائه لايحه بودجه براي كشور ايجاد مشكل مي كند.

انتقاد از نشريه 9 دي

نشريه 9 دي كه ليست هاي ادعايي را چاپ كرده ، مورد انتقاد دوستان خودشان در جبهه پايداري هم هست و آنها هم اين ليست ها را اظهار نظر شخصي آقاي رسايي مي دانند و نه نظر جبهه پايداري. اسدالله بادامچيان در واكنش به انتشار ليست هاي ادعايي جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري در نشريه 9 دي به اعتدال گفت: بحث مطرح ميان اصولگرايان به وحدت رسيدن يا نرسيدن است . ما درمجموع دوستان را در جبهه پايداري به پيوستن به روند وحدت دعوت كرده ايم، ديگر دوستان اگر مايل بودند مي پيوندند ، مايل نبودند نمي پيوندند و مشكلي پيش نميآيد. عضو كميسيون شوراها افزود: نشريه 9 دي كه ليست هاي ادعايي را چاپ كرده ، مورد انتقاد دوستان خودشان در جبهه پايداري هم هست و آنها هم اين ليست ها را اظهار نظر شخصي آقاي رسايي مي دانند و نه نظر جبهه پايداري. عضو كميسيون ماده 10 احزاب تصريح كرد: ما در كل نديده ايم يك حزب يا تشكل درغير از بيانيه رسمي مواضع خودشان را اعلام كنند ; البته بحث قانوني و غير قانوني اين كار نيست بلكه مساله غير اخلاقي بودن آن است كه آيا از نظر اخلاقي مي شود كه آدم طوري فهرست چيني كند كه نوعي تخريب انتخاباتي به حساب بيايد و حالت درگيري را در جامعه القا كند؟ عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تصريح كرد: رهبري هم حول اين موضوع فرمايشاتي داشتند كه اگر رقابت هم مي كنيد خودتان را مطرح كنيد نه اينكه طرفتان را بخواهيد بكوبيد; به همين علت بنده مشي نشريه 9 دي را به هيچ وجه نمي پسندم. نماينده مردم تهران خاطرنشان كرد: نشريه آقاي رسايي ، نشريه اي است كه از بالا تا پايين سرشار است از دعوا ، بد اخلاقي ، صف درست كردن ، اين عالم را جلوي آن عالم گذاشتن و...

نوسان نرخ ارز تازه به دوران رسيده ها را ثروتمند كرد

نماينده بروجن گفت: با توجه به جميع جهات و فراز و نشيب سينوسي قيمت سكه و ارز طي 2 سال اخير بايد در يك كلام اذعان كرد متاسفانه، دولت و بانك مركزي در اين زمينه موفق نبوده اند. به گزارش خانه ملت; نماينده مردم بروجن گفت: نرخ دلار طي سي روز اخير از 1300 تومان گاه تا 600 تومان افزايش يافت اين واقعيت به اين معناست كه برنامه ريزي اقشار مختلف را به شدت تحت الشعاع قرار داده و امنيت اقتصادي را مخدوش كرده و يك شبه عده اي را كه غالبا تازه به دوران رسيده ها در عرصه اقتصادي هستند ثروتمند كرده است. سيروس برنا تاكيد كرد: در اين زمينه سوالات و شبهاتي قابل تامل هستند از جمله اين كه انسان گهگاهي احساس مي كند كه شايد خود دولت جهت تامين بخشي از كسري بودجه خود دست به چنين كارهايي مي زند در حالي كه مي تواند با انجام كارهايي مانند چاپ و فروش اوراق بهادار قرضه، انجام تبليغات لازم در زمينه توسعه و تعميق و اوراق بهادار مانند بورس و جلب واقعي مشاركت مردم در سرمايه گذاري پروژه هاي زير بنايي بخش قابل توجهي از معضل نقدينگي مردم را مديريت و كنترل كند. وي تصريح كرد: دولت مي تواند از طريق كاهش تنش در مناسبات دو و چند جانبه با برخي كشورها فشارهاي ناشي از تحريم را مديريت كند و به قول معروف تحريم را دور بزند.

دولت وعده اي بدهد كه بتواند عمل كند

عضو كميسيون اقتصادي مجلس با تاكيد بر اين كه دولت هرگز با آمارسازي و جابجايي آمار نمي تواند فرصت شغلي ايجاد كند افزود: مسئوليت دولت در ايجاد شغل در جامعه در قانون تاسيس وزارت كار و وزارت تعاون به صراحت آمده است و توقع مردم براي ايجاد فرصت شغلي از دولت به حق است. مجيد نصيرپور در گفت وگو با خانه ملت گفت: قول دو و نيم ميليون فرصت شغلي از ابتدا مشخص بود عملي نيست و دولت نهم و دهم متخصص دادن شعارهاي بزرگ و بعد فرار از قول ها و تعهداتي است كه در زمان هاي خاص آنها را با حاشيه سازي بيان مي كند. نماينده سراب و مهربان با انتقاد از فرافكني دولت براي فرار از مسئوليت افزود: عادت كرديم كه حرف ها و وعده هاي دولت را جدي نگيريم و درباره وعده دو ميليون و پانصد وعده شغلي نيز از ابتدا مي دانستيم كه به دليل ساختار ناهماهنگي كه در دولت است و نداشتن برنامه مدون اين موضوع نيز از جانب دولت غيرقابل تحقق است. عضو فراكسيون اقليت با تاكيد بر اين كه دولت هرگز با آمارسازي و جابه جايي آمار نمي تواند فرصت شغلي ايجاد كند، تصريح كرد:امروز بايد از دولت اين سوال پرسيده شود كه اگر ايجاد اشتغال وظيفه دولت نبود چرا شعار اين موضوع را داد و چرا هر بار براي گرفتن راي اعتماد وزرا در صحن علني مجلس وعده تو خالي ايجاد فرصت هاي شغلي آن هم در ابعد نجومي را سر داد؟

نفت 90 دلاري و دلار 1200 توماني در لايحه بودجه 91

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اعلام خبر آماده شدن جداول هزينه ها و در آمدها لايحه بودجه، گفت: لايحه بودجه 1391 احتمالا با 85 تا 90 دلار براي هر بشكه نفت و 1200 تومان براي هر دلار بسته خواهد شد. جعفرقادري در گفت وگو با مهر با اشاره به جلسه عصر سه شنبه كميسيون برنامه و بودجه با معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري اظهار داشت: ممبيني در اين جلسه از آماده شدن لايحه بودجه سال 1391 خبر داد. نماينده شيراز تصريح كرد: بر اساس توضيحات ممبيني جداول درآمدها و هزينه هاي لايحه بودجه سال 1391 آماده شده است و تنها مشكل لايحه بودجه براي ارائه نهايي به مجلس عدم تعيين قيمت هر بشكه نفت و دلار در لايحه بودجه است. عضو كميسيون برنامه و بودجه با بيان اينكه نرخ دلار و هر بشكه نفت در لايحه بودجه سال 1391 بايد به تصويب هيئت دولت برسد تصريح كرد: در اين جلسه معاون بودجه معاونت بودجه و برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري از احتمال تعيين قيمت 85 تا 90 دلار براي هر بشكه نفت و 1200تومان براي هر دلار در لايحه بودجه سال 1391 خبر داد. قادري افزود: در اين جلسه همچنين معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري و نمايندگان شهرداري تهران و مركز پژوهش هاي مجلس و ديوان محاسبات براي بررسي در خواست عده اي از نمايندگان مبني بر رسيدگي به عملكرد دولت در پرداخت اعتبارات يارانه بليط حمل و نقل عمومي بر اساس ماده 233 آيين نامه داخلي حضور داشتند.

جريان انحرافي بدتر از فتنه است

عضو كميسيون امنيت ملي با تاكيد بر رعايت اخلاق انتخاباتي از سوي نامزدها و احزاب براي از بين بردن توطئه هاي داخلي و خارجي اعلام كرد. به گزارش خانه ملت، سيد حسين نقوي حسيني در نطق ميان دستور خود گفت: ايران اسلامي در حال تدارك برگزاري با شكوه انتخابات مهمترين نهاد مردمسالاري ديني است، زيرا به گفته مقام معظم رهبري انتخابات بايد پشتوانه امنيت كشور باشد. نماينده ورامين و پيشوا افزود: بايد قدر نعمت بزرگ آزادي حضور و مشاركت در تعيين سرنوشت و انتخاب سليقه مورد دلخواه خود را بدانيم كه به بركت مجاهدت هاي امام راحل و خون شهدا نصيب ما شده است.وي ادامه داد: هنوز از حافظه تاريخي مان پاك نشده كه پيش از انقلاب اسلامي نمايندگان را از ميان عمال حاكميت بر مي گزيدند و اكنون به بركت جمهوري اسلامي يكي از سالم ترين، آزادترين و آگاهانه ترين انتخابات دنيا در نظام مردم سالاري ديني برگزار مي شود. عضو كميسيون امنيت ملي يكي از وجوه قدرداني از اين نعمت را توجه به قانون در تمام مراحل انتخابات دانست و تصريح كرد: مجريان انتخابات، ناظرين، نامزدها و طرفداران آنها، احزاب، جريان ها و گروه ها بايد خود را ملزم به رعايت قانون بدانند تا دشمنان ملت و نظام زمينه اي براي فتنه و توطئه پيدا نكنند. وي يادآور شد: فتنه گران و توطئه گران داخلي و خارجي مترصد اشتباهات و كوتاهي هاي ما هستند، بنابراين بايد چشم و گوش را باز كرد و با محور قرار دادن منافع ملي كشور و نظام، حركتي وحدت گرايانه و صميمي در پيش گرفت و راه را بر هر توطئه اي بست. نقوي حسيني با تاكيد بر رعايت اخلاق انتخاباتي از سوي نامزدها و احزاب گفت: ميدان انتخابات ميدان خدمت و مجاهدت به نظام و ملت است و در چنين ميداني همه بايد با هدف عمل خير و اداي تكليف وارد شد و با نيت الهي عمل كرد و در اين مسير غيبت، اهانت و تخريب ديگران جايي ندارد. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اضافه كرد: توصيه مي كنم به شدت بر رفتار و گفتار خود نظارت كنيم تا عرصه خدمت و جهاد به محل گناه و معصيت تبديل نشود و بهترين روش در اين مسير پرداختن به طرح نظرات و برنامه هاي خود و پرهيز از پرداختن به ديگران است.وي از مردم خواست مانند هميشه با تحقيق و بررسي دقيق درباره نامزدهاي انتخاباتي بر شناخت اصلح تاكيد داشته باشند. نقوي تعهد، تخصص، استقلال در راي، ولايت پذيري و ولايت مداري و التزام عملي به ولايت فقيه، استكبار ستيزي، توان مقابله با زياده طلبي هاي امريكا و هم پيمانان غربي، مرعوب نشدن در مقابل تهديدات غرب، ساده زيستي و پرهيز از اصراف در تبليغات انتخاباتي، مردمي بودن، عدم وابستگي به كانون هاي ثروت و قدرت، داشتن مرزبندي شفاف و قاطع در مقابل فتنه گران و جريان انحرافي بدتر از فتنه و نيز جريان فساد اقتصادي از جمله شاخص هاي قابل توجه در انتخاب نمايندگان است.

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن