تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815618790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايرانيان خوشحال باشند يا ناراحت ؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايران اکونوميست: ايرانيان خوشحال باشند يا ناراحت ؟
ايران اكونوميست: با اهداي نخستين سيم كارت به خانواده شهيد وارسته در كرج ، سيم كارتهاي اپراتور سوم فعاليت خود را آغاز كرد. خدمات سيم كارتهاي اپراتور سوم شامل پيامكهاي تصويري و صوتي،اينترنت پرسرعت تا پهناي باند 2 مگابايت و ارتباط تصويري است. مدير عامل سازمان تامين اجتماعي و سرمايه گذار اپراتور سوم گفت : واگذار ي سيم كارتهاي رايتل در گام نخست در استان البرز توزيع مي شود.

به گزارش « تابناك»، نرخ مكالمه با اين سيم كارتها براي هر دقيقه ۵۵۵ ريال در اين شبكه، ۶۲۵ ريال براي ارتباط با ساير شبكه ها خواهد بود. همچنين نرخ تماس تصويري از طريق اين اپراتور ۱۴۹۵ ريال، نرخ سرويس پيام چند رسانه‌اي MMS براي ۳۰۰ كيلوبيت ۴۰۰ ريال و سرعت دسترسي به اينترنت اين اپراتور براي كاربران خانگي ۱۲8 كيلوبيت بر ثانيه و براي اشخاص حقوقي ۳ مگابيت بر ثانيه قابل استفاده خواهد بود.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي با بيان اينكه عمليات راه اندازي شبكه نسل سوم با شهرستان كرج آغاز شده است، تاكيد كرد: آمادگي آن را داريم كه هر شهري اعلام آمادگي خود را بر اساس فضايي كه براي نصب آنتن در اختيار ما قرار مي دهد اين شبكه را راه اندازي كنيم و تا پايان سال شبكه شهر تهران نيز تحت پوشش نسل سوم موبايل قرار مي گيرد.
سرعت به كار‌گيري فن‌آوري‌هاي جديد مخابراتي كه ‌مي‌توانند نقش پررنگي در توسعه علمي و اقتصادي هر كشوري داشته باشند به معناي واقعي كلمه مايوس‌كننده است. همه مي‌دانيم كه حرف زدن در مورد خدمات شبكه‌هاي ارتباطي در ايران، پاشيدن نمك بر زخم است، اما كمي سخن گفتن در مورد تاريخچه استفاده از نسل‌هاي فن‌آوري موبايل در سطح جهاني مي‌تواند آگاهي‌بخش باشد.
شبكه نسل 3 چيست و بقيه دنيا چه كرده‌اند؟
نسل سوم، نسلي از استانداردهاي مخابرات بي‌سيم است كه از طريق آن بايد خدمات مكالمه تلفني، دسترسي به اينترنت، مكالمه ويدئويي و تلويزيون همراه ارائه شود. بر طبق استاندارد IMT-2000، حداقل سرعت لازم براي يك شبكه نسل سوم، 200 كيلوبيت بر ثانيه است؛ هر چند كه اكنون سرعتهاي بسيار بيشتري در اختيار مشتركان قرار مي‌گيرد. آخرين نسخه‌هاي فن‌آوري نسل سه، عملا سرعت 28 مگابيت بر ثانيه را فراهم مي‌كند. با توجه به آن چه كه گفته شد، وعده آقاي حافظي حداقل‌هاي مورد نياز براي يك شبكه نسل 3 را نيز فراهم نمي‌كند.
كشورهاي ديگر در چه سالي صاحب شبكه نسل 3 شدند؟
اولين شبكه‌هاي نسل 3 غيرتجاري، در سالهاي 2001 و 2002 در كشورهاي پيشرفته ايجاد شدند. تا ژوئن سال 2007، از بين 3ميليارد مشترك تلفن همراه، با فرض سختگيرانه‌ترين استانداردها هم، حداقل 200 ميليون نفر مشترك شبكه‌هاي نسل 3 بوده‌اند. تا ژوئن 2007، ضريب نفوذ تلفن همراه نسل سوم، در ژاپن و كره جنوبي 70 درصد، براي ايتاليا 33 درصد و براي انگليس، اتريش ، استراليا و سنگاپور 20 درصد بوده است.
اين هم وضعيت چند منطقه و كشور ديگر جهان:
افريقا: اولين مكالمه ويدئويي آفريقا، در سال 2004 در ژوهانسبورگ اتفاق افتاد و در همين سال اولين شبكه نسل به راه افتاد. اولين شبكه‌هاي نسل سوم، در مراكش در سال 2006، در كنيا و تانزانيا در سال 2007، در مصر در سال 2008 ودر بخشي از سومالي از سال 2011 آغاز به كار كردند.
پاكستان: PTCL كه بزرگترين اپراتور تلفن همراه در اين كشور است از اواسط سال 2008 شبكه نسل سوم خود را در 105 شهر پاكستان فعال كرده است. يكي از اپراتورهاي تلفن همراه در اين كشور، خدمات با حداكثر سرعت 9.3 مگابيت بر ثانيه ارائه مي‌كند.
كره شمالي: در سال 2008، با مشاركت شركتي مصري يك شبكه نسل سوم به نام Koryolink در كره شمالي آغاز به كار كرده است كه تا ماه مي سال 2010 داراي بيش از 125هزار مشترك بوده است.
خاورميانه: اولين شبكه‌هاي نسل سه در عراق در سال 2007، در تركيه در سال 2009، در سوريه در 2010 و در لبنان در سال 2011 ايجاد شده‌اند.
پيشرفته‌ترها: نسل بعدي يعني نسل چهارم تلفن همراه در سال 2009 در سوئد و نروژ به راه افتاده است. شبكه نسل 4 بايد بتواند تمام خدمات مبتني بر IP را براي لپ‌تاپ ها و تلفن‌هاي همراه فراهم كند. چنين شبكه‌اي بايد براي كاربراني كه با سرعت زياد تحرك دارند (افراد درون خودرو و قطار) ارتباط با سرعت 100 مگابيت بر ثانيه و براي افراد ساكن و يا پياده ارتباط با سرعت يك گيگابيت بر ثانيه فراهم كند.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران اکونوميست]
[مشاهده در: www.iraneconomist.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن