تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815443796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اساسنامه شركت ارتباطات زيرساخت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری ورزش ایران: اساسنامه شركت ارتباطات زيرساخت
اساسنامه شركت ارتباطات زيرساخت با تائيد نهايي شوراي نگهبان در قالب چهار فصل از سوي داودي معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شد.

هيئت‌وزيران در جلسه‌هاي مورخ 13/4/1386 و 18/6/1386 بنا به پيشنهاد مشترك وزارتخانه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات و امور اقتصادي و دارايي و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور، موضوع نامه شماره 1997/1/م مورخ 12/4/1386 وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و به استناد تبصره (4) ماده (7) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران ـ مصوب 1383 ـ اساسنامه شركت ارتباطات زيرساخت را به شرح زير تصويب كرد:

فصل اول ـ كليات و تعاريف

ماده1ـ شركت ارتباطات زيرساخت كه در اين اساسنامه به اختصار «شركت» ناميده مي‌شود، از شركت مخابرات ايران منفك و به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات منتقل و اساسنامه آن به شرح زير اصلاح مي‌گردد:
ماده2ـ شبكه ارتباطات زيرساخت عبارتست از مجموعه سيستمهاي شبكه زيرساخت راه دور و بين‌الملل مخابرات كشور از جمله مراكز شبكه مايكروويو، شبكه اصلي فيبرنوري بين استاني و ايستگاه‌هاي زميني ماهواره‌اي مخابراتي مرتبط با زيرساخت، مراكز سوئيچينگ راه دور بين استاني و بين‌الملل (مداري و بسته‌اي) كه تأمين ظرفيتهاي انتقال و راه‌يابي ترافيك راه دور و بين‌الملل و پشتيباني و مديريت هر نوع ترافيك صوت، تصوير و داده مورد نياز كشور (اپراتورها، متقاضيان دولتي و غيردولتي، اشخاص حقيقي و حقوقي و نظاير آن) در محدوده بين استاني را برعهده دارد.
ماده3ـ هدف از تشكيل شركت عبارتست از:
1ـ راهبري، مديريت و ساماندهي در زمينه ايجاد، توسعه، تأمين، نظارت، نگهداري و بهره‌برداري از شبكه ارتباطات زيرساخت كشور كه با استفاده از فناوريهاي نوين ارتباطي در راستاي سياستهاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و در قالب طرحهاي جامع و برنامه‌هاي مصوب صورت مي‌پذيرد.
2ـ اتخاذ تدابير و انجام اقدامات لازم در راستاي حصول اطمينان از تأمين ارتباطات زيرساخت راه دور و بين‌الملل كشور در چارچوب سياستهاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و با رعايت اصل عدم تبعيض.
3ـ هدايت و راهبري در زمينه ايجاد، توسعه، بهره‌برداري و بهينه‌سازي شبكه‌هاي متعلق به ساير دستگاههاي مجاز به منظور پايداري شبكه مادر ارتباطي كشور و تأمين ارتباطات مطمئن.
تبصره1ـ ايجاد شبكه‌هاي موازي مشابه توسط دستگاههاي دولتي و غيردولتي و اشخاص حقيقي و حقوقي منوط به اخذ مجوز از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات (سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي) خواهد بود.
تبصره2ـ در صورت تخلف از مفاد تبصره (1) مقامات و مأمورين انتظامي مكلفند به درخواست وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، از احداث و توسعه و نگهداري فعاليت مورد تخلف جلوگيري نموده و وزارتخانه يادشده جهت استيفاي حقوق بيت‌المال از طريق مراجع قانوني عليه متخلفين اقامه دعوي نمايد.
ماده4ـ مركز شركت در تهران مي‌باشد و شركت مي‌تواند با تصويب مجمع عمومي براي انجام وظايف قانوني، واحدهاي سازماني در ساير مناطق ايجاد نمايد.
ماده5 ـ شركت داراي شخصيت حقوقي مستقل بوده و به‌صورت شركت سهامي‌خاص اداره مي‌شود. همچنين شركت داراي استقلال مالي، اداري و استخدامي مي‌باشد كه براساس آيين‌نامه‌هايي كه در اين خصوص تهيه و به تصويب مراجع ذي‌صلاح مي‌رسد قابل اجرا خواهدبود.
ماده6 ـ مدت فعاليت شركت نامحدود است.
ماده7ـ سرمايه شركت مبلغ (2.109.515.063.262) ريال مي‌باشد كه به (21.095.150) سهم (100.000) ريالي و ‌(63.262) ريال پاره سهم بانام تقسيم ‌مي‌گردد و صددرصد (100%) سهام متعلق به دولت مي‌باشد.
تبصره ـ از تاريخ ابلاغ اساسنامه شركت، حداكثر به مدت يك سال، تأسيسات، لوازم، تجهيزات، نيروي انساني و كليه اموال منقول و غيرمنقول مربوط به شبكه ارتباطات زيرساخت، از شركت مخابرات ايران و شركتهاي زيرمجموعه آن به شركت منتقل مي‌شود و سازمان ثبت اسناد و املاك كشور بنا به درخواست شركت وفق قوانين و مقررات مربوط، اسناد مالكيت اراضي و املاك مورد انتقال در دفاتر مربوط را به نام شركت اصلاح مي‌نمايد.

فصل دوم ـ فعاليت و وظايف شركت

ماده8 ـ موضوع فعاليت و وظايف شركت عبارت است:
1ـ تهيه و تدوين طرحهاي جامع در زمينه شبكه‌هاي زيرساخت ارتباطي براساس الزامات، نيازها، استانداردها و ضوابط براي ارايه به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات جهت تصويب.
2ـ بازاريابي، تأسيس، توسعه، بهسازي، اجرا، نگهداري و بهره‌برداري و همچنين نظارت و مديريت شبكه ارتباطات زيرساخت كشور.
3ـ تأمين كليه نيازهاي زيرساخت ارتباطي متقاضيان مجاز اعم از بخشهاي دولتي، خصوصي و تعاوني ارايه‌دهنده خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات طبق استانداردهاي ملي و بين‌المللي.
4ـ مطالعه، تهيه و تصويب دستورالعملها، ضوابط‌، معيارها و اعمال استانداردهاي فني و تخصصي مورد نياز در زمينه تأسيس، توسعه، نگهداري و بهره‌برداري از شبكه‌هاي زيرساخت ارتباطي.
تبصره ـ براي حفظ پايداري شبكه ارتباطات زيرساخت، كليه دارندگان مجاز شبكه‌هاي موازي مشابه موظفند نسبت به انعقاد قرارداد اتصال متقابل با شركت اقدام نمايند.
5 ـ همكاري با اپراتورهاي مخابراتي بين‌المللي در زمينه تبادل ارتباطات و ترانزيت ترافيك بين‌الملل.
6 ـ بررسي و تدوين پيشنهادهاي لازم در زمينه راهبردها، سياستها و برنامه‌هاي بلندمدت و ميان‌مدت شركت و ارايه آن در چارچوب تعيين شده توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات.
7ـ بررسي، تدوين و پيشنهاد نرخ تعرفه‌هاي مربوط به شركت به مراجع ذي‌ربط.
8 ـ بررسي، مطالعه و ساير اقدامات لازم براي توسعه فناوري، انتقال دانش فني، حمايت از توسعه فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي، تحقيقاتي در زمينه‌هاي تخصصي مرتبط با وظايف شركت.
9ـ عضويت در نهادها و انجمنهاي تخصصي ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي و شركت در كنفرانسهاي مربوط به منظور كسب و تبادل اطلاعات تخصصي زيرساخت ارتباطي.
10ـ مديريت، برنامه‌ريزي و پياده‌سازي آموزشهاي تخصصي مربوط به منظور توسعه مهارتهاي لازم.
11‌‌ـ تهيه و اجراي طرحهاي مسيريابي، همزماني و مديريت در شبكه ارتباطات زيرساخت كشور.
12ـ ايجاد امكانات و بسترهاي مورد نياز جهت اعمال سياستهاي نظارت بر شبكه زيرساخت توسط مراجع ذي‌ربط.
13ـ ارايه خدمات موردنياز مشتريان با ملحوظ‌كردن ملاحظات تجاري و مشتري‌مداري.
14ـ اقدام در جهت حفظ امنيت شبكه و حفاظت از حقوق مشتريان.
15ـ مبادرت به انجام هرگونه فعاليت كه منطبق با هدف شركت باشد.
تبصره ـ شركت مجاز به ايجاد شركت و يا سرمايه‌گذاري در شركتهاي ديگر نمي‌باشد.

فصل سوم ـ اركان شركت

ماده9 ـ اركان شركت عبارتند از:
1ـ مجمع عمومي.
2ـ هيئت‌مديره و مديرعامل.
3ـ بازرس (حسابرس).
ماده10ـ مجمع عمومي شركت از اعضاي زير تشكيل مي‌شود:
1ـ وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات (رييس مجمع عمومي).
2ـ وزير امور اقتصادي و دارايي.
3ـ معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور.
ماده11ـ مجامع عمومي شركت عبارتند از:
1ـ مجمع عمومي عادي.
2ـ مجمع عمومي فوق‌العاده.
ماده12ـ مجمع عمومي عادي حداقل سالي دو بار تشكيل خواهد شد، يك بار براي استماع و رسيدگي به گزارش هيئت‌مديره و بازرس (حسابرس) شركت و اتخاذ تصميم نسبت به صورتهاي مالي و ساير موضوعاتي كه با رعايت قوانين و مقررات در دستور جلسه مجمع عمومي ذكر شده است و بار دوم براي رسيدگي و اتخاذ تصميم نسبت به بودجه سال آتي و برنامه‌ها و خط‌مشي آتي شركت و ساير موضوعاتي كه در دستور جلسه مجمع عمومي قيد شده است.
ماده13ـ مجمع عمومي عادي با حضور اكثريت و مجمع عمومي فوق‌العاده با حضور كل اعضا رسميت خواهد داشت و تصميمات مجمع عمومي عادي با اكثريت آرا و تصميمات مجمع عمومي فوق‌العاده با اتفاق آرا اعضا مجمع عمومي به تصويب مي‌رسد. دعوت مجمع عمومي اعم از عادي و فوق‌العاده با ذكر تاريخ و محل تشكيل و دستور جلسه حداقل ده روز قبل از انعقاد مجمع عمومي به عمل خواهد آمد. سوابق مربوط به‌موضوعاتي كه در دستور مجمع عمومي قرار دارد بايد همراه دعوتنامه براي اعضاي مجمع عمومي ارسال شود.
ماده14ـ وظايف و اختيارات مجمع عمومي عادي به شرح زير مي‌باشد:
1ـ اتخاذ تصميم نسبت به سياست‌هاي كلي و برنامه‌هاي عملياتي آتي شركت.
2ـ رسيدگي و اظهارنظر و اتخاذ تصميم نسبت به گزارش عملكرد سالانه، صورتهاي مالي و بودجه شركت.
3ـ اتخاذ تصميم نسبت به اندوخته‌ها و نحوه تقسيم سود ويژه شركت با رعايت قوانين و مقررات.
4ـ انتخاب يا عزل اعضاي هيئت‌مديره و بازرس (حسابرس) شركت.
5 ـ تعيين حقوق و مزاياي اعضاي هيئت‌مديره با رعايت مصوبات شوراي حقوق و دستمزد و تعيين پاداش اعضاي يادشده با رعايت قوانين و مقررات مربوط.
6 ـ تعيين حق‌الزحمه بازرس (حسابرس) شركت.
7ـ اتخاذ تصميم درخصوص آيين‌نامه‌هاي مالي، معاملاتي، استخدامي و رفاهي شركت با رعايت قوانين و مقررات مربوط و ارايه آنها به مراجع ذي‌صلاح براي تصويب نهايي.
تبصره ـ استفاده از آيين‌نامه‌هاي مالي، معاملاتي، استخدامي و رفاهي موجود صرفاً به مدت يك سال از تاريخ ابلاغ اساسنامه برابر مقررات و ضوابط مصوب فعلي مجاز مي‌باشد.
8 ـ اتخاذ تصميم درخصوص تعرفه‌هاي خدمات مرتبط با شركت در چارچوب قوانين و مقررات مربوط و ارايه آن به مراجع ذي‌ربط براي تصويب.
9ـ اتخاذ تصميم نسبت به ساختار كلان شركت، شرح وظايف و تعيين سقف پستهاي سازماني مورد نياز و برنامه‌هاي جذب نيروي انساني با رعايت قوانين و مقررات مربوط پس از تاييد مراجع ذي‌ربط.
10ـ اتخاذ تصميم نسبت به پيشنهاد هيئت‌مديره در مورد صلح و سازش در دعاوي و ارجاع امر به داوري و تعيين داور و همچنين استرداد دعوا با رعايت قوانين و مقررات مربوط.
تبصره ـ در مواردي كه صلح و سازش در دعاوي و ارجاع امر به داوري و تعيين داور و همچنين استرداد دعوا مربوط به اموال عمومي باشد، رعايت اصل (139) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران الزامي خواهدبود.
11ـ تعيين روزنامه كثيرالانتشار به منظور درج آگهي‌هاي شركت.
12ـ اتخاذ تصميم نسبت به ساير موضوعاتي كه طبق قوانين و مقررات و مفاد اين اساسنامه مستلزم تصويب مجمع‌عمومي‌عادي شركت است و در دستور جلسه مجمع عمومي قيد شده است.
تبصره ـ گزارش عملكرد سالانه هيئت‌مديره و صورتهاي مالي شركت و گزارش بازرس (حسابرس) بايد حداقل دو هفته قبل از تشكيل جلسه در اختيار كليه اعضاي مجمع عمومي قرار گيرد.
13ـ اتخاذ تصميم براي تحصيل وام و يا اعتبار داخلي و خارجي با رعايت قوانين و مقررات مربوط.
ماده15ـ وظايف مجمع عمومي فوق‌العاده به شرح زير مي‌باشد:
1ـ اتخاذ تصميم نسبت به افزايش يا كاهش سرمايه شركت و پيشنهاد به مراجع ذي‌صلاح براي تصويب.
2ـ بررسي و اتخاذ تصميم نسبت به اصلاح يا تغيير مواد اساسنامه شركت در چارچوب قوانين و پيشنهاد به مراجع ذي‌صلاح براي تصويب.
3ـ بررسي و اتخاذ تصميم نسبت به انحلال شركت در چارچوب قانون و پيشنهاد به‌مراجع ذي‌صلاح براي تصويب.
ماده16ـ هيئت‌مديره شركت مركب از پنج عضو اصلي خواهد بود كه به پيشنهاد وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و تصويب مجمع عمومي عادي از بين افراد با تحصيلات عالي و داراي سابقه مديريت و صاحب‌نظر در تخصص‌هاي مرتبط با فعاليت‌هاي شركت با اولويت به كاركنان شركت براي مدت دو سال انتخاب مي‌شوند و پس از انقضاي مدت تا زماني كه تجديد انتخاب به عمل نيامده است، در سمت خود باقي خواهند بود و انتخاب مجدد آنها براي دوره‌هاي بعد مجاز است.
تبصره1 ـ اعضاي هيئت‌مديره بايد به طور تمام وقت به خدمت در شركت اشتغال داشته باشند و قبول و تصدي هرگونه شغل موظف يا غيرموظف در خارج از شركت براي آنها ممنوع مي‌باشد ولي اشتغال در اموري كه صرفاً جنبه تدريس داشته باشد به نحوي كه در اداره شركت اخلالي پيش نيايد با موافقت رييس مجمع عمومي شركت مجاز مي‌باشد. هر يك از اعضاي هيئت‌مديره به ترتيبي كه هيئت‌مديره مشخص مي‌نمايد، راهبري حوزه‌اي از فعاليت‌هاي شركت را عهده‌دار خواهند بود.
تبصره2ـ اعضاي هيئت‌مديره از بين خود يك نفر را به عنوان رييس هيئت‌مديره و يك نفر را به عنوان نايب رييس انتخاب مي‌نمايند كه با حكم وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات منصوب مي‌شوند. ضمناً رييس هيئت‌مديره در حكم معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خواهد بود.
ماده17ـ در صورت فوت، حجر، استعفا يا بركناري هر يك از اعضاي هيئت‌‌مديره، جانشين طبق ماده (16) اين اساسنامه براي بقيه مدت تعيين خواهد شد.
ماده18ـ جلسات هيئت‌مديره با حضور اكثريت اعضا رسميت مي‌يابد و تصميمات حداقل با سه راي موافق اتخاذ خواهد شد.
ماده19 ـ جلسات هيئت‌مديره در هر موقع بنا به دعوت رييس هيئت‌مديره و حداقل ماهي يك بار به طور منظم در محل شركت تشكيل و دستور جلسه يك هفته قبل از تشكيل جلسه توسط رييس هيئت‌مديره براي اعضا ارسال خواهد شد. در موارد اضطراري رعايت تشريفات مزبور با تشخيص رييس هيئت‌مديره الزامي نخواهدبود.
تبصره ـ اداره جلسات هيئت‌مديره با رييس هيئت‌مديره و در غياب او با نايب رييس هيئت‌مديره مي‌باشد.
ماده20ـ هيئت‌مديره داراي دفتري خواهد بود كه صورتجلسات هيئت‌مديره با لحاظ‌نمودن نظر اعضا در آن درج و به امضا خواهد رسيد. يك نسخه از مصوبات هيئت‌مديره حداكثر ظرف پنج روز به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات فرستاده مي‌شود.
ماده21ـ هيئت‌مديره براي انجام هرگونه عمليات و معاملاتي كه مربوط به موضوع فعاليت شركت بوده و اتخاذ تصميم درباره آنها در حيطه وظايف مجامع عمومي قرار نگرفته باشد با رعايت قوانين و مقررات داراي اختيارات كامل است. هيئت‌مديره به ويژه داراي وظايف و اختيارات زير مي‌باشد:
1ـ پيشنهاد خط‌مشي و برنامه‌هاي كلان شركت به مجمع عمومي.
2ـ تاييد برنامه عملياتي شركت براي ارايه به مجمع عمومي جهت تصويب.
3ـ رسيدگي و تاييد بودجه سالانه، گزارش عملكرد سالانه و صورت‌هاي مالي شركت و ارايه آن به مجمع عمومي.
تبصره ـ هيئت‌مديره موظف است در موقع تهيه و تنظيم بودجه سالانه شركت حداكثر تا يك درصد از آن را براي امر توسعه، تحقيق، آموزش، روابط بين‌الملل و كمكهاي مربوط به ارتقاء بهره‌وري و افزايش تخصص و توانمندي در جهت تحقق اهداف وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي وزارتخانه ياد شده اختصاص دهد.
4ـ تاييد آيين‌نامه‌هاي مالي، معاملاتي و استخدامي شركت و ارائه آن به مجمع ‌عمومي براي اتخاذ تصميم با رعايت قوانين و مقررات مربوط.
5 ـ تصويب ضوابط مربوط به مبادله اطلاعات علمي، فني، صنعتي و بازرگاني در زمينه‌هاي مرتبط با فعاليت شركت با رعايت قوانين و مقررات و مفاد اين اساسنامه.
6 ـ بررسي و تصويب اخذ وام و اعتبار به پيشنهاد مديرعامل و در قالب مصوبات مجمع عمومي با رعايت قوانين و مقررات مربوط.
7ـ انجام تمهيدات لازم جهت حسابرسي داخلي نسبت به عمليات، معاملات و كليه فعاليت‌هاي شركت.
8 ـ بررسي و پيشنهاد اصلاح يا تغيير مواد اساسنامه به مجمع عمومي جهت اتخاذ تصميم با رعايت قوانين و مقررات مربوط.
9ـ بررسي و پيشنهاد ساختار كلان شركت و سقف پست‌هاي سازماني و برنامه جذب و تعديل نيروهاي انساني مربوط، به مجمع عمومي.
10ـ تصويب تشكيلات تفصيلي شركت در چارچوب تشكيلات كلان شركت و اعلام به مجمع عمومي با رعايت قوانين و مقررات مربوط به تاييد معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور.
11ـ بررسي و پيشنهاد در مورد صلح و سازش در دعاوي و ارجاع به داوري و تعيين دارو و همچنين استرداد دعوا به مجمع عمومي با رعايت قوانين و مقررات مربوط.
12ـ انتخاب، تعيين حقوق و مزايا و عزل مديرعامل.
13ـ بررسي و تصويب دستورالعمل‌هاي داخلي لازم براي اداره شركت.
14ـ تشخيص مطالبات مشكوك‌الوصول و بررسي و پيشنهاد درباره مطالبات لاوصول براي اتخاذ تصميم به مجمع عمومي.
15ـ تعيين نرخهاي محاسباتي ترافيك بين‌الملل بين شركت و ساير شركتها با تصويب هيئت‌مديره شركت در چارچوب قوانين و مقررات مربوط.
16ـ تنظيم و انتشار گزارشهاي ادواري از وضعيت پايداري و امنيت شبكه زيرساخت كشور.
تبصره ـ هيئت‌مديره به مسئوليت خود مي‌تواند قسمتي از اختيارات خود را به مديرعامل تفويض نمايد.
ماده22ـ مديرعامل به عنوان رييس شركت بالاترين مقام اجرايي شركت مي‌باشد كه براي مدت دوسال از بين اعضاي هيئت‌مديره يا خارج از آن توسط هيئت‌مديره انتخاب و با حكم وزير ارتباطات و فناوري منصوب مي‌شود. مديرعامل شركت نمي‌تواند در عين حال رييس هيئت‌مديره شركت باشد مگر با تصويب سه چهارم آراي مجمع عمومي.
ماده23ـ مديرعامل شركت در حدود اختياراتي كه توسط هيئت‌مديره به او تفويض شده ‌است نماينده شركت محسوب و از طرف شركت حق امضا دارد. از جمله وظايف و اختيارات هيئت‌مديره كه قابل تفويض به مديرعامل است به شرح زير مي‌باشد:
1ـ اجراي مصوبات و تصميمات هيئت‌مديره و مجمع عمومي.
2ـ تهيه، تنظيم و پيشنهاد خط مشي، برنامه عملياتي و بودجه سالانه شركت به‌هيئت‌مديره.
3ـ تهيه و تنظيم صورتهاي مالي سالانه شركت و ارايه آن به هيئت‌مديره.
4ـ تعيين روش‌هاي‌اجرايي در چارچوب مقررات و آيين‌نامه‌ها و ابلاغ و واحدهاي ذي‌ربط.
5 ـ تهيه و پيشنهاد آيين‌نامه‌هاي مالي، معاملاتي و استخدامي شركت به‌هيئت‌مديره.
6 ـ تهيه و پيشنهاد تشكيلات تفضيلي شركت به هيئت‌مديره در چارچوب مصوبات مجمع عمومي.
7ـ نظارت بر حُسن اجراي آيين‌نامه‌هاي شركت و انجام اقدامات لازم براي حُسن اداره امور شركت در چارچوب قوانين و مقررات مربوط.
8 ـ عزل و نصب و ارتقاي كاركنان شركت، تعيين حقوق و دستمزد، پاداش، ترفيع و تنبيه آنها براساس قوانين و مقررات مربوط.
تبصره ـ مديرعامل مي‌تواند بخشي از وظايف و اختيارات خود را به هريك از كاركنان شركت تفويض نمايد.
ماده24ـ مديرعامل نماينده قانوني شركت در كليه مراجع اداري و قضايي بوده و براي دفاع از حقوق شركت و تعقيب دعاوي و طرح آن اعم از كيفري و حقوقي حق توكيل به غير را دارد. مديرعامل مي‌تواند با رعايت مفاد بند (10) ماده (14) اساسنامه نسبت به صلح و سازش در دعاوي و ارجاع موارد به داوري و تعيين داور و همچنين استرداد دعوي اقدام نمايد.
ماده25ـ كليه چك‌ها، اسناد، اوراق مالي، قراردادها و اسناد تعهدآور شركت بايد به‌امضاي مديرعامل يا نماينده وي و يكي از اعضاي هيئت‌مديره برسد. مكاتبات اداري به‌امضاي مديرعامل يا نماينده وي خواهد رسيد. ضمناً كليه چك‌ها علاوه بر امضاي افراد يادشده به امضاي ذي‌حساب و يا نماينده مجاز وي خواهد رسيد.
ماده26ـ شركت داراي بازرس (حسابرس) خواهد بود كه با رعايت قوانين و مقررات مربوط و تصويب مجمع عمومي براي مدت يك سال انتخاب مي‌شود و تا زماني كه جانشين وي انتخاب نشده باشد به وظايف خود ادامه خواهد داد. اهم وظايف بازرس (حسابرس) به شرح زير است:
1ـ تطبيق عمليات شركت با قوانين و مقررات مربوط و اين اساسنامه و آيين‌نامه‌هاي اختصاصي و بودجه مصوب.
2ـ رسيدگي به صورتهاي مالي شركت طبق استانداردهاي حسابرسي و ارايه گزارش نتايج رسيدگي‌هاي انجام شده به مجمع عمومي و هيئت‌مديره شركت.
3ـ پيشنهاد نظرات مفيد به هيئت‌مديره شركت.
4ـ ساير وظايف پيش‌بيني شده در قوانين و مقررات مربوط.
تبصره1ـ اقدامات بازرس در اجراي وظايف خود نبايد مانع جريان كارهاي عادي شركت گردد.
تبصره2ـ مجمع عمومي عادي در مواردي كه بازرس اصلي را بر اساس قانون استفاده از خدمات تخصصي و حرفه‌اي حسابداران ذي‌صلاح به عنوان حسابدار رسمي ـ مصوب 1372ـ انتخاب كرده باشد، مي‌تواند بازرس علي‌البدل را نيز براساس همان قانون انتخاب كند تا چنانچه بازرس و حسابرس اصلي قادر به انجام وظايف خود نبود، حسب تشخيص رييس مجمع عمومي به وظايف خود عمل نمايد.

فصل چهارم ـ امور مالي

ماده27ـ سال مالي شركت از اول فروردين ماه تا پايان اسفند ماه همان سال مي‌باشد.
ماده28ـ صورتهاي مالي شركت بايد با رعايت استانداردهاي حسابداري تهيه و در موعد مقرر در اختيار بازرس (حسابرس) قرار داده شود.
ماده29ـ شركت مكلف است هر سال معادل ده درصد (10%) سود ويژه خود را به‌منظور افزايش بنيه مالي به عنوان اندوخته قانون منظور نمايد تا وقتي كه اندوخته‌ يادشده معادل سرمايه ثبت شده شركت گردد.
ماده30ـ شركت مكلف است هر سال معادل بيست درصد (20%) سود ويژه شركت را به عنوان اندوخته احتياطي منظور و پس از آنكه ميزان اندوخته به يك دهم سرمايه بالغ گرديد احتساب اندوخته منوط به تصميم مجمع عمومي خواهد بود.
ماده31ـ شركت مجاز است نسبت به افتتاح حساب جاري به ارزهاي خارجي در يك از بانكهاي دولتي اقدام و تمام درآمد ارزي شركت حاصل از تصفيه حسابهاي ارزي را در اين حساب واريز نمايد.
ماده32ـ تصويب صورتهاي مالي شركت از طرف مجمع عمومي به منزله مفاصا حساب هيئت‌مديره در همان دوره تلقي مي‌شود.
فصل پنجم ـ ساير مقررات
ماده33ـ هيئت‌مديره، مديرعامل و كاركنان شركت مكلف و مسئول حفظ اسرار و كليه سرمايه‌هاي اطلاعاتي در اختيار شركت مي‌باشند و در صورت تخلف به مجازات مقرر در قوانين مربوط محكوم خواهند شد.
ماده34ـ شركت مجاز است با موافقت وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رعايت قوانين مربوط در صورت لزوم از خدمات اتباع واجد شرايط كشورهاي ديگر كه روابط سياسي حسنه با دولت جمهوري اسلامي ايران دارند براي مدت معين استفاده نموده و اقدامات لازم براي تربيت جانشين آنها در اسرع وقت به عمل آورد.
ماده35ـ شركت براي ايجاد شبكه زيرساخت مي‌تواند جهت نصب تجهيزات و عبور فيبر نوري، از مسير جاده‌ها و معابر عمومي در چارچوب قوانين و مقررات مربوط استفاده نمايد و چنانچه موجب تصرف يا زيان به ديگري گردد طبق قانون و براساس قيمت عادلانه روز خريداري و تصرف نمايد.
ماده36ـ شركت مكلف است در مواقع مقتضي ارتفاع و امتداد ديد امواج راديويي خود را با تاييد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و تصويب هيئت وزيران به شهرداري‌ها اعلام نمايد و شهرداريها مكلفند طبق تصويب‌نامه هيئت ‌وزيران پروانه‌هاي ساختماني را با رعايت ارتقا و امتداد ديد موجي صادر نمايند.
اين اساسنامه به موجب نامه شماره 29217/30/87 مورخ 26/8/1387 شوراي نگهبان به تأييد شوراي ياد شده رسيده‌است.

لينك ثابت || اضافه شده توسط آرش كريم بيگي|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي || آرش كريم بيگي

| More

براي عضويت در خبرنامه روزانه ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايستنا نمايش داده ميشود.

ictna/BHwZen_US

ثبت نام

18270 1

نام:

پست الكترونيك:

وبسايت:

نظر شما:

پيش نمايش ارسال

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری ورزش ایران]
[مشاهده در: www.peonews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن