تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816529899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داستان وام شركت هاي ICT


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری ورزش ایران: داستان وام شركت هاي ICT
نوشته: آرش كريم بيگي
ناشر: ايستنا و هموطن

سال گذشته و پس از اعلام خبر اختصاص وام كسب و كار توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور به طرحهاي فناوري اطلاعاتِ شركتهاي كوچك و متوسط فعال در اين زمينه، اين شركتها طرحهاي خود و توجيه اقتصادي آنها را به كارگروه مربوطه در شوراي عالي اطلاع¬رساني ارائه كردند تا هيأت مربوطه به بررسي اين طرحها و تعيين كارشناسي سقف وام قابل بازپرداخت توسط شركتها بپردازد.

پس از اعلام بررسي طرحها،اعلام شد مشكلاتي كه بدليل ناهماهنگي دستگاههاي مربوطه در اختصاص وام درحال بوجود آمدن بود رفع شده و نهايتاً وام تخصيص¬يافته تا ارديبهشت¬ماه در اختيار بانك رفاه قرار مي¬گيرد تا شركتها بتوانند با مراجعه به اين بانك وام خود را دريافت كنند، اما ارسال معرفي¬نامه شركتها براي بانك خود تا تيرماه به طول انجاميد، و با طولاني شدن روند بانك در ارزيابي شركتها براي تخصيص وام برخي شركتهاي وام¬گيرنده معتقدند كه شايد بانك رفاه براي استفاده هرچه بيشتر از سود گردش پول مربوط به اين وام نهايت تلاش خود را براي ايجاد اشكال و طولاني شدن فرآيند تخصيص وام به شركتها را انجام مي دهد!

شرح ماجرا
شركتها پس دريافت رونوشت معرفي¬نامه خود ميبايست به شعبه مركزي بانك رفاه در ميدان ونك مراجعه مي¬كردند تا به يكي از شعب اين بانك كه نزديك به محل شركت آنها است معرفي شوند. طبق اعلام اوليه شعبه مركزي اين بانك، شركتها براي دريافت وام بايد يك شركت ديگر را بعنوان ضامن خود معرفي مي¬كردند و مدارك خود را در اختيار بانك قرار مي¬دادند تا مورد بررسي قرار گيرد. در اين مرحله شركتها با بهانه¬جويي¬هايي از طرف بانك مواجه شده بودند. مانند الزام بانك به ارائه اصل شناسنامه سهامداران شركت و نيز شركت ضامن كه پر واضح است براي شركتي كه سهامداران زيادي دارد جمع¬آوري آن مقدور نيست. پس از مذاكرات طولاني بالاخره متصديان بانك به اصل شناسنامه اعضاي هيأت مديره شركتها رضايت دادند.

بنا بر آن بود كه شركتها و شركتهاي ضامن پس از تكميل مدارك خود نزد بانك توسط يك ارزياب از طرف بانك نيز مورد ارزيابي حضوري قرار گيرند تا بانك از صحت اطلاعات ارائه¬شده اطمينان حاصل كند.

پس از گذشت زمان بيشتر و عدم اختصاص حجم بسيار زيادي از وام چهل ميليارد ريالي به شركتها و درحاليكه اين شركتها براي كاهش هرچه بيشتر زمان طولاني دريافت وام درحال عمل به روالهاي اعلام¬شده بانك بودند، ناگهان شعب بانك رفاه اعلام كردند كه رويه اين بانك در تخصيص وام تغيير يافته و از اين پس شركتها توسط سرپرستي¬هاي بانك رفاه مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت. در اين مرحله شعب تخصيص وام پا را از اين هم فراتر نهادند و اعلام كردند رويه اوليه اين بانك در تخصيص وام به شركتها با تنها يك ضامن نيز نادرست بوده و از شركتها خواسته شد هركدام دو تا سه ضامن براي خود معرفي كنند و همچنين اعلام شد كه ضامن ها نيز بايد سرمايه ثبتي خود را در رهن بانك قرار دهند تا بانك حاضر شود وام مربوط به آنها را در اختيارشان قرار دهد!!!

درحال حاضر شركتهاي سرگردان و متحير از نبود وحدت رويه بانك رفاه در تخصيص وامي كه از چند ماه قبل اعتبار آن تأمين شده است، بدنبال ضامنيني هستند كه حاضر شوند سرمايه¬هاي خود را در رهن اين شركتها قرار دهند، و اين درحالي است كه پيشتر برخي شعب همين بانك بدون قرار دادن چنين موانعي در مسير دريافت وام شركتها، بدون طلب سرمايه از شركتهاي ضامن، وام اختصاص داده شده به شركتها را در اختيار آنها قرار داده است.

جمع بندي
مقدار وام اختصاص يافته به شركتهاي انفورماتيك از طريق سازمان مديريت و طرح تكفا بالغ بر چهل ميليارد ريال است كه پس از تخصيص براي واگذاري به حساب بانك رفاه واريز شده است. اين شركتها براي دريافت وام از سازمان مديريت، قبلاً مورد ارزيابي هاي شداد و غلاظ سازمان مديريت و برنامه¬ريزي و شوراي عالي اطلاع¬رساني قرار گرفته¬اند. توان بازپرداخت وام توسط اين شركتها نيز پيشتر و هنگام بررسي طرحهاي كسب و كار اين شركتها براي دريافت كار مورد ارزيابي قرار گرفته است.
حال اين سوال مطرح ميشود كه آيا طولاني شدن اين چنيني زمان دريافت وام توسط شركتها به سود بانك است يا به ضرر آن؟
آيا اگر بانك نتواند اين وام كه قبلاً نحوه تخصيص آن معين شده را به شركتهاي مقصد برساند، با هيچ بازخواستي مواجه نخواهد شد؟
آيا مرجعي وجود دارد كه بررسي كند پس از گذشت بيش از نيمسال از تأمين اعتبار چهل ميلياردي توسط سازمان مديريت و برنامه¬ريزي، چرا هنوز حتي 10% اين مقدار نيز توسط بانك عامل ميان شركتها توزيع نشده است؟

شايد گفته شود اين شركتها كه با ارائه طرح كسب و كار قبلاً توانايي خود در بازپرداخت وام را اثبات كرده¬اند، اكنون خود ديگر تمايلي به دريافت اين وام ندارند اما قطعا سنگ¬اندازيهاي شعب بانكي در اين مسير است كه باعث شده شركتها هنوز نتوانند وام مربوط به يكسال قبل خود را دريافت كنند.
بنظر مي¬رسد شرايط به وجود آمده دخالت و اقدام توزيع¬كنندگان اوليه وام از سازمان مديريت و شوراي عالي اطلاع¬رساني را مي¬طلبد، وگرنه همچنان در بر همين پاشنه خواهد چرخيد و اين شركت هاي كوچك و متوسط فعال در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات هستند كه در طي اين دور باطل وقت و انرژي خود را از دست ميدهند...

در اين زمينه از آرشيو ايستنا:
- گلايه شوراي عالي اطلاع رساني از نحوه پرداخت وام هاي كسب و كار ICT
- وام شركت‌هاي ICT گرفتار سيستم بانكي

لينك ثابت || اضافه شده توسط آرش كريم بيگي|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي || آرش كريم بيگي

| More

براي عضويت در خبرنامه روزانه ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايستنا نمايش داده ميشود.

ictna/BHwZen_US

ثبت نام

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری ورزش ایران]
[مشاهده در: www.peonews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن