تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814735243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشديد برخورد با تخلفات مخاطره‌آميز توسط پليسخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: تشديد برخورد با تخلفات مخاطره‌آميز توسط پليسخبرگزاري موج -
۱۹ دي ۱۳۹۰ (۸:۵۵ق.ظ)

تشديد برخورد با تخلفات مخاطره‌آميز توسط پليس
خبرگزاري موج - رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان همدان گفت:برخورد با تخلفات مخاطره‌آميز توسط پليس تشديد مي شود.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان همدان در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري موج همدان گفت: استفاده از نقاط خط‌كشي شده از سوي عابرين پياده و رانندگاني كه مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت مي‌كنند پليس راهور را در انجام وظيفه‌اي كه دارد ياري مي‌دهند.
سرگرد علي فكري با تشكر و قدرداني از شهروندان همداني و رسانه‌ها و مطبوعات كه پليس راهور را حمايت مي‌كنند افزود: كساني كه حركات مخاطره‌آميز انجام دهند و جان و مال شهروندان را به مخاطره مي‌اندازند هيچگاه از ديد تيزبين مامورين راهور در امان نبوده و بايد مطلع باشند كه برخورد پليس با آنها بسيار شديد خواهد بود.
وي در ادامه اظهار داشت: رانندگاني كه معابر عمومي را با پيست اتومبيل‌راني و مسابقات موتورسواري اشتباه مي‌گيرند بايد منتظر برخورد شديد و اعمال قانون سنگين و توقيف وسيله نقليه خود و نمره منفي در گواهينامه باشند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان همدان يادآور شد: متاسفانه بيشترين تصادفات اتفاق افتاده كه توسط كارشناسان راهور تجزيه و تحليل شده علت آن‌ها بي‌مبالاتي رانندگان و به علت حركات مخاطره‌آميز بوده است.
سرگرد فكري خاطرنشان كرد: بر اين اساس تيم‌هاي محسوس و نامحسوس پليس راهنمايي و رانندگي همدان تمام معابر و محورهاي درون شهري بخصوص محورهاي گنجنامه، بلوار ارم، بلوار جوان، بلوار آيت‌ا... نجفي، بلوار فرودگاه و ديگر نقاط شهر را تحت پوشش قرار داده‌اند و با متخلفين به شدت برخورد مي‌كنند.
وي ضمن هشدار مجدد به رانندگاني كه از قانون و مقررات راهنمايي و رانندگي تخطي مي‌كنند تاكيد كرد: تمام حركات خودروهايي كه هنجارشكني مي‌كنند و با سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز، لائي‌كشي و عبور از چراغ راهنما جان و مال ديگران را مورد تعرض قرار مي‌دهند از ديد تيزبين پليس و دوربين‌هاي نصب شده در نقاط شهر مخفي نمانده و به شدت با رانندگان خاطي برخورد قانوني مي‌شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان همدان در ادامه اذعان داشت: در 16 روز گذشته بيش از 617 مورد از تخلفات مخاطره‌آميز و حادثه‌ساز شناسايي و با مبالغ جديد قانون راهنمايي و رانندگي اعمال قانون شده و بالغ بر 76 دستگاه خودرو به پاركينگ دلالت داده شده‌اند كه اكثر اين جريمه‌ها از 500 هزار ريال تا 2 ميليون ريال بوده است.
سرگرد فكري بيان داشت: روز گذشته در محور گنجنامه يك دستگاه سواري پرايد كه راننده آن خانم جواني بود و حركات مخاطره‌آميز، سبقت غيرمجاز، سرعت غيرمجاز انجام مي‌داد توسط تيم راهور مستقر در محور گنجنامه متوقف و ضمن جريمه 2 ميليون ريالي خودرو موصوف به پاركينگ دلالت كرديد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: هدف پليس جريمه نيست بلكه ايجاد امنيت روحي و رواني و همچنين امنيت سفرهاي درون شهري و برون شهري و حفظ حقوق ساير شهروندان است لذا از كليه رانندگان خواسته مي‌شود پليس راهور را در اجراي قانون جديد ياري دهند كه پليس نيز بتواند چند درصد رانندگاني كه حركات مخاطره‌آميز انجام مي‌دهند و باعث به خطر افتادن جان و مال ديگر شهروندان مي‌شود با اعمال قانون وادار به تبعيت نمايد.
سرگرد فكري با بيان اينكه قانونمندي به وسيله فرهنگ‌سازي محقق خواهد شد افزود: اميدواريم با اعمال قانون جديد بتوانيم در آينده شاهد كاهش تصادفات و تلفات ناشي از تخلفات حادثه‌ساز باشيم.
وي با بيان اينكه پليس راهور در تمام نقاط شهر جهت راهنمايي و دلالت همشهريان و رانندگان مستقر هستند اذعان داشت: بي‌توجهي به مقررات ناشي از پايين بودن مبلغ جريمه خطرآفرين بودن تخلف را از بين مي‌برد و تخلف براي رانندگان خاطي عادي شده بود كه با اعمال قانون جديد و جريمه و اعمال قانون‌هاي ديگر اين گونه رانندگان قانون‌شكن متنبه خواهند شد.
سرگرد فكري با اشاره به اينكه پليس به دنبال اصلاح رفتارهاي رانندگان خاطي است گفت: افزايش مبالغ جريمه خواست عمومي را با استفاده از ظرفيت‌هاي ترافيكي مثل پاركينگ‌هاي عمومي و استفاده از حمل و نقل عمومي محقق مي‌سازد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان همدان همچنين يادآور شد: افزايش جريمه منجر به ارتقاء حقوق شهروندي مي‌شود چرا كه شهروندان به دنبال حقوق حقه خود از دستگاه‌هاي اجرايي خواهند بود و رفتار مطلوبي در ايمني و انضباط عبور و مرور و ترافيك خواهند داشت.
سرگرد فكري در پايان گفت: در 9 ماهه سال جاري در شهرستان همدان آمار تصادفات كاهش محسوسي داشته به طوري كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد كاهش تصادفات فوتي داشته‌ايم.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن