تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821181605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيچ محدوديتي براي آموزش هاي غير رسمي در حوزه علميه وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هيچ محدوديتي براي آموزش هاي غير رسمي در حوزه علميه وجود ندارد
تهران - معاون آموزشي مركز مديريت حوزه هاي علميه استان تهران گفت:هيچ محدوديتي براي آموزش هاي غير رسمي در حوزه وجود ندارد و درهاي حوزه روي آن دسته از علاقه مندان علوم حوزوي كه شاغل بوده و فرصت حضور دايم ندارند، باز است.


حجت الاسلام "محمدحسين كبيريان"روز دوشنبه به خبرنگار معارف ايرنا افزود:افرادي كه شاغل بوده و يا بنا به هر دليلي نمي توانند به صورت دايم در حوزه به تحصيل علوم ديني بپردازند،مي توانند از مباحث علمي حوزه استفاده كنند اما مدركي به اين قبيل افراد ارايه نمي شود و از مزاياي حوزه نيز برخوردار نيستند.

وي ادامه داد: علاقه مندان به تحصيل علوم ديني و ادبيات عرب بدون در نظر گرفتن شرايط سني مي توانند براي ثبت نام در طول سال تحصيلي به مدارس علميه استان تهران مراجعه كنند.

كبيريان توضيح داد: افرادي كه به عنوان طلبه وارد نظام حوزه علميه مي شوند، موظفند به صورت تمام وقت در درس هاي حوزوي شركت كرده و نمي توانند به صورت همزمان در دانشگاه تحصيل كنند.

معاون آموزشي مركز مديريت حوزه هاي علميه استان تهران افزود: مباحث آموزشي حوزه هاي علميه مربوط به پذيرش طلبه در حوزه، برگزاري كلاس ها، اجراي برنامه هاي آموزشي و برگزاري امتحانات و در نهايت برگزاري جلسات دفاعيه پايان نامه ها و اعطاي مدارك تحصيلي است.

وي ادامه داد: اين مركز در چهار سطح به طلاب حوزه هاي علميه مدرك تحصيلي اعطا مي كند. البته سطح يك و دو نياز به پايان نامه ندارد اما مدرك سطح سه معادل كارشناسي ارشد و مدرك سطح چهار نيز معادل دكتري در دانشگاههاست.

اين استاد حوزه گفت: طلابي كه موفق به گذراندن سطوح حوزه مي شوند، بايد پايان نامه ارايه داده و در جلسه دفاعيه شركت كنند. به همين منظور هيات هاي علمي ضمن تعيين موضوع پايان نامه براي طلابي كه سطح سه و چهار را گذرانده اند، استاد راهنما و مشاور معرفي مي كنند تا پس از موفقيت در دفاع از پايان نامه خود مدرك علمي دريافت كنند.

وي ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع پايان نامه براي طلاب علوم ديني،كارگروهي متشكل از استادان مجرب حوزه بر محتوا و موضوع هاي پايان نامه هاي طلاب نظارت مي كنند تا پايان نامه هاي اين گروه از طلاب به صورت كاربردي ارايه شود.

فراهنگ**1003**

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30755509

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن