تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821181712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد حوزه و دانشگاه:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد حوزه و دانشگاه:
خبرگزاري فارس: استاد حوزه و دانشگاه با تاكيد بر اينكه در انتخاب الگوها دقت داشته باشيم، گفت: الگوهاي خوبي براي جوانان در كربلا داريم.


به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام علي آقابابا شامگاه يكشنبه در مراسم پاسداشت قيام اسلامي و انقلابي مردم ولايت‌مدار شهرستان ري در 18 دي سال 57 و گراميداشت چهار شهيد انقلاب اسلامي با بيان اينكه بينش همان بصيرت است، گفت: هر انتخابي بايد بينش داشته باشد، بصر چشم سر است و بصيرت چشم دل و حقيقت بين است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه بعضي‌ها چشم سر دارند ولي چشم عقل ندارند، افزود: كسي كه چشم سر نداشته باشد بهتر است نسبت به كسي كه چشم دل نداشته باشد، فرد كور باشد ولي چشم عقل داشته باشد.
وي در ادامه با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب خيلي زيبا بصيرت را معني كردند، عنوان كرد: مقام معظم رهبري فرمودند «بصيرت يعني قبله نما، بصيرت يعني قطب‌نما» به معناي نورافكن است كسي كه در بيابان قرار گيرد ولي قطب‌نما نداشته باشد احتمال اينكه نتواند به مقصود برسد كم است و كسي كه قطب نما داشته باشد به راحتي مي‌تواند مسير را پيدا كند.
اين استاد حوزه با بيان اينكه سه جبهه در كربلا بودند، گفت: گروه نخست حاضران در كربلا معاندان و مخالفان بودند و گروه ديگر بي‌تفاوت‌ها و در نهايت ياران و وفاداران بودند.
آقابابا در تعريف مخالفان و معاندان بيان داشت: مخالفان و معاندان كساني هستند كه عملا جلوي امام خود قرار گرفتند و كساني كه از ظلم تبعيت مي‌كردند مقابل امام ايستادند.
وي بي‌تفاوت‌ها را كساني معرفي كرد كه مي‌دانستند امام حسين (ع) به حق است و مسير حركت امام حسين (ع) به چيست، ولي حضرت را تنها گذاشتند، خاطرنشان كرد: تاريخ نمونه‌هاي زيادي از اين افراد را دارد افرادي همچون كسي كه حافظ قرآن و رئيس قبيله 4 هزار نفره بود و وقتي فهميد امام حسين (ع) به سمت كوفه مي‌آيد به بيرون از شهر آمد و چادر زد و زماني كه امام (ع) در مسير كوفه متوجه اين فرد شد با حضور در چادرش از او پرسيدند «چرا به بيرون شهر آمدي و چادر زدي» در پاسخ عنوان كرد كه مي‌خواهم بي‌طرف باشم، چرا كه اگر با شما بجنگم آخرتم را از دست مي‌دهم و با عبدالله بجنگم دنيايم را از دست مي‌دهم پس آمدم بي‌طرف باشم و پس از صحبت دو ساعته امام با وي بيان داشت كه «مي‌ترسم در كربلا خونم هدر رود چرا كه شما قليل هستيد.»
آقابابا خاطرنشان كرد: شهداي 18 دي شهرري زماني كه به اين اقدام دست زدند كسي فكر نمي‌كرد كه موفق شوند، اما ديديم كه اين حركت به پيروزي انقلاب اسلامي منجر شد.
استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه جبهه سوم در كربلا ياران و وفاداران بودند، به تفاوت اردوگاه امام حسن مجتبي (ع) و امام حسين پرداخت و ابراز داشت: امام حسن مجتبي (ع) خيلي نيرو داشت، ولي گوش به فرمان امام نبودند و امام حسن (ع) در اردوگاه خود خيلي غريب بود و در كتاب صلح امام حسن (ع) كه توسط مقام معظم رهبري ترجمه شده، آمده است امام حسن (ع) سه بار در اردوگاه ترور شدند؛ اما در اردوگاه امام حسين (ع) تعداد افراد كم بود؛ اما در هدف خود ثابت قدم بودند.
وي با اشاره به اينكه الگوهاي خوبي در كربلا داريم، تصريح كرد: بايد بدانيم چه كساني را الگو خود قرار مي‌دهيم و جوانان دقت داشته باشند كه الگوهاي زيادي براي آنها در كربلا وجود داشتند.
مراسم پاسداشت قيام اسلامي و انقلابي مردم ولايت‌مدار شهرستان ري در 18 دي سال 57 و گراميداشت چهار شهيد انقلاب اسلامي با حضور خانواده معظم شهدا، اميرحسين باقرنژاد فرماندار شهرستان ري، مسئول امور ايثارگران استانداري تهران، اساتيد حوزه و دانشگاه، جمعي از مسئولان شهرستان ري و امت حزب‌الله و ولايتمدار شهرري در مسجد خاتم النبيين (ص) برگزار شد.
انتهاي پيام/ن۲۰

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن