تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814962863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كل بانك مركزي از حضور در مجلس خودداري كرد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: رئيس كل بانك مركزي از حضور در مجلس خودداري كرد
ايران > قانونگذاري - رئيس كل بانك مركزي كه امروز ( 18/10/90 ) براي شركت در جلسه غيرعلني مجلس جهت بررسي مسائل ارزي كشور دعوت شده بود به اين جلسه نرفت. معاون پارلماني رئيس جمهور نيز اعلام كرد كه احمدي نژاد براي پاسخ دادن به پرسشهاي نمايندگان در جلسات كميسيونها حاضر نمي شود بلكه تنها در جلسه علني شركت مي كند. اين شرايط باعث بروز واكنش از سوي نايب رئيس مجلس و تني چند از نمايندگان شد.

محمدرضا باهنر كه رياست جلسه امروز را بر عهده داشت در اين مورد گفت: قرار بود در جلسه غير علني درباره سياست‌هاي پولي و مالي و برخي از تشنج هاي ايجاد شده در بازارهاي پولي رسيدگي شود زيرا تعدادي از نمايندگان نيز در نامه اي تقاضاي جلسه غير علني رسمي كرده بودند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي توضيح داد: براي برگزاري جلسات غير علني رسمي فرايند روشن و مشخصي در آيين نامه و قانون اساسي وجود دارد و لازم است همه شرايط آن مدنظر قرار گيرد كه يكي از آنها رأي خود نمايندگان است.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سفر رئيس جمهور به ۴ كشور آمريكايي و همراهي ۴ وزير دست اندركار در اين موضوع از جمله وزراي اقتصاد و صنعت، تصريح كرد: از محمود بهمني رئيس بانك مركزي و معاونين برخي از وزارتخانه‌ها و رئيس خزانه داري كل كشور دعوت كرديم تا در جلسه امروز برخي بخش‌ها مورد بحث و بررسي قرار گيرد و در صورت ضرورت جلسه بعدي را با حضور وزرا ادامه دهيم.

وي ادامه داد: هنوز آقاي بهمني نرسيده اند و برخي از دوستان خبر داده اند كه اين حضور براي او سخت است اگر چه ما دليل اين حرف را نمي فهميم كه به خاطر نبود وزرا است و يا اينكه ايشان منعي از طرف مقامات بالاتر براي اين حضور داشته اند.

عضو كميسيون اجتماعي با بيان اينكه مجلس درباره حاضر نشدن در جلسه توجيه نيست، تصريح كرد: اين مسأله قابل پيگيري است زيرا پس از دعوت مجلس بايد به او پاسخ داده شود و مدعوين مكلف به حضور هستند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اينكه جلسه غير علني رسمي انجام نشد، مي توان جلسه را تمام كرد و يا اينكه آن را با دستور كار معمول مجلس ادامه داد و براي جلسه بعدي با دولت فكري كرد.

برگزاري نشست غيرعلني بدون حضور وزيران به مصلحت مجلس نيست

درهمين رابطه احمد توكلي در نشست علني امروز مجلس (يكشنبه ۱۸ دي) در تذكري آئين‌نامه‌اي با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ كه درباره حفظ منزلت مجلس است و همچنين ماده ۱۰۳ آئين‌نامه داخلي مجلس اظهار كرد: درخواست ما از هيات رئيسه اين است كه جلسه غيرعلني تشكيل نشود.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در تشريح دلايل درخواست جمعي از نمايندگان براي برگزاري نشست غيرعلني افزود: درخواست ما به اين دليل بود كه وضع بازار ارز وضع قابل تحملي نيست و ضربه‌هايي كه از اين حيث به توليد وارد شده است، كشور را در آستانه حوادث بدي قرار مي‌دهد.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس ادامه داد: علت اين كه خواستيم نشست رسمي غيرعلني مطابق ماده ۱۰۳ آيين‌نامه داخلي مجلس و اصل ۶۹ قانون اساسي برگزار شود اين بود كه جلسه ثبت و بعد از رفع شرايط اضطراب پخش مي‌شود و ملت ايران متوجه مي‌شوند كه چه عواملي باعث نوسان‌هاي شديد بازار ارز شده است.

اين عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بيان اين كه متاسفانه دولت پاسخگوي اين شرايط نيست تصريح كرد: مسوولان براي پاسخگويي به مجلس نيامدند و هيات رئيسه نيز براي حفظ منزلت مجلس جلسه را غيرعلني برگزار نكند زيرا بي‌فايده است و خاصيتي ندارد.

توكلي با يادآوري اين كه در جلسات قبلي برخي مسوولان آمدند و حرف‌هاي كلي زدند و نتيجه‌اي نگرفتيم، گفت: متاسفانه وضع بازار بدتر شد و اگر دوباره نشست غيرعلني برگزار شود مجلس نيز بدنام مي‌شود.

وي خطاب به هيات رئيسه مجلس گفت: مقدمات را به گونه‌اي فراهم كنيد كه دولت عذر مسافرت نداشته و به طور رسمي گزارشي را ارائه كند و ما آنها را بازخواست كنيم كه چرا با سرنوشت كشور و اقتصاد كشور اين گونه بازي كند.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اين كه دو وزير نيستند كه براي پاسخگويي به مجلس بيايند و از سوي ديگر رئيس بانك مركزي نيز نيامده است، ادامه داد: بنابراين به مصلحت مجلس نيست كه جلسه غيرعلني برگزار كند.

با عدم تدبير صحيح هزينه‌هاي تحريم را بيشتر نكنيم

در ادامه همين بحث، محمدرضا باهنر در پاسخ به تذكر بهروز جعفري در صحن علني مجلس شوراي اسلامي گفت: درخصوص عدم حضور وزرا در جلسه علني امروز عذر موجهي وجود دارد و مجلس نيز از دلايل آن مطلع است و معاونين وزرا در جلسه امروز حضور دارند كه از حضور آنها تشكر مي‌كنيم.

نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عدم حضور بهمني رئيس بانك مركزي در جلسه علني امروز مجلس يادآور شد: عدم حضور بهمني در جلسه امروز هيچ توجيهي ندارد و نمي‌دانيم كه آيا به وي دستور داده‌اند در جلسه حضور نيابد يا اين كه بنا به تشخيص خود در جلسه امروز مجلس حضور نيافته است كه بايد دلايل آن روشن شود.

باهنر با اشاره به شرايط تحريم كشور اظهار داشت: كشور در شرايط تحريم به سر مي‌برد كه اين تحريم‌ها هزينه‌هاي زيادي را به مردم تحميل مي‌كند كه البته ملت ايران پرداخت اين هزينه‌ها را پذيرفته‌اند و ذره‌اي از خواسته‌هاي خود كوتاه نمي‌آيند لذا قرار نيست نظام با غر زدن و تشر رفتن از خواسته‌هاي خود عقب‌نشيني كند.

وي با تاكيد بر اين كه ما در شرايط و تحريم‌هاي سخت‌تري قرار داشته‌ايم، گفت: ملت ايران شرايط و تحريم‌هاي سخت‌تري را پشت سر گذاشتند، لذا اين تحريم‌ها براي آنها اشكالي ندارد ولي آنچه مشكل‌ساز است عدم تدابير صحيح داخلي است و اين عدم تدابير هزينه‌ها را براي مردم افزايش مي‌دهد.

نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: قطعا نمايندگان در خصوص عدم تدابير صحيح داخلي و نوع مديريت مشكل دارند، لذا تخلفات دولت بايد از طريق گفتگو حل شود؛ چرا كه قرار نيست خودمان در شرايط تحريم هزينه‌ها را براي كشور افزايش دهيم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: هزينه‌ها را در شرايط تحريم‌ اضافه نكردن يعني قوانين را درست اجرا كردن، تدبير داشتن و سياست‌هاي زيگزاگي را اعمال نكردن است. لذا در جلسه بعدي با حضور وزرا به بحث و گفتگوي بيشتر در اين خصوص خواهيم پرداخت.

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن