تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805217340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: استراتژي آمريكا در منطقه، درگيركردن طوايف ديني است براي مقابله با دسائس دشمن بايد به مولفه‌هاي اقتصاد ملي توجه كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: لاريجاني: استراتژي آمريكا در منطقه، درگيركردن طوايف ديني است براي مقابله با دسائس دشمن بايد به مولفه‌هاي اقتصاد ملي توجه كرد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

دكتر علي لاريجاني با اشاره به رجزخواني مفصل و پيوسته آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي در تحريم‌ها عليه ايران اظهار داشت: پس از فضاحت اخراج نظاميان آمريكايي از عراق و سرنگوني پي در پي ديكتاتورهاي وابسته آمريكا در منطقه و مشكلات اقتصادي داخلي آمريكا كه حتي منجر به تقليل بودجه دفاعي آمريكا گرديد، طراحي دشمن فرضي و هدف گذاري تصنعي آمريكا براي منحرف كردن افكار عمومي داخل و خارج ضرورت داشت تا چندان ظاهر ساختار رهبري كذايي آمريكا بر دنيا دچار ورشكستگي نشود.

به گزار ش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس مجلس شوراي اسلامي امروز - يك‌شنبه - در صحن علني مجلس تصريح كرد: عجيب است كه مسئولان آمريكايي ريشه اين ورشكستگي را كه در نفرت جهاني نهفته است درك نمي‌كند و از اين شاخه به شاخه ديگري مي‌پرند.

رييس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: چندي پيش عرض شد كه استراتژي آمريكا در پس بحران منطقه‌اي كه دامن‌گير آنان شده است، درگير نمودن طوايف ديني است، لذا در چند هفته اخير چه در عراق و چه در سوريه شاهد اجراي سناريوي خائنانه آنان هستيم.

لاريجاني ادامه داد: انفجارهاي متعدد در مسير عزاداران حسيني براي مراسم اربعين و انفجار در شهرك صدر بغداد بخشي از سناريوي آمريكايي است كه برخي از كشورهاي منطقه‌اي نيز در آن دست دارند، مخصوصا ماجراجويي در سوريه و ايجاد انفجارهاي متعدد از طرفي و تحريم‌هاي مختلف از طرف برخي كشورهاي منطقه‌اي از طريق ديگر و اعزام ناظر از جانب اتحاديه‌ي عرب حكايت از دستپاچگي آمريكا براي مساله‌سازي جديد در منطقه دارد.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تاسف‌آور است كه ايالات متحده حاضر است عنوان رهبري بدلي جهان را يدك بكشد، حتي اگر اين رهبري در جهنم و همراه با نفرت شكل يابد، ولي حاضر نيست بخشي از همت خود را صرف خدمت به ملت‌ها كند.

وي افزود: به قول آدام اسميت "‌پيرو شعار رذيلانه‌اي هستند كه همه چيز براي ما و هيچ چيز براي ديگران" ، اما ملت ايران تحت تدابير رهبر فرزانه انقلاب با وحدت و روحيه‌ي گذشت و درك يكديگر و پرهيز از حواشي آمريكا و برخي كشورهاي غربي را از اين طريق بي‌مقصد آنان پشيمان خواهند نمود.

لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: 76 سال پيش در 17 دي 1314 حادثه‌اي در ايران به صورت قانون ابلاغ و اجرا شد كه گوشه‌اي از سياست استعماري غرب در كشورهاي اسلامي را نشان مي‌دهد كه آن اجراي قانون كشف حجاب توسط رضاخان ميرپنج بود.

وي تصريح كرد: رضاخان كه قبل از به قدرت رسيدن خود را فردي ديندار و پايبند به اصول مذهب معرفي كرده بود بعد از كسب قدرت ابتدا در 6 دي 1307 قانون متحد‌الشكل نمودن لباس مردم را به تصويب رساند و پس از سفر به تركيه در سال 1313 و ديدار با آتاترك تصور نمود مشكل عقب افتادگي در نوع لباس است.

لاريجاني گفت: قيام مسجد گوهر شاهد حركتي سرافرازانه از شجاعت ملت و علماي اسلامي در مقابل رواج بي‌ديني دست نشانده‌ي استعمار بود اما شش ماه پس از كشتار مسجد گوهرشاد رضاخان با قلدري و يكدندگي در 17 دي 1314 قانون كشف حجاب زنان ايران را رسما اعلام نمود.

لاريجاني اظهار داشت: ماموران رژيم، هتاكي‌ها و گستاخي‌ها به زنان مومنه و محجبه نمودند اما ريشه‌هاي ديني جامعه‌ي ايراني و اتكاء مردم به نظر مراجع و علما بر بيش از نيم قرن كج‌انديشي و مبارزه با خاندان پهلوي‌ها فائق آ‌مد.

وي اضافه كرد: زنان در انقلاب اسلامي با حفظ شئون ديني حضور چشمگير داشته و در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، علمي و سياسي نقشي ممتاز يافته‌اند. به طوري كه مدل حضور زنان ايران در مجامع مختلف استواري اراده ديني و ايمان مذهبي را با تحرك اجتماعي همراه نمود كه اين امر از بركت تربيت مدرسه علماي دين حاصل شده است.

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قيام مردم انقلابي استان قم در 19 دي 1356 خاطرنشان كرد: اين بار نيز كج انديشي و غرور كاذب دستگاه حكومتي پهلوي صغير و نگارش مقاله‌ي توهين آميز به ساحت مقدس مرجع بزرگ ديني و محبوب ملت ايران با غيرت ديني مردم قم مواجه گرديد.

لاريجاني ابراز داشت: مردم انقلابي قم با حركت دسته جمعي در خيابان‌ها و حضور در بيت مراجع تقليد اعتراض خود را به دستگاه فاسد حاكم نشان دادند. اما اين حركت توسط رژيم به خاك و خون كشيده شد، و لذا عملا حركت مجاهدانه مردم قم، آغازگر نهضت و انقلاب اسلامي گرديد و استان‌ها و شهر‌ها به تأسي جوشش مردم قم جنبش خود را آغاز نمودند و داستان اربعين‌ها روح حماسه را در ملت ايران بيدار نمود.

نماينده‌ مردم قم، خاطرنشان كرد: البته قم قهرمان به خاطر مرقد مطهر حضرت معصومه(س) و حوزه‌ي تاريخي علميه‌ي قم و ريشه تشيع استان كه از قرون اوليه‌ي اسلامي و آمدن خاندان اشعريان به قم حاصل شده است بايد نقشي پيش رو در انقلاب براي خود به يادگار مي‌گذاشت كه خوشبختانه در صحنه‌هاي مجاهدت و ايستادگي در طول سال‌هاي پس از انقلاب شاهد اين ويژگي در مردم انقلابي قم هستيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه مجلس از اقدامات غرورآ‌فرين نيروهاي مسلح در آب‌هاي خليج فارس و درياي عمان تشكر مي‌كند، گفت: مجلس به مسئولان اجرايي گوشزد مي‌كند براي مقابله با دسائس دشمن مولفه‌هاي اقتصاد ملي بايد مستمرا مورد توجه جدي قرار گيرد و نبايد با روش‌هاي غيرعلمي شاهد برخي نوسانات در اقتصاد ملي باشيم كه آدرس غلطي به دشمن بدهد.

لاريجاني افزود: اينك اندازه‌گيري مديريت انقلابي در پايداري مسير اقتصاد ملي نهفته است و به جاي تغييرات در مديريت‌ها آن هم در نزديكي انتخابات مجلس كه حداقل ايجاد سوءتفاهم مي‌كند، همت خود را در حل مشكل اشتغال و گراني صرف نمايند.

لاريجاني در پايان درگذشت والده حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدرضا ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رييس‌جمهور را تسليت گفت.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن