تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815372678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار آذربايجان غربي بر استاندارد سازي كالا هاي مصرفي تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاندار آذربايجان غربي بر استاندارد سازي كالا هاي مصرفي تاكيد كرد
اروميه - استاندار آذربايجان غربي با تاكيد بر ضرورت استاندارد سازي كليه كالاهاي مصرفي مردم گفت: رعايت استاندارد ضريب ايمني، راحتي و سلامت جامعه را بالا برده و اطمينان مردم را به مصرف كالاهاي توليد داخلي جلب مي كند.


وحيد جلال زاده رور پنجشنبه در نخستين جلسه شوراي استاندارد آذربايجان غربي در جمع اعضاي اين شورا افزود: اين استان به دليل موقعيت جغرافيايي خاصي كه دارد سالانه بيش از سه ميليون مسافر خارجي را پذيراست و توليد و عرضه كالاهاي با كيفيت داخلي مي تواند در افزايش صادرات و واردات كالا نقش بسزايي داشته باشد.

جلال زاده اضافه كرد: سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي كشور بايد اعتبار ويژه اي براي برنامه هاي اداره كل تحقيقات صنعتي استان اختصاص دهد.

مدير كل هماهنگي امور استانهاي سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي كشور نيز در اين جلسه با مهم و گسترده خواندن ظرفيت هاي گمركي آذربايجان عربي گفت: گمرگات آذربايجان غربي در 9 ماه گذشته بيش از شش هزار و 870 قلم كالاي وارداتي و يك هزار و 680 قلم كالاي صادراتي داشته است.

"وحيد مرندي مقدم" افزود: افزايش ارتقاي سطحي كمي اين ميزان به 21 هزار در واردات و شش هزار در صادرات يكي از مهمترين كارهايي است كه اين استان قصد دارد در برنامه هاي آتي به آن بپردازند.

وي اظهار كرد: استاندارد سازي عملي پيشگيرانه در مقابل خسارتها و نواقص بوده و بارعايت استانداردها زمينه آسايش و ايمني در جامعه فراهم مي شود.

وي اضافه كرد: در راستاي تلاش هايي كه در جهت جهاد اقتصادي انجام مي گيرد، قصد داريم در تدوين و تبيين استانداردها اقدامات قابل قبولي را در سطح كشور به انجام برسانيم.

در اين جلسه اختصاص فضاي مناسب براي ساخت و تجهيز اداره استاندارد در بازرگان، تخصيص مجوزهاي استخدامي جهت حضور اداره كل در گمرگات و مرزها به تعداد پست هاي بلاتصدي، به كارگيري سيستم هوشمند در صادرات و واردات كالا با هدف جلوگيري از هر گونه تخلف با اعتبار 900 ميليون ريال مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

تجهيز آزمايشگاه هاي مورد نياز در مهاباد با اعتبار پنج ميليارد ريال، پيگيري تجهيز آزمايشگاه مرجع فرآورده هاي نفتي استاندارد استان، ملزم كردن شهرداري ها جهت اخذ گواهي بازرسي تجهيزات شهر بازي ها از شركتهاي داراي تاييد صلاحيت استاندارد و همكاري شهرداري ها جهت نامگذاري ميادين و بلوارها به نام "استاندارد" براي ارتقاي فرهنگ استاندارد در جامعه از پشنهادات مطرح شده در اين جلسه بود.

583/7126/245

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30750474

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن