تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816581965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري/معضل تاخير در امداد رساني/ تجهيزات امدادي براي مانورها انبار شدند!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري/معضل تاخير در امداد رساني/ تجهيزات امدادي براي مانورها انبار شدند!
معضل تاخير در امداد رساني/ تجهيزات امدادي براي مانورها انبار شدند!
گرگان - خبرگزاري مهر: هر روز شاهد بروز حوادث و سوانح مختلف جاده اي در استان گلستان هستيم و تاخير در امدادرساني دليل برخي از تلفات را در استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ضعف و تاخير در عمليات امداد و نجات در برخي حوادث اين واقعيت تلخ را گوشزد مي كند كه به رغم توسعه كمي و كيفي امكانات، استفاده مناسبي از اين تجهيزات صورت نمي گيرد.

همواره حادثه ديدگان حوادث مختلف در گلستان از تاخير در امداد رساني و خدمات دهي اورژانس، هلال احمر، آتش نشاني و ... گلايمندند و اين امر نارضايتي را به همراه داشته است.

كمبود امكانات و تجهيزات امدادي در برخي موارد منجر به آسيب ديدگي بيشتر مجروحان و حوادث ويا تاخير در اعزام سبب فوت هموطنان در استان گلستان شده است.

اين وضعيت درحاليست كه همواره مسئولان بخش هاي مختلف از جمله هلال احمر و آتش نشاني از به روز شدن امكانات و تجهيزات و افزايش كمي و كيفي خدمات خبر مي دهند.

در همين حال، مردم اعتقاد دارند همواره ناوگان امدادي و پزشكي با تاخير در محل حوادث در گلستان اعزام مي شوند.

به گفته شاهدان عيني بروز يك حادثه تصادف در محور گنبد - گرگان، آتش نشاني و هلال احمر با تاخير در اين حادثه حاضر شدند.

در اين حادثه كه يكدستگاه خودرو وانت پيكان در محور كمربندي علي آبادكتول واژگون شده بود، يك نفر مجروح شد.

يكي از شاهدان اين حادثه بيان داشت: آتش نشاني و هلال احمر متاسفانه تجهيزات كافي براي خارج كردن مجروح حادثه از داخل خودرو نداشتند.

به گفته برخي از شهروندان، مسئولان از به روز رساني تجهيزات امدادي خبر مي دهند اما در زمان بروز حوادث خلاف اين گفته ها ثابت مي شود.

واژگوني تانكر حامل گاز مايع در ميدان شهر كردكوي نيز از ديگر حوادثي است كه تاخير در امداد رساني و اعزام نيروهاي آتش نشاني در آن ملموس بوده است.

به باور آنها بر اساس گفته هاي مسئولان اينگونه به نظر مي رسد كه متوليان امر تجهيزات لازم امدادي و پزشكي را تنها براي مانورها در انبارها نگه داشته اند!

همچنين به نظر مي رسد برخي از خدمات و فعاليتهاي امداد و نجات تنها موكول به ايام خاصي در سال است و فعاليت پايگاههاي امداد و نجات در ديگر فصول سال چندان چشمگير نيست.

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان گلستاان گفت: متوسط زمان رسيدن به محل حادثه در شهر در استان 6 دقيقه و در جاده 10 دقيقه است.

محمد جواد مقسمي تعداد ماموريت هاي اورژانس استان در سال 89 را 13 هزار و 13 مورد ماموريت تصادفي ذكر كرد و گفت: 24 هزار و 186مورد نيز تعداد ماموريت غيرتصادفي هستند.

وي بيان داشت: در شش ماهه اول سال 90، هفت هزار و 106مورد ماموريت تصادفي و 14هزار و 156مورد ماموريت غيرتصادفي داشتيم.

وي گفت: 48 پايگاه اورژانس و 75 آمبولانس در استان فعال هستند.

مقسمي در خصوص تاخير آمبولانس تا محل حادثه گفت: زمان رسيدن ما به محل حادثه از زمان وقوع حادثه نيست بلكه از زماني است كه به ما حادثه اطلاع داده مي شود ولي بيشتر مردم از زمان تصادف در نظر مي گيرند.

وي ادامه داد: شهر گرگان با معضل ترافيك روبروست و به خاطر ترافيك بالا و اينكه مانند شهرهايي چون تهران جايگاه ويژه اي ندارند گاهي ديرتر به محل حادثه مي رسيم.

وي افزود: ما در گرگان هفت پايگاه داريم كه مطابق با استاندارد است ولي مواقعي است كه تمام آمبولانس هاي ما در محل هاي حادثه هستند و ممكن است تا برگردند كمي طولاني شود.

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان بيان داشت: بعضي مواقع نيز برخي مردم در موارد غير اورژانسي با 115 تماس مي گيرند كه مانع از رسيدگي به بيماران اورژانسي مي شود.

وي در خصوص نيازمنديهاي مركز اورژانس گفت: ما در خصوص نيروي انساني مشكل داريم چون در حال حاضر در رشته هاي پرستاري و رشته هاي مرتبط با آن چون اتاق عمل، هوشبري فارغ التحصيل مرد كم است در جذب نيروي انساني متخصص مشكل داريم.

مقسمي افزود: ما نيازمند موتورلانس نيز هستيم چون نسبت به آمبولانس راحت تر مي تواند در محل حادثه حضور يابد و اقدامات اوليه را انجام دهد.

وي تصريح كرد: موتورلانس جزو مصوبات هيئت رئيسه است واگر مشكلي پيش نيايد تا چهار ماه آينده اين طرح اجرايي مي شود.

در عين حال دستگاههاي مختلف گلستان از اجراي طرح هايي ويژه براي افزايش خدمات دهي به هم استانهاي در فصل هاي مختلف از جمله زمستان خبر مي دهند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر گلستان گفت: 20 پست امداد و نجات زمستانه براي امدادرساني به هموطنان در استان فعال شده است.

مجتبي اكبري افزود: فعاليت اين پست ها از 15 آذرماه سالجاري آغاز شد و 100 روز ادامه دارد.

وي اظهار داشت: با توجه به فرا رسيدن فصل سرما و لزوم ايجاد ايمني در جهت كاهش حداكثري ترافيكي و ايجاد امكان تردد ايمن در جاده هاي كشوراين طرح اجرا شد.

اكبري بيان داشت: اهداف بشردوستانه، تسكين آلام بشري و ارائه خدمات امداد و نجات در تصادفات جاده اي به مصدومان، حادثه ديدگان و در راه ماندگان از ديگر اهداف اين طرح است.

نگاهي به آمار تلفات جاده اي گلستان نشان مي دهد كه درصدي از اين تلفات به دليل ضعف در امدادرساني و خدمات دهي دستگاههاي مربوط بوده است.

در هفت ماهه امسال 362 نفر در حوادث رانندگي استان جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي هاي تصادفات 412 نفر بود، 12.1 درصد كاهش يافته است و تلفات رانندگي هفت ماهه امسال اين استان 308 نفر مرد و 54 نفر زن بودند.

همچنين از كل حوادث رانندگي منجر به فوت استان گلستان در اين مدت، 203 مورد در جاده هاي برون شهري، 90 مورد درون شهري، 68 مورد جاده هاي روستايي و يك مورد در مسيرهاي نامعلوم ثبت شده است.

در حوادث رانندگي هفت ماهه استان گلستان پنج‌هزار و 768 مصدوم به مراكز پزشكي قانوني ارجاع شدند كه اين رقم نيز نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.8 درصد كاهش يافت.

بر اساس اين گزارش در مهرماه امسال 56 نفر در حوادث رانندگي استان جان باختند كه نسبت به مهر سال قبل كه تعداد فوتي ها 66 نفر بود، 15.2درصد كاهش دارد و تعداد مصدومان ارجاعي حوادث رانندگي اين استان نيز 872 نفر ثبت شده است.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن