تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816017488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا در چالش هاي سياسي و اقتصادي بي سابقه اي قرار گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آمريكا در چالش هاي سياسي و اقتصادي بي سابقه اي قرار گرفته است
بلگراد - يك تحليلگر صرب با اشاره به شكست هاي پي در پي سياسي و اقتصادي آمريكا، گفت: حكومت واشنگتن در چالش هاي بزرگ سياسي و اقتصادي بي سابقه قرار گرفته و قصد دارد ديگر كشورها را نيز در اين مسير به دنبال خود بكشاند.


"دوشان تشيچ لوژانسكي" روز چهارشنبه در گفت و گويي با خبرنگار ايرنا در بلگراد، شكار هواپيماي فوق پيشرفته آمريكا پس از تجاوز به حريم ايران توسط نظاميان كشورمان را از جمله شكست هايي ذكر كرد كه واشنگتن با ناباوري مجبور به پذيرفتن آن شده است.

اين تحليلگر صرب "تروريسم جهاني" را مورد اشاره قرار داد و گفت: تروريسم جهاني ساخته و پرداخته خود آمريكايي ها است و سالانه صدها هزار تن را به همين بهانه به كام مرگ مي كشانند.

وي افزود: آمريكا با به وجود آوردن حادثه 11 سپتامبر سال 2001 ميلادي "تروريسم جهاني" را بهانه اي براي حملات نظامي خود به عراق و افغانستان قرار داد و ميليون ها نفر را بي خانمان و قتل عام كرد و اكنون با سناريوهاي ساختگي تلاش مي كند كه افكار عمومي جهان بارديگر فريب دهد.

اين كارشناس سياسي صرب در ادامه به تلاش هاي آمريكا و كشورهاي هم پيمانش براي تحريم ملت ايران اشاره كرد و گفت: ايران كشوري خودكفا است و تحريم پذير نيست؛ اما در باره ادعاها در باره تحريم نفت اين كشور بايد گفت كه نياز جهاني به نفت، تحريم اين فرآورده را غير ممكن مي كند و در اين ميان كشورهاي تحريم كننده زيان خواهند ديد.

لوژانسكي، در بخش ديگري از گفت و گوي خود ، تمامي قيام هاي مردمي و آزادي طلبانه در اقصي نقاط جهان از جمله در كشورهاي عربي، آفريقايي و آمريكا را نشأت گرفته از انقلاب اسلامي ايران دانست و گفت: اتهامات آمريكا عليه ايران و تحريم هايي كه بيش از سه دهه گذشته با فشارهاي واشنگتن بر عليه اين كشور اعمال شده، نشانه خصومت آشكار واشنگتن با سياست هاي صلح آميز و استقلال طلبانه ايران است.

اين تحليلگر و خبرنگار برجسته صرب، شكار هواپيماي بدون خلبان و جاسوسي آمريكا توسط نظاميان ايران را شكست و فاجعه اي بزرگ در تاريخ سياسي نظامي آن كشور توصيف كرد و گفت: متخصصان ايراني با كنترل و هدايت هواپيماي فوق پيشرفته نيروي هوايي آمريكا، ثابت كردند كه شكست ناپذيري اين كشور يك افسانه است كه بيشتر نيز آمريكايي ها به آن دامن مي زنند.

تحليلگر صرب با اشاره به اينكه تمامي دسيسه هاي آمريكا براي متوقف كردن پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران با شكست رو به رو شده است، گفت: آمريكا راهي به جز مذاكره و احترام به منافع ملي ايران در پيش رو ندارد.

لوژانسكي كه نويسنده ده ها كتاب در باره اوضاع سياسي كشورها و روابط بين المللي است، به نظرات منفي مردم بسياري از كشورها و در اقصي نقاط جهان نسبت به سياست هاي امپرياليستي آمريكا اشاره كرد و با تاكيد بر ضرورت ايجاد تغييرات در ساختار سازمان ملل متحد، گفت: كشورهاي بزرگ و صلح طلب بايد تلاش كنند كه براي پايداري صلح و ثبات در جهان براي تغيير ساختار سازمان ملل تلاش و همكاري كنند تا از دخالت ها و اعمال نفوذ آشكار و پنهان آمريكا در اين نهاد بين المللي جلوگيري كنند.

اروپام**2061**1596** 1506

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30737424

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن