تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816492136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير جهاد كشاورزي : اعتبار عمراني كشاورزي در لايحه بودجه 18 درصد رشد دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير جهاد كشاورزي : اعتبار عمراني كشاورزي در لايحه بودجه 18 درصد رشد دارد
خبرگزاري فارس: وزير جهاد كشاورزي امروز اعلام كرد: رشد اعتبارات بخش كشاورزي در لايحه بودجه سال 88 كه امروز تقديم مجلس شد با 18 درصد رشد مواجه است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمدرضا اسكندري وزير جهاد كشاورزي امروز در جمع خبرنگاران در وزارتخانه با اشاره به اينكه در دهه فجر 2 هزار و 200 پروژه عمراني بخش كشاورزي در كشور با اعتبار 760 ميليارد تومان به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: هزار و 500 پروژه از اين تعداد در بخش دام و طيور خواهد بود.
وي افزود: اعتبار بخش كشاورزي در لايحه بودجه 88 حدود 18 درصد رشد دارد، در حالي كه در بقيه بخش‌هاي اقتصادي بويژه در فصل اعتبار تملك دارايي سرمايه‌اي افزايشي وجود ندارد و اين رقم در برخي از بخش‌ها حتي منفي است.
وي در مورد سوالي مبني بر اين گه چرا 99 دلال امان 4 ميليون و 300 هزار كشاورز را بريده اند، گفت: 334 انجمن خبره كشاورزي در كشور تشكيل شده كه بتوانند فاصله قيمت توليد تا مصرف محصولات كشاورزي را كاهش دهند و مشكلاتي مانند اينكه تعداد محدودي دلال از بخش كشاورزي سود برده و عمده كشاورزان با عدم‌النفع مواجه شوند، حل خواهد شد.
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اعتبار 200 ميليارد توماني سازمان تعاون روستايي گفت: اين اعتبار براي ايجاد اتحاديه‌هاي تخصصي در كشور و افزايش سهم توليد كننده از قيمت نهايي محصول خواهد بود.
اسكندري بيان داشت: بودجه عمراني بخش كشاورزي در لايحه بودجه سال آينده 980 ميليارد تومان برآورد شده است.
اسكندري در مورد مقابله با خشكسالي در سال آينده گفت: 3 گزينه براي دولت پيشنهاد داده‌ايم كه براساس آن 6690 ميلياد تومان براي مقابله با خشكسالي در نظر گرفته‌ايم كه البته سه گزينه صدر در صد، پنجاه درصد و سي درصد اختصاص اين رقم را در نظر گرفته‌ايم كه اگر اين رقم در دولت كاهش يافت، بتوان براساس آنها برنامه‌ريزي كرد.
وي در مورد خشكسالي سال گذشته گفت: با وجود اينكه در بخش محصولات ديم با كاهش توليد مواجه شد، اما در كشت بهاره و تابستانه با افزايش توليد روبرو شد به گونه‌اي كه با وجود كاهش 40 هزار هكتار سطح كشت سبزي و سيفي اما توليد آن 5 درصد افزايش توليد و در مركبات توليد آن به 4 ميليون تن رسيد.
اسكندري بيان داشت: قسمت جزئي در حد دو درصد از مركبات از خارج وارد شده اما براي مقابله با فزون‌خواهي 99 نفر دلال كه گفته مي‌شود، كشاورزان را با زيان مواجه كرده‌اند، نياز به تقويت تشكل‌هاي بخش كشاورزي است.
وزير جهاد كشاورزي سطح كشت گندم در كشور را 6 ميليون و 470 هزار هكتار ذكر كرد كه نسبت به سال گذشته 185 هزار هكتار كاهش داشته كه از اين رقم دو ميليون و 595 هزار هكتار آبي و سه ميليون و 880 هزار هكتار ديم است.
وي افزود: سطح سبز مزارع تاكنون به 2 ميليون و 410 هزار هكتار رسيده كه اين رقم در سال گذشته 3 ميليون و 444 هزار هكتار بوده است.
اسكندي گفت: در كشت جو امسال 8 درصد در جو ديم و 4 درصد در جو آبي افزايش سطح كشت اتفاق افتاده كه در مجموعه يك ميليون و 680 هزار هكتار جو كاشته شده است كه اين رقم در سال گذشته يك ميليون و 590 هزار هكتار بوده است.
وزير جهاد كشاورزي در مورد طرح هدفمندي يارانه‌ها و بخش كشاورزي گفت: لايحه طرح تحول هنوز در كميسيون ويژه مجلس بررسي مي‌شود و گرچه خود لايحه 128 اسلايد و جدول است، اما هر كدام از آنها چندين صفحه مطالعات پشتيبان با خود دارند.
وي افزود: يارانه نفت‌گاز و برق در بخش كشاورزي 11 هزار ميليارد تومان برآورد شده كه براساس لايحه هدفمندي به توليد كننده اختصاص خواهد يافت.
وي ب اشاره به حذف يارانه سم شيميايي گفت: سالهاي گذشته سالي 30 ميليارد تومان يارانه سم پرداخت مي‌شد و در حاليكه از 54 سال پيش گفته مي‌شد عامل بيولوژيك براي مقابله با آفت استفاده كرد اما فقط 6 عامل به كشاورزان معرفي شد، ولي با حذف يارانه سم از سال 86 تاكنون علاوه بر كاهش 44 درصدي مصرف سم شيميايي 10 عامل جديد بيولوژيك نيز معرفي شد و علاوه بر آن تعداد كلينيك گياهي از 40 مورد به 670 كلينيك گياه پزشكي با اشتغالزايي 5 هزار فارغ‌التحصيل كشاورزي در كشور افزايش يافت.
اسكندري در مورد تنظيم بازار گفت: ستاد تنظيم بازار مركب از 8 نفر شامل وزير بازرگاني، جهاد كشاورزي، صنايع و معادن، دادگستري، اقتصاد، معاون اجرايي رئيس جمهور و معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي است كه مصوبات اين ستاد به منزله مصوبه هيات دولت قلمداد مي‌‌شود.
اسكندري افزود: امسال با كارخانه‌هاي قند مذاكره كرديم كه براي خريد چغندر با جهاد كشاورزي قرارداد ببندند وگرنه از كشت بدون قرارداد چغندر توسط كشاورزان جلوگيري مي‌شود.
وي در مورد در انبار ماندن پنبه داخلي گفت: قرار بود انجمن صنايع نساجي با كشاورزان قرارداد بسته كه محصولات آنها را خريداري كنند و در عوض براي واردات مازاد بر توليد داخل با تعرفه 4 درصد واردات پنبه انجام دهند، اما اين انجمن به تعهد خود براي خريد پنبه داخلي اقدام نكرد و فقط به واردات پرداخت.
اسكندري گفت: وزارت جهاد كشاورزي در حال پيگيري است كه با توجه به عدم اجراي تعهد از سوي صنايع نساجي تعرفه پنبه‌هاي وارد شده به جاي 4 درصد 15 درصد اخذ شود.
وي افزود: براي تسهيلات به زارعي چاي 10 ميليارد تومان توسط بانك مركزي به چايكاران پرداخت مي‌شود و طبق توافق وزارت جهاد كشاورزي فقط مسئول توليد چاي در مزرعه است و به حلقه‌هاي بعدي مانند سنعت و بازرگاني كاري ندارد.
اسكندري با بيان اينكه دو رقم جديد بذر جو در دهه فجر معرفي مي‌شود، همچنين گندم جديد به نام پيشگام با عملكرد 7.5 تن در هكتار و مقاوم به خشكي معرفي مي‌شود كه در شرايط كم‌آبي حداقل 5.2 تن در هكتار محصول مي‌دهد.
وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه در لايحه خشكسالي 4 هزار و 500 ميليارد تومان براي جبران خسارات در نظر گرفته بودند گفت: 2 هزار ميليارد تومان از اين رقم يارانه خريد محصولات كشاورزي مانند گندم در اختيار وزارت بازرگاني قرار گرفت.
همچنين 400 ميليارد تومان براي وزارت نيرو به منظور آبرساني به مناطق شهري، روستايي و عشاير اختصاص يافت.
اسكندري گفت: فقط 2 هزار و 100 ميليارد تومان از اين رقم براي بخش كشاورزي با معرفي 5 محور شامل 600 ميليارد تومان براي استمهال سود و كارمزد، 200 ميليارد تومان براي صندوق بيمه كشاورزي و 200 ميليارد تومان براي كشاورزان خسارت ديده بدون بيمه اختصاص يافت. در حالي كه كل خسارات وارد شده بر اثر خشكالي و سرمازدگي 15 هزار ميليارد تومان برآورد شد.
اسكندري گفت: يكي از اقدامات دولت افزايش قيمت خريد تضميني محصولات كشاورزي بود كه براي سال آينده در مهرماه اعلام شد و قيمت گندم 305 تومان، جو 270 تومان، ذرت 276 تومان تعيين شد در حاليكه هم‌اكنون با افت قيمت ذرت در بازار به 200 تومان كاهش يافت.
وي گفت: قيمت تضميني ابتداي سال 176 تومان بود كه با مصوبه دولت آن را به 240 تومان افزايش يافت و براي سال آينده به 276 تومان افزايش يابد.
وزير جهاد كشاورزي خبرداد: 270 هزار تن سيب‌زميني بصورت تضميني توسط سازمان تعاون روستايي از كشاورزان خريداري و 240 هزار تن نيز در 10 ماه امسال صادر شده است.
همچنين 500 هزار تن سيب‌زميني بصورت زمان‌دار سه ماهه خريده شده كه در اين مدت اگر كشاورزي به نرخ بالاتر از تضميني در بازار فروخت براي كشاورز وگرنه تحويل سازمان تعاون روستايي خواهد داد.
وي افزود: مصوبه هفته گذشته دولت اجازه داد كه سازمان تعاون روستايي سيب‌زميني را به صورت مدت‌دار تحويل صنايع بدهد تا كارخانه‌ها كه مشكل نقدينگي دارند، بتوانند سيب‌زميني خريداري كنند.
اسكندري با بيان اينكه خريد تضميني خيلي به نفع كشاورز نيست، گفت: براساس موافقت دولت شركت پشتيباني امور دام براي اولين بار شير دامداران را به نرخ تضميني خريداري و آن را تبديل به شير خشك مي‌كند تا كارخانه‌هاي لبني بيش از اين به دامدار اجحاف نكنند.
وي گفت: تاكنون 800 هزار تن محصول كشاورزي در سال جاري توسط سازمان تعاون روستايي خريداري شده است و سويا در مازندران كه روي دست كشاورزان مانده به نرخ 370 تومان بود كه آن را به 430 تومان افزايش داديم و بنابراين 146 هزار تن تا امروز سويا از كشاورزان خريداري شده و سازمان تعاون روستايي آن را به شكل دست‌مزدي به كارخانه‌هاي روغن‌كشي براي توليد روغن تحويل مي‌دهد.
وي افزود: سازمان تعاون روستايي 75 هزار تن ذرت دانه‌اي براي اولين بار در كشور به قيمت تضميني از كشاورزان خريداري كرده است.
وزير جهاد كشاورزي در مورد قول خودكفايي گفت: هنگام راي اعتماد در مجلس براساس رقم‌هاي برنامه چهارم قول خودكفايي برنج، جو، چغندر را داديم و در حاليكه مصرف سرانه برنج 36 كيلوگرم اعلام شده بود اما اكنون وزارت بازرگاني مي‌گويد اين رقم به 44 كيلو گرم افزايش يافته است.
اسكندري گفت: توليد برنج سفيد در سال گذشته به دو ميليون و 520 هزار تن رسيد و سال قبل از خشكسالي به دو ميليون و 350 هزار تن كاهش يافت.
وي گفت: سال گذشته با وجود كاهش 48 هزار هكتار سقف زير كشت سطح شاليزارها در عمل امسال دو ميليون و 150 هزار تن برنج توليد شد و در سالجاري بيش از 950 هزار تن برنج سفيد از خارج وارد شد.
وي گفت: طبق برنامه نياز كشور در پايان سال 88 حدود 3 ميليون و 700 هزار تن جو اعلام شده بود اما معاونت امور دام اعلام كرده با افزايش تعداد دامداري‌ها مصرف جو به 4 ميليون و 500 هزار تن افزايش يافته اسكندري گفت: با وجود كاهش 80 هزار سطح زير كشت ذرت توليد آن به 2 ميليون و 600 هزار تن ذرت دانه‌اي افزايش يافته.
اسكندري سطح زير كشت برنج در كشور را حدود 600 هزار هكتار اعلام كرد.
وي با بيان اينكه با دامداران 12 ساعت پشت سر هم جلسه داشته گفت: از خبرنگاران مي‌خواهيم از سوال كردن خسته نشوند.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن