تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816796469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير مسكن:طرح مسكن مهر در دولت هاي بعد قطعا پيگيري مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير مسكن:طرح مسكن مهر در دولت هاي بعد قطعا پيگيري مي شود
خبرگزاري فارس: وزير مسكن و شهرسازي گفت: طرح مسكن مهر قطعا در دولت هاي بعدي نيز با قوت و جديت پيگيري خواهد شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس محمد سعيدي كيا با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود: طرح مسكن مهر يك قانون محكم، دائم و ريشه دار است بنابراين اين طرح كه در اركان اجرايي داراي شيوه‌نامه‌هاي متعدد مي‌باشد در دولت‌هاي بعدي هم به طور قطع با قدرت و جديت پيگيري خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه دولت در طرح مسكن مهر قرارداد بسته است و مكلف به انجام آن است اظهار داشت: با اطمينان مي‌گويم كه طرح مسكن مهر ادامه پيدا مي‌كند و به مقصد مي رسد.
وي در خصوص آخرين وضعيت مسكن مهر گفت: در مسكن مهر 3 ميليون و 900 هزار نفر ثبت نام كردند كه با پالايش انجام شده اين ميزان به يك ميليون و 700 هزار نفر كاهش يافت.
وي افزود: دولت به استعداد يك ميليون و 300 هزار واحد مسكوني زمين واگذار كرده است كه طبق آخرين آمار 740 هزار نفر تاكنون هزينه يك ميليون توماني خود را براي آماده سازي زمين پرداخت كرده‌اند.
وي ادامه داد: تاكنون 340 هزار واحد مسكوني آماده سازي و 140 هزار واحد مسكوني نيز پروانه ساخت دريافت كرده‌اند كه 35 هزار واحد پي‌سازي و حتي 10 هزار واحد مسكوني نيز در حال تكميل كردن سقف دوم واحد مسكوني هستند.
سعيدي كيا با اشاره به رفع مشكل پرداخت تسهيلات به مسكن مهر و ايجاد خط اعتباري 2400 ميليارد توماني گفت:‌اين خط اعتباري در اختيار بانك‌هاي ملي، مسكن، ملت، صادرات و تجارت قرار گرفته است و حتي يك سوم اين اعتبار به بانك‌هاي مورد اشاره واريز شده است.
به گفته وي ،تاكنون 43 هزار نفر وام يك ميليون توماني آماده سازي زمين را دريافت و 12 هزار واحد مسكوني نيز قسط اول وام 14 ميليون توماني ساخت را دريافت كرده‌اند.

*تهران براي نخستين بار طرح جامع دارد

وزير مسكن و شهرسازي در خصوص طرح جامع شهر تهران گفت: جلسات زيادي براي بررسي طرح جامع شهر تهران در شوراي شهر، استانداري، شوراي برنامه ريزي استان و شوراي عالي شهرسازي تشكيل و سرانجام اين طرح تصويب و از سوي شوراي عالي شهرسازي براي اجرا ابلاغ شد.
سعيدي كيا افزود: حجم كار براي طراحي جامع شهرها زياد است يعني بسياري از شهرهاي كشور طرح جامع ندارند بنابراين امسال در شوراي عالي شهرسازي تصميم گرفته شد كه شهرهاي زير 100 هزار نفر كه تعداد آن حدود 800 شهر است داراي طرح جامع باشند.
وي ادامه داد: اين طرحها قرار است كه در استانها تصويب و سپس براي ابلاغ به دبيرخانه شوراي عالي شهرسازي در تهران ارسال شود.

*رشد 5درصدي صدور پروانه ساختماني

سعيدي كيا در خصوص صدور پروانه ساختماني گفت: سال گذشته 830 هزار پروانه ساختماني در شهرها صادر شد كه در تاريخ بي سابقه است.
وي ادامه داد: طبق آمارهاي مستند در 8 ماه سال جاري آمار صدور پروانه ساختماني 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

*تغيير سياست‌هاي ساخت مسكن در دولت نهم

سعيدي كيا در خصوص اينكه آيا سياست‌هاي دولت در بخش مسكن موفق بوده است ياخير گفت: در گذشته دولت واحد مسكوني احداث و سپس آن را واگذار مي‌كرد كه طبق آ‌مارهاي اعلام شده دولت تنها موفق به ساخت 10 هزار واحد مسكوني در سال مي شد در حالي كه آمار ازدواجها و تقاضا بسيار بالاتر از اين عدد بود.
وي ادامه داد: سال گذشته 800 هزار ازدواج در كشور صورت گرفت كه اگر 40 درصد اين ازدواجها به تقاضاي مسكن منجر شود عددي در حدود 350 هزار واحدمسكوني مي شود كه مطمئنا با ساخت سالانه 10 هزار واحد مسكوني به هيچ وجه دولت نمي‌تواند اين ميزان را پاسخ دهد.
وي تأكيد كرد: در دولت نهم قرار بر اين شد تا دولت زمين واگذار كند و با ارائه تسهيلات به مردم و تعاوني‌ها ساخت وساز را به مردم واگذار كند.

*اعطاي 17هزار هكتار زمين به مردم

سعيدي كيا خاطرنشان كرد: دولت تاكنون براي طرح مسكن مهر 17 هزار هكتار زمين (معادل 170 ميليون متر مربع) به مردم واگذار كرده است و تاكنون نيز 40 ميليارد تومان زمين در استان‌هايي كه دولت زمين نداشت زمين خريداري و به تعاوني‌ها واگذار كرده است.

*سياستهاي دولت در بخش مسكن پخته تر است

وزير مسكن و شهرسازي در پاسخ به اين سوال كه انتقادهايي مبني بر اينكه دولت نهم هيچ برنامه و سياستي دربخش مسكن ندارد گفت: درتاريخ 30 سال گذشته قوانيني كه دربخش مسكن تصويب شده است به جامعيت و كاملي قانون ساماندهي توليد وعرضه مسكن نبوده است.
وي ادامه داد: تمام قوانين گذشته را در كنار اين قانون بگذاريد و ببينيد كدام يك كاملتر و پخته‌تر است.
وي تأكيد كرد: در مسكن مهر مشخص شده است كه تمام كساني كه كم درآمد هستند را صاحبخانه كند پس دولت تصميم دارد كه مردم را صاحب سرپناه كند.
سعيدي كيا تأكيد كرد: دولت زمين را به فرد نمي‌دهد كه بخواهد آن را بفروشد دولت زمين را به تشكلها مي‌دهد تا در مورد آن فردي تصميم‌گيري نشود.
وي تصريح كرد: پس سياستي كه تصميم گرفته مردم را صاحب سرپناه كند سياست نادرست و يا ضعيف نيست.

*عدم اعطاي وام ساخت از سوي بانكها را قبول دارم

سعيدي كيا در خصوص عدم اعطاي وام ساخت مسكن از سوي بانكها گفت: بنده قبول دارم كه بانكها براي ساخت و ساز به شكل قابل قبولي وام نمي‌دهد اما اين موضوع به اين دليل است كه بانكها منابع ندارد.
وزير مسكن و شهرسازي افزود: تلاش وزارت مسكن، شهرداري و بانكها اين بود كه مدلي را طراحي كنند تا بانكها به راحتي براي ساخت و ساز وام بدهند كه خوشبختانه اوراق رهن ثانويه مسكن طراحي و براي تصويب به شوراي مسكن ارسال شد كه هنوز به تصويب نرسيده است.
وي ادامه داد: ابتدا هدف رهن ثانويه مسكن اين بود كه بانكها يا بانك مسكن كه به مردم وام اعطا كرده اند را شركتي كه توانايي خريد اين وامها را دارد هزينه اين وام را به بانك بدهد و از آن به بعد اقساط به آن شركت پرداخت شود.
وي تأكيد كرد: اما چون در كشور شركتي كه توانايي خريد اين وام را ندارد ما به فكر فروش اوراق مشاركت رهن ثانويه افتاديم تا اين اوراق منبعي براي اعطاي وام به ساخت و ساز باشد.
وي ادامه داد: شركت‌هاي خارجي و سرمايه گذاران خارجي نمي‌توانند اين اوراق را خريداري كنند.

*كاهش سرمايه گذاري خارجي در بخش مسكن

سعيدي كيا در خصوص حضور شركت‌هاي مالزيايي براي ساخت و ساز در كشور گفت: در 5/1 سال گذشته شركت مالزيايي براي ساخت 5 هزار واحد مسكوني در ايران اعلام آمادگي كرد اما چون "اگزيم بانك" اين كشور از آنها حمايت نكرد 5 هزار واحد مسكوني به 2 هزار واحد مسكوني تقليل يافت.
به گفته وي مذاكراتي براي ساخت مسكن از كشورهاي تركيه و ايتاليا نيز در حال انجام است.

*كاهش قيمت مسكن در هيچ دوره‌اي رخ نداده است

وزير مسكن وشهرسازي در پاسخ به اينكه آيا قيمت مسكن كاهش داشته است گفت: ارائه ميزان افزايش قيمت مسكن بايد از سوي بانك مركزي ارائه و اعلام شود چرا كه به هر حال آمارها بايد به جايي متكي و مستند باشد.
وي ادامه داد: آمارها نشان مي‌دهد كه در سال هاي 75 و 76 و سال 80 و 85 رشد قيمت مسكن در كشور رخ داده است اما بايد اذعان شود كه در هيچ دوره اي كه رشد قيمت مسكن رخ داده بود بعد از آن كاهش قيمت رخ نداده بود.
وي ادامه داد: اما بعد از جهش قيمت مسكن در سال 85 و 86 قيمتها در حال حاضر با 20 درصد افت مواجه شده است.

*3 دليل وزير براي كاهش قيمت مسكن

وزير مسكن و شهرسازي درخصوص دلايل كاهش قيمت مسكن گفت: براي كاهش قيمت مسكن سه دليل عمده وجود داشت كه يكي از دلايل آن كنترل حجم نقدينگي و چك پولها از سوي دولت بود.
وي ادامه داد: دولت همچنين سعي كرد تا امسال بودجه رابه آرامي تزريق كند تا نقدينگي كه در سال گذشته 30 درصد بود امسال در جامعه به 3 درصد رسيده و كنترل شود.
وي ادامه داد: دومين دليل كاهش قيمت مسكن خروج تقاضاي مردمي از بازار و رفتن به سمت مسكن مهر بود به طوري كه حدود 2 ميليون متقاضي خريد مسكن از مراجعه به بازار خارج شدند.
سعيدي كيا گفت: سومين دليل كاهش قيمت مسكن تنظيم امور مسكن از سوي دولت با طرح جامع ثبت املاك بود كه مشخص مي كرد خريد و فروش رسميت يافته است.

*25درصد مردم اجاره نشين هستند

سعيدي كيا با بيان اينكه با موفقيت مسكن مهر از ميزان اجاره نشيني كم مي شود گفت: 25 درصد مردم كشور اجازه نشين هستند كه دولت براي پاسخگويي به اين تقاضا بايد عرضه مسكن را افزايش دهد كه همين مسكن مهر بهترين روش براي پاسخگويي به اين تقاضا است.
وي افزود: كاهش قيمت مسكن در كشور قبل از بحران جهاني رخ داده است و اگر اين بحران جهاني ادامه پدا كند و اين بحران نيز بر روي اقلامي كه در بورس عرضه مي شود تأثير بگذارد مطمئنا بر روي قيمت مسكن نيز تأثير خواهد گذاشت.
انتهاي پيام/م

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن